Results overview: Found 373 records in 0.05 seconds.
Articles, 130 records found
Contributions to meetings and congresses, 3 records found
Books and collections, 18 records found
Research literature, 40 records found
Learning materials, 4 records found
Course materials, 173 records found
Graphic and multimedia documents, 4 records found
Personal and institutional archives, 1 records found
Articles 130 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
35 p, 1.3 MB New η3-Allylpalladium Complexes with Pyridylpyrazole Ligands : Synthesis, Characterization and Study of the Influence of N1 Substituents on the Apparent Allyl Rotation / Montoya García, Vanessa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Pons Picart, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; García-Antón, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Solans Monfort, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Font-Bardia, Mercè (Universitat de Barcelona. Unitat de Difracció de Raig-X) ; Ros i Badosa, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química)
The allylpalladium [Pd(η3-C3H5)(L)](BF4) (L = L1 (1), L2 (2), L3 (3), L4 (4)) complexes with pyridylpyrazole ligands 2-(5-phenyl-1H-pyrazol-3-yl)pyridine (L1), 2-(1-ethyl-5-phenyl-1H-pyrazol-3-yl)pyridine (L2), 2-(1-octyl-5-phenyl)-1H-pyrazol-3-yl)pyridine (L3), and 2-(5-phenyl-3-(pyridin-2-yl)pyrazol-1-yl)ethanol (L4) were synthesized from the appropriate pyridylpyrazole ligand and [Pd(η3-C3H5)Cl]2 in the presence of AgBF4. [...]
2007 - 10.1021/om070093u
Organometallics, Vol. 26, Issue 13 (June 2007) , p. 3183-3190  
2.
38 p, 1.3 MB Highly Efficient Pyridylpyrazole Ligands for the Heck Reaction. A Combined Experimental and Computational Study / Montoya García, Vanessa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Pons Picart, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Branchadell Gallo, Vicenç (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; García-Antón, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Solans Monfort, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Font-Bardia, Mercè (Universitat de Barcelona. Unitat de Difracció de Raig-X) ; Ros i Badosa, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química)
Several [PdCl2(L)] complexes, where L is a pyridylpyrazole ligand, have been used as precatalysts in the Heck reactions between phenyl halides and tert-butyl acrylate. The used ligands differ from each other in the substitution at N1. [...]
2008 - 10.1021/om7009182
Organometallics, Vol. 27, Issue 6 (March 2008) , p. 1084-1091  
3.
16 p, 7.8 MB Structure directing factors and photophysical properties of five Cu(I)-iodide materials with N-donor heteroaromatic ligands / Sánchez-Férez, Francisco (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Solans Monfort, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Rodríguez Santiago, Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Calvet, Teresa (Universitat de Barcelona. Departament de Mineralogia, Petrologia i Geologia Aplicada) ; Font-Bardia, Mercè (Universitat de Barcelona. Centres Científics i Tecnològics) ; Pons Picart, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química)
In this work, two families of Cu(I)-iodide complexes with N-heterocyclic donors ligands bearing amide, phenyl, chloro, and methyl substituents have been synthesized to combine two structural directing factors: attractive interactions and steric bulkiness. [...]
2024 - 10.1016/j.jssc.2024.124639
Journal of solid state chemistry, Vol. 333 (May 2024) , art. 124639  
4.
22 p, 808.9 KB Análisis de la tipología de la formación permanente del profesorado universitario para el uso de carpetas de aprendizaje en la educación superior en la Universitat Autònoma de Barcelona / Suárez Ojeda, María Eugenia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Cayón Costa, Magda (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Gimeno Soria, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Blanch Gelabert, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
La formación continuada se entiende como una actividad de formación para aprender a utilizar nuevos entornos e incorporar recursos y/o estrategias en nuestra práctica profesional. Sin embargo, la formación permanente del profesorado universitario además debe contemplar sus necesidades reales y el hecho de que su participación dentro de la formación sea activa. [...]
Lifelong learning is understood as a training activity for discovering about new environments and to incorporate resources and/or strategies into our daily practice. However, lifelong learning of university professors must also consider their real needs and the fact that their participation in the training must be active. [...]

