1.
|
6 p, 573.6 KB |
Educar en la red. Nuevas tecnologías y procesos educativos en la sociedad de la información
/
Crovi, Delia (Universidad Nacional Autónoma de México)
La relación entre la comunicación y la educación no es reciente. Cuando revisamos reportes acerca de cómo era la enseñanza en la era preindustrial, descubrimos pistas de procesos de comunicación, a veces limitados, otras empobrecidos por la poca capacidad de respuesta que se permitía al alumno, pero siempre presentes. [...] La relació entre la comunicació i l'educació no és recent. Quan revisem informes sobre com era l'ensenyament a l'era preindustrial, hi descobrim pistes de processos de comunicació, de vegades limitats, altres d'empobrits per la poca capacitat de resposta que es permetia a l'alumne, però sempre presents. [...]
2004
Lecciones del Portal de la Comunicación, (1 Novembre 2004)
2 documentos
|
|
2.
|
18 p, 2.2 MB |
La caliza como materia prima fundamental en los procesos productivos del Neolítico antiguo en Coro Trasito (Tella-Sin, Huesca)
/
Clemente Conte, Ignacio (Consejo Superior de Investigaciones Científicas (España). Institució Milà i Fontanals en Humanidades) ;
Gassiot Ballbè, Ermengol (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria) ;
Rey Lanaspa, Javier (Aragón. Diputación General. Departamento de Educación, Cultura y Deporte) ;
Mazzucco, Niccolò (Universidad de Pisa. Departamento de Civilizaciones y Formas de Conocimiento.) ;
Barba Perez, Marcos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria)
Con este trabajo queremos llamar la atención sobre el proceso de excavación y análisis de materiales líticos provenientes de contextos calizos, como son los correspondientes a la vertiente sur de los Pirineos. [...] Amb aquest treball volem cridar l'atenció sobre el procés d'excavació i anàlisi de materials lítics provinents de contextos calcaris, com són els corresponents al vessant sud dels Pirineus. L'experiència adquirida durant l'excavació de Coro Trasito (Tella-Sin, Osca) ens ha permès distingir entre els clastos i els fragments naturals de la mateixa cova, una sèrie d'ascles i fragments de calcària que presenten rastres d'haver estat utilitzats com a instruments de treball. [...] This paper aims to shed light on the process of excavation and analysis of lithic materials from limestone contexts such as those in the southern Pyrenees. The knowledge acquired from excavation of Coro Trasito (Tella-Sin, Huesca) enables us to distinguish between clasts and natural fragments of the cave itself, a series of limestone flakes and fragments that show traces of having been used as working tools. [...]
2023 - 10.5565/rev/tda.133
Treballs d'arqueologia, Vol. 26 (2023) , p. 235-251 (Articles)
|
|
3.
|
2 p, 186.2 KB |
Mutagènesi i transferència lateral de gens : processos implicats en la defensa bacteriana front els bacteriòfags
/
Cortés Garmendia, M. Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Genètica i de Microbiologia) ;
Llagostera Casas, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Genètica i de Microbiologia)
Un dels majors reptes sanitaris de l'actualitat és combatre la resistència bacteriana als antibiòtics. L'ús de bacteriòfags (virus que únicament infecten bacteris) és una de les estratègies més prometedores amb aquesta finalitat, però els bacteris també poden desenvolupar resistències i mecanismes de defensa contra ells. [...] Uno de los mayores retos sanitarios de la actualidad es combatir la resistencia bacteriana a los antibióticos. El uso de bacteriófagos (virus que únicamente infectan a bacterias) es una de las estrategias más prometedoras para tal fin, pero las bacterias también pueden desarrollar resistencias y mecanismos de defensa contra ellos. [...] One of the major health challenges nowadays is the fight against bacterial resistance to antibiotics. The use of bacteriophages (virus that only infect bacteria) is one of the most promising strategies for that purpose, but bacteria can also develop resistance and defense mechanisms against them. [...]
2023
UAB divulga, Octubre 2023, p. 1-2
3 documentos
|
|
4.
|
24 p, 323.6 KB |
Vulnerabilities in the face of the health crisis : the impact of COVID-19 on the educational experiences of girls and adolescents in situations of neglect
/
González Goya, Edurne (Universidad de Deusto) ;
Izaguirre Choperena, Ainhoa (Universidad de Deusto) ;
Arrieta Frutos, Felix (Universidad de Deusto)
This article is the result of a research process within the Resistiré project, which evaluates the responses to the COVID crisis in social policy processes in several European countries. This study has taken into account the experience of girls and adolescents in situations of neglect in the circumstances that have surrounded their educational processes and their academic reality in the COVID period. [...] Aquest article és el resultat d'un procés de recerca dins del projecte Resistiré. Concretament, aquest estudi ha tingut en compte la vivència de nenes i adolescents en situació de desemparament davant les circumstàncies que han envoltat els seus processos formatius i la seva realitat acadèmica en l'època de la COVID. [...] Este artículo es el resultado de un proceso de investigación dentro del proyecto Resistiré. Concretamente, este estudio ha tenido en cuenta la vivencia de niñas y adolescentes en situación de desamparo ante las circunstancias que han rodeado sus procesos formativos y su realidad académica en la época del COVID. [...]
