Results overview: Found 4,348 records in 0.02 seconds.
Articles, 160 records found
Contributions to meetings and congresses, 17 records found
Periodical publications, 1 records found
Books and collections, 24 records found
Research literature, 196 records found
Learning materials, 5 records found
Course materials, 3,890 records found
Graphic and multimedia documents, 40 records found
Personal and institutional archives, 29 records found
Articles 160 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
14 p, 150.6 KB L'ús de la llengua en les novel·les de «La Negra», de La Magrana / Solanich Sanglas, Irene (Universitat de Vic)
Un dels trets característics de la novel·la criminal és l'ús que es fa de la llengua. Sovint s'utilitzen estratègies com poden ser l'argot, els barbarismes o els manlleus per dotar la història de versemblança. [...]
One of the characteristic features of the crime novel is the use of language. Strategies such as slang, barbarisms or borrowings are often used to give the story credibility. Catalan slang navigates between permissiveness and standardization, two processes that often collide when it comes to the written language. [...]

2024 - 10.5565/rev/quaderns.151
Quaderns : revista de traducció, Vol. 31 (2024) , p. 225-238 (Articles)  
2.
25 p, 582.2 KB L'aprenentatge autònom dels criteris de pronunciació de la llengua catalana estàndard : Resultats d'una experiència basada en l'obra en línia 'Diccionari de dubtes del català oral' / Paloma, David, 1969- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Montserrat, Mònica
Aquesta comunicació presenta els resultats d'una experiència d'aprenentatge autònom dels criteris de pronunciació de la llengua catalana estàndard. Els protagonistes són estudiants de grau i de postgrau de la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
This presentation shows the results of an autonomous learning experience of the pronunciation criteria of standard Catalan language. The participants are graduate and undergraduate students of the Universitat Autònoma de Barcelona. [...]

2012
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 1 (2012)  
3.
7 p, 463.4 KB L'ús de models de formació triàdics per a la millora de la formació dels estudiants del Grau d'Educació Primària : Promovent el desenvolupament de la competència per a l'ensenyament integrat de la ciència indagadora i la llengua estrangera en escoles innovadores / Valdés Sánchez, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Es presenta un model innovador de formació inicial de mestres de primària desenvolupat per la UAB i el CESIRE de la Generalitat de Catalunya. Es tracta d'un model de formació triàdic basat en les comunitats d'aprenentatge que promou el desenvolupament de la competència dels estudiants del grau d'Educació Primària en anglès per a l'ensenyament integrat de la ciència indagadora i la llengua estrangera en escoles innovadores.
This paper presents a pre-service primary teacher development program developed by the Autonomous University of Barcelona and the CESIRE of the Catalan Government. It is a triadic partnership based on learning communities that promotes the development of the competence of the students of the Primary Education Degree that the UAB offers in English to work in inquiry based science and foreign language integrated learning contexts in innovative schools.

2016
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 3 (2016)  
4.
1 p, 584.9 KB Una llengua mil·lenària estudiada amb precisió / Figueres, Josep M. 1950- (Josep Maria) (Universitat Autònoma de Barcelona)
Index de l'obra ressenyada: Modest PRATS, Història de la llengua catalana. Barcelona : Edicions 62, 1982.
2024
Diari de Girona, 3 març 2024, p. 6-7  
5.
10 p, 422.0 KB Comunitat periferica local, llengua tradicional i invisibilitat del centre / Argenter Giralt, Joan Albert 1947- (Universitat Autònoma de Barcelona)
In questo saggio l'autore,evidenzia come ogni processo di strutturazione di una nuova realta politica, come per esempio la Comunita Europea, ne comporti altri di destrutturazione di realta che ne erano state il fondamento; ma possa contemporaneamente rafforzare quelle che, per lo stato-nazione, dovevano essere realta invisibili -nel migliore dei casi- forse sommerse o, piuttosto spesso, palesemente e strategicamente soffocate. [...]
1998
Revista de l'Alguer, Vol. 9 Núm. 9 (1998) , p. 127-136  
6.
22 p, 579.8 KB La primera docència del dret en llengua catalana i la temàtica jurídica de la revista dels Estudis Universitaris Catalans (1907-1918) / Vallès Muñío, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Públic i de Ciències Historicojurídiques)
En aquest treball s'explica la primera docència del dret en llengua catalana. Es fa a partir del buidatge del contingut de la revista dels Estudis Universitaris Catalans. La docència del dret en català tingué un temari extens i adaptable als estudis ordinaris de la Universitat de Barcelona; fins i tot, en algun punt fou més innovador. [...]
This paper explains the early teaching of law in Catalan, based on an analysis of the content of the journal Estudis Universitaris Catalans (Catalan University Studies). Law teaching in Catalan had an extensive syllabus that could be adapted to the courses taught at the University of Barcelona; and in some aspects, it was more innovative. [...]

