Resultats globals: 68 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 46 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 4 registres trobats
Documents de recerca, 18 registres trobats
Articles 46 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
17 p, 683.7 KB Learning deficits in an odor reward-task induced by parafascicular thalamic lesions are ameliorated by pretraining d-cycloserine in the prelimbic cortex / Villarejo-Rodríguez, Irene (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Portero Tresserra, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Vale Martínez, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Martí Nicolovius, Margarita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Guillazo i Blanch, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Boadas Vaello, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut)
We investigated whether the N-methyl- d-aspartate (NMDA) receptor partial agonist d-cycloserine (DCS) infused into the prelimbic cortex (PLC) would reverse the learning deficits caused by bilateral excitotoxic lesions of the parafascicular nucleus (PFn) in an odor discrimination task (ODT). [...]
2013 - 10.1016/j.bbr.2012.10.041
Behavioural brain researchh, Vol. 238 (2013) , p. 289-292  
2.
135 p, 1.9 MB Cerebrospinal fluid and blood biomarkers for neurodegenerative dementias : An update of the Consensus of the Task Force on Biological Markers in Psychiatry of the World Federation of Societies of Biological Psychiatry / Lewczuk, Piotr (University Hospital of Białystok) ; Riederer, Peter (University Hospital Würzburg) ; O'Bryant, Sid E. (University of North Texas Health Science Center) ; Verbeek, Marcel M. (Radboud Alzheimer center) ; Dubois, Bruno (Salpêtrièrie Hospital) ; Visser, Pieter Jelle (Vrije Universiteit Amsterdam) ; Jellinger, Kurt A. (Institute of Clinical Neurobiology) ; Engelborghs, Sebastiaan (University Hospital Antwerp (Bèlgica)) ; Ramirez, Alfredo (University of Cologne) ; Parnetti, Lucilla (University of Perugia) ; Jack Jr, Clifford R. (Mayo Clinic) ; Teunissen, Charlotte E. (VU University Medical Center Amsterdam) ; Hampel, Harald (heimer (IM2A). Hôpital Pitié-Salpêtrière) ; Lleó, Alberto (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Jessen, Frank (German Center for Neurodegenerative Disorders (DZNE)) ; Glodzik, Lidia (NYU Langone Medical Center) ; de Leon, Mony J. (NYU Langone Medical Center) ; Fagan, Anne M. (Washington University School of Medicine) ; Molinuevo, José Luis (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona) ; Jansen, Willemijn J. (Maastricht University) ; Winblad, Bengt (Karolinska Institutet (Estocolm, Suècia)) ; Shaw, Leslie M. (University of Pennsylvania) ; Andreasson, Ulf (The Sahlgrenska Academy at the University of Gothenburg) ; Otto, Markus (University of Ulm) ; Mollenhauer, Brit (Kassel and University Medical Center Göttingen) ; Wiltfang, Jens (University of Aveiro) ; Turner, Martin R. (University of Oxford) ; Zerr, Inga (German Center for Neurodegenerative Diseases) ; Handels, Ron (Karolinska Institutet (Estocolm, Suècia)) ; Thompson, Alexander G. (University of Oxford) ; Johansson, Gunilla (Karolinska Institutet (Estocolm, Suècia)) ; Ermann, Natalia (Universitätsklinikum Erlangen. and Friedrich-Alexander Universität Erlangen-Nürnberg) ; Trojanowski, John Q. (University of Pennsylvania) ; Karaca, Ilker (University of Bonn) ; Wagner, Holger (University of Bonn) ; Oeckl, Patrick (University of Ulm) ; van Waalwijk van Doorn, Linda (Radboud Alzheimer center) ; Bjerke, Maria (University of Antwerp) ; Kapogiannis, Dimitrios (National Institute on Aging/National Institutes of Health (NIA/NIH)) ; Kuiperij, H.Bea (Radboud Alzheimer center) ; Farotti, Lucia (University of Perugia) ; Li, Yi (NYU Langone Medical Center) ; Gordon, Brian A. (Washington University School of Medicine) ; Epelbaum, Stéphane (Institut de la Mémoire et de la Maladie d'Alzheimer (IM2A)) ; Vos, Stephanie J.B. (Maastricht University) ; Klijn, Catharina J.M. (Radboud Alzheimer Center) ; Van Nostrand, William E. (Stony Brook University) ; Minguillon, Carolina (Fundació Pasqual Maragall) ; Schmitz, Matthias (University Medical School) ; Gallo, Carla (Universidad Peruana Cayetano Heredia) ; Lopez Mato, Andrea (Maimonides University) ; Thibaut, Florence (University Hospital Cochin-Site Tarnier 89 rue d'Assas) ; Lista, Simone (heimer (IM2A). Hôpital Pitié-Salpêtrière) ; Alcolea, Daniel (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Zetterberg, Henrik (UCL Institute of Neurology (Regne Unit)) ; Blennow, Kaj (Sahlgrenska University Hospital (Suècia)) ; Kornhuber, Johannes (Universitätsklinikum Erlangen) ; Universitat Autònoma de Barcelona
In the 12 years since the publication of the first Consensus Paper of the WFSBP on biomarkers of neurodegenerative dementias, enormous advancement has taken place in the field, and the Task Force takes now the opportunity to extend and update the original paper. [...]
2018 - 10.1080/15622975.2017.1375556
World Journal of Biological Psychiatry, Vol. 19 Núm. 4 (19 2018) , p. 244-328  
3.