2012
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 1 (2012)  
5.
17 p, 742.8 KB Impact of Biological Agents on Postsurgical Complications in Inflammatory Bowel Disease : A Multicentre Study of Geteccu / García García, María José (Universidad de Cantabria) ; Rivero, Montserrat (Universidad de Cantabria) ; Miranda Bautista, José (Hospital Universitario Gregorio Marañón) ; Bastón Rey, Iria (Hospital Universitario Clínico de Santiago) ; Mesonero, Francisco (Hospital Universitario Ramón y Cajal) ; Leo Carnerero, Eduardo (Hospital Universitario Virgen del Rocío) ; Casas Deza, Diego (Hospital Universitario Miguel Servet) ; Cagigas Fernandez, Carmen (Hospital Universitario Marqués de Valdecilla) ; Martin Cardona, Albert (Hospital Universitari MútuaTerrassa (Terrassa, Catalunya)) ; El Hajra, Ismael (Hospital Universitario Puerta de Hierro) ; Hernández Aretxabaleta, Nerea (Hospital Universitario de Basurto) ; Pérez Martínez, Isabel (Hospital Universitario Central de Asturias) ; Fuentes Valenzuela, Esteban (Hospital Universitario Río Hortega) ; Jiménez, Nuria (Hospital General Universitario de Elche) ; Rubín de Célix, Cristina (Hospital Universitario de La Princesa) ; Gutiérrez Casbas, Ana (Hospital General de Alicante) ; Suárez Ferrer, Cristina (Hospital Universitario La Paz) ; Huguet, José María (Hospital General Universitario de Valencia) ; Fernández Clotet, Agnes (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona) ; González Vivó, María (Hospital del Mar (Barcelona, Catalunya)) ; Del Val, Blanca (Hospital Rafael Méndez) ; Castro Poceiro, Jesús (Hospital Sant Joan Despí-Moisès Broggi) ; Melcarne, Luigi (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Dueñas, Carmen (Hospital Universitario de Cáceres) ; Izquierdo, Marta (Hospital Universitario de Cabueñes) ; Monfort, David (Gastroenterology Department, Consorci Sanitari de Terrassa) ; Bouhmidi, Abdel (Hospital de Santa Bárbara) ; Ramírez De la Piscina, Patricia (Hospital Universitario Vitoria-Gastéiz) ; Romero, Eva (Hospital Clínic Universitari (València)) ; Molina, Gema (Hospital Arquitecto Marcide) ; Zorrilla, Jaime (Hospital Universitario Gregorio Marañón) ; Calvino Suárez, Cristina (Hospital Universitario Clínico de Santiago) ; Sánchez, Eugenia (Hospital Universitario Ramón y Cajal) ; Nuñez, Andrea (Hospital Universitario Virgen del Rocío) ; Sierra, Olivia (Hospital Universitario Miguel Servet) ; Castro, Beatriz (Universidad de Cantabria) ; Zabana, Yamile (Hospital Universitari MútuaTerrassa (Terrassa, Catalunya)) ; González Partida, Irene (Hospital Universitario Puerta de Hierro) ; De la Maza, Saioa (Hospital Universitario de Basurto) ; Castaño-García, Andrés (Hospital Universitario Central de Asturias) ; Nájera Muñoz, Rodrigo (Hospital Universitario Río Hortega) ; Sánchez Guillén, Luis (Hospital General Universitario de Elche) ; Riat Castro, Micaela (Hospital Universitario de La Princesa) ; Rueda, José Luis (Hospital Universitario La Paz) ; Benítez, José Manuel (Hospital Reina Sofía) ; Delgado Guillena, Pedro (Hospital General de Granollers) ; Tardillo, Carlos (Hospital Universitario Nuestra Señora de Candelaria (Santa Cruz de Tenerife)) ; Peña, Elena (Hospital Royo Villanova) ; Frago Larramona, Santiago (Complejo Hospitalario de Soria) ; Rodríguez Grau, María Carmen (Hospital Universitario de Henares) ; Plaza, Rocío (Hospital Universitario Infanta Leonor) ; Pérez Galindo, Pablo (Complejo Hospitalario Universitario de Pontevedra) ; Martínez Cadilla, Jesús (Hospital Álvaro Cunqueiro (Vigo)) ; Menchén, Luis (Hospital Universitario Gregorio Marañón) ; Barreiro de-Acosta, Manuel (Hospital Universitario Clínico de Santiago) ; Sánchez Aldehuelo, Rubén (Hospital Universitario Ramón y Cajal) ; De la Cruz, María Dolores (Hospital Universitario Virgen del Rocío) ; Lamuela, Luis Javier (Hospital Universitario Miguel Servet) ; Marín, Ignacio (Hospital Universitario Gregorio Marañón) ; Nieto García, Laura (Hospital Universitario Clínico de Santiago) ; López San Román, Antonio (Hospital Universitario Ramón y Cajal) ; Herrera, José Manuel (Hospital Universitario Virgen del Rocío) ; Chaparro, María (Hospital Universitario de La Princesa) ; P. Gisbert, Javier (Hospital Universitario de La Princesa) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Background: The impact of biologics on the risk of postoperative complications (PC) in inflammatory bowel disease (IBD) is still an ongoing debate. This lack of evidence is more relevant for ustekinumab and vedolizumab. [...]
2021 - 10.3390/jcm10194402
Journal of clinical medicine, Vol. 10 (september 2021)  
6.
5 p, 110.5 KB Controvèrsies, contextos i interdisciplinarietat en la formació inicial de docents / Cantero Riveros, Beatriz (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
El Jordi ha deixat una gran empremta en la Facultat d'Educació de la UAB, i més concretament en el Grau d'Educació Primària i en el Màster de Professorat de Secundària. A través del relat de dues companyes de feina en aquests dos programes de formació inicial de docents, ens endinsem en algunes dels trets de com entenia el Jordi la formació de futurs docents, i com ens feia pensar en el paper de les controvèrsies, els contextos i la interdisciplinarietat.
Jordi has left a great footprint in the UAB Faculty of Education, and more specifically on the Primary Education Degree and the Secondary Education Master Degree. Through the story of two colleagues in these two pre-service teacher training programs, we delve into some features of how Jordi understood the training of future teachers, and how he made us think about the role of controversies, contexts, and interdisciplinarity.
Jordi ha dejado una gran huella en la Facultad de Educación de la UAB, y más concretamente en el Grado de Educación Primaria y en el Máster de Profesorado de Secundaria. A través del relato de dos compañeras de trabajo en estos dos programas de formación inicial de docentes, nos adentramos en algunos de los rasgos de cómo entendía Jordi la formación de futuros docentes, y cómo nos hacía pensar en el papel de las controversias, los contextos y la interdisciplinariedad.