2023 - 10.58992/rld.i79.2023.3854
Revista de llengua i dret, Núm. 79 (2023) , p. 305-326  
7.
13 p, 260.3 KB Intercambios virtuales en formación docente : estado del arte y desafíos para la enseñanza de la lengua / De Luca, Natalia Romina (Universidad Nacional de San Martín (Argentina))
En este artículo, se presenta una revisión de antecedentes por investigaciones que han tomado como objeto, desde diferentes enfoques y metodologías, una práctica educativa relativamente novedosa: los intercambios virtuales en formación docente. [...]
En aquest article, es presenta una revisió d‟antecedents per investigacions que han pres com a objecte, des de diferents enfocaments i metodologies, una pràctica educativa relativament nova: els intercanvis virtuals en formació docent. [...]
This article presents a background review of research that has taken as its object, from different approaches and methodologies, a novel educational practice: virtual exchanges in teacher training. This pedagogical practice requires a review of the specialized bibliography that takes into account this constitutive heterogeneity when presenting advances in the field. [...]
Cet article présente une revue de fond d'une recherche qui a pris pour objet, à partir de différentes approches et méthodologies, une pratique éducative relativement nouvelle : les échanges virtuels dans la formation des enseignants. [...]

2023 - 10.5565/rev/jtl3.1207
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 16 Núm. 4 (2023) , p. e1207 (Articles)  
8.
18 p, 766.1 KB Metodologías activas para el tratamiento de errores gramaticales en el aula de ILE / Chaves Yuste, Beatriz (Universidad Complutense de Madrid)
Las metodologías activas ofrecen nuevas formas de comunicar y conexionar la educación con la realidad existente (Giroux, 2008) y mejoran el aprendizaje de lenguas extranjeras. La finalidad de la presente investigación es analizar si el uso integrado de seis metodologías activas (aprendizaje basado en tareas, aprendizaje cooperativo, instrucción basada en contenido, aprendizaje invertido, gamificación y aprendizaje basado en el juego) ayuda a disminuir los errores gramaticales de los estudiantes. [...]
Les metodologies actives ofereixen noves maneres de comunicar i establir connexió de l'educació amb la realitat existent (Giroux, 2008) i milloren l'aprenentatge de llengües estrangeres. La finalitat de la present recerca és analitzar si l'ús integrat de sis metodologies actives (aprenentatge basat en tasques, aprenentatge cooperatiu, instrucció basada en contingut, aprenentatge invertit, ludificació i aprenentatge basat en el joc) ajuda a disminuir els errors gramaticals dels estudiants. [...]
Active methodologies offer new ways of communicating and connecting education with the existing reality (Giroux, 2008) as well as improving foreign language learning. The purpose of the present research is to analyze whether the integrated use of six active methodologies (task-based learning, cooperative learning, content-based instruction, flipped learning, gamification and game-based learning) helps to decrease students' grammatical errors. [...]
Les méthodologies actives offrent des nouvelles façons de communiquer et de connecter leur éducation avec la réalité existante (Giroux, 2008) et améliorent l'apprentissage des langues étrangères. [...]

2023 - 10.5565/rev/jtl3.1197
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 16 Núm. 4 (2023) , p. e1197 (Articles)  
9.
36 p, 847.3 KB La coma en les dislocacions i les focalitzacions en llengua catalana i llengua castellana : Seqüència didàctica per treballar la puntuació i l'estructura informativa dels enunciats catalans i castellans a l'aula d'ESO i Batxillerat / Pimenta Soto, Gemma (Maristes La Immaculada)
En un article recent, Xavier Villalba adverteix que algunes de les errades de puntuació freqüents en català són causades per una mala comprensió de l'estructura gramatical de la llengua pròpia (i no tant per un dèficit en l'assimilació de la norma, com es pressuposa sovint). [...]
In a recent article, Xavier Villalba warns that some of the frequent punctuation errors in Catalan are caused by a poor understanding of the grammatical structure of the native language (and not so much by a deficit in the assimilation of the norm, as often presupposes). [...]
En un artículo reciente, Xavier Villalba advierte que algunos de los errores de puntuación frecuentes en catalán son causados por una mala comprensión de la estructura gramatical de la lengua propia (y no tanto por un déficit en la asimilación de la norma, como se presupone a menudo). [...]