26 p, 1.4 MB Using Eurostat data to teach statistics to prospective primary teachers : on how the context of the task may promote their social awareness / Ubilla, Francisca M. (Pontificia Universidad Católica de Chile) ; Gorgorió Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona)
The concept of statistical sense provides an understanding of the goals of statistics education and helps to clarify the design of activities that promote the development of statistical literacy, reasoning and thinking. [...]
2023 - 10.1007/s10857-023-09611-5
Journal of Mathematics Teacher Education, 2023  
4.
8 p, 557.3 KB Transitional Care for Young People with Movement Disorders : Recommendations from the Task Force on Pediatrics / Pringsheim, Tamara (University of Calgary) ; Batla, Amit (UCL Institute of Neurology (Regne Unit)) ; Shalash, Ali (Ain Shams Univeristy) ; Sahu, Jitendra Kumar (Postgraduate Institute of Medical Education and Research) ; Cosentino, Carlos (Universidad Nacional Mayor de San Marcos (Lima, Perú)) ; Ebrahimi-Fakhari, Darius (Harvard Medical School) ; Friedman, Jennifer (UC San Diego) ; Lin, Jean-Pierre (King's College London) ; Mink, Jonathan (University of Rochester) ; Munchau, Alexander (Institute of Systems Motor Science) ; Munoz, Daniela (San Borja Arriaran Hospital) ; Nardocci, Nardo (Fondazione IRCCS Istituto Neurologico "C Besta") ; Pérez-Dueñas, Belén (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Sardar, Zomer (Columbia University Irving Medical Center/New York Presbyterian Hospital) ; Triki, Chahnez (University of Sfax Tunisia) ; Ben-Pazi, Hilla (Movement Disorders Clinic) ; Silveira-Moriyama, Laura (University of Campinas) ; Troncoso-Schifferli, Monica (San Borja Arriaran Hospital) ; Hoshino, Kyoko (Segawa Memorial Neurological Clinic for Children) ; Dale, Russell C. (University of Sydney) ; Fung, Victor S.C. (University of Sydney) ; Kurian, Manju A. (Zayed Centre for Research into Rare Disease in Children) ; Roze, Emmanuel (Sorbonne University) ; Universitat Autònoma de Barcelona
The International Parkinson and Movement Disorders Society (MDS) set up a working group on pediatric movement disorders (MDS Task Force on Pediatrics) to generate recommendations to guide the transition process from pediatrics to adult health care systems in patients with childhood-onset movement disorders. [...]
2023 - 10.1002/mdc3.13728
Movement Disorders Clinical Practice, Vol. 10 (april 2023) , p. 748-755  
5.
0 p, 841.5 KB The age-related contribution of cognitive function to dual-task gait in middle-aged adults in Spain : observations from a population-based study / Zhou, Junhong ; Cattaneo, Gabriele (Institut Germans Trias i Pujol. Institut Guttmann) ; Yu, Wanting ; Lo, On-Yee ; Gouskova, Natalia A ; Delgado-Gallén, Selma (Institut Germans Trias i Pujol. Institut Guttmann) ; Redondo-Camós, María (Institut Germans Trias i Pujol. Institut Guttmann) ; España-Irla, Goretti (Institut Germans Trias i Pujol. Institut Guttmann) ; Solana-Sánchez, Javier (Institut Germans Trias i Pujol. Institut Guttmann) ; Tormos, Josep M (Institut Germans Trias i Pujol. Institut Guttmann) ; Lipsitz, Lewis A ; Bartrés-Faz, David (Institut Germans Trias i Pujol. Institut Guttmann) ; Pascual Leone, Álvaro ; Manor, Brad ; Universitat Autònoma de Barcelona
Poor dual-task gait performance is associated with a risk of falls and cognitive decline in adults aged 65 years or older. When and why dual-task gait performance begins to deteriorate is unknown. This study aimed to characterise the relationships between age, dual-task gait, and cognitive function in middle age (ie, aged 40-64 years). [...]
2023 - 10.1016/S2666-7568(23)00009-0
The lancet. Healthy longevity, Vol. 4 (march 2023) , p. e98-e106  
6.
57 p, 711.8 KB The roles of task, segment type, and attention in L2 perceptual training / Carlet Foresti, Angelica (Universitat Internacional de Catalunya. Departament de Ciències de l'Educació) ; Cebrian, Juli (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística)
Previous studies show that attention plays an important role in second language (L2) phonetic attainment. This study compares the effect of two high variability phonetic training methods (identification (ID) and categorical AX discrimination (DIS)) on specifically targeted sounds and on implicitly exposed but untargeted sounds. [...]
2022 - 10.1017/s0142716421000515
Applied Psycholinguistics, Vol. 43 Núm. 2 (2022) , p. 271-299  
7.
27 p, 1.6 MB Descubriendo América Latina : un proyecto por tareas para introducir el léxico hispanoamericano en el aula de E/LE / D'Andrea, Letizia (Universidad de Salamanca)
Con el objetivo de aportar una solución conciliadora al debate relativo a la pregunta ¿qué variedad de español enseñar?, en este artículo se propone un proyecto por tareas que invita a los estudiantes a acercarse al léxico de distintas variedades del español de América de una forma tanto colaborativa como autónoma. [...]
With the aim of providing a conciliatory solution to the debate on What variety of Spanish to teach? this article proposes a task-based project that invites students to approach the vocabulary of different varieties of American Spanish through collaborative and autonomous work. [...]