2024 - 10.5565/rev/ciencies.513
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 47 (2024) , p. 45-49 (Articles)  
7.
13 p, 3.3 MB Ru-based nanoparticles supported on carbon nanotubes for electrocatalytic hydrogen evolution : structural and electronic effects / Romero Fernández, Nuria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Fenoll, Didac A (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Gil Jiménez, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Campos, Sergi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Creus, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Martí Balaguer, Gerard (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Heras-Domingo, Javier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Collière, Vincent (Université de Toulouse) ; Mesa, Camilo A. (Universitat Jaume I. Institut de Materials Avançats) ; Giménez, Sixto (Universitat Jaume I. Institut de Materials Avançats) ; Francàs Forcada, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Rodríguez Santiago, Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Solans Monfort, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Sodupe Roure, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Bofill Arasa, Roger (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Philippot, Karine (Paul Université de Toulouse) ; García-Antón, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Sala Román, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química)
The performance of Ru-based nanoparticles (NPs) in the hydrogen evolution reaction (HER) relies on both their structural properties and the oxidation state of the metal. Herein, the versatility of the organometallic approach for the synthesis of metal-based nanostructures is combined with thermal oxidation treatments to prepare carbon-nanotube (CNT)-supported Ru-containing nanomaterials for their use as electrocatalysts after dropcasting onto a glassy carbon rotating disk electrode. [...]
2023 - 10.1039/d3qi00698k
Inorganic Chemistry Frontiers, Vol. 10, Issue 20 (June 2023) , p. 5885-5896  
8.
31 p, 1.6 MB La conquista romana de la Hispania Citerior : un modelo teórico a partir de la arqueologia" / Carreras Monfort, César (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana) ; Catarineu, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rodrigo Requena, Esther (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Romaní Sala, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pera, Joaquim (Universitat Autònoma de Barcelona)
La conquista romana de la Península Ibérica, y concretamente el territorio que se convertirá en la provincia de la Hispania Citerior ha cobrado especial un interés destacado en los últimos años. [...]
2022 - 10.34024/herodoto.2022.v7.15477
Heródoto, Vol. 7 Núm. 2 (2022) , p. 108-138  
9.
12 p, 5.5 MB Influence of Capping Ligands, Solvent, and Thermal Effects on CdSe Quantum Dot Optical Properties by DFT Calculations / Fenoll, Didac A. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Sodupe Roure, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Solans Monfort, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química)
Cadmium selenide nanomaterials are very important materials in photonics, catalysis, and biomedical applications due to their optical properties that can be tuned through size, shape, and surface passivation. [...]
2023 - 10.1021/acsomega.3c00324
ACS omega, Vol. 8, Num. 12 (March 2023) , p. 11467-11478  
10.
10 p, 514.6 KB Social Support and Mental Health in the Postpartum Period in Times of SARS-CoV-2 Pandemic : Spanish Multicentre Cohort Study / Brik, Maia (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Sandonis, Miguel Angel (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Horrillo Murillo, Elena Rocio (Hospital Universitario 12 de Octubre (Madrid)) ; Monfort Ortiz, Rogelio (Hospital Universitari i Politècnic La Fe (València)) ; Arteaga Fernandez, Alexandra (Hospital Universitario 12 de Octubre (Madrid)) ; de Arriba, Maria (Hospital Universitari i Politècnic La Fe (València)) ; Fernández, Sara (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Iglesias Román, Nuria (Hospital Universitario 12 de Octubre (Madrid)) ; Parramón Puig, Gemma (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Suy, Anna (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Dip Perez, María Emilia (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Perales Marin, Alfredo (Hospital Universitari i Politècnic La Fe (València)) ; Maiz, Nerea (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Ramos-Quiroga, Josep Antoni (Centro de Investigación Biomédica en Red de Salud Mental) ; Carreras Moratonas, Elena (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Universitat Autònoma de Barcelona
To explore the depression and anxiety symptoms in the postpartum period during the SARS-CoV-2 pandemic and to identify potential risk factors. Methods: A multicentre observational cohort study including 536 women was performed at three hospitals in Spain. [...]
2022 - 10.3390/ijerph192315445
International journal of environmental research and public health, Vol. 19 (november 2022)  

Articles : 130 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Contributions to meetings and congresses 3 records found  
1.
10 p, 154.2 KB L'ús de les carpetes d'aprenentatge virtuals (cavi) en cinc assignatures de cinc departaments a la UAB. Primeres aproximacions d'una innovació docent / Segura Aliaga, Dídac (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina i Cirurgia Animals) ; Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Jiménez Pelayo, Javier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Oliver del Olmo, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística)
La comunicació parteix d'un projecte d'innovació docent on es troben involucrats professors de la UAB de diferents àrees de coneixement i interessats per les carpetes virtuals d'aprenentatge (CAVI) a l'educació superior (més conegudes com a e-portfolio de l'estudiant). [...]
This communication results from a teaching innovation project, in which professors from different fields of knowledge in the UAB (Barcelona Autonomous University), share their interest in electronic learning portfolios within Higher Education, also called student's e-portfolio. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
2.
11 p, 53.4 KB La construcció conjunta d'una guia per a la implementació de la carpeta d'aprenentatge en l'àmbit de l'educació superior / Blanch Gelabert, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Bosco, Alejandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Gimeno Soria, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Jariot, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Jiménez Pelayo, Javier (Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria) ; Oliver del Olmo, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Rifà, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Santiveri Papiol, Noemí (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Segura Aliaga, Dídac (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina i Cirurgia Animals) ; Trafí Prats, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
Els autors d'aquesta comunicació formen part del grup GI-CAES 1(Carpetes d'Aprenentatge en l'Educació Superior) emmarcat en l'IDES des de l'any 2004. En l'actualitat el configuren 14 professors i professores de 7 departaments diferents i una professora d'una Escola Normal de Mèxic. [...]
The authors of this communication are members of the GI-CAES (Learning Portfolios in Higher Education) group within IDES (Teaching Innovation Unit in Higher Education) framework since 2004. Nowadays, in GI-CAES there are 14 professors from 7 different departments in this University (UAB) besides from a teacher based in a Mexican school. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
3.
10 p, 104.1 KB La utilització de carpetes d'aprenentatge en les titulacions de la Facultat de Ciències de l'Educació : la construcció dels índexs / Gimeno Soria, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Els autors d'aquesta comunicació formen part del grup GI-CAES. Aquest grup està format per professorat de la Facultat de Ciències de l'Educació de la UAB interessat en la implementació de la Carpeta d'Aprenentatge en l'àmbit de l'Educació Superior (a partir d'ara CAES). [...]
2006
Jornada de Campus d'Innovació Docent, 3a : 2006  