2023 - 10.5565/rev/papers.3165
Papers : revista de sociologia, Vol. 108 Núm. 3 (2023) , p. e3165 (Artículos de monográfico)
|
|
5.
|
|
6.
|
15 p, 671.6 KB |
Juego y procesos lectores del alumnado de secundaria de zonas de necesidad de transformación social
/
Manzano-León, Ana (Universidad de Almería) ;
Rodríguez-Ferrer, José M. (Universidad de Jaén) ;
Collado-Soler, Rocío (Universidad de Almería)
Los estudiantes pertenecientes a zonas de necesidad de transformación social tienden a tener una menor motivación académica y desarrollan bajas expectativas respecto a sus capacidades. Esta investigación expone el uso didáctico de los juegos de mesa a través de un programa que trabaja los procesos léxicos, semánticos y sintácticos. [...] Els estudiants pertanyents a zones de necessitat de transformació social tendeixen a tenir menys motivació acadèmica i desenvolupen baixes expectatives respecte a les seves capacitats. Aquesta investigació exposa les didàctic dels jocs de taula a través don programa que treballa els processos lèxics, semàntics i sintàctics. [...] Students belonging to areas of need for social transformation tend to have less academic motivation and develop low expectations regarding their abilities. This research exposes the didactic use of board games through a program that works on lexical, semantic, and syntactic processes. [...] Les étudiants appartenant à des domaines nécessitant une transformation sociale ont tendance à avoir moins de motivation académique et à développer de faibles attentes concernant leurs capacités. [...]
2023 - 10.5565/rev/jtl3.1099
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 16 Núm. 1 (2023) , p. e1099 (Articles)
|
|
7.
|
24 p, 233.2 KB |
Secretos, fallidos y políticos : procesos de deslegitimación del asociacionismo adoptivo nacional en Corea del Sur
/
Romero Moreno, Elisa (Seoul National University (Corea del Sud))
En 2019, se creó la primera asociación independiente de adoptados nacionales en Corea del Sur. En un momento de profundos cambios sociojurídicos en torno a la diversidad familiar y la protección de la infancia, la presencia pública de los adoptados supone un potencial avance en sus derechos. [...] El 2019, es va crear la primera associació independent d'adoptats nacionals a Corea del Sud. En un moment de profunds canvis sociojurídics al voltant de la diversitat familiar i la protecció de la infància, la presència pública dels adoptats suposa un avanç potencial en els seus drets. [...] In 2019, the first independent association of domestic adoptees was created in South Korea. At a time of profound socio-legal changes regarding family diversity and the protection of children, the public presence of adoptees represents a potential advance in their rights. [...] Em 2019, a primeira associação independente de adotados nacionais foi criada na Coreia do Sul. Em um momento de profundas mudanças sociojurídicas em relação à diversidade familiar e proteção à criança, a presença pública dos adotados representa um potencial avanço em seus direitos. [...]
2022 - 10.5565/rev/periferia.883
Perifèria : revista de recerca i formació en antropologia, Vol. 27 Núm. 1 (2022) , p. 4-24 (Artículos)
|
|
8.
|
5 p, 12.8 MB |
Art i joc, processos de Creació a la infància
/
París Romia, Gemma
No és cap novetat dir que l'infant aprèn a través del joc. Però, malauradament, cal repetir-ho, i argumentar la importància del joc lliure per al creixement vital de l'infant. I observant el seu joc es constata com s'assembla al món de l'art, perquè són espais de llibertat, de transgredir les normes, d'inventar mons possibles, on la connexió amb un mateix és intensa, on el jo es va construint de forma genuïna, establint sinergies amb els altres, i construint el món.
Barcelona : Associació de Mestres Rosa Sensat, 2018
Infància, Vol. 225 (2018) , p. 37-41
|
|
9.
|
|
10.
|
15 p, 144.2 KB |
Aprendizaje autodirigido en procesos de trabajo colaborativo en educación superior
/
Hernández-Sellés, Núria (Centro Superior de Estudios Universitarios La Salle)
El aprendizaje autodirigido implica la adopción de un rol activo por parte de los estudiantes, que autorregulan su adquisición de conocimientos en procesos que abarcan la cognición, la metacognición y la motivación. [...] L'aprenentatge autodirigit implica l'adopció d'un rol actiu per part dels estudiants, que autoregulen l'adquisició de coneixements en processos que abasten la cognició, la metacognició i la motivació. [...] Self-directed learning requires students to adopt an active role in self-regulating their learning process in processes that include cognition, metacognition and motivation. This study analyses these three dimensions of self-directed learning in a collaborative work process mediated by technologies in the field of higher education. [...]
2022 - 10.5565/rev/educar.1525
Educar, Vol. 58 Núm. 2 (2022) , p. 389-403 (Monográfico)
|
|