Resultats globals: 267 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 111 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 4 registres trobats
Llibres i col·leccions, 8 registres trobats
Documents de recerca, 38 registres trobats
Materials didàctics, 4 registres trobats
Materials acadèmics, 96 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 4 registres trobats
Fons personals i institucionals, 3 registres trobats
Articles 111 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
17 p, 338.8 KB Caracteristiques de l'alumnat de català L2 fora del domini lingüistic / Tudela Isanta, Anna (Universitat Oberta de Catalunya) ; Arráez, Josep Vidal (Universitat de Tolosa - Joan Jaurés) ; Repiso-Puigdelliura, Gemma (University of California, Los Angeles) ; Manuel-Oronich, Ruben (Universitat de Manchester)
In spite of the substantial enrolment of students in Catalan language courses outside the Catalan-speaking regions (6,690 students according to data from the Institut Ramon Llull), second-language (L2) Catalan learners still form an under-researched population and few studies have examined the profile of these learners. [...]
Tot i l'alt nombre d'estudiants matriculats en cursos de llengua catalana fora del domini lingüístic (6. 690, segons dades de l'Institut Ramon Llull), encara disposem de molt pocs estudis que defineixin el perfil d'aquests nous parlants de català. [...]

2020
Treballs de sociolingüística catalana, Núm. 30 (2020) , p. 39-55  
2.
26 p, 416.4 KB Pragmatic competence of children with cochlear implants in linguistic activities / Mieres Maldonado, Daniela Viviana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Cambra, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Losilla Vidal, Josep Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Pérez Pérez, Encarna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut)
The objective of the study was to analyze the pragmatic competence of children with cochlear implants (CIs). The researchers explored whether children with CIs participated in communicative exchanges in a similar way to children with typical hearing (TH), as well as how the participation of children with CIs was regulated by the activity they performed. [...]
2023 - 10.1353/aad.2023.a922850
American Annals of the Deaf, Vol. 168 Núm. 4 (2023) , p. 174-190  
3.
24 p, 347.0 KB Learning from the streets : a state-of-the-art review about Linguistic Landscapes and Global Citizenship Education / Parrança da Silva, Francisco (Universidade de Aveiro (Portugal))
In this article we discuss how Linguistic Landscapes (LL) as a pedagogical tool can be applied in the framework of Global Citizenship Education (GCE). We explore the pedagogical use of LL, which are the visible representation of multilingualism and diversity in public spaces, and their role for GCE practices. [...]
En aquest article, explorem la utilització dels paisatges lingüístics (PL) com a eina pedagògica dins el marc de l'educació per a la ciutadania global (ECG). Investiguem com els PL, que representen de manera visible el multilingüisme i la diversitat en espais públics, poden contribuir a les pràctiques d'ECG. [...]
En este artículo analizamos las aplicaciones de los Paisajes Lingüísticos (PL) como herramienta pedagógica en el marco de la Educación para la Ciudadanía Global (ECG). Exploramos la utilización pedagógica de los PL y su papel en las prácticas de la ECG. [...]
Dans cet article, nous examinons comment les paysages linguistiques (PL) en tant qu'outil pédagogique peuvent être appliqués dans le cadre de l'éducation à la citoyenneté mondiale (ECM). Nous explorons l'utilisation pédagogique des PL et leur rôle dans les pratiques d'ECM. [...]

2024 - 10.5565/rev/jtl3.1294
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 17 Núm. 1 (2024) , p. e1294 (Articles)  
4.
20 p, 285.7 KB Embroidering Growth : a narrative inquiry into an EFL teacher's development through Linguistic Landscapes / Solmaz, Osman (Dicle University (Turquia))
This study explores the Linguistic Landscapes (LL)-oriented professional development of an English as a Foreign Language (EFL) teacher through narrative inquiry. Focusing on her LL-centered growth in an educational setting, it captures her personal narratives to understand the impact of LL activities on her professional development. [...]
Aquest estudi explora el desenvolupament professional orientat als Paisatges Lingüístics (PL) d'una professora d'anglès com a llengua estrangera (ILE) mitjançant una investigació narrativa. L'estudi capta les seves narratives personals per comprendre l'impacte de les activitats de PL en el desenvolupament professional. [...]
Este estudio explora el desarrollo profesional orientado a los Paisajes Lingüísticos (PL) de una profesora de inglés como lengua extranjera (ILE) mediante una investigación narrativa. El estudio capta sus narrativas personales para comprender el impacto de las actividades de PL en su desarrollo profesional. [...]
Cette étude explore le développement professionnel axé sur les paysages linguistiques (PL) d'un enseignant d'anglais langue étrangère (ILE) à travers une enquête narrative. L'étude capture leurs récits personnels pour comprendre l'impact des activités de PL sur leur développement professionnel. [...]

2024 - 10.5565/rev/jtl3.1343
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 17 Núm. 1 (2024) , p. e1343 (Invited Authors)  
5.
21 p, 277.1 KB Editor's note : unveiling the pedagogical advantages of Linguistic Landscapes: insights from secondary school students, teachers, and field experts / Kruszynska, Klaudia Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
This monograph extends an invitation for the continued exploration of Linguistic Landscape (LL) as a valuable instrument in secondary and higher education classrooms. The research presented here underscores the benefits of LL in both foreign language and global citizen education (GCE) settings. [...]
Aquesta monografia convida a continuar explorant el paisatge lingüístic (PL) com a instrument valuós a les aules de secundària i educació superior. La recerca presentada aquí subratlla els avantatges del PL, tant en l'ensenyament de llengües estrangeres com en l'educació per a la ciutadania global (ECG). [...]
Esta monografía extiende una invitación para continuar explorando el paisaje lingüístico (PL) como una herramienta valiosa en las aulas de educación secundaria y superior. La investigación presentada aquí resalta los beneficios del PL tanto en entornos de idiomas extranjeros como en entornos de Educación para la Ciudadanía Global (ECG). [...]
Cette monographie invite à poursuivre l'exploration du paysage linguistique (PL) en tant qu'instrument précieux dans les classes d'enseignement secondaire et supérieur. Les études présentées ici soulignent les avantages du PL dans les contextes des langues étrangères et de l'ECM. [...]

