1.
|
76 p, 663.6 KB |
El uso de elementos lingüísticos en la versión original y el doblaje de las películas históricas. El caso de Shakespeare enamorado y El rey
/
Nieto Capitán, Paula ;
Matamala, Anna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
En aquest treball s'analitzen els trets lingüístics utilitzats en pel·lícules amb ambientació històrica, tant en versions originals com doblades, per tal d'estudiar el paper del llenguatge com un element més de caracterització. [...] En este trabajo se analizan las características lingüísticas utilizadas en las películas con ambientación histórica, tanto en sus versiones originales como en el doblaje, para estudiar la contribución del lenguaje como un elemento más de caracterización. [...] This paper analyses the linguistic features used in films with a historical setting. In both their original versions and dubbed versions, to study the contribution of language as a further element of historical characterisation. [...]
Barcelona: Universitat Autònoma de Barcelona, 2023 Traducció Audiovisual [1349]
|
|
2.
|
37 p, 590.6 KB |
ESP, Feminism and Gender Roles : Revision of Jane Austen's Pride and Prejudice from a Linguistic Perspective
/
Marcen Ribas, Anna ;
Oliver del Olmo, Sònia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Filologia Anglesa i de Germanística
ESP allows people to focus their study of language and language practice on certain fields of knowledge. Accordingly, ESP applied to the branch of feminism and gender roles in society allows those interested in the field to attain a higher degree of knowledge towards this matter. [...] L'AFE permet centrar l'estudi de la llengua i la pràctica lingüística en determinats camps de coneixement. En aquest sentit, l'AFE aplicat a la branca del feminisme i rols de gènere en la societat permet, a aquells interessats en la materia, assolir un major grau de coneixement del tema. [...] El IFE permite centrar el estudio de la lengua y la práctica linguística en determinados campos de conocimiento. En este sentido, el IFE aplicado a la rama del feminismo y roles de género en la sociedad permite, a aquellos interesados en la materia, alcanzar un mayor grado de conocimiento del tema. [...]
Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2023 Grau en Estudis Anglesos [1482]
|
|
3.
|
35 p, 660.9 KB |
Usos lingüístics de les elits : un estudi de cas d'una escola internacional de Sant Cugat
/
Hornas Duch, Raquel ;
Bonal, Xavier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Davant la preocupació pel futur del català, aquest treball pretén fer una anàlisi sociolingüística a una de les escoles internacionals de Sant Cugat del Vallès, una escola privada que concentra gran part de l'elit local. [...] Ante la preocupación por el futuro del catalán, este trabajo pretende realizar un análisis sociolingüístico en una de las escuelas internacionales de Sant Cugat del Vallès, una escuela privada que concentra a gran parte de la élite local. [...] In view of the concern for the future of the Catalan, this paper attempts to carry out a sociolinguistic analysis in one of the international schools of Sant Cugat del Vallès, a private school that concentrates a large part of the local elite. [...]
2022 Grau en Sociologia [819]
3 documents
|
|
4.
|
59 p, 1.1 MB |
El català (no) mola? Anàlisi discursiu de les preferències i identificacions lingüístiques dels adolescents catalans
/
Codoñes Tapias, Emma ;
Cardús i Ros, Salvador, 1954-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Informes estadístics recents assenyalen que l'ús social del català està perdent pes entre els adolescents, fins i tot com a llengua d'identificació dels que tenen el català com a llengua inicial, passant d'un 76% el 2006 a l'actual 47, 9%. [...] Informes estadísticos recientes aseguran que el uso social del catalán está perdiendo peso entre los adolescentes, incluso como lengua de identificación de los que tienen el catalán como lengua inicial, pasando de un 76% en 2006 a un 47, 9% actualmente. [...] Recent statistical reports state that the social use of Catalan is losing weight among adolescents, even as a language of identification for those who have Catalan as their first language, going from 76% in 2006 to 47. [...]
2022 Grau en Sociologia [819]
3 documents
|
|
5.
|
30 p, 645.0 KB |
Usos lingüístics dels infants en camps informals : estudi de l'alternança de codis en un pati escolar de primària de Cardedeu en relació amb el context sociolingüístic dels infants
/
Mourelle Fumado, Ivet ;
Bonal, Xavier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
La llengua més utilitzada a l'hora del pati a les escoles i instituts de Catalunya és el castellà, passant per sobre de la llengua vehicular a l'escola catalana, el català. Arran d'aquest fet i les constants notícies entorn a la voluntat d'implementar un augment del castellà a les aules fan que la preocupació pel català estigui a l'ordre del dia. [...] La lengua más utilizada en el patio en las escuelas e institutos de Cataluña es el castellano, pasando por encima de la lengua vehicular en la escuela catalana, el catalán. A raíz de este hecho y las constantes noticias en torno a la voluntad de implementar un aumento del castellano en las aulas hacen que la preocupación por el catalán esté a la orden del día. [...] The language most used in the courtyard of schools and institutes in Catalonia is Spanish, overtaking the language used in the Catalan school, Catalan. As a result of this fact and the constant news about the will to implement an increase in the Spanish language in the classrooms, concern for Catalan is on the order of the day. [...]
