1.
|
11 p, 678.3 KB |
An international Delphi consensus for surgical quality assessment of lymphadenectomy and anastomosis in minimally invasive total gastrectomy for gastric cancer
/
Cizmic, Amila (University Medical Center Hamburg-Eppendorf) ;
Romic, Ivan (University Hospital Centre Zagreb) ;
Balla, Andrea (IRCCS San Raffaele Scientific Institute) ;
Barabino, Nicolò (University of Genoa) ;
Anania, Gabriele (University of Ferrara) ;
Baiocchi, Gian Luca (University of Brescia) ;
Bakula, Branko (University Hospital Sveti Duh) ;
Balaguè Ponz, Carmen (Hospital de la Santa Creu i Sant Pau (Barcelona, Catalunya)) ;
Berlth, Felix (University Medical Center of the Johannes Gutenberg University) ;
Bintintan, Vasile (University Hospital Cluj Napoca) ;
Bracale, Umberto (University of Salerno) ;
Egberts, Jan-Hendrik (Israelit Hospital) ;
Fuchs, Hans F. (University Hospital Cologne) ;
Gisbertz, Suzanne S. (Cancer Center Amsterdam) ;
Gockel, Ines (University Hospital of Leipzig) ;
Grimminger, Peter (University Medical Center of the Johannes Gutenberg University) ;
van Hillegersberg, Richard (Utrecht University) ;
Inaki, Noriyuki (Kanazawa University Hospital) ;
Immanuel, Arul (Newcastle Upon Tyne Hospitals NHS Trust) ;
Korr, Daniel (Israelit Hospital) ;
Lingohr, Philipp (University Hospital of Bonn) ;
Mascagni, Pietro (IHU-Strasbourg) ;
Melling, Nathaniel (University Medical Center Hamburg-Eppendorf) ;
Milone, Marco (University of Naples "Federico II") ;
Mintz, Yoav (Hadassah Hebrew University Medical Center) ;
Morales Conde, Salvador (Hospital Quironsalud Sagrado Corazon) ;
Moulla, Yusef (University Hospital of Leipzig) ;
Müller-Stich, Beat P. (University Digestive Healthcare Center Basel) ;
Nakajima, Kiyokazu (Osaka University) ;
Nilsson, Magnus (Karolinska University Hospital) ;
Reeh, Matthias (Marienkrankenhaus) ;
Sileri, Pierpaolo (Vita-Salute University) ;
Targarona, Eduardo M (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ;
Ushimaru, Yuki (Osaka University Graduate School of Medicine) ;
Kim, Young-Woo (National Cancer Center) ;
Markar, Sheraz (University of Oxford) ;
Nickel, Felix (University Medical Center Hamburg-Eppendorf) ;
Mitra, Anuja T. (Imperial College London) ;
Universitat Autònoma de Barcelona
Minimally invasive total gastrectomy (MITG) is a mainstay for curative treatment of patients with gastric cancer. To define and standardize optimal surgical techniques and further improve clinical outcomes through the enhanced MITG surgical quality, there must be consensus on the key technical steps of lymphadenectomy and anastomosis creation, which is currently lacking. [...]
2023 - 10.1007/s00464-023-10614-9
Surgical endoscopy, Vol. 38 (december 2023) , p. 488-498
|
|
2.
|
|
3.
|
7 p, 519.1 KB |
Seminars as a useful tool of active learning : The study case of the Zoology in the Environmental Sciences
/
Soler Membrives, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ;
Muñoz Muñoz, Francesc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ;
Carrassón López de Letona, Maite (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ;
Constenla Matalobos, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ;
Garcia-del-Pino, Fernando (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ;
Morton Juaneda, Ana, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ;
Valbuena Ureña, Emilio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia)
En aquest treball es mostra com la incorporació de seminaris en la Zoologia de les Ciències Ambientals ajuda a millorar les qualificacions respecte a la mitja de les titulacions. Es conclou que la utilització de seminaris està molt ben valorat pels estudiants i n'augmenta la seva motivació. [...] This paper shows how the incorporation of seminars in the Zoology of Environmental Sciences helps to improve the qualifications with regard to the average of the degree qualifications. We conclude that the use of seminars is highly valued by students and increases their motivation. [...]