2024 - 10.5565/rev/jtl3.1342
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 17 Núm. 1 (2024) , p. e1342 (Editors' Note)  
6.
21 p, 865.5 KB Beyond classroom walls : high school foreign language learning with Linguistic Landscape activities / Bal, Nesrin (Ministry of National Education)
In addition to its widespread use in various disciplines, LL has garnered attention from researchers in education for its role in enhancing language learning and promoting linguistic diversity. However, its systematic integration into language teaching contexts, particularly in high school settings, remains limited. [...]
A més del seu ús generalitzat en diverses disciplines, la Lingüística del Paisatge (LP) ha cridat l'atenció dels investigadors en l'àmbit de l'educació pel seu paper en millorar l'aprenentatge de llengües i promoure la diversitat lingüística. [...]
Además de su uso generalizado en diversas disciplinas, el Paisaje Lingüístico (PL) ha captado la atención de los investigadores en educación por su papel en mejorar el aprendizaje de idiomas y promover la diversidad lingüística. [...]
En plus de son utilisation généralisée dans diverses disciplines, la Linguistique du Paysage (LP) a attiré l'attention des chercheurs en éducation pour son rôle dans l'amélioration de l'apprentissage des langues et la promotion de la diversité linguistique. [...]

2024 - 10.5565/rev/jtl3.1345
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 17 Núm. 1 (2024) , p. e1345 (Articles)  
7.
10 p, 167.6 KB "All we do has humans at its heart" : linguistic Landscape's Value in Scholarship and Pedagogy / Morlan, Marguerite (University of California)
Four prominent Linguistic Landscape (LL) scholars reflect on the value of LL research and its utility in education. Elana Shohamy is a Professor Emerita in the Multilingual Education program at Tel Aviv University. [...]
Quatre experts en paisatge lingüístic (PL) reflexionen sobre el valor de PL per a la recerca i l'educació. Elana Shohamy és professora emèrita del programa d'Educació Multilingüe a la Universitat de Tel Aviv. [...]
Cuatro expertos en paisaje lingüístico (PL) reflexionan sobre el valor de PL para la investigación y la educación. Elana Shohamy es profesora emérita del programa de Educación Multilingüe en la Universidad de Tel Aviv. [...]
Quatre experts du paysage linguistique (PL) réfléchissent à la valeur de la PL pour la recherche et l'éducation. Elana Shohamy est professeure émérite du programme d'éducation multilingue à l'Université de Tel Aviv. [...]

2024 - 10.5565/rev/jtl3.1340
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 17 Núm. 1 (2024) , p. e1340 (Interviews)  
8.
23 p, 998.8 KB "Their heritage language suddenly plays a role" : teachers' beliefs on integrating multilingual linguistic landscapes in the plurilingual language classroom / Brinkmannn, Lisa Marie (Universität Hamburg (Alemanya))
The aim of this article is to analyse teachers' beliefs on integrating multilingual linguistic landscapes into the plurilingual language classroom. In an empirical study, a focus group interview was conducted with teachers of Spanish, French and Latin who have worked with linguistic landscapes in the realm of a language project day. [...]
L'objectiu d'aquest article és analitzar les creences de professors sobre la integració de paisatges lingüístics multilingües al'aula d'idiomes plurilingüe. En un estudi empíric, es va fer una entrevista en grup amb professors de l'espanyol, el francès i el llatí que han treballat amb paisatges lingüístics en l'àmbit d'un dia de projecte d'idiomes. [...]
El objetivo de este artículo es analizar las creencias de profesores y profesoras sobre la integración de paisajes lingüísticos multilingües al aula de idiomas plurilingüe. En un estudio empírico, se hizo una entrevista en grupo con profesores del español, francés y latín que han trabajado con paisajes lingüísticos en el ámbito de un día de proyecto de idiomas. [...]
L'objectif de cet article est d'analyser les croyances des enseignants sur l'intégration des paysages linguistiques multilingues dans la classe de langue plurilingue. Dans le cadre d'une étude empirique, un entretien de groupe a été mené avec des enseignant. [...]

2024 - 10.5565/rev/jtl3.1268
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 17 Núm. 1 (2024) , p. e1268 (Articles)  
9.
20 p, 931.9 KB "I have learned a lot of things about other neighborhoods" : secondary students as Linguistic Landscapes ethnographers / Kruszynska, Klaudia Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
Linguistic Landscape (LL) has been recognized as a valuable tool by foreign language teachers that allows them to incorporate the "outside" world into the classroom (Kruszynska & Dolly, 2023). In this study, secondary school students, as ethnographers, investigated LL in their neighborhoods. [...]
El paisatge lingüístic (PL) és considerat com una eina valuosa pels docents de llengües estrangeres, permetent-los integrar el món "extern" a l'aula (Kruszynska i Dolly, 2023). En aquest estudi, els estudiants de secundària van investigar el PL als seus barris. [...]
El paisaje lingüístico (PL) destaca como una herramienta valiosa por los profesores de lenguas extranjeras, permitiéndoles incorporar el mundo "externo" al aula (Kruszynska y Dolly, 2023). En esta investigación, estudiantes de secundaria, actuando como etnógrafos, investigaron el PL en sus barrios. [...]
Le paysage linguistique (PL) se distingue comme un instrument précieux pour les enseignants de langues étrangères, leur permettant d'intégrer le monde "externe" en classe (Kruszynska et Dooly, 2023). [...]