2023 - 10.5565/rev/regroc.102
ReGroc : revista de gramática orientada a las competencias, Vol. 6 Núm. 1 (2023) , p. 79-114 (Gramática en el aula)  
10.
22 p, 191.9 KB "La lingua il seme i dialetti sono i fiori e gli accenti sono i petali" : Competenze meta-sociolinguistiche e contesti scolastici / Nodari, Rosalba (Università di Siena) ; Calamai, Silvia (Università di Siena)
Il lavoro prende in esame le risposte date a un questionario sociolinguistico da parte di 314 studenti e studentesse di alcune scuole secondarie di primo e secondo grado toscane caratterizzate da un'alta percentuale di persone con retroterra migratorio. [...]
Aquest treball examina les respostes donades a un qüestionari sociolingüístic per part de 314 alumnes d'alguns instituts toscans de secundària caracteritzats per un percentatge alt de persones d'origen immigrant. [...]
The study analyses the meta-sociolinguistic competence of students with a migratory background in some Tuscan high schools. It focuses on the students' relationship with the host country's language and the regional Italian in Tuscany, as well as the impact of multilingualism and the multilingual school environment on metalinguistic skills, including the perception of microdiatopic variation. [...]
Este trabajo examina las respuestas dadas a un cuestionario sociolingüístico por parte de 314 alumnos y alumnas de algunos institutos toscanos de secundaria caracterizados por un alto porcentaje de personas de origen inmigrante. [...]

2023 - 10.5565/rev/qdi.571
Quaderns d'Italià, Vol. 28 (2023) , p. 125-146 (Dossier 1)  

Articles : 160 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Contributions to meetings and congresses 17 records found  1 - 10next  jump to record:
1.
Jornada d'Haiku en Llengua Catalana : [22 de març de 2013, Casa Asia, Barcelona] / Casa Asia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca InterAsia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup d'Estudi de la Traducció Catalana Contemporània (GETCC) ; Japan Foundation
2013
Jornada L'Haiku en Llengua Catalana. Barcelona, Catalunya, : 2013  
2.
16 p, 261.7 KB Combinatòria d'interjeccions i llengua oral / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Lorente, Mercè
2003
Col·loqui Internacional de Llengua i Literatura Catalanes. Girona, Catalunya, 13è : 2003  
3.
15 p, 85.3 KB Orientalisme i Occidentalisme : dues forces subjacents en la construcció i la imatge de la llengua xinesa / Casas-Tost, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Rovira-Esteva, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació)
Part de la descripció de la llengua xinesa ha derivat en una sèrie de mites més fruit d'una visió exòtica i desinformada que no pas d'un coneixement científic ben fonamentat. Aquesta presentació repassa els mites han contribuït conjuntament a crear una imatge orientalista de la llengua xinesa.
2007
Jornada sobre Orientalismo y derivados (Auto-, Retro-, Tecno-) en la interculturalidad de Asia Oriental. Bellaterra, : 2007  
4.
5 p, 28.5 KB Promoting plurilingualism in the foreign language classroom through the use of pupils' home languages / Sugranyes Ernest, Caterina (Universitat Ramon Llull) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 283-287  
5.
5 p, 23.5 KB Psicologia en llengua anglesa al batxillerat / Sanllehí i Ubach, Josep (Institut Pau Vila, Sabadell) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 270-274  
6.
7 p, 437.0 KB Compartim les nostres llengües a l'àrea de llengua anglesa / Creus Pedrol, Monserrat (Escola Gaudí de Sabadell) ; Porta Sabi, Esther (Escola Gaudí de Sabadell) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 179-185  
7.
5 p, 27.4 KB Curricular heritage languages: dual-language immersion schooling as a solution for catalonia's english-knowing school-age population / Stone, John (Universitat de Barcelona) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 345-349  
8.
7 p, 42.8 KB A study of the acquisition of english as a foreign language: integrating content and language in mainstream education in Barcelona / Pérez Vidal, Carmen (Universitat Pompeu Fabra) ; Roquet i Pugés, Helena (Universitat Pompeu Fabra) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 113-119  
9.
5 p, 23.0 KB Opening the horizons: integrating CLIL and Web 2.0 with Young language learners / Mont, Maria Cruz (Escola St. Jordi - Mollet del Vallès) ; Masats, Dolors (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Dooly Owenby, Melinda (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 97-101  
10.
4 p, 19.5 KB Learners' oral output in CLIL and EFL instructional sequences / Marsol Jornet, Anna (Universitat de Barcelona) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 88-91  

