1.
|
20 p, 141.5 KB |
Post genetic revolution dynamics : how will modified and unmodified humans coexist?
/
Alonso, Marcos (Universidad Complutense de Madrid)
In this article I claim that the genetic revolution, that is, the advent of a series of highly transformative and disruptive genetic technologies, will happen in the coming years. Given the importance of this historical event, I argue that we must think in advance about the socio-ethical dynamics this revolution could entail. [...] En aquest article sostinc que la revolució genètica, és a dir, l'adveniment d'una sèrie de tecnologies genètiques altament transformadores i disruptives, tindrà lloc en els pròxims anys. Atesa la importància d'aquest esdeveniment històric, defenso que hem d'anticipar-nos per reflexionar sobre la dinàmica socioètica que podria comportar aquesta revolució. [...] En este artículo sostengo que la revolución genética, es decir, el advenimiento de una serie de tecnologías genéticas altamente transformadoras y disruptivas, tendrá lugar en los próximos años. [...]
2024 - 10.5565/rev/enrahonar.1527
Enrahonar, Vol. 72 (2024) , p. 35-54 (Articles)
|
|
2.
|
13 p, 702.1 KB |
Docència de la investigació : una experiència en fonètica
/
Rost Bagudanch, Assumpció (Universitat de les Illes Balears. Departament de Filologia Espanyola, Morderna i Clàssica)
Habitualment, la docència universitària a Espanya se centra en la impartició de continguts relacionats amb les àrees temàtiques que conformen els estudis i hi ha poc espai per a iniciar en recerca, un àmbit interessant, no només per a estudis de posgrau sinó també per a determinades àrees professionalitzadores. [...] In Spain, university teaching is usually devoted to specific topics belonging to official programsin the degree and do not offer research training. In fact, research is an interesting issue not only in posgraduate studies but also in a professional environment. [...]
2018
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 4 (2018) , art. 348919
|
|
3.
|
20 p, 455.0 KB |
Anàlisi i millora de les eines d'avaluació i de seguiment de les activitats d'aprenentatge basat en projectes i en problemes
/
Leiva-Presa, Àngels (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya) ;
Benejam, Lluís (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya) ;
Grau-Carrión, Sergi (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya) ;
Badosa Salvador, Anna (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya) ;
López Rocafiguera, Enric (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya) ;
Díaz, Jose (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya)
Tot i la seva àmplia aplicació, la realització de les activitats d'aprenentatge basat en projectes i en problemes (ABP) encara suposa diversos reptes. El disseny de l'activitat i els processos d'avaluació i de seguiment que comporta destaquen entre els aspectes més complexos de la metodologia. [...] Despite being widely applied, the implementation of problem-based/project-based learning (PBL) activities still poses several challenges. Activity design and evaluation and monitoring processes stand out as the most complex aspects of the methodology. [...] A pesar de su amplia aplicación, las actividades de aprendizaje basado en proyectos y en problemas (ABP) todavía suponen varios retos en su realización. El diseño de la actividad y sus procesos de evaluación y seguimiento destacan entre los aspectos más complejos de la metodología. [...]
2023 - 10.5565/rev/educar.1784
Educar, Vol. 60 Núm. 1 (2024) , p. 137-156 (Monográfico)
|
|
4.
|
|
5.
|
16 p, 154.8 KB |
Competencia digital : docentes en formación y resolución de problemas
/
Grande-de-Prado, Mario (Universidad de León) ;
Cañón-Rodríguez, Ruth (Universidad de León) ;
García-Martin, Sheila (Universidad de León) ;
Cantón Mayo, Isabel (Universidad de León)
Esta investigación tiene como objetivo conocer y analizar la autopercepción que el alumnado que inicia sus estudios en el grado de Maestro de Educación Primaria posee en referencia a su competencia electrónica para resolver problemas técnicos en el entorno digital, por lo que constituye un reto educativo relevante, puesto que se trata de un conocimiento imprescindible en la sociedad actual. [...] Aquesta investigació té com a objectiu conèixer i analitzar l'autopercepció que posseeix l'alumnat que inicia els estudis en el grau de Mestre d'Educació Primària en referència a la seva competència electrònica per resoldre problemes tècnics en l'entorn digital, per la qual cosa aquesta qüestió esdevé un repte educatiu rellevant, atès que es tracta d'un coneixement imprescindible en la societat actual. [...] The aim of this research is to determine and analyze the self-perception of first-year students in the bachelor's degree in primary teacher education regarding their skills to resolve technical problems in the digital environment. [...]
