1.
|
|
2.
|
23 p, 568.7 KB |
How do primary education trainee teachers perceive educational psychology?
/
Álvarez Valdivia, Ibis Marlene (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Weise, Crista (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Vall, Berta (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
González Parera, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Morodo Horrillo, Andres (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Educational Psychology makes a significant contribution to the development of skills to research the effectivity of teacher practices in class. However, there is little agreement on what educational psychology concepts are most relevant for teacher training. [...]
2018 - 10.1080/13540602.2017.1379388
Teachers and Teaching: Theory and Practice, Vol. 24 Núm. 1 (2018) , p. 81-94
|
|
3.
|
|
4.
|
|
5.
|
24 p, 3.6 MB |
Realidad virtual inmersiva para mejorar la competencia de gestión del clima de aula en los centros de secundaria
/
Álvarez Valdivia, Ibis Marlene (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Manero, Borja (Universidad Complutense de Madrid) ;
Morodo, Andy (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Suñe-Soler, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Henao Agudelo, Claudia (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este artículo describe el sistema Didascalia Virtual-Classroom, un entorno de realidad virtual inmersiva (ERVI) que permite a los docentes experimentar y reflexionar sobre cuestiones decisivas de la gestión eficaz de conflictos en el aula de secundaria. [...] This article describes the Didascalia Virtual-Classroom system, an immersive virtual reality environment (IVRE) that allows teachers to experience and reflect on conflict management in the secondary school classroom. [...]
2023 - 10.5944/educxx1.33418
Educación XX1, Vol. 26 Núm. 1 (2023) , p. 249-272
2 documents
|
|
6.
|
4 p, 461.1 KB |
Risk factors for nosocomial bloodstream infections in COVID-19 affected patients : protocol for a case-control study
/
Codina-Jiménez, Carla (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ;
Marin, Sergio (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ;
Álvarez, Marlene (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ;
Quesada, Maria Dolores (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Genètica i de Microbiologia) ;
Rodríguez-Ponga, Beatriz (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ;
Valls, Ester (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ;
Quiñones, Carles (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ;
Universitat Autònoma de Barcelona
Nosocomial bloodstream infection (nBSI) is an important clinical concern among COVID-19 hospitalised patients. It can cause sepsis and septic shock leading to high morbidity, mortality, and the emergence of antibiotic resistance. [...]
2021 - 10.1136/ejhpharm-2021-002776
European Journal of Hospital Pharmacy, Vol. 29 (august 2021) , p. e2-e5
|
|
7.
|
15 p, 2.1 MB |
The Role of Emotions in Classroom Conflict Management. Case Studies Geared Towards Improving Teacher Training
/
Álvarez Valdivia, Ibis Marlene (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
González Parera, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Manero, Borja (Complutense University of Madrid. Software Engineering and Artificial Intelligence Department)
The purpose of this paper is twofold: firstly, to explore the emotional aspects underlying classroom conflict management, and secondly, to apply these notions to the contrasted analysis of two case studies. [...]
2022 - 10.3389/fpsyg.2022.818431
Frontiers in psychology, Vol. 13 (march 2022)
|
|
8.
|
3 p, 617.9 KB |
Projectes educatius inclusius a través de les arts en escoles de primària
/
Álvarez Valdivia, Ibis Marlene (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Morón, Mar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ;
Román Humanes, Patricia
La presència dels nens i nenes immigrants a les escoles obre la porta a un escenari, que permet incorporar nous coneixements i enriquir el currículum escolar de l'alumnat amb el patrimoni artístic i cultural dels/les nouvinguts/des. [...] La presencia de los niños y niñas inmigrantes en las escuelas abre la puerta a un escenario que permite incorporar nuevos conocimientos y enriquecer el currículo escolar del alumnado con el patrimonio artístico y cultural de los/las recién llegados/das. [...]
2021
UAB divulga, Juny 2021
2 documents
|
|
9.
|
18 p, 168.8 KB |
Percepción de expectativas educativas de los padres de adolescentes de origen inmigrante, apoyo académico de los amigos y ajuste psicológico y escolar
/
Álvarez Valdivia, Ibis Marlene (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Vall, Berta (Universitat Autònoma de Barcelona)
El objetivo de este estudio fue explorar el valor predictivo de las expectativas educativas de los padres de los adolescentes inmigrantes y del apoyo académico para el ajuste psicológico de dichos jóvenes. [...] L'objectiu d'aquest estudi va ser explorar el valor predictiu de les expectatives educatives dels pares dels adolescents immigrants i del suport acadèmic per a l'ajust psicològic d'aquests joves. Hi van participar 228 immigrants de primera o segona generació dels últims cursos de sis instituts de secundària de Catalunya. [...] The main purpose of this study was to explore the predictive value of parents' academic expectations and academic support in the psychological adjustment of immigrant adolescents. The participants were 228 first- and second-generation immigrants enrolled in the senior year at six secondary schools in Catalonia. [...]
2020 - 10.5565/rev/educar.1013
Educar, Vol. 56 Núm. 1 (2020) , p. 147-164 (Temas de investigación)
|
|
10.
|
31 p, 318.5 KB |
Identidad y percepciones de género : retos para la formación de mujeres líderes indígenas
/
Weise, Crista (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Álvarez Valdivia, Ibis Marlene (Universitat Autònoma de Barcelona)
Las mujeres indígenas son objeto de discriminación múltiple e intersectorial. Gracias a su lucha por mejorar las condiciones de la comunidad, han logrado incrementar su participación política y asumir posiciones de liderazgo, convirtiéndose en un importante tema de estudio de las ciencias sociales. [...] Indigenous women are exposed to multiple and cross-sectional discrimination. Thanks to their contribution in the resistance and struggle to improve community conditions, they have been able to expand their political participation and occupy leadership positions, thus becoming an important subject of study for Social Sciences. [...]
2018
Aposta, Núm. 77 (abril-juny 2018) , p. 257-287
|
|