Contributions to meetings and congresses : 17 records found   1 - 10next  jump to record:
Periodical publications 1 records found  
1.
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
Revista plurilingüe, amb avaluació externa, sobre l'investigació en Didàctica de la Llengua i de la Literatura associada als programes del màster en Recerca en Didàctica de la Llengua i la Literatura i els estudis doctorals de la Unitat de Didàctica de la Llengua i de la Literatura de la Facultat de Ciències de l'Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona (Espanya).
Revista plurilingüe, con evaluación externa, sobre la investigación en Didáctica de la Lengua y de la Literatura asociada a los programas de máster en Investigación en Didáctica de la Lengua y la Literatura y los estudios doctorales de la Unidad de Didáctica de la Lengua y la Literatura de la Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad Autónoma de Barcelona (España).
Peer reviewed plurilingual journal of Language and Literature Teaching Methods associated with the masters degree in Research in Language and Literature Teaching Methodology and the doctoral programme from the Area of Language and Literature Education of the Faculty of Education of the Universitat Autònoma de Barcelona (Spain).

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, Facultat de les Ciències de l'Educació, Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials, 2009-
58 documents

Books and collections 24 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
16 p, 394.1 KB Traduir la llengua abolida / Ferrarons i Llagostera, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació)
Aquest postfaci ofereix una semblança de l'autor ídix Leib Ròkhman, supervivent de l'Holocaust d'origen polonès, i situa la seva obra en el context cultural, lingüístic i literari ídix, un sistema cultural que al segle XX es va abocar a l'extinció. [...]
Barcelona : Club Editor, 2024
A passes cegues per la terra, 2024, p. 798-14  
2.
74 p, 104.5 MB Quan la llengua catalana i la correcció de textos esdevenen passió / Mestres i Serra, Josep M.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions, 2023
Conferències d'inauguració i de cloenda del Postgrau de Correcció i Assessorament Lingüístic 2022-2023, 2023, p. 41-114  
3.
15 p, 409.6 KB Quan un i un sumen més de dos : Les bastides multilingües en els projectes que incorporen l'Aprenentatge Integrat de Llengua i Contingut / Lorenzo Galés, Maria Nieves (Generalitat de Catalunya)
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions, 2011
AICLE - CLIL - EMILE : educació plurilingüe. Experiencias, research & polítiques, 2011, p. 295-309  
4.
12 p, 898.0 KB "Mou-te i aprèn". Aprenentatge integrat de continguts d'educació física, salut i llengua anglesa : "CLIL in Physical Education" / Coral Mateu, Josep (Universitat de Barcelona)
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions, 2011
AICLE - CLIL - EMILE : educació plurilingüe. Experiencias, research & polítiques, 2011, p. 181-192  
5.
4 p, 673.1 KB Llengua i escriptura / Rovira-Esteva, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
Barcelona : Generalitat de Catalunya. Departament de Cultura, 2021 (Biblioteca tècnica de política lingüística ; 13)
Guia d'estil per al tractament de mots xinesos en català, 2021, p. 11-14  
6.
5 p, 2.3 MB Instrucció núm. 2/2019, de 5 demarç, per la qual s'aproven les normes de funcionament del servei d'intèrpret de llengua de signes / Universitat Autònoma de Barcelona
2019  
7.
20 p, 308.1 KB Seguiment de la inserció laboral dels graduats universitaris. Llengua i Literatura Espanyoles / Universitat Autònoma de Barcelona ; Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya
2002-
6 documents
8.
20 p, 308.0 KB Seguiment de la inserció laboral dels graduats universitaris. Llengua i Literatura Catalanes / Universitat Autònoma de Barcelona ; Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya
2002-
6 documents
9.
14 p, 1.5 MB Espais comunicatius i llengua / Ferré Pavia, Carme, 1969- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
A Catalunya, el bienni 2017-2018, la interpretació de la presència de la llengua catalana en els espais de comunicació passa per un escenari diferent al de l'anterior. D'inici, continua essent vàlid el diagnòstic que presentàvem en aquell moment, que, ras i curt, plantejava que el consum cultural i mediàtic en català, llevat d'algunes emissores i programes, respon al de la ciutadania que té el català com a llengua preferent, i no a tots els possibles parlants. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2019 (Lexikon Informes; 6)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2019, p. 25-38  
10.
14 p, 899.6 KB Espais comunicatius i llengua / Ferré Pavia, Carme, 1969- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
La interpretació sobre els usos lingüístics en els espais comunicatius a Catalunya i el consum de mitjans de comunicació en català passa per resseguir els usos socials de la llengua (escola, universitat, sector judicial, comerç…) i el que es dona en els àmbits de la comunicació (mitjans tradicionals, mitjans digitals i indústries culturals). [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2017 (Lexikon Informes; 5)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2017, p. 23-36  