2022 - 10.5565/rev/doblele.101
Doblele : revista de lengua y literatura, Vol. 8 (2022) , p. 85-111 (Miscelànea)  
8.
22 p, 1009.0 KB Análisis de una tarea sobre sucesiones desde el uso de las herramientas y el conocimiento matemático del profesor / Verdugo-Hernández, Paula (Universidad Adventista de Chile) ; Espinoza-Vásquez, Gonzalo (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso) ; Carrillo-Yáñez, José (Universidad de Huelva)
El estudio en conjunto del espacio de trabajo matemático (ETM) y del conocimiento especializado del profesor de matemáticas (MTSK) ha mostrado potencial para comprender la actividad matemática del profesor. [...]
The complement of the mathematical working space (MWS) and the mathematics teacher's specialized knowledge (MTSK) has shown the potential to understand the teacher's mathematical activity. This paper aims to characterize the teacher's mathematical work on solving a task and the knowledge that it mobilizes. [...]

2022 - 10.5565/rev/ensciencias.3457
Enseñanza de las ciencias, Vol. 40 Núm. 2 (2022) , p. 125-145 (Investigaciones Didácticas)  
9.
23 p, 4.0 MB Assessment of implicit interests through an unobtrusive computer task. Their relations with career decision, anxiety, and personality traits / Castelló i Tarrida, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Cladellas, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Adolescence is a period where youngsters still do not know much about themselves. That makes some decisions, like those concerning vocational elections, a complicated issue that has important consequences for their life. [...]
2021 - 10.3390/ijerph182312366
International journal of environmental research and public health, Vol. 18 Núm. 23 (12-1 2021) , p. 12366  
10.
13 p, 520.6 KB A Sentence Repetition Task for Catalan-Speaking Typically-Developing Children and Children with Specific Language Impairment / Gavarró Algueró, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
It is common to find that so-called minority languages enjoy fewer (if any) diagnostic tools than the so-called majority languages. This has repercussions for the detection and proper assessment of children with Specific Language Impairment (SLI) brought up in these languages. [...]
2017 - 10.3389/fpsyg.2017.01865
Frontiers in psychology, Vol. 8 (october 2017)  