Books and collections 18 records found  1 - 10next  jump to record:
1.
18 p, 405.4 KB Criterios de Justicia Global: El proyecto Entre Línies en la colaboración de GREDICS con la Escola de Cultura de Pau / Massip i Sabater, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. GREDICS) ; González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. GREDICS) ; Barbeito Thonon, Cecile (Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Cultura de Pau) ; Santisteban, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. GREDICS) ; Bartolomé, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona)
Bellaterra : GREDICS UAB, 2021
El futur comença ara mateix : L'ensenyament de les ciències socials per interpretar el món i actuar socialment, 2021, p. 283-300  
2.
433 p, 15.5 MB El futur comença ara mateix : L'ensenyament de les ciències socials per interpretar el món i actuar socialment ; Primera edició / Massip i Sabater, Mariona, ed. ; González-Monfort, Neus, ed. ; Santisteban, Antoni, ed. ; Universitat Autònoma de Barcelona. SGR-Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
El llibre que teniu a les mans sorgeix de les comunicacions i ponències presentades a les XVI Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials, celebrades el febrer de 2019 a la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) : GREDICS UAB, 2021 (DOCS.3)  
3.
13 p, 622.6 KB Enseñar a interpretar problemas y conflictos contemporáneos : los marcos teóricos para investigar e innovar / Santisteban, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona) ; González-Monfort, Neus, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) : GREDICS (Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials), 2019 (Docs ; 2)
Quin professorat, quina ciutadania, quin futur?, 2019, p. 91-103  
4.
9 p, 86.6 KB Una recerca sobre l'ensenyament de les ciències socials a l'educació secundària en contextos multiculturals. El cas de Catalunya / Santisteban, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona) ; González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pagès, Joan (Pagès Blanch) (Universitat Autònoma de Barcelona)
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona 2015 (Documents (Universitat Autònoma de Barcelona) ; 105)
L'Escola i la nació, 2015, p. 55-63  
5.
9 p, 119.1 KB Reflexions al voltant de les qüestions socialment vives i l'ensenyament de les ciències socials : conclusions de les VII Jornades Internacionals de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials / González-Monfort, Neus
Les VII Jornades Internacionals de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials es van convertir en un espai de trobada d'investigadors -procedents de països europeus i d'Amèrica- i docents interessats a discutir sobre problemàtiques i recerques vincu- lades a la didàctica de les ciències socials, i sobre la situació de l'ensenyament, de les innovacions didàctiques i de la formació del professorat en els seus respectius països. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions, 2011 (Documents (Universitat Autònoma de Barcelona) ; 97)
Les Qüestions socialment vives i l'ensenyament de les ciències socials, 2011, p. 153-161  
6.
15 p, 105.7 KB L'ensenyament de les ciències socials, de la geografia i de la història i la formació d'identitats / Pagès, Joan (Pagès Blanch) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona)
Les VI Jornades Internacionals de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials es van centrar en la presentació de l'estat de les relacions entre l'ensenyament de les ciències socials, de la geografia i de la història i la formació d'identitats. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona 2010 (Documents (Universitat Autònoma de Barcelona) ; 93)
La construcció de les identitats i l'ensenyament de les Ciències Socials, de la Geografia i de la Història, 2010, p. 13-27  
7.
13 p, 128.5 KB Empatía histórica para un presente cambiante. La enseñanza y el aprendizaje de la comprensión histórica a través de una experiencia didáctica / Pagès, Joan (Pagès Blanch) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Santisteban, Antoni ; Henríquez Vásquez, Rodrigo ; González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona)
Bellaterra : Universitat Autònoma Barcelona de 2010 (Documents (Universitat Autònoma de Barcelona) ; 93)
La construcció de les identitats i l'ensenyament de les Ciències Socials, de la Geografia i de la Història, 2020, p. 145-157  
8.
54 p, 41.0 MB Decàleg de criteris de justícia global per a la valoració i l'elaboració de materials curriculars de ciències socials / Massip i Sabater, Mariona ; Barbeito Thonon, Cecile ; Bartolomé, Sònia ; González-Monfort, Neus ; Santisteban, Antoni ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Cultura de Pau
La publicació que teniu entre mans defineix deu perspectives bàsiques per al disseny i anàlisi de materials curriculars. Per cadascuna d'aquestes deu perspectives es defineixen criteris bàsics amb l'objectiu de promoure, de forma més transversal i consistent, els valors, continguts i metodologies de l'educació per a la justícia global, amb els Drets humans com a horitzó permanent. [...]
Bellaterra GREDICS-Escola de Cultura de Pau 2020  
9.
492 p, 13.5 MB Quin professorat, quina ciutadania, quin futur? Els reptes de l'ensenyament de les ciències socials, la geografia i la història / Ballbé, Maria, ed. ; González-Monfort, Neus, ed. ; Santisteban, Antoni, ed.
Quins són els reptes de l'ensenyament de les ciències socials i de l'educació per a la ciutadania? Per contestar aquesta pregunta hauríem de pensar quina ciutadania volem educar, quin professorat volem formar i quin futur volem construir. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) : GREDICS (Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials), 2019 (Docs ; 2)  
10.
150 p, 1.0 MB L'Escola i la nació / Pagès, Joan (Pagès Blanch) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sant Obiols, Edda (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Santisteban, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona) ; González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Nussbaum, Luci (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; López Facal, Ramón ; Valls, Rafael ; García Pérez, Francisco F. ; Merchán, Javier ; Audigier, François ; Loubes, Olivier
Els dies 21 i 22 d'octubre de 2010 es va realitzar a la Universitat Autònoma de Barcelona la segona sessió del Seminari Internacional "L'École et la Nation", organitzada per l'Institut National de Recherche Pédagogique (INRP) i la unitat departamental de Didàctica de les Ciències Socials de la Universitat Autònoma de Barcelona.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015 (Documents (Universitat Autònoma de Barcelona) ; 105)  

Books and collections : 18 records found   1 - 10next  jump to record:
Research literature 40 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
2.6 MB Educación para la paz en el contexto del conflicto armado colombiano. Concepción de los docentes en la ciudad de Bogotá / Aponte Grisales, Claudia Yaneth ; González-Monfort, Neus, dir. ; Gonzalez Valencia, Gustavo Alonso, dir.
El conflicte armat comprèn una sèrie de fets que han marcat la història colombiana. Durant diverses dècades, el país ha experimentat un context social caracteritzat per la violència dels diferents grups armats i el govern, que es van embarcar en aquest conflicte. [...]
El conflicto armado comprende una serie de hechos que han marcado la historia colombiana. Durante varias décadas, el país ha experimentado un contexto social caracterizado por la violencia de los diferentes grupos armados y el gobierno, quienes se embarcaron en este conflicto. [...]
The armed conflict includes a series of events that have marked Colombian history. For several decades, the country has experienced a social context marked by violence from different armed groups and the government who embarked on this conflict. [...]