Books and collections : 24 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Research literature 196 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
84 p, 4.3 MB Proceso de la traducción con la introducción de modelos de lengua : análisis y evaluación / Palenzuela Badiola, Leire ; Sánchez-Gijón, Pilar, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Amb l'aparició dels grans models de llengua ens trobem en una nova tessitura en la qual la interacció humà-màquina es troba en un nou context. Aquest treball d'investigació consisteix en l'estudi de l'execució per part de ChatGPT de diverses tasques del procés de traducció des del punt de vista de Tradumàtica i es duu a terme mitjançant chain-of-thought prompts realitzats al model. [...]
Con la aparición de los grandes modelos de lengua nos encontramos en una nueva tesitura en la que la interacción humano-máquina se encuentra en un nuevo contexto. Este trabajo de investigación consiste en el estudio de la ejecución por parte de ChatGPT de diversas tareas del proceso de traducción desde el punto de vista de Tradumàtica y se lleva a cabo mediante chain-of-thought prompts realizados al modelo. [...]
With the emergence of large language models, we find ourselves in a new situation in which the human-machine interaction is in a new context. This research work consists of the study of the execution by ChatGPT of the different tasks of the translation process from the point of view of Tradumàtica and is carried out by prompting the model with chain-of-thought prompts. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Tecnologies de la Traducció [4315970]  
2.
84 p, 2.2 MB La traducción audiovisual como herramienta para el aprendizaje de una lengua extranjera : la subtitulación y la audiodescripción / Del Río López, Raquel ; Orozco-Jutorán, Mariana, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
Tot i la poca aprovació amb què comptava la traducció en el passat com a eina per aprendre una llengua estrangera, el cert és que actualment aquest panorama ha canviat completament. Per això, aquest treball investiga els avantatges que aporta l'aplicació de la traducció audiovisual a les aules, més concretament les del subtitulat i l'audiodescripció. [...]
Pese a la poca aprobación con la que contaba la traducción en el pasado en tanto que herramienta para aprender una lengua extranjera, lo cierto es que en la actualidad este panorama ha cambiado por completo. [...]
Despite the little approval of translation in the past as a tool for learning a foreign language, the fact is that nowadays this situation has completely changed. For this reason, this paper investigates the advantages of applying audiovisual translation in the classroom, more specifically those of subtitling and audio description. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Traducció Audiovisual [1349]  
3.
29 p, 1.1 MB Cómo la traducción puede salvar a una lengua. Alicia en el país de las maravillas al aragonés / Collada Hijes, Zilia ; López Guix, Juan Gabriel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
El aragonés es una de las lenguas minorizadas de España. Durante los últimos años, se han intentado promulgar ciertas iniciativas de forma que la lengua aragonesa pueda llegar a tener un mayor uso entre la población de la comunidad de Aragón. [...]
L'aragonès és una de les llengües minoritzades d'Espanya. Durant els darrers anys, s'ha intentat promulgar certes iniciatives perquè la llengua aragonesa pugui aconseguir un ús més estès entre la població de la comunitat d'Aragó. [...]
Aragonese language is one of Spain's minority languages. In recent years, certain initiatives have been tried to be promoted so that the Aragonese language can become more widely used among the population of the community of Aragon. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Grau en Traducció i Interpretació [1204]  
4.
45 p, 704.2 KB Literatura i traducció postcolonials a l'Àfrica negra. Colonització, llengua i cultura / Antón Raventós, Cristina ; Gómez Martín, Francesc Josep, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Aquest TFG se centrarà en els aspectes teòrics del problema més enllà del racisme, des dels àmbits de la llengua, la cultura i la raça, el colonialisme i postcolonialisme, la literatura i la traducció. [...]
Este TFG se centrará en los aspectos teóricos del problema más allá del racismo, desde los ámbitos de la lengua, la cultura y la raza, el colonialismo y poscolonialismo, la literatura y la traducción. [...]
This TFG will focus on the theoretical aspects of the problem beyond racism, from the areas of language, culture and race, colonialism and postcolonialism, literature and translation. This paper aims to analyze the linguistic process that vernacular languages suffered in various regions of black Africa, during and after European imperialism. [...]