Articles : 46 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 4 registres trobats  
1.
25 p, 896.9 KB Conventional vs. Creative Subtitles: Task Load, Enjoyment and Preferences / Abraitiene, Lina ; Brescia Zapata, Marta ; Stasimioti, Maria ; Kabat, Adrian ; Zajdel, Alicja
2021 (LEAD ME)
LEAD ME Summer Training School (Warsaw 2021), : 2021  
2.
1 p, 54.5 KB Same job, differents tasks : the heterogeneity of task content and mehods across occupations in Europe / Fernández-Macías, Enrique (European Foundation for the Improvement of Living and Working Conditions) ; Bisello, Martina (European Foundation for the Improvement of Living and Working Conditions) ; Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball
2016 (IWPLMS 2016 Book of abstracts)
Annual Conference of the International Working Party on Labour Market Segmentation. Barcelona, Catalunya, 37è : 2016  
3.
17 p, 433.2 KB Servicios interactivos en la TDT española : una asignatura pendiente / Franquet, Rosa, 1955- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Ribes Guàrdia, Francesc Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Soto Sanfiel, María Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Fernández-Quijada, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Asociación Española de Investigación de la Comunicación. Congreso Internacional Fundacional (2008 : Santiago de Compostela, Galícia)
Se presentan los resultados de un estudio sobre la oferta de servicios interactivos en la programación de la TDT española. En el estudio se observaron los principales actores del mercado televisivo español y se analizaron las aplicaciones interactivas presentes en las parrillas programáticas. [...]
2008
Congreso Internacional Fundacional AE-IC, 2008  
4.
17 p, 106.0 KB Becoming Reporters In A Clil Classroom: Development Of Shared Understanding Of Task Requirements In Group Work / Tapias Nadales, Núria ; Grup LIEC (Llengua i Ensenyament de les Ciències) ; Universitat Autònoma de Barcelona ; Trobada sobre semi-immersió a Catalunya (3a : 2009 : Barcelona, Catalunya) ; Taula rodona internacional sobre programes AICLE (1a : 2009 : Barcelona, Catalunya)
This research project departs form a sociocultural perspective on learning in general, and language learning in particular. It is focused on the development of shared understanding of task requirements by students working in pairs and the joint knowledge constructed through interaction within that process. [...]
2009
Trobada sobre semi-immersió a Catalunya. Barcelona, Catalunya, 3a : 2009
Taula rodona internacional sobre programes AICLE. Barcelona, Catalunya, 1a : 2009  

Documents de recerca 18 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
6.7 MB Execution-driven dynamic Multi-Robot Task Allocation model easily applicable to real cases / Rivas Alonso, Daniel ; Ribas i Xirgo, Lluís, dir.
Molts magatzems i fàbriques modernes utilitzen robots mòbils autònoms per a les seves operacions logístiques internes. A causa del volum de treball que tenen aquestes instal·lacions, no és pràctic assignar manualment les tasques de transport als robots de la flota. [...]
Muchos almacenes y fábricas modernas utilizan robots móviles autónomos para sus operaciones logísticas internas. Debido al volumen de trabajo que tienen estas instalaciones, no es práctico asignar manualmente las tareas de transporte a los robots de la flota. [...]
Many modern warehouses and factories use autonomous mobile robots for their internal logistics operations. Due to the workload of these facilities, it is impractical to manually assign transport tasks to fleet robots. [...]