2024 - 10.5565/rev/jtl3.1265
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 17 Núm. 1 (2024) , p. e1265 (Articles)  
10.
24 p, 348.4 KB La estructura del resumen en los artículos científicos : análisis lingüístico a partir de un corpus de la revista Maskana / Avila-Guaraca, Rosa (Universidad Nacional de Educación a Distancia (Espanya))
El artículo desarrolla una propuesta de análisis de la estructura interna de la unidad discursiva secuencia/párrafo del texto resumen de los artículos científicos de la revista Maskana. El análisis se basa en una perspectiva sintáctico-semántica y dependencial de sus unidades jerárquicamente organizadas y que se formalizan en la superestructura y macroestructura textual. [...]
The article develops a proposal for analyzing the internal structure of the discursive unit "sequence/paragraph" in the abstracts of scientific articles from the Maskana journal. The analysis is based on a syntactic-semantic and dependency perspective of its hierarchically organized units, which are formalized in the textual superstructure and macrostructure. [...]

2023 - 10.5565/rev/fraseolex.66
Fraseolex, Vol. 2 (2023) , p. 57-80 (Artículos)  

Articles : 111 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 4 registres trobats  
1.
5 p, 944.6 KB Perceptual training affects L2 perception but not cross-linguistic similarity / Cebrian, Juli (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Carlet Foresti, Angelica (Universitat Internacional de Catalunya) ; Gorba, Celia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gavaldà Ferre, Nuria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; International Congress of Phonetic Sciences (19è: 2019: Melbourne)
L2 learners need to detect differences between native and target language sounds in order to categorize them, and thus perceive and produce them, accurately. The current high variability perceptual training study explored the effect of identification and discrimination training on the perceived similarity between Spanish and English vowels and on the ability to identify and discriminate target English sounds. [...]
2019
Proceedings of the 19th International Congress of Phonetic Sciences, (2019) , p. 929-933  
2.
How to render multilingualism and linguistic diversity in subtitling for the deaf and the hard of hearing? / Swarkowska, Agnieszka (Uniwersytet Warszawski)
2021 (LEAD ME)
Lead me Winter Training School (Madrid, 2021), : 2021
2 documents
3.
27 p, 1.1 MB Enhancing sensorial and linguistic accessibility with technology : further developments in the TECNACC and ALST projects / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Accessibilitat i Intel·ligència Ambiental de Catalunya) ; Fernández Torné, Ana (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Accessibilitat i Intel·ligència Ambiental de Catalunya) ; Ortiz-Boix, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Accessibilitat i Intel·ligència Ambiental de Catalunya)
2013
International Conference Media for All. Audiovisual Translation: Expanding Borders. Dubrovnik, Croàcia, : 2013  
4.
4 p, 19.7 KB Teacher cognition in university CLIL: linguistic life stories of university CLIL professors / Zanatta, Theresa (Universitat de Barcelona) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 142-145  

Llibres i col·leccions 8 registres trobats  
1.
116 p, 2.8 MB Conferències d'inauguració i de cloenda del postgrau de correcció i assessorament lingüístic, 2022-2023 / Paloma, David, 1969- , coord. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Montserrat Grau, Mònica, coord.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions, 2023 (El Postgrau ; 1)  
2.
23 p, 896.2 KB Participant roles in linguistic mediation activities in a digital storytelling project / Zhang, Miaomiao ; Llompart Esbert, Julia
This chapter will examine the collaborative, multimodal and plurilingual construction of the mediation activity between Catalan youth and a Chinese adult in the context of an out- of- school digital storytelling project. [...]
Berlin: Peter Lang GmbH International Academic Publishers, 2021
Learning English Out of School : An Inclusive Approach to Research and Action, 2021, p. 119-141  
3.
12 p, 320.9 KB Translanguaging as transformation : The collaborative construction of new lingüístic realities / Moore de Luca, Emilee (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Bradley, Jessica (The University of Sheffield) ; Simpson, James (Universitat Autònoma de Barcelona)
Bristol (Regne Unit) : Multilingual Matters, 2020 (Researching Multilingually) - 10.21832/9781788928052-004
Translanguaging as transformation. The Collaborative Construction of New Linguistic Realities, (2021), p. 1-14  
4.
4 p, 83.0 KB Competence, linguistic and communicative / Moore de Luca, Emilee (Universitat Autònoma de Barcelona)
The notion of communicative competence, proposed by Dell Hymes, emerged in reaction to the concept of linguistic competence put forward by Noam Chomsky. Chomsky distinguished between linguistic performance, or actual language use in context, and linguistic competence, or innate language knowledge. [...]
John Wiley & Sons Inc., 2020 - 10.1002/9781118786093.iela0070
The International Encyclopedia of Linguistic Anthropology, 9 november 2020  
5.
23 p, 428.1 KB Telling the Stories of Youth : Co-Producing Knowledge across Social Worlds : The Collaborative Construction of New Linguistic Realities / Moore de Luca, Emilee (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Manuel, Ginalda Tavares
This chapter reflects on a process of collaboratively producing knowledge between a university-based teacher-educator researcher (Emilee Moore) and a poet | researcher (Ginalda Tavares Manuel)1 who came together through a Youth Spoken Word (YSW) poetry organisation called Leeds Young Authors (LYA) based in Leeds, UK. [...]
2020 (Researching Multilingually)
Translanguaging as Transformation, 2020, p. 155-174  
6.
19 p, 403.3 KB Un acercamiento etnográfico al estudio de las variedades lingüísticas de jóvenes latinoamericanos en Barcelona / Corona, Victor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Research-publishing.net, 2017
Qualitative approaches to research on plurilingual education - Enfocaments qualitatius per a la recerca en educació plurilingüe - Enfoques cualitativos para la investigación en educación plurilingüe, 2017, p. 151-188
2 documents
7.
7 p, 30.6 KB Corrector lingüístic informatitzat / Castellanos i Llorenç, Carles (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Marín, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Piqué, Josep Mª (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rodríguez, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona)
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i Interpretació, 1997
II Congrés Internacional sobre Traducció : abril 1994, 1997, p. 245-251  
8.
32 p, 1.3 MB Variantes de lengua y variación morfosintáctica en la prosa de Quevedo : primeros apuntes / Octavio de Toledo y Huerta, Álvaro (Ludwig-Maximilians-Universität München)
Consideramos en este trabajo el conjunto de variantes morfosintácticas presentes en las tradiciones de diversas obras en prosa de Quevedo y, junto a ellas, la lengua de los autógrafos quevedianos para tratar de esclarecer, de un lado, en qué medida la prosa de este autor se aproxima o se distancia de los fenómenos de variación propios de su tiempo y, por otra parte, qué rasgos pueden asignarse a programas de enmienda lingüística más amplios por parte de algún testimonio concreto y qué razones pueden existir para ello. [...]
By considering the set of all morphosyntactic variants present in different prose works by Quevedo and, along them, the language he displays on his known autographs, we aim at ascertaining to what extent this author's language replicates or distances itself from variation phenomena characteristic of his time, on one hand, as well as which fea-tures can be assigned to a broader linguistic rearrangement programme by a particular witness, and which causes this kind of behaviour, on the other. [...]