2022  
2.
465 p, 14.3 MB La invisibilidad social del pueblo mapuche en la enseñanza y el aprendizaje de la Historia y de las Ciencias Sociales en Chile y en Argentina. Un análisis desde la Teoría Fundamentada / Sanhueza Rodríguez, Alexis ; González-Monfort, Neus, dir. ; Gonzalez Valencia, Gustavo, dir.
d'investigacions en països amb una marcat passat colonial que mostren el lloc infravalorat que tenen els pobles originaris en els currículums i, de la mateixa manera, el valor d'una formació docent lligada a la justícia social, 2) els vincles històrics i educatius entre Xile i l'Argentina pel que fa a el poble maputxe, 3) les investigació en didàctica de la història en els dos països i, finalment, 4 ) la relació entre la teoria i la pràctica d'ensenyar història maputxe. [...]
El problema de investigación de esta tesis doctoral se construye a partir de los siguientes elementos: 1) el concierto de investigaciones en países con una marcado pasado colonial que muestran el lugar minusvalorado que tienen los pueblos originarios en los currículos y, del mismo modo, el valor de una formación de profesores y de profesoras ligada a la justicia social, 2) los vínculos históricos y educativos entre Chile y Argentina con respecto al pueblo mapuche, 3) las investigación en didáctica de la historia en ambos países y, por último, 4) la relación entre la teoría y la práctica de enseñar historia mapuche. [...]
The research problem of this doctoral thesis is built from the following elements: 1) the concert of researches in countries with a marked colonial past that show the undervalued place that native peoples have in the curricula and, in the same way, the value of the teacher training linked to social justice, 2) the historical and educational links between Chile and Argentina with respect to the Mapuche people, 3) research in didactics of history in both countries and, finally, 4 ) the relationship between the theory and practice of teaching Mapuche history. [...]

2021  
3.
132 p, 1.7 MB Técnicas de imagen en patología ostemuscular en el lupus eritematoso sistémico / Corzo García, Patricia ; Monfort, Jordi, dir. ; Salman-Monte, Tarek-Carlos, dir. ; Pedro-Botet, Juan, dir.
L'afectació articular al lupus eritematós sistèmic (LES) és la més freqüent, essent aquesta una malaltia multisistèmica i molt heterogènia. Qualsevol estructura osteomuscular es pot veure afectada. [...]
La afectación articular en el lupus eritematoso sistémico (LES) es la más frecuente, siendo ésta una enfermedad multisistémica y muy heterogénea. Cualquier estructura osteomuscular puede verse afectada. [...]
Joint involvement in SLE is the most frequent manifestation and shows a wide heterogeneity. It has not a valid classification and it is usually underestimated, when studied by plain radiography. Subclinical inflammatory musculoskeletal (MSK) involvement is not well known. [...]

2022  
4.
539 p, 35.6 MB El Díolkos de Corint : pilotant un vaixell sobre una calçada terrestre / Garcia Ruiz, Pere ; Carreras Monfort, César, dir.
El treball consisteix en un estudi aprofundit de l'antic Díolkos de Corint que s'aborda des d'una perspectiva científica i rigorosa. Es tracta d'una calçada terrestre que unia els dos extrems de l'Istme de Corint, evitant la circumnavegació de la península del Peloponès, i per la qual s'hi transportaven mercaderies i, en comptades ocasions, fins i tot vaixells. [...]
El trabajo consiste en un estudio profundo del antiguo Diolkos de Corinto, abordado desde una perspectiva científica y rigurosa. Se trata de una calzada terrestre que unía los dos extremos del Istmo de Corinto, evitando la circunnavegación de la península del Peloponeso, y por la que se transportaban mercancías y, en contadas ocasiones, incluso barcos. [...]
The work consists of an in-depth study of the ancient Corinthian Diolkos which is approached from a scientific and rigorous perspective. It is a paved road that connected the two coasts of the Isthmus of Corinth, avoiding the circumnavigation of the Peloponnese peninsula, and by which goods and, on rare occasions, even ships were transported. [...]

2021  
5.
101 p, 1.6 MB Análisis crítico del discurso de la cobertura mediática del alegato antiespecista de Joaquin Phoenix en la entrega de los Premios Oscars de 2020 / Hage Monfort, Tehfe Cristina ; Giró, Xavier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura
Els mitjans de comunicació, tant per la seva vinculació amb les esferes de poder, com pel seu paper de mediadors i mediatizadors han tingut un paper clau en la perpetuació del sistema especista. Per consegüent, resulta interessant estudiar en quina mesura i de quina forma les notícies relacionades amb moviments o persones que critiquen el sistema especista es mostren al públic des dels mitjans de comunicació. [...]
Los medios de comunicación, tanto por su vinculación con las esferas de poder, como por su papel de mediadores y mediatizadores han tenido un papel clave en la perpetuación del sistema especista. Por consiguiente, resulta interesante estudiar en qué medida y de qué forma las noticias relacionadas con movimientos o personas que critican el sistema especista se muestran al público desde los medios de comunicación. [...]
The media, both because of their links with the spheres of power and because of their role as mediators and mediatisers, have played a key role in the perpetuation of the speciesist system. It is therefore interesting to study to what extent and in what way news related to movements or individuals who criticise the speciesist system are shown to the public by the media. [...]

2021
Màster Universitari en Mitjans, Comunicació i Cultura [1117]  
6.
180 p, 5.0 MB Deep and shallow learning solutions for modern agriculture / Zingaretti, Laura M. ; Perez-Enciso, Miguel, dir. ; Monfort, Amparo, dir. ; Casillas Viladerrams, Sònia, dir.
L'agricultura moderna depèn àmpliament de l'ús de sofisticades eines informàtiques per analitzar dades massives, tant genotípiques com fenotípiques. La selecció genòmica (SG), que consisteix en predir característiques complexes utilitzant marcadors genètics d'ampli espectre, ha estat aprofitada pels milloradors de plantes i animals, al llarg de les últimes dècades, per produir un considerable augment del guany genètic, reduint el nombre de mostres a testar al camp. [...]
La agricultura moderna depende ampliamente del uso de sofisticadas herramientas informáticas para analizar datos masivos, tanto genotípicos como fenotípicos. La selección genómica (SG), que consiste en predecir rasgos complejos utilizando marcadores genéticos de amplio espectro, ha sido aprovechada por los mejoradores de plantas y animales a lo largo de las últimas décadas, para producir un considerable aumento de la ganancia genética, reduciendo el número de muestras a testear en el campo. [...]
Modern agriculture relies heavily on sophisticated computational tools that involve genomics and phenomics data at a large scale. As for genomics, over the past few decades, plant and animal breeders have taken advantage of genomic selection (GS), which is the breeding strategy that consists of predicting complex traits using genomic wide genetic markers. [...]