2023  
2.
13 p, 1.3 MB Aplicació de control de tasques per l'administració de sistemes / Calvo Vilarrubias, Victor ; Serra Ruiz, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
En aquest document es presenta el desenvolupament d'una aplicació per a Windows amb el propòsit de controlar i gestionar les tasques dutes a terme pels administradors de sistemes. L'objectiu principal és ajudar a millorar la gestió de les tasques que han de realitzar els professionals de IT, recopilant-les en un mateixa aplicació de control. [...]
This document presents the development of a Windows application. It's purpose is to control and manage the tasks performed by the system administrators. The main goal is to help improve the daily lifes of IT professionals by collecting all the tasks they have to perform in one program. [...]
En este documento se presenta el desarrollo de una aplicación para Windows con el propósito de controlar y gestionar las tareas realizadas por los administradores de sistemas. El objetivo principal es ayudar a mejorar la gestión de las tareas que deben realizar los profesionales de IT, recopilándolas en una misma aplicación de control. [...]

2021
Enginyeria Informàtica [958]  
3.
47 p, 3.9 MB Periodisme de dades : visualitzant la tasca dels verificadors en temps de pandèmia / López Muro, Ignasi ; Torras Planas, Núria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest treball té com a objectiu principal visualitzar, a través d'un exercici de periodisme de dades, la tasca dels verificadors (Maldita, Newtral, EFE Verifica i AFP España) com a resposta a la desinformació que va venir de la mà de la infodèmia causada per la pandèmia de la COVID-19. [...]
Este trabajo tiene como objetivo principal visualizar, a través de un ejercicio de periodismo de datos, la tarea de los verificadores (Maldita, Newtral, EFE Verifica y AFP España) como respuesta a la desinformación que vino de la mano de la infodemia causada por la pandemia de la COVID-19. [...]
The main ambition of this bachelor thesis is to visualize, through a data journalism exercise, the work of the fact-checkers (Maldita, Newtral, EFE Verifica and AFP España) in response to the misinformation that came with the infodemic caused by the COVID-19 pandemic. [...]

2021
Grau en Periodisme [971]  
4.
65 p, 763.2 KB The Impact of Task Modality on Collaborative Tasks in English Foreign Language Contexts : Language-Related Episodes / Amo García, Natalia ; Capdevila i Batet, Montserrat, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística
This dissertation intends to determine whether task modality influences the incidence, nature and outcome of LREs that participants produce. This study is based on a spot-the-differences task performed in an EFL context. [...]
Aquesta tesi pretén determinar si la modalitat de tasca influeix en la incidència, natura i resultat d'ERLs que els participants produeixen. Aquest estudi està basat en una tasca de trobar les diferències duta a terme en un context ALE. [...]
Esta tesis pretende determinar si la modalidad de tarea influye en la incidencia, naturaleza y resultado de ERLs que los participantes producen. Este estudio está basado en una tarea de encontrar las diferencias llevada a cabo en un contexto ILE. [...]

2021
Grau en Estudis Anglesos [1482]
Grau en Estudis Anglesos [801]  
5.
95 p, 6.6 MB Inquiry into the influence of motivation in dyad task engagement : a case study in an EFL high school classroom / Palomeque Ortiz, Víctor ; Simon Auerbach, Jill, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
The following paper is a small-scale case study of four Catalan students of 4th of ESO (the last course of Spanish compulsory education) who were organized in dyads for task completion. The aim of the study is to examine the influence of motivation in task engagement while working in pairs. [...]
El siguiente ensayo es un estudio de caso a pequeña escala de cuatro estudiantes catalanes de 4o de ESO, que fueron distribuidos en parejas para la realización de una tarea durante la clase de inglés. [...]