2018 (Studia aurea monográfica ; 7)
Studia aurea monográfica, Núm. 7 (2018) , p. 193-224  

Documents de recerca 38 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
76 p, 663.6 KB El uso de elementos lingüísticos en la versión original y el doblaje de las películas históricas. El caso de Shakespeare enamorado y El rey / Nieto Capitán, Paula ; Matamala, Anna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
En aquest treball s'analitzen els trets lingüístics utilitzats en pel·lícules amb ambientació històrica, tant en versions originals com doblades, per tal d'estudiar el paper del llenguatge com un element més de caracterització. [...]
En este trabajo se analizan las características lingüísticas utilizadas en las películas con ambientación histórica, tanto en sus versiones originales como en el doblaje, para estudiar la contribución del lenguaje como un elemento más de caracterización. [...]
This paper analyses the linguistic features used in films with a historical setting. In both their original versions and dubbed versions, to study the contribution of language as a further element of historical characterisation. [...]

Barcelona: Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Traducció Audiovisual [1349]  
2.
37 p, 590.6 KB ESP, Feminism and Gender Roles : Revision of Jane Austen's Pride and Prejudice from a Linguistic Perspective / Marcen Ribas, Anna ; Oliver del Olmo, Sònia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística
ESP allows people to focus their study of language and language practice on certain fields of knowledge. Accordingly, ESP applied to the branch of feminism and gender roles in society allows those interested in the field to attain a higher degree of knowledge towards this matter. [...]
L'AFE permet centrar l'estudi de la llengua i la pràctica lingüística en determinats camps de coneixement. En aquest sentit, l'AFE aplicat a la branca del feminisme i rols de gènere en la societat permet, a aquells interessats en la materia, assolir un major grau de coneixement del tema. [...]
El IFE permite centrar el estudio de la lengua y la práctica linguística en determinados campos de conocimiento. En este sentido, el IFE aplicado a la rama del feminismo y roles de género en la sociedad permite, a aquellos interesados en la materia, alcanzar un mayor grado de conocimiento del tema. [...]

Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Grau en Estudis Anglesos [1482]  
3.
35 p, 660.9 KB Usos lingüístics de les elits : un estudi de cas d'una escola internacional de Sant Cugat / Hornas Duch, Raquel ; Bonal, Xavier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Davant la preocupació pel futur del català, aquest treball pretén fer una anàlisi sociolingüística a una de les escoles internacionals de Sant Cugat del Vallès, una escola privada que concentra gran part de l'elit local. [...]
Ante la preocupación por el futuro del catalán, este trabajo pretende realizar un análisis sociolingüístico en una de las escuelas internacionales de Sant Cugat del Vallès, una escuela privada que concentra a gran parte de la élite local. [...]
In view of the concern for the future of the Catalan, this paper attempts to carry out a sociolinguistic analysis in one of the international schools of Sant Cugat del Vallès, a private school that concentrates a large part of the local elite. [...]

2022
Grau en Sociologia [819]
3 documents
4.
59 p, 1.1 MB El català (no) mola? Anàlisi discursiu de les preferències i identificacions lingüístiques dels adolescents catalans / Codoñes Tapias, Emma ; Cardús i Ros, Salvador, 1954-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Informes estadístics recents assenyalen que l'ús social del català està perdent pes entre els adolescents, fins i tot com a llengua d'identificació dels que tenen el català com a llengua inicial, passant d'un 76% el 2006 a l'actual 47, 9%. [...]
Informes estadísticos recientes aseguran que el uso social del catalán está perdiendo peso entre los adolescentes, incluso como lengua de identificación de los que tienen el catalán como lengua inicial, pasando de un 76% en 2006 a un 47, 9% actualmente. [...]
Recent statistical reports state that the social use of Catalan is losing weight among adolescents, even as a language of identification for those who have Catalan as their first language, going from 76% in 2006 to 47. [...]