2023
Grau en Traducció i Interpretació [1204]  
5.
351 p, 28.7 MB Traducció, adaptació i normalització de la bateria neuropsicològica NEURONORMA i del Test Barcelona-2 per la seva aplicació en llengua catalana i les seves varietats dialectals - NN.cat / Vinaixa Campos, Laia ; Bergé Baquero, Daniel, dir. ; Sánchez Benavides, Gonzalo, dir. ; Vilarroya Oliver, Óscar, dir.
L'avaluació neuropsicològica és clau pel diagnòstic i seguiment de pacients amb malalties neurodegeneratives. És conegut l'efecte de l'edat, l'escolaritat i el sexe en el rendiment de les proves, però un aspecte crucial que qüestiona la validesa de l'avaluació cognitiva és la llengua en què s'administren els tests. [...]
La evaluación neuropsicológica es clave por el diagnóstico y seguimiento de pacientes con enfermedades neurodegenerativas. Es conocido el efecto de la edad, la escolaridad y el sexo en el rendimiento de las pruebas, pero un aspecto crucial que cuestiona la validez de la evaluación cognitiva es la lengua en que se administran las tests. [...]
Neuropsychological assessment is crucial for the diagnosis and management of patients sufferlng from neurodegenerative diseases. The effect of age, education and sex is well known, as well as the language in which the assessment is performed. [...]

2023  
6.
70 p, 2.5 MB La traducció pedagògica i l'ús de ChatGPT-3 a classes d'anglès com a segona llengua per a nens i nenes / Salguero Romero, Paula ; Sánchez-Gijón, Pilar, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Aquest treball tracta sobre la traducció pedagògica, és a dir, ensenyar un idioma estranger amb l'ajuda de la traducció. També tracta sobre les tecnologies, concretament sobre la intel·ligència artificial. [...]
Este trabajo trata sobre la traducción pedagógica, es decir, enseñar un idioma extranjero mediante la traducción. También trata sobre las tecnologías, concretamente sobre la inteligencia artificial. [...]
This dissertation is about pedagogical translation, i. e. , teaching a foreign language with translation. It is also about technologies, specifically about artificial intelligence. Moreover, this dissertation aims to bring together these two very interesting topics. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Grau en Traducció i Interpretació [1204]  
7.
46 p, 3.8 MB Ventanas poéticas para pulsiones ecotópicas : análisis de la situación enunciativa en "La conquista del paisaje", Los planetas fantasma (2022) de Rosa Berbel / Villanueva Feo, Nadia ; Torras, Meri, 1968-, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
La escritura de Rosa Berbel en Los planetas fantasma (2022) revela mundos insólitos cargados de un potente sentido ecocrítico. En concreto, el poema "La conquista del paisaje" -que funciona como eje central de la obra- articula una situación ficticia de enunciación poética excepcional, en la que el sujeto enunciativo de una primera persona del plural se inserta en un territorio desértico física y ontológicamente. [...]
L'escriptura de Rosa Berbel a Los planetas fantasma (2022) revela mons insòlits carregats d'un potent sentit ecocrític. En concret, el poema "La conquesta del paisatge" -que funciona com a eix central de l'obra- articula una situació fictícia d'enunciació poètica excepcional, en què el subjecte enunciatiu d'una primera persona del plural s'insereix en un territori desèrtic física i ontològicament. [...]

