1.
|
23 p, 998.8 KB |
"Their heritage language suddenly plays a role" : teachers' beliefs on integrating multilingual linguistic landscapes in the plurilingual language classroom
/
Brinkmannn, Lisa Marie (Universität Hamburg (Alemanya))
The aim of this article is to analyse teachers' beliefs on integrating multilingual linguistic landscapes into the plurilingual language classroom. In an empirical study, a focus group interview was conducted with teachers of Spanish, French and Latin who have worked with linguistic landscapes in the realm of a language project day. [...] L'objectiu d'aquest article és analitzar les creences de professors sobre la integració de paisatges lingüístics multilingües al'aula d'idiomes plurilingüe. En un estudi empíric, es va fer una entrevista en grup amb professors de l'espanyol, el francès i el llatí que han treballat amb paisatges lingüístics en l'àmbit d'un dia de projecte d'idiomes. [...] El objetivo de este artículo es analizar las creencias de profesores y profesoras sobre la integración de paisajes lingüísticos multilingües al aula de idiomas plurilingüe. En un estudio empírico, se hizo una entrevista en grupo con profesores del español, francés y latín que han trabajado con paisajes lingüísticos en el ámbito de un día de proyecto de idiomas. [...] L'objectif de cet article est d'analyser les croyances des enseignants sur l'intégration des paysages linguistiques multilingues dans la classe de langue plurilingue. Dans le cadre d'une étude empirique, un entretien de groupe a été mené avec des enseignant. [...]
2024 - 10.5565/rev/jtl3.1268
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 17 Núm. 1 (2024) , p. e1268 (Articles)
|
|
2.
|
20 p, 931.9 KB |
"I have learned a lot of things about other neighborhoods" : secondary students as Linguistic Landscapes ethnographers
/
Kruszynska, Klaudia Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
Linguistic Landscape (LL) has been recognized as a valuable tool by foreign language teachers that allows them to incorporate the "outside" world into the classroom (Kruszynska & Dolly, 2023). In this study, secondary school students, as ethnographers, investigated LL in their neighborhoods. [...] El paisatge lingüístic (PL) és considerat com una eina valuosa pels docents de llengües estrangeres, permetent-los integrar el món "extern" a l'aula (Kruszynska i Dolly, 2023). En aquest estudi, els estudiants de secundària van investigar el PL als seus barris. [...] El paisaje lingüístico (PL) destaca como una herramienta valiosa por los profesores de lenguas extranjeras, permitiéndoles incorporar el mundo "externo" al aula (Kruszynska y Dolly, 2023). En esta investigación, estudiantes de secundaria, actuando como etnógrafos, investigaron el PL en sus barrios. [...] Le paysage linguistique (PL) se distingue comme un instrument précieux pour les enseignants de langues étrangères, leur permettant d'intégrer le monde "externe" en classe (Kruszynska et Dooly, 2023). [...]
2024 - 10.5565/rev/jtl3.1265
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 17 Núm. 1 (2024) , p. e1265 (Articles)
|
|
3.
|
14 p, 376.3 KB |
Antropologia i literatura : l'ús de Perdra de tartera com a material etnogràfic
/
Clua i Fainé, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Jornada La dimensió social de la literatura (1a : 2018 : Barcelona, Catalunya)
Aquest article recull la comunicació presentada a la Jornada «La dimensió social de la literatura. A propòsit de Pedra de tartera de Maria Barbal», celebrada a Barcelona l'octubre de 2018. L'objectiu és mostrar el valor etnogràfic de la literatura a partir de la meva pròpia experiència docent, on utilitzo obres literàries per ensenyar Antropologia Social i Cultural als meus estudiants de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB, Espanya). [...] This article offers the communication presented at the Conference "The Social Dimension of Literature. Concerning Maria Barbal's Stone in a Landslide", held in Barcelona in October 2018. The objective is to show the ethnographic value of literature, based on the author's own experience of using literary works to teach Social and Cultural Anthropology at Barcelona Autonomous University. [...]
2019 - 10.30687/Ri/2037-6588/2019/112/010
Rassegna iberistica, Vol. 42 Núm. 112 (2019) , p. 447-460
|
|
4.
|
18 p, 1.1 MB |
El bienestar escolar desde la experiencia del alumnado de Educación Primaria
/
Mendiri, Paula (Universidade da Coruña) ;
Rebollo-Quintela, Nuria (Universidade da Coruña) ;
Losada-Puente, Luisa (Universidade da Coruña)
La valoración de la experiencia del estudiante en la escuela a través de sus juicios cognitivos y sus afectos, o su percepción sobre su funcionamiento positivo y sus relaciones con otros influyen en su bienestar escolar. [...] La valoració de l'experiència de l'estudiant a l'escola a través dels seus judicis cognitius i els afectes, o la percepció que té sobre el seu funcionament positiu i les seves relacions amb uns altres influeixen en el seu benestar escolar. [...] School children's assessment of their experience in school through their cognitive opinions and their emotions, and their perception of their positive functioning and their relationships with others, have an impact on their educational well-being. [...]