2022
Grau en Sociologia [819]
3 documents
5.
30 p, 645.0 KB Usos lingüístics dels infants en camps informals : estudi de l'alternança de codis en un pati escolar de primària de Cardedeu en relació amb el context sociolingüístic dels infants / Mourelle Fumado, Ivet ; Bonal, Xavier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
La llengua més utilitzada a l'hora del pati a les escoles i instituts de Catalunya és el castellà, passant per sobre de la llengua vehicular a l'escola catalana, el català. Arran d'aquest fet i les constants notícies entorn a la voluntat d'implementar un augment del castellà a les aules fan que la preocupació pel català estigui a l'ordre del dia. [...]
La lengua más utilizada en el patio en las escuelas e institutos de Cataluña es el castellano, pasando por encima de la lengua vehicular en la escuela catalana, el catalán. A raíz de este hecho y las constantes noticias en torno a la voluntad de implementar un aumento del castellano en las aulas hacen que la preocupación por el catalán esté a la orden del día. [...]
The language most used in the courtyard of schools and institutes in Catalonia is Spanish, overtaking the language used in the Catalan school, Catalan. As a result of this fact and the constant news about the will to implement an increase in the Spanish language in the classrooms, concern for Catalan is on the order of the day. [...]

2022
Grau en Sociologia [819]
3 documents
6.
71 p, 1.4 MB Anàlisi lingüística d'un corpus d'audiodescripcions. Les audiodescripcions en català són fàcils? / Pujolar Pohl, Irene ; Matamala, Anna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Els estudis més recents en el camp de l'audiodescripció (AD) plantegen la possibilitat d'oferir audiodescripcions adaptades o simplificades amb l'objectiu que siguin més fàcils de comprendre. Tanmateix, s'ha arribat a la conclusió que primer cal avaluar si les AD actuals ja ho són. [...]
Los estudios más recientes en el campo de la audiodescripción (AD) plantean la posibilidad de ofrecer audiodescripciones adaptadas o simplificadas con el objetivo de que sean más fáciles de comprender. [...]
The most recent studies in the field of audio description (AD) raise the possibility of offering adapted or simplified ADs with the aim to make them easier to understand. However, it is first necessary to assess whether current ADs are already easy. [...]

2021
Traducció Audiovisual [1349]  
7.
51 p, 928.5 KB The Linguistic Landscape of an English-Speaking University Campus in Quebec : The Case of Bishop's University / Sagués Jorba, Laura ; Codó, Eva, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística
This study aims to determine what languages are present in an English-speaking campus in francophone Quebec (Canada) and what roles they play. I begin by examining the language policies that apply to the campus' signmakers to then focus on actual language use in the displayed signs. [...]
Aquest estudi aspira a determinar les llengües presents en un campus angloparlant del Quebec francòfon (Canadà) i els rols que hi desenvolupen. Començo examinant les polítiques lingüístiques dirigides a les entitats que creen els cartells del campus, i, tot seguit, investigo l'ús real de les llengües emprades. [...]
Este estudio aspira a determinar las lenguas presentes en un campus anglohablante del Quebec francófono (Canadá) y los roles que llevan a cabo. Empiezo examinando las políticas lingüísticas dirigidas a las entidades que crean los carteles del campus, y, seguidamente, investigo el uso real de las lenguas empleadas. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2022
Grau en Estudis Anglesos [1482]  
8.
40 p, 772.8 KB Suicide Discourse : A Linguistic Analysis of Suicide Markers in Speech / Lobete Ramos, Meritxell ; Moyer, Melissa, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística
This dissertation considers previous research on suicide to establish a relationship between language use and suicidal behavior, selecting the most characteristic linguistic markers for suicide discourse - first-person singular pronouns, positive and negative emotion words, and death references. [...]
Aquesta tesi considera investigacions prèvies sobre la ment suïcida per a establir una relació entre l'ús del llenguatge i la psicodinàmica del suïcidi, seleccionant els marcadors lingüístics més característics del discurs suïcida - pronoms singulars en primera persona, paraules relacionades amb emocions positives i negatives, i referències a la mort. [...]
Esta tesis considera investigaciones previas sobre la mente suicida para establecer una relación entre el uso del lenguaje y la psicodinámica del suicidio, seleccionando los marcadores lingüísticos más característicos del discurso suicida - pronombres singulares en primera persona, palabras relacionadas con emociones positivas y negativas, y referencias a la muerte. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2022
Grau en Estudis Anglesos [1482]  
9.
EMI in non-linguistic courses in Chinese Higher Education : stakeholders' perceptions and learning outcomes / Zhang, Mengjia ; Pladevall Ballester, Elisabet, dir.
Amb la ràpida difusió de l'anglès com a llengua d'instrucció (EMI) a tot el món, la investigació sobre cursos i programes EMI ha anat creixent, sobretot a la Xina continental, on les pràctiques EMI encara estan emergint i necessiten més investigació empírica en comparació amb els països europeus (Galloway, Kriukow i Numajiri, 2017; Hu i Lei, 2014; Hu, Li i Lei, 2014; Jiang, Zhang i May, 2019). [...]
Con la rápida difusión del inglés como lengua de instrucción (EMI) en todo el mundo, la investigación sobre los cursos y programas EMI ha ido en aumento, particularmente en China continental, donde las prácticas de EMI aún están emergiendo y necesitan más investigación empírica en comparación con los países europeos (Galloway, Kriukow y Numajiri, 2017; Hu y Lei, 2014; Hu, Li y Lei, 2014; Jiang, Zhang y May, 2019). [...]
The rapid spread of English Medium Instruction (EMI) worldwide has brought an increase in research on EMI courses and programs, particularly in mainland China, where EMI practices are still emerging and in need of further empirical investigation in comparison to European countries (Galloway, Kriukow & Numajiri, 2017; Hu & Lei, 2014; Hu, Li & Lei, 2014; Jiang, Zhang & May, 2019). [...]