2021  
7.
1 p, 326.2 KB Laboratory biomarkers of renal function and renal damage in small animals / Jiménez Monfort, Marta ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Veterinària
2021
Grau en Veterinària [955]  
8.
262 p, 8.5 MB Automatized Nanoparticle Models Generation and Application to the Oxygen Evolution Reaction Catalyzed by IrO2. Slab vs Nanoparticle Models / González, Danilo ; Rodríguez Santiago, Luis, dir. ; Sodupe Roure, Mariona, dir. ; Solans Monfort, Xavier, dir.
Les nanopartícules tenen un gran impacte en múltiples camps científics principalment a causa d'i) la seva gran superfície específica i ii) la possibilitat d'ajustar l'estructura electrònica del material modificant la seva grandària i forma. [...]
Las nanopartículas tienen un gran impacto en múltiples campos científicos principalmente debido a i) su gran superficie específica y ii) la posibilidad de ajustar la estructura electrónica del material modificando su tamaño y forma. [...]
Nanoparticles have a large impact in multiple scientific fields mainly due to i) their large specific surface area and ii) the possibility of tuning the electronic structure of the material by modifying its size and shape. [...]

2020  
9.
243 p, 17.7 MB Genetic dissection of aroma and other fruit quality traits in cultivated strawberry / Rey Serra, Pol ; Monfort, Amparo, dir.
La maduixa cultivada, Fragaria x ananassa, és un cultiu mundialment important. Les seves fruites s' aprecien pel balanç entre la dolçor i la acidesa, i pel seu aroma característic. Malgrat que tradicionalment els programes de millora de maduixa estaven enfocats en el rendiment i la resistència a les malalties, actualment, l'interès per la qualitat de la fruita s'ha vist augmentat. [...]
La fresa cultivada, Fragaria x ananassa, es un cultivo importante mundialmente. Sus frutas son apreciadas por su sabor, balance entre dulzura y acidez y por su característico aroma. Tradicionalmente, los programas de mejora de fresa han estado enfocados en la mejora del rendimiento y de la resistencia a enfermedades, pero actualmente, el interés en la calidad de la fruta se ha incrementado. [...]
Cultivated strawberry, Fragaria x ananassa, is an important crop cultivated worldwide. Its fruits are appreciated for their balance between sweetness and acidity and for their characteristic aroma. Although, traditionally, strawberry breeding programs were essentially focused on yield improvement and disease resistance, currently, there is also an interest in improving some fruit quality traits. [...]

2020  
10.
383 p, 3.8 MB El concepto de experiencia histórica en la enseñanza y el aprendizaje de la historia. Representaciones del profesorado de Cataluña y evidencias en sus prácticas con la historia oral / Meneses Varas, Belén ; González-Monfort, Neus, dir. ; Santisteban, Antoni, dir.
La investigació respon a la necessitat d'aconseguir que l'aprenentatge històric sigui considerat com una experiència educativa significativa per a la vida de l'alumnat. Pretén comprendre el concepte d'Experiència Històrica (EH) des de la perspectiva didàctica, el seu desenvolupament en els processos d'ensenyament i aprenentatge i la seva vinculació amb la formació del pensament històric. [...]
La investigación responde a la necesidad de lograr que el aprendizaje histórico sea considerado como una experiencia educativa significativa para la vida del alumnado. Pretende comprender el concepto de Experiencia Histórica (EH) desde la perspectiva didáctica, su desarrollo en los procesos de enseñanza y aprendizaje y su vinculación con la formación del pensamiento histórico. [...]
This research responds to the need to make the historical learning a meaningful educational experience for the students' lives. It aims to understand the concept of Historical Experience (HE) from a didactic perspective, its development in the teaching and learning processes and its link to the formation of historical thinking. [...]

2020  

Research literature : 40 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Learning materials 4 records found  
1.
1 p, 254.2 KB Què ens fa humans? Un programa alternatiu de ciències socials / Anguera Cerarols, Carles (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Benejam, Pilar, 1937- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Bosch Mestres, Dolors ; Canals i Cabau, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Garcia Ruiz, Carles ; González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Les 10 propostes i la Caixa d'Eines.
Aquest llibre ofereix una programació per a l'ensenyament de les ciències socials que tracta de comprendre i interpretar els grans problemes de la humanitat. És, però, una programació "alternativa" al currículum oficial, que vol superar la vella escola transmissora i reproductiva i que trenca la compartimentació tradicional de les diferents assignatures. [...]

Associació de Mestres Rosa Sensat, 2016 (GRICCSO)  
2.
14 p, 918.0 KB La inclusió és cosa de tothom : 10 idees pel professorat / Blanch Gelabert, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Miquel, Ester (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Moore de Luca, Emilee (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Moriana Garrido, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Morodo, Andy (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Nieva, Carolina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sanahuja Gavaldà, José María (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Santiveri Papiol, Noemí (Universitat Autònoma de Barcelona)
Aquest decàleg és fruït del treball del grup d'interès d'inclusió de la Facultat de Ciències de l'Educació amb l'objectiu de compartir estratègies d'inclusió a les nostres aules universitàries. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023  
3.
40 p, 3.0 MB Gamificació i Ensenyament de les Ciències Socials / González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona) ; González-Valencia, Gustavo A. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Massip i Sabater, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Santisteban, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Company Messa, Edith (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. SGR-Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
La gamificació és un procés de transformació educativa a través del qual les experiències d'aprenentatge són viscudes com un joc. És a dir, un joc pot esdevenir un recurs didàctic que aporti molts beneficis a l'aula tant des de la perspectiva del desenvolupament cognitiu com des del treball de les habilitats socials. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Universitat Autònoma de Barcelona, 2020 (Dossiers)  
4.
1 p, 314.8 KB Eines digitals per a les didàctiques específiques / López Simó, Víctor, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Albarracín Gordo, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Dooly Owenby, Melinda (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Fontich, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Masats, Dolors (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Mont Algamasilla, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Moore de Luca, Emilee ; Rios, Bernat ; Viladot, Laia
En aquesta infografia destaquem les eines digitals segons àrees de coneixement escolar que involucren a l'alumnat en les formes de fer i pensar de cada disciplina.  