2016
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 3 (2016)
|
|
4.
|
|
5.
|
9 p, 515.3 KB |
Una Experiència de Ludificació per Millorar el Rendiment de l'Alumnat d'Enginyeria a través de la Motivació
/
Sánchez-Carmona, Adrián (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ;
Pons, Jordi, (Pons Aróztegui) dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ;
Robles, Sergi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions)
La falta de motivació de l'alumnat és un problema recorrent. L'alumnat valora obtenir el títol per sobre d'assolir coneixements, habilitats i competències. Per combatre això, hem desenvolupat una experiència de ludificació que s'articula a través d'un sistema de mèrits i classificacions. [...] The students' lack of motivation is a usual problem. The students value more the obtention of the degree than the developing of competences and skills. In order to fight this, we developed a gamification's experience based on merits and rankings. [...]
2016
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 3 (2016)
|
|
6.
|
20 p, 931.9 KB |
"I have learned a lot of things about other neighborhoods" : secondary students as Linguistic Landscapes ethnographers
/
Kruszynska, Klaudia Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
Linguistic Landscape (LL) has been recognized as a valuable tool by foreign language teachers that allows them to incorporate the "outside" world into the classroom (Kruszynska & Dolly, 2023). In this study, secondary school students, as ethnographers, investigated LL in their neighborhoods. [...] El paisatge lingüístic (PL) és considerat com una eina valuosa pels docents de llengües estrangeres, permetent-los integrar el món "extern" a l'aula (Kruszynska i Dolly, 2023). En aquest estudi, els estudiants de secundària van investigar el PL als seus barris. [...] El paisaje lingüístico (PL) destaca como una herramienta valiosa por los profesores de lenguas extranjeras, permitiéndoles incorporar el mundo "externo" al aula (Kruszynska y Dolly, 2023). En esta investigación, estudiantes de secundaria, actuando como etnógrafos, investigaron el PL en sus barrios. [...] Le paysage linguistique (PL) se distingue comme un instrument précieux pour les enseignants de langues étrangères, leur permettant d'intégrer le monde "externe" en classe (Kruszynska et Dooly, 2023). [...]
2024 - 10.5565/rev/jtl3.1265
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 17 Núm. 1 (2024) , p. e1265 (Articles)
|
|
7.
|
12 p, 262.5 KB |
La Formación del profesorado para la educación lingüística y culturalmente inclusiva : relato de una experiencia de Aprendizaje-servicio en un Trabajo de Fin de Grado
/
Llompart Esbert, Julia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ;
Masats, Dolors (Universitat Autònoma de Barcelona)
Las políticas educativas actuales, con el objetivo de dar respuesta a la necesidad de gestionar aulas lingüística y culturalmente diversas, promueven un modelo de educación inclusiva que requiere docentes que sean lingüísticamente sensibles en sus creencias, actitudes y acciones en las aulas ordinarias. [...] Current educational policies, with the aim of responding to the need to manage linguistically and culturally diverse classrooms, promote an inclusive education model that requires teachers who are linguistically sensitive in their beliefs, attitudes, and actions in ordinary classrooms. [...]
2023 - 10.6018/reifop.559471
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 26 Núm. 2 (2023) , p. 103-114
|
|
8.
|
|
9.
|
24 p, 926.1 KB |
Estándares pedagógicos y su integración en los proyectos formativos de las carreras de pedagogía
/
Verdugo Peñaloza, Alejandro (Universidad de Playa Ancha (Valparaíso, Xile)) ;
Tejada Fernández, José (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Navío Gámez, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
El 2011 Chile declara estándares de egreso para carreras de Pedagogía. Sin embargo, la información sobre su integración en los procesos formativos es escasa. En este contexto se realiza un estudio sobre la opinión que se tiene de los estándares de egreso y su integración en el plan formativo según directivos de carrera, formadores de profesores y estudiantes de penúltimo año de Pedagogía de la Universidad de Playa Ancha el año 2017. [...] Chile declared their standards on graduation for pedagogical programs in 2011. However, there is a lack of information of its integration in the formative processes. Based on this context, it is conducted a study on the opinion about the standards on graduation and their integration into the training plan standards, according to program managers, trainers of teachers and penultimate year students from the teaching program of Playa Ancha University, 2017. [...]
2021 - 10.4067/S0718-07052021000100133
Estudios pedagógicos (Valdivia), Vol. 47 Núm. 1 (2021) , p. 133-155
|
|
10.
|
|