2021
   
10.
10 p, 447.6 KB Semblança del rei Jaume I el Conqueridor. Configurador del domini lingüístic català / Camps i Rabadà, Jaume 1930-
Es un plaer, i un gran honor, que hagi pogut escriure, en nom de la ACVC, una semblança, o retrat, del rei Jaume I el conqueridor. Serà una humil pinzellada!!. Aprofito els seus fets, per relacionar-els amb la nostra llengua, ja que els idiomes son el principal factor que vehicula les comunicacions, i son el millor testimoni de la identitat cultural,de cada nació. [...]
2018  

Documents de recerca : 38 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Materials didàctics 4 registres trobats  
1.
2 p, 215.2 KB EASIT: Unit 3A. Element 2. Linguistic aspects / Easy Access for Social Inclusion Training (EASIT)
2021 (EASIT: Easy-to-understand (E2U) language and subtitling)  
2.
3 p, 212.9 KB EASIT: Unit 3B. Element 2. Linguistic aspects / Easy Access for Social Inclusion Training (EASIT)
2021 (EASIT: Unit 3B. Easy-to-understand (E2U) language and audio description (AD))  
3.
3 p, 222.0 KB EASIT: Unit 3C. Element 2. Linguistic aspects / Easy Access for Social Inclusion Training (EASIT)
2021 (EASIT: Unit 3C. Easy-to-understand (E2U) language and audiovisual journalism (AVJ))  
4.
1 p, 440.8 KB Desenvolupament cognitiu i lingüístic en l'edat escolar. Aprenentatge i desenvolupament I, Grau d'Educació Primària, Universitat Autònoma de Barcelona / Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Aquest material didàctic es vincula amb l'assignatura Aprenentatge i Desenvolupament (I) la qual forma part de la matèria Formació Bàsica: Aprenentatge i desenvolupament de la personalitat (Ordre Ministerial ECI/3857/2007) del Grau d'Educació Primària impartit a la Facultat de Ciències de l'Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
2019  

Materials acadèmics 96 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
48 p, 1.1 MB Máster Universitario en English Studies: Linguistic, Literary and Sociocultural Perspectives / Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
La globalización, terciarización de la economía y tecnologías de la información han proyectado el inglés como lengua franca internacional. Se necesitan expertos comunicadores en lengua inglesa, capaces de trabajar en equipos interdisciplinares, multilingües y multiculturales y ocupar una variedad de puestos de gestión en ámbitos como la educación, el sector editorial, las tecnologías del lenguaje, las instituciones culturales y la formación y gestión universitaria. [...]
Bellaterra 2023 (Màsters)
2 documents
2.
5 p, 104.6 KB Comentari Lingüístic de Textos Literaris [106349] / Freixas, Margarita ; Poch Olive, Dolors ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
L'assignatura "Comentario lingüístico de textos literarios" s'integra en el conjunt de la matèria Comentario de textos, que forma part dels 108 crèdits de formació obligatòria del Grau en Llengua i Literatura Espanyoles, i que l'alumne/a cursa juntament amb altres assignatures de llengua i de literatura espanyoles. [...]
"Linguistic Commentary on Literary Texts" is integrated into the subject of Texts Commentary, which is part of the 108 credits of compulsory education of Spanish Language and Literature Degree, which the student attends along with other Spanish language subjects. [...]
"Comentario lingüístico de textos literarios" se integra en el conjunto de la materia Comentario de textos, que forma parte de los 108 créditos de formación obligatoria del Grado de Lengua y Literatura españolas, y que el alumno/a cursa junto con otras asignaturas de lengua y literatura españolas. [...]

2023-24
Grau en Llengua i Literatura Espanyoles [1481]
3 documents
3.
7 p, 117.2 KB Fonaments Lingüístics de la Normativa [105846] / Massanell Messalles, Maria del Mar ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Analitzar els fonaments lingüístics i històrics de la normativa de la llengua catalana establerta per l'Institut d'Estudis Catalans.
Analyze the linguistic and historical foundations of the regulations of the Catalan language established by the Institut d'Estudis Catalans.
Analizar los fundamentos lingüísticos y históricos de la normativa de la lengua catalana establecida por el Institut d'Estudis Catalans.

2023-24
Grau en Filologia Catalana: Estudis de Literatura i Lingüística [1448]
Grau en Estudis de Català i Espanyol [1495]
Grau en Estudis d'Anglès i Català [1500]
3 documents
4.
5 p, 106.9 KB Comentari Lingüístic de Textos Literaris [100581] / Freixas, Margarita ; Poch Olive, Dolors ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
L'assignatura "Comentario lingüístico de textos literarios" s'integra en el conjunt de la matèria Comentario de textos, que forma part dels 108 crèdits de formació obligatòria del Grau en Llengua i Literatura Espanyoles, i que l'alumne/a cursa juntament amb altres assignatures de llengua i de literatura espanyoles. [...]
"Linguistic Commentary on Literary Texts" is integrated into the subject of Texts Commentary, which is part of the 108 credits of compulsory education of Spanish Language and Literature Degree, which the student attends along with other Spanish language subjects. [...]
"Comentario lingüístico de textos literarios" se integra en el conjunto de la materia Comentario de textos, que forma parte de los 108 créditos de formación obligatoria del Grado de Lengua y Literatura españolas, y que el alumno/na cursa junto con otras asignaturas de lengua y literatura españolas. [...]