2023 - 10.5565/rev/educar.1818
Educar, Vol. 60 Núm. 1 (2024) , p. 237-254 (Temas de investigación)
|
|
5.
|
|
6.
|
|
7.
|
34 p, 1.1 MB |
CLIL in Pre-primary education : the views of In-service and Pre-service teachers
/
Segura, Marta (Universitat Internacional de Catalunya)
Content and Language Integrated Learning (CLIL) has rapidly gained ground in schools within the latest decades. Consequently, interest in analysing stakeholders' perceptions and needs has increased. [...] L'Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengües Estrangeres (AICLE) ha guanyat terreny ràpidament a les escoles durant les darreres dècades. En conseqüència, l'interès en analitzar les percepcions i necessitats dels agents implicats ha augmentat. [...] El Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguas Extranjeras (AICLE) ha ganado terreno rápidamente en las escuelas durante las últimas décadas. En consecuencia, el interés en analizar las percepciones de los agentes implicados y sus necesidades ha aumentado. [...] L'Enseignement d'une Matière par l'Intégration d'une Langue Étrangère (EMILE) a rapidement gagné du terrain dans les écoles au cours des dernières décennies. Par conséquent, l'intérêt pour l'analyse des perceptions et des besoins des acteurs impliqués s'est accru. [...]
2023 - 10.5565/rev/jtl3.1230
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 16 Núm. 2 (2023) , p. e1230 (Articles)
|
|
8.
|
4 p, 168.5 KB |
Editors' note : L1 teaching in the Czech Republic, tendencies and challenges
/
Hurytová, Ivana (Charles University in Prague)
This special issue presents the situation in L1 teaching in the Czech Republic, some of its tendencies and challenges. One invited senior researcher, two doctoral students and a fresh postdoctoral researcher from four universities across the Czech Republic present their interests and conclusions in three articles and one interview. Aquest número especial presenta la situació de l'ensenyament de L1 a la República Txeca, tendències i reptes. Un investigador sènior convidat, dos estudiants de doctorat i un nou investigador postdoctoral de quatre universitats de la República Txeca presenten els seus interessos i conclusions en tres articles i una entrevista. Este número especial presenta la situación de la enseñanza de L1 en la República Checa, tendencias y desafíos. Un investigador principal invitado, dos estudiantes de doctorado y un nuevo investigador posdoctoral de cuatro universidades de la República Checa presentan sus intereses y conclusiones en tres artículos y una entrevista. Ce numéro spécial présente la situation de l'enseignement de la L1 en République tchèque, quelques-unes de ses tendances et défis. Un chercheur senior invité, deux doctorants et un nouveau chercheur postdoctoral de quatre universités de la République tchèque présentent leurs intérêts et leurs conclusions dans trois articles et une interview.
2022 - 10.5565/rev/jtl3.1202
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 15 Núm. 4 (2022) , p. e1202 (Editors' Note)
|
|
9.
|
18 p, 180.1 KB |
«O tu che leggi, udirai nuovo ludo» : teatro, riso e rito nella "commedia dei diavoli" (If XXI-XXIII)
/
Pizzimento, Paolo (Università degli Studi di Messina)
Questo articolo analizza, attraverso il filtro dei Performance Studies teorizzati da Richard Schechner, le modalità in cui le categorie di spettacolarità e teatralità emergono dal testo della Divina Commedia. [...] Aquest article analitza, a través del filtre de Performance Studies teoritzat per Richard Schechner, les maneres en què les categories d'espectacularitat i teatralitat sorgeixen del text de la Divina Comèdia. [...] This article analyses, through the filter of Performance Studies theorized by Richard Schechner, the ways in which the categories of spectacle and theatricality emerge from the text of the Divine Comedy. [...] Este artículo analiza, a través del filtro de los estudios de performance teorizados por Richard Schechner, las formas en que las categorías de espectacularidad y teatralidad emergen del texto de la Divina Comedia. [...] Cet article analyse, au filtre des Performance Studies théorisées par Richard Schechner, les manières dont les catégories de spectaculaire et de théâtralité émergent du texte de la Divine Comédie. [...]
2022 - 10.5565/rev/dea.161
Dante e l'Arte, Vol. 9 (2022) , p. 11-28 (Monogràfic)
|
|
10.
|
24 p, 233.2 KB |
Secretos, fallidos y políticos : procesos de deslegitimación del asociacionismo adoptivo nacional en Corea del Sur
/
Romero Moreno, Elisa (Seoul National University (Corea del Sud))
En 2019, se creó la primera asociación independiente de adoptados nacionales en Corea del Sur. En un momento de profundos cambios sociojurídicos en torno a la diversidad familiar y la protección de la infancia, la presencia pública de los adoptados supone un potencial avance en sus derechos. [...] El 2019, es va crear la primera associació independent d'adoptats nacionals a Corea del Sud. En un moment de profunds canvis sociojurídics al voltant de la diversitat familiar i la protecció de la infància, la presència pública dels adoptats suposa un avanç potencial en els seus drets. [...] In 2019, the first independent association of domestic adoptees was created in South Korea. At a time of profound socio-legal changes regarding family diversity and the protection of children, the public presence of adoptees represents a potential advance in their rights. [...] Em 2019, a primeira associação independente de adotados nacionais foi criada na Coreia do Sul. Em um momento de profundas mudanças sociojurídicas em relação à diversidade familiar e proteção à criança, a presença pública dos adotados representa um potencial avanço em seus direitos. [...]
2022 - 10.5565/rev/periferia.883
Perifèria : revista de recerca i formació en antropologia, Vol. 27 Núm. 1 (2022) , p. 4-24 (Artículos)
|
|