2021 - 10.5565/rev/educar.1159
Educar, Vol. 57 Núm. 2 (2021) , p. 381-396 (Temas de investigación)
|
|
6.
|
26 p, 5.5 MB |
Joies matemàtiques
/
Gasull, Armengol (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques)
Un recull de demostracions senzilles i boniques que podem qualificar de petites, o grans, joies matemàtiques. Tot plegat dins la subjectivitat que presenten els termes «senzill» i «bonic». En aquest article, adreçat fonamentalment als entusiastes de les matemàtiques, s'exposen 20 demostracions que abracen des dels nombres primers, els números π i e, la geometria, els polinomis i les sèries. [...] A collection of simple and beautiful proofs that could be described as small -or great- mathematical gems; not forgetting the subjectivity implicit in the terms «simple» and «beautiful». Aimed primarily at mathematics enthusiasts, this article presents 20 proofs encompassing prime numbers, the numbers π and e, geometry, polynomials and series. [...]
2019
Noubiaix, Núm. 44 (Juny 2019) , p. 4-32
2 documents
|
|
7.
|
16 p, 157.1 KB |
Invisibilización en puntos suspensivos : percepciones del espacio vital en la infancia y en adultos mayores de tres comunidades en Quito
/
Campo Aráuz, Lorena (Universidad Politécnica Salesiana de Ecuador) ;
López Cárdenas, Paola Lizeth (Universidad Politécnica Salesiana de Ecuador) ;
Varela, Jorge (Universidad Politécnica Salesiana de Ecuador) ;
Yépez, Karina (Universidad Politécnica Salesiana de Ecuador)
Este artículo tiene como objetivo presentar un informe de trabajos de investigación psicosocial sobre percepciones de vida, que han empleado el método etnográfico en 2 comunidades en los alrededores de Quito, Ecuador. [...] This article aim to expose a report of psychosocial research works on life perceptions, which have used the ethnographic method in 2 communities around Quito, Ecuador. The first, on Boulevard 24 de Mayo, which shows the invisibilization of children and adolescents (NNA) in street situations. [...]
2019 - 10.5565/rev/grafowp.37
GRAFO working papers, Vol. 8 (2019) , p. 1-16
|
|
8.
|
13 p, 156.5 KB |
Mujeres gitanas y mercado laboral : mecanismos para superar su triple exclusión
/
Domínguez Alcón, Carmen (Universitat de Barcelona) ;
Fernández, Manuela (Asociación Gitana de Mujeres Drom Kotar Mestipen) ;
Flecha Fernandez Sanmamed, Ainhoa (Universitat de Barcelona)
Si la comunidad gitana ha tenido que afrontar tradicionalmente situaciones de discriminación y marginalidad, la mujer gitana las ha sufrido especialmente por estar sujeta a una triple exclusión: por razón de género, etnia y formación. [...] Ijitoen komunitatean ohi bezala diskriminazio- eta bazterketa-egoerei aurre egin izan badie, emakumezko ijitoak, gainera, egoera horiek bereziki jasan ditu bazterketa hirukoitzaren menpe izateagatik: sexuaren, etniaren eta prestakuntzaren ondoriozkoak, alegia. [...] Traditionally, Gypsies in general have always had to face up situations of discrimination and marginalization, but it is the Gypsy women who have suffered them most, since they have been subject to a threefold exclusion, being disciminated on the basis of gender, ethnic group and education. [...]
2004
Lan harremanak : revista de relaciones laborales, Núm. 11 (2004) , p. 81-93
|
|
9.
|
|
10.
|
|