2023-24
Grau en Estudis de Francès i Espanyol [1001]
Grau en Estudis de Català i Espanyol [1495]
Grau en Estudis d'Anglès i Espanyol [1499]
Grau en Llengua i Literatura Espanyoles [808]
Grau en Estudis de Català i Espanyol [834]
Grau en Estudis d'Anglès i Espanyol [836]
Grau en Estudis d'Espanyol i de Clàssiques [839]
3 documents
5.
7 p, 113.2 KB Tipologia lingüística [100272] / Llisterri Boix, Joaquim ; Ginebra Domingo, David ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
En l'assignatura es plantegen, principalment, dos objectius: (1) oferir una visió general de la tipologia lingüística que incorpori l'anàlisi de fenòmens de naturalesa fonètica, fonològica, morfològica, sintàctica, semàntica, lèxica i pragmàtica; i (2) presentar els mètodes de treball i les eines pròpies de la tipologia lingüística.
The main goals of the course are: (1) to provide an overview of linguistic typology incorporating the analysis of phonetic, phonological, morphological, syntactic, semantic, lexical, and pragmatic phenomena; and (2) to become acquainted with the methods and tools used in linguistic typology.
En la asignatura se plantean, principalmente, dos objetivos: (1) ofrecer una visión general de la tipología lingüística que incorpore el análisis de fenómenos de naturaleza fonética, fonológica, morfológica, sintáctica, semántica, léxica y pragmática; y (2) presentar los métodos de trabajo y las herramientas propias de la tipología lingüística.

2023-24
Grau en Estudis de Francès i Espanyol [1001]
Grau en Estudis de Francès i de Clàssiques [1002]
Grau en Estudis d'Anglès i de Clàssiques [1385]
Grau en Filologia Catalana: Estudis de Literatura i Lingüística [1448]
Grau en Llengua i Literatura Espanyoles [1481]
Grau en Estudis Anglesos [1482]
Grau en Estudis de Català i Espanyol [1495]
Grau en Estudis d'Anglès i Espanyol [1499]
Grau en Estudis d'Anglès i Català [1500]
Grau en Estudis d'Anglès i de Clàssiques [1501]
Grau en Estudis d'Anglès i Francès [1502]
Grau en Estudis Anglesos [801]
Grau en Estudis Clàssics [804]
Grau en Llengua i Literatura Espanyoles [808]
Grau en Llengua i Literatura Catalanes [810]
Grau en Estudis de Català i Espanyol [834]
Grau en Estudis d'Anglès i Català [835]
Grau en Estudis d'Anglès i Espanyol [836]
Grau en Estudis de Català i de Clàssiques [837]
Grau en Estudis d'Espanyol i de Clàssiques [839]
Grau en Estudis d'Anglès i de Francès [997]
Grau en Estudis de Francès i de Català [999]
3 documents
6.
8 p, 120.1 KB Projecte lingüístic de centre i plurilingüisme [102073] / Moore de Luca, Emilee Sarah ; Pratginestós Pou, Celia ; Vallejo Rubinstein, Claudia Carolina ; Llompart Esbert, Julia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta assignatura aporta, al professorat en formació, els coneixements bàsics necessaris per promoure el plurilingüisme en l'etapa d'Educació Primària. En concret, dona eines per fonamentar i concretar la formació lingüística dels escolars en un currículum multilingüe i en un context social específic com el català. [...]
This course provides an insight into the basic knowledge all future primary teachers should possess regarding how to promote plurilingualism. Students will gain reflective and practical tools to learn to manage language education in a multilingual curriculum and in a specific context of Catalonia. [...]
Esta asignatura aporta, al profesorado en formación, los conocimientos básicos necesarios para promover el plurilingüismo en la etapa de Educación Primaria. Más específicamente proporciona herramientas para fomentar y concretar la formación lingüística de los escolares en un currículum multilingüe y en un contexto social específico como el contexto catalán. [...]

2023-24
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363]
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
7.
8 p, 119.6 KB Acollida lingüística a l'escola [101999] / Llompart Esbert, Julia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta assignatura és compartida per les titulacions de Grau en Educació Infantil i de Grau en Educació Primària, i per les mencions de Necessitats Educatives Específiques. Aporta els coneixements bàsics necessaris per a la comprensió de les circumstàncies que conformen l'acolliment de l'alumnat nouvingut, i d'altre alumnat plurilingüe i pluricultural, als centres educatius i per a la planificació de l'ensenyament de les llengües curriculars i la implementació d'aquest ensenyament a les aules. [...]
This subject is shared by the Degrees in Early Childhood Education and Primary Education, and by the minors in Specific Educational Needs. It provides the basic knowledge needed to understand the circumstances for the inclusion of newly arrived students, and of other multilingual and multicultural students, in schools and for the planning and teaching the language curriculum. [...]
Esta asignatura es compartida por las titulaciones de Grado en Educación Infantil y de Grado en Educación Primaria, y por las menciones de Necesidades Educativas Específicas. Aporta los conocimientos básicos necesarios para la comprensión de las circunstancias que conforman la acogida del alumnado recién llegado, y de otro alumnado plurilingüe y pluricultural, en los centros educativos, y para la planificación de la enseñanza de las lenguas curriculares y la implementación de esta enseñanza en las aulas. [...]