Course materials 173 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
6 p, 114.4 KB Geografia i Història [44332] / Blanco Romero, Maria Asuncion ; Monfort Coll, Aram ; Enjuanes Puyol, María Soledad ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
1. Complementar la formació dels graduats en Geografia, Història, Història de l'Art i altres ciències socials perquè puguin disposar dels coneixements bàsics i imprescindibles que estimulin la capacitat crítica i els facin comprendre el món que els envolta. [...]
1. Complement the training of graduates in geography, history, art history and other social sciences so that they have the basic knowledge necessary to stimulate critical and make them understand the world around them. [...]
1. Complementar la formación de los graduados en Geografía, Historia, Historia del Arte y otras ciencias sociales para que puedan disponer de los conocimientos básicos e imprescindibles que estimulen la capacidad crítica y les permitan comprender el mundo que les rodea. [...]

2023-24
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1515]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [931]
3 documents
2.
6 p, 110.9 KB Didàctica de la Geografia i la Historia [44315] / Gonzalez Monfort, Maria de las Neus ; Santisteban Fernandez, Antonio Manuel ; Ballbé, Maria ; Andreu Roses, Mercè ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
1. Comprendre el conjunt de coneixement adquirits en el Mòdul específic de didàctica de les ciències socials per poder iniciar-se en l'exercici de la docència a l'educació secundària. 2. Aplicar els coneixements didàctics adquirits en el curs i la seva capacitat de resolució de problemes a l'exercici de la docència dins l'àmbit de les ciències socials en centres d'educació secundària. [...]
1. Understand the set of knowledge acquired in the module-specific teaching of the social sciences to begin the exercise of teaching in secondary education. 2. Apply the knowledge acquired in the course teaching and his ability to solve problems in teaching, as a teacher social sciences in schools and secondary schools. [...]
1. Comprender el conjunto de conocimiento adquiridos en el Módulo específico de didáctica de las ciencias sociales para poder iniciarse en el ejercicio de la docencia en la educación secundaria. [...]

2023-24
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1515]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [931]
3 documents
3.
6 p, 110.8 KB Pràcticum [44309] / Margalló González, Ana María ; Sanahuja Gavaldà, José María ; Moore de Luca, Emilee Sarah ; Birello, Marilisa ; Gonzalez Monfort, Maria de las Neus ; Marbà Tallada, Anna ; Viladot Vallverdu, Laia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'estructura del mòdul és comuna a totes les especialitats, tot i que el coordinador/a de pràctiques de cada especialitat proporcionarà informació sobre les concrecions del mòdul a cada especialitat. [...]
This module is compulsory for the various specializations offered in this master's degree. The structure and the contents of this module linked to the areas of psychology, pedagogy and social education are common to all specializations. [...]
La estructura del módulo es la misma en todas las especialidades aunque el/la coordinador/a de prácticas de cada especialidad proporcionará información sobre las concreciones del módulo a cada especialidad. [...]

2023-24
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1141]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1216]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1217]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1218]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1514]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1515]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1516]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1517]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1518]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1519]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1520]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1521]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1522]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1523]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1524]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1525]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1526]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1527]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1528]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [931]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [933]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [934]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [935]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [936]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [937]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [940]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [941]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [942]
3 documents
4.
7 p, 111.7 KB Comunicació i Aprenentatge: Experiències d'Usuari [44249] / Gonzalez Monfort, Maria de las Neus ; Gairín Sallán, Joaquín ; Mercader Juan, Cristina ; Masriera, Clara ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aquest mòdul introdueix a l'alumnat en el disseny de productes culturals relacionats amb l'educació patrimonial, des del punt de vista de la comunitat d'usuaris / es a la qual està destinat. Les temàtiques que s'abordaran principalment seran l'anàlisi dels diferents tipus d'usuari / a, els processos d'ensenyament-aprenentatge, algunes metodologies educatives, i l'eficàcia de la tecnologia per implementar 1 d'ensenyament-aprenentatge, algunes metodologies educatives, i l'eficàcia de la tecnologia per implementar els mecanismes d'aprenentatge i ensenyament. [...]
This module introduces students to the design of cultural products related to heritage education, from the point of view of the user community for which it is intended. The main topics to be addressed will be the analysis of the different types of user, the teaching-learning processes, some educational methodologies, and the 1 of view of the user community for which it is intended. [...]
1 Este módulo introduce al alumnado en el diseño de productos culturales relacionados con la educación patrimonial, desde el punto de vista de la comunidad de usuarios/as a la que está destinado. [...]

2023-24
Màster Universitari en Humanitats i Patrimoni Digitals [1453]
3 documents
5.
7 p, 112.8 KB Treball de Final de Màster [43665] / Margalló González, Ana María ; Sanahuja Gavaldà, José María ; Moore de Luca, Emilee Sarah ; Carrillo, Carmen (Carrillo Aguilera) ; Birello, Marilisa ; Gonzalez Monfort, Maria de las Neus ; Marbà Tallada, Anna ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'estructura del mòdul és comuna a totes les especialitats, encara que el seu contingut i desenvolupament està relacionat amb el mòdul de pràctiques de cada especialitat. El Treball de Fi de Màster (TFM) és un treball d'indagació a l'aula, d'aprofundiment i reflexió teòrica o de projecte d'innovació concebut com una activitat d'autoformació. [...]
The structure of this module is common to all specializations. Yet, each specialization sets specific research topics and procedures, closely related to students' performance during the internships that are part of the practicum module. [...]
La estructura del módulo es común a todas las especialidades, aunque su contenido y desarrollo se relaciona con el módulo de prácticas de cada especialidad. El Trabajo Final de Máster (TFM) constituye un trabajo de indagación en el aula o de profundización y reflexión teórica, y se concibe como una actividad autoformativa. [...]

2023-24
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1141]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1216]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1217]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1218]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1514]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1515]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1516]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1517]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1518]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1519]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1520]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1521]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1522]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1523]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1524]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1525]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1526]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1527]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1528]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [931]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [933]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [934]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [935]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [936]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [937]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [940]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [941]
3 documents
6.
8 p, 120.3 KB La Formació del Pensament Crític, Geogràfic, Històric i Social [45016] / Gonzalez Monfort, Maria de las Neus ; Arís Redó, Nuria ; Castellví Mata, Jordi ; Llusà Serra, Joan ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
- Analitzar els diferents aspectes de la formació del pensament històric: temps històric, consciència històrica, imaginació i empatia històrica, interpretació de les fonts i narració històrica. [...]
- Analyze the different aspects of the formation of historical thought: historical time, historical consciousness, historical imagination and empathy, interpretation of sources and historical narration. [...]
- Analizar los distintos aspectos de la formación del pensamiento histórico: tiempo histórico, conciencia histórica, imaginación y empatía histórica, interpretación de las fuentes y narración histórica. [...]