2022 Grau en Sociologia [819]
3 documents
|
|
6.
|
|
7.
|
51 p, 928.5 KB |
The Linguistic Landscape of an English-Speaking University Campus in Quebec : The Case of Bishop's University
/
Sagués Jorba, Laura ;
Codó, Eva, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Filologia Anglesa i de Germanística
This study aims to determine what languages are present in an English-speaking campus in francophone Quebec (Canada) and what roles they play. I begin by examining the language policies that apply to the campus' signmakers to then focus on actual language use in the displayed signs. [...] Aquest estudi aspira a determinar les llengües presents en un campus angloparlant del Quebec francòfon (Canadà) i els rols que hi desenvolupen. Començo examinant les polítiques lingüístiques dirigides a les entitats que creen els cartells del campus, i, tot seguit, investigo l'ús real de les llengües emprades. [...] Este estudio aspira a determinar las lenguas presentes en un campus anglohablante del Quebec francófono (Canadá) y los roles que llevan a cabo. Empiezo examinando las políticas lingüísticas dirigidas a las entidades que crean los carteles del campus, y, seguidamente, investigo el uso real de las lenguas empleadas. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2022 Grau en Estudis Anglesos [1482]
|
|
8.
|
40 p, 772.8 KB |
Suicide Discourse : A Linguistic Analysis of Suicide Markers in Speech
/
Lobete Ramos, Meritxell ;
Moyer, Melissa, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Filologia Anglesa i de Germanística
This dissertation considers previous research on suicide to establish a relationship between language use and suicidal behavior, selecting the most characteristic linguistic markers for suicide discourse - first-person singular pronouns, positive and negative emotion words, and death references. [...] Aquesta tesi considera investigacions prèvies sobre la ment suïcida per a establir una relació entre l'ús del llenguatge i la psicodinàmica del suïcidi, seleccionant els marcadors lingüístics més característics del discurs suïcida - pronoms singulars en primera persona, paraules relacionades amb emocions positives i negatives, i referències a la mort. [...] Esta tesis considera investigaciones previas sobre la mente suicida para establecer una relación entre el uso del lenguaje y la psicodinámica del suicidio, seleccionando los marcadores lingüísticos más característicos del discurso suicida - pronombres singulares en primera persona, palabras relacionadas con emociones positivas y negativas, y referencias a la muerte. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2022 Grau en Estudis Anglesos [1482]
|
|
9.
|
EMI in non-linguistic courses in Chinese Higher Education : stakeholders' perceptions and learning outcomes
/
Zhang, Mengjia ;
Pladevall Ballester, Elisabet, dir.
Amb la ràpida difusió de l'anglès com a llengua d'instrucció (EMI) a tot el món, la investigació sobre cursos i programes EMI ha anat creixent, sobretot a la Xina continental, on les pràctiques EMI encara estan emergint i necessiten més investigació empírica en comparació amb els països europeus (Galloway, Kriukow i Numajiri, 2017; Hu i Lei, 2014; Hu, Li i Lei, 2014; Jiang, Zhang i May, 2019). [...] Con la rápida difusión del inglés como lengua de instrucción (EMI) en todo el mundo, la investigación sobre los cursos y programas EMI ha ido en aumento, particularmente en China continental, donde las prácticas de EMI aún están emergiendo y necesitan más investigación empírica en comparación con los países europeos (Galloway, Kriukow y Numajiri, 2017; Hu y Lei, 2014; Hu, Li y Lei, 2014; Jiang, Zhang y May, 2019). [...] The rapid spread of English Medium Instruction (EMI) worldwide has brought an increase in research on EMI courses and programs, particularly in mainland China, where EMI practices are still emerging and in need of further empirical investigation in comparison to European countries (Galloway, Kriukow & Numajiri, 2017; Hu & Lei, 2014; Hu, Li & Lei, 2014; Jiang, Zhang & May, 2019). [...]
2021
|
|
10.
|
10 p, 447.6 KB |
Semblança del rei Jaume I el Conqueridor. Configurador del domini lingüístic català
/
Camps i Rabadà, Jaume 1930-
Es un plaer, i un gran honor, que hagi pogut escriure, en nom de la ACVC, una semblança, o retrat, del rei Jaume I el conqueridor. Serà una humil pinzellada!!. Aprofito els seus fets, per relacionar-els amb la nostra llengua, ja que els idiomes son el principal factor que vehicula les comunicacions, i son el millor testimoni de la identitat cultural,de cada nació. [...]
2018
|
|