2023-24
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Infantil [847]
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
8.
7 p, 115.1 KB Projecte lingüístic de centre i plurilingüisme [102073] / Moore de Luca, Emilee ; Pratginestós Pou, Celia ; Vallejo Rubinstein, Claudia ; Llompart Esbert, Julia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta assignatura aporta, al professorat en formació, els coneixements bàsics necessaris per exercir la docència en l'etapa d'Educació Primària. En concret, dona eines per fonamentar i concretar la formació lingüística dels escolars en un currículum multilingüe i en un context social específic com el català. [...]
This course provides an insight into the basic knowledge all future primary teachers should possess regarding how to deal with linguistic diversity in the classroom. Students will gain reflective and practical tools to learn to manage language education in a multilingual curriculum and in a specific context of Catalonia. [...]
Esta asignatura aporta, al profesorado en formación, los conocimientos básicos necesarios para ejercer la docencia en la etapa de Educación Primaria. Más específicamente proporciona herramientas para fomentar y concretar la formación lingüística de los escolares en un currículum multilingüe y en un contexto social específico como el contexto catalán. [...]

2022-23
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1283]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363]
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
9.
6 p, 115.0 KB Fonaments Lingüístics de la Normativa [105846] / Massanell Messalles, Mar ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Analitzar els fonaments lingüístics i històrics de la normativa de la llengua catalana establerta per l'Institut d'Estudis Catalans.
Analyze the linguistic and historical foundations of the regulations of the Catalan language established by the Institut d'Estudis Catalans.
Analizar los fundamentos lingüísticos y históricos de la normativa de la lengua catalana establecida por el Institut d'Estudis Catalans.

2022-23
Grau en Filologia Catalana: Estudis de Literatura i Lingüística [1448]
Grau en Estudis de Català i Espanyol [1495]
Grau en Estudis d'Anglès i Català [1500]
3 documents
10.
6 p, 108.6 KB Patrimoni lingüístic i literari [102074] / Comelles, Salvador ; Bascuñana Torres, Jennifer ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
-Conèixer el concepte de patrimoni literari, els mecanismes de creació i les principals formes de difusió. -Proporcionar un coneixement d'alguns aspectes de la tradició literària catalana i espanyola a partir de la lectura i anàlisi d'un repertori ampli i variat de textos (poesia i narrativa) de diferents èpoques, preferentment dels segles XIX-XXI. [...]
-know the concept of literary heritage, the mechanisms of creation and the main forms of dissemination. -Provide knowledge of some aspects of the Spanish and Catalan literary tradition based on the reading and analysis of a wide and varied repertoire of texts (poetry and fiction) from different periods, mainly XIX-XXI centuries. [...]
-Conocer el concepto de patrimonio literario, los mecanismos de creación y las principales formas de difusión. -Proporcionar un conocimiento de algunos aspectos de la tradición literaria catalana y española a partir de la lectura y análisis de un repertorio amplio y variado de textos (poesía y narrativa) de diferentes épocas, preferentemente de los siglos XIX-XXI. [...]

2022-23
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Primària [896]
3 documents

Materials acadèmics : 96 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Documents gràfics i multimèdia 4 registres trobats  
1.
Entrevista a Patric Sauzet, president del Consell Lingüístic del CPLO / Macip, Ferriol ; Zabala, Manèl ; Sauzet, Patric ; Associacion entara Difusion d'Occitània en Catalonha ; Betevé ; Congrès permanent de la lenga occitana
Barcelona : Betevé, 2016 (Fons Macip - Zabala)  
2.
Linguistic accessibility in the subtitling of video games for deaf and hard of hearing gamers / Frades, Oscar
2020 (LEAD ME)
LEAD ME Winter training school, 2020
2 documents
3.
739x1040, 816.1 KB El Conflicte lingüístic als Països Catalans : "una nació sense Estat, un poble sense llengua?" : ... / Amics de les Arts i Joventuts Musicals de Terrassa ; Nacionalistes d'Esquerra
[1980]  
4.
3.3 KB El dret lingüístic i la llengua catalana al segle XXI / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
El Xè Seminari sobre Dret i Llengua organitzat per la Facultat de Dret i el Gabinet de Llengua Catalana de la Universitat Autònoma de Barcelona l'any 2007 tracta el dret lingüístic i la llengua catalana al segle XXI. [...]
2007 (Exposicions bibliogràfiques (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials))  

Fons personals i institucionals 3 registres trobats  
1.
10 p, 447.6 KB Semblança del rei Jaume I el Conqueridor. Configurador del domini lingüístic català / Camps i Rabadà, Jaume 1930-
Es un plaer, i un gran honor, que hagi pogut escriure, en nom de la ACVC, una semblança, o retrat, del rei Jaume I el conqueridor. Serà una humil pinzellada!!. Aprofito els seus fets, per relacionar-els amb la nostra llengua, ja que els idiomes son el principal factor que vehicula les comunicacions, i son el millor testimoni de la identitat cultural,de cada nació. [...]
2018  
2.
1 p, 320.2 KB Dades per al cens lingüístic / Calders, Pere 1912-1994
1976
Canigó : setmanari català d'informació general, any XXIII, núm. 439, 6 de març de 1976, p. 7  
3.
5 p, 3.7 MB Retrat del rei Jaume I, el conqueridor. Configurador del domini lingüístic català / Camps i Rabadà, Jaume 1930-  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.