2023-24
Màster Universitari en Recerca en Educació [1548]
3 documents
7.
6 p, 105.3 KB Fonaments de la Innovació i la Recerca en l'Ensenyament de les Ciències Socials [45015] / Santisteban Fernandez, Antonio Manuel ; Arís Redó, Nuria ; Gonzalez Valencia, Gustavo Alonso ; Gonzalez Monfort, Maria de las Neus ; Canals i Cabau, Roser ; Anguera Cerarols, Carles ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
- Analitzar com es construeix el coneixement social, des de la formació de conceptes socials i de valors socials. - Interpretar aspectes teòrics d'aquest procés, com les representacions socials de la realitat o les relacions i les diferències entre sabers científics i sabers escolars. [...]
- Analyzing how social knowledge is constructed, from the formation of social concepts and social values. - Interpreting theoretical aspects of this process, such as social representations or relationships and differences between scientific knowledge and academic knowledge. [...]
- Analizar cómo se construye el conocimiento social, desde la formación de conceptos sociales y de valores sociales. - Interpretar aspectos teóricos de este proceso, como las representaciones sociales de la realidad o las relaciones y las diferencias entre saberes científicos y saberes escolares. [...]

2023-24
Màster Universitari en Recerca en Educació [1548]
3 documents
8.
6 p, 111.2 KB L'Educació Democràtica i la Participació: Ciutadania Global i Justícia Social [45010] / Gonzalez Valencia, Gustavo Alonso ; Santisteban Fernandez, Antonio Manuel ; Gonzalez Monfort, Maria de las Neus ; Gil Carmona, Francisco ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
- Establir les bases per a la recerca sobre l'educació per a la ciutadania, l'educació política, l'estudi dels drets de segona generació, visibilitzar el sexisme i i les desigualtats. - Analitzar les investigacions sobre l'ensenyament i l'estudi del patrimoni a partir de recursos digitals. [...]
- Establishing the basis for citizenship education research, political education, the study of second generation rights, visibilisation of sexism and inequalities. . . - Analyzing research on teaching and the study of heritage from digital resources. [...]
- Establecer las bases para la investigación sobre la educación para la ciudadanía, la educación política, el estudio de los derechos de segunda generación, visibilizar el sexismo y las desigualdades. [...]

2023-24
Màster Universitari en Recerca en Educació [1548]
3 documents
9.
4 p, 101.5 KB Tècniques de Simulació [43440] / Cartoixà Soler, Xavier ; Torres Canals, Francisco ; Masgrau Fontanet, Laura ; Solans Monfort, Xavier ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Introducció a l'ús de software pel càlcul de propietats físiques i químiques a la nanoescala, i perspectiva dels formalismes subjacents.
Introduction to the use of software devoted to the calculation of physical and chemical properties at the nanoscale, and overview of the underlying formalisms.
Introducción al uso de software para el cálculo de propiedades físicas y químicas en la nanoescala, y perspectiva de los formalismos subyacentes.

2023-24
Màster Universitari en Nanociència i Nanotecnologia Avançades/ Advanced Nanoscience and Nanotechnology [1360]
3 documents
10.
8 p, 119.2 KB Treball de Final de Màster [44257] / Carreras Monfort, César ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
El Treball de Fi de Màster (TFM) és una assignatura obligatòria per a tots els estudis de Màster de la Facultat de Filosofia i Lletres, que comporta l'elaboració d'un treball original d'investigació dirigit per un tutor/a. [...]
The MA Dissertation is a compulsory activity for all Master's students at the Faculty, and it involves the preparation of an original research monograph directed by a tutor. The student has to proof that he/she has achieved the fundamental competences of the Master where this work is registered. [...]
El Trabajo de Fin de Máster (TFM) es una asignatura obligatoria para todos los estudios de Máster de la Facultad de Filosofía y Letras, que comporta la elaboración de un trabajo original de investigación dirigido por un tutor/a. [...]

2023-24
Màster Universitari en Humanitats i Patrimoni Digitals [1453]
3 documents

Course materials : 173 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Graphic and multimedia documents 4 records found  
1.
29.1 KB La taula periòdica fa 150 anys / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia ; Solans Monfort, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química
El 2019 ha estat declarat l'Any Internacional de la Taula Periòdica dels Elements, i la Biblioteca de Ciència i Tecnologia, conjuntament amb el Departament de Química, han organitzat una exposició per commemorar aquest aniversari i per posar de relleu l'evolució de la primera taula presentada per en Dmitry Mendeleev, els diferents exemples de taules que es coneixen i com aquesta ha esdevingut una icona habitual.
2019  
2.
1004x1406, 775.8 KB Exposició "La taula periòdica fa 150 anys" / Monge, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia) ; Solans Monfort, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química
El 2019 ha estat declarat l'Any Internacional de la Taula Periòdica dels Elements, i la Biblioteca de Ciència i Tecnologia, conjuntament amb el Departament de Química, han organitzat una exposició per commemorar aquest aniversari i per posar de relleu l'evolució de la primera taula presentada per en Dmitry Mendeleev, els diferents exemples de taules que es coneixen i com aquesta ha esdevingut una icona habitual.
2019
22 documents
3.
Divulgació del Patrimoni a Sant Just Desvern / Seguí, Sergi (Ajuntament de Sant Just Desvern) ; Monfort, Lluís (Ajuntament de Sant Just Desvern) ; Amigó, Jordi (Ajuntament de Sant Just Desvern) ; Universitat Autònoma de Barcelona. CORE en Patrimoni Cultural
2014
Caracterització i anàlisi de materials en Patrimoni Cultural. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, : 2014  
4.
Grup de Recerca GREDICS, didàctica del Patrimoni Cultural / González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. CORE en Patrimoni Cultural
2014  

Personal and institutional archives 1 records found  
1.
1 p, 630.2 KB Carta mecanografiada de Monfort editor a Pere Calders / Monfort editor
16 setembre 1965  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.