Juny 2020  
6.
49 p, 5.6 MB How can familiarization with task structure and expectation influence the willingness to communicate (WTC) in L2 in students of 4th of ESO during the task of mock job interviews with their classmates? / Chávez Pozo, Josselyn ; Simon Auberach, Jill, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
This research paper aims to help SLA students enhance their willingness to communicate (WTC), and in order to achieve so, it suggests a change of the teacher's focus. According to the theoretical framework on second language acquisition (SLA) once the student becomes aware of which situational learning technique is better for them, they use this information to ameliorate their communication skills in the L2, and how their teachers react to their progressive learning can have a big influence on their WTC. [...]
Esta investigación tiene como objetivo ayudar a los estudiantes de L2 a incrementar su voluntad de comunicación y que el enfoque de el/la maestro/a cambie para poder conseguirlo. Basándose en el marco teórico de adquisición de una segunda lengua (SLA) una vez los estudiantes qué técnicas de aprendizaje situacional benefician su comprensión de la lengua meta usan esta información para mejorar su destreza comunicativa en la L2, y la reacción que tengan sus maestros/as a su aprendizaje progresivo puede tener una gran influencia su voluntad de comunicación (WTC). [...]

Juny 2020  
7.
3 p, 830.2 KB Motivated Strategies for Learning Questionnaire: Task value, Metacognitive self-regulation, Effort regulation : traducció al català i adaptació per a estudiants d'FP / Ciraso Calí, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup EFI-GIPE) ; Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup EFI-GIPE) ; Sánchez Martí, Angelina (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup EFI-GIPE) ; Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup EFI-GIPE) ; Fernández-Sequi, Héctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup EFI-GIPE)
Dins del projecte "Necessitats de formació a la Catalunya del futur (2030) i canvis necessaris al sistema de formació professional reglat per cobrir-les" es pretén analitzar quin tipus de formació professional pot ajudar millor a assolir els reptes de futur, valorant la formació professional tradicional, la modalitat virtual i la dual, en funció també amb les característiques dels aprenents. [...]
2019  
8.
36 p, 660.8 KB The discussion of meaning and form in a dictogloss task / Ortiz Fernández, Fernando ; Aliagas, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
The aim of this paper is to investigate the relation between meaning and form in the reconstruction stage of a dictogloss task in a CRLL context. In this type of learning contexts, where subject knowledge and language are integrated, it is essential to find a balance between meaning and form in the activities carried out in class. [...]
L'objectiu d'aquest treball és explorar la relació entre significat i forma durant la fase de reconstrucció d'un dictogloss en un context d'aprenentatge de llengües ric en contingut. En aquest tipus de context d'aprenentatge on el contingut de la matèria i la llengua estan integrats és essencial trobar l'equilibri entre significat i forma en les activitats dutes a terme a classe. [...]

2019  
9.
44 p, 1.7 MB On-task and off-task behaviour during small-group work : A study with Compulsory Secondary Education students / González García, Sara ; Moore de Luca, Emilee (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
This dissertation aims to find, on the one hand, those aspects that lead students to on-task behaviour and, on the other hand, what are the sources that cause learners to be off-task. This is a long-standing issue in educational research and this thesis presents both a review of the major works that have been carried out in the last decades as well as the results of a field study carried out during student placement. [...]
Este trabajo tiene por objetivo encontrar, por una parte, aquellos aspectos que llevan a los estudiantes a permanecer concentrados en sus faenas y, por otra parte, cuáles son las causas que les llevan a distraerse de estas. [...]

2019  
10.
40 p, 2.1 MB Analysis of students' noticing in a models as feedback writing task / Capdevila Capella, Mar ; Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
The aim of the present study is to investigate and analyse the language and discourse features that English as a Foreign Language students noticed and incorporated when doing a Models as Feedback writing task. [...]
L'objectiu del present estudi és la investigació i l'anàlisis dels elements lingüístics i discursius que els alumnes perceben i incorporen durant l'execució d'una tasca escrita de feedback correctiu. [...]

2019  

Documents de recerca : 18 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.