2023
Grau en Llengua i Literatura Espanyoles [1481]  
8.
29 p, 643.7 KB Elementos del género de terror en Invasión de David Roas / Sánchez Palomar, Natalia ; Torras, Meri, 1968-, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
El presente trabajo analiza diferentes cuentos del autor David Roas, todos ellos pertenecientes al libro Invasión, publicado por la editorial Páginas de Espuma en el año 2018. Se han escogido cinco cuentos a analizar, dos de ellos cuyo terror esta generado a través de elementos fantásticos que irrumpen en escena; Altruismo y Casa con muñecas. [...]
El present treball analitza diferents contes de l'autor David Roas, tots ells formen part del llibre Invasión, publicat per l'editorial Páginas de Espuma a l'any 2018. S'han escollit cinc contes per a analitzar, dos d'ells amb el terror generat a través d'elements fantàstics que apareixen en l'escena; Altruismo y Casa con muñecas. [...]

2023
Grau en Llengua i Literatura Espanyoles [1481]  
9.
31 p, 2.0 MB Representaciones del BDSM : teoría y feminismo en Historia de O (1975) y 50 Sombras de Grey (2015) / Postigo Aragonés, Judit ; Penedo, Antonio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
A raíz de la gran influencia de las plataformas audiovisuales, en concreto la cinematográfica, este trabajo tiene el objetivo de reconstruir la representación del BDSM en las películas Historia de O (1975) y 50 Sombras de Grey (2015) con el propósito de señalar si el discurso de las sexualidades no normativas se construye a partir de estereotipos o si bien sigue los pilares del BDSM: comunicación, negociación, renegociación, seguridad y consenso. [...]
Arran de la gran influència de les plataformes audiovisuals, en concret la cinematogràfica, aquest treball té l'objectiu de reconstruir la representació del BDSM a les pel·lícules Historia de O (1975) i 50 Sombras de Grey (2015) amb el propòsit d'assenyalar si el discurs de les sexualitats no normatives es construeix a partir estereotips o bé a partir dels pilars del BDSM: comunicació, negociació, renegociació, seguretat i consens. [...]

2023
Grau en Llengua i Literatura Espanyoles [1481]  
10.
49 p, 1.7 MB El Carnaval de Cádiz : crítica y denuncia del discurso colonial a través del análisis poscolonial de Araka la Kana de Juan Carlos Aragón / Pavón Rodríguez, Ana Victoria ; Snoey Abadías, Christian, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
El Carnaval de Cádiz es un espacio para la reivindicación, la crítica social y la literatura, donde los autores condenan todo tipo de sucesos sociales e históricos. Esta fiesta gaditana está plenamente vinculada a la forma carnavalesca de Montevideo, pues ambas se presentan como la máxima representación del pueblo para realizar estos juicios. [...]
El Carnestoltes de Cadis és un espai per a la reivindicació, la crítica social i la literatura, on els autors condemnen tot tipus de successos socials i històrics. Aquesta festa gaditana està plenament vinculada a la forma carnavalesca de Montevideo, perquè ambdues es presenten com la màxima representació del poble per a realitzar aquests judicis. [...]

Belaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Grau en Llengua i Literatura Espanyoles [1481]  

Research literature : 196 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Learning materials 5 records found  
1.
18 p, 1.0 MB Fonts d'informació en llengua catalana i comunicació audiovisual / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General
Materials del curs d'autoaprenentatge MO66090 adreçat als estudiants de l'assignatura Llengua Catalana per a Comunicació Audiovisual (105000) del grau de Comunicació Audiovisual de la Facultat de Ciències de la Comunicació UAB, que va tenir lloc entre el 8 i el 22 de març de 2024 al Campus Virtual de la UAB.
2024 (Fonts d'informació)
5 documents
2.
18 p, 1.0 MB Fonts d'informació en llengua catalana i publicitat i relacions públiques / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General
Materials del curs d'autoaprenentatge MO66097 adreçat als estudiants de l'assignatura Llengua Catalana Estàndard en els Mitjans de Comunicació (103867) del grau de Publicitat i Relacions Públiques de la Facultat de Ciències de la Comunicació UAB, que va tenir lloc entre el 6 i el 20 de març de 2024 al Campus Virtual de la UAB.
2024 (Fonts d'informació)
5 documents
3.
18 p, 1.0 MB Fonts d'informació en llengua catalana i periodisme / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General
Materials del curs d'autoaprenentatge MO62945 adreçat als estudiants de l'assignatura Expressió i Argumentació en Català (104970) del grau de Periodisme de la Facultat de Ciències de la Comunicació UAB, que va tenir lloc entre el 2 i el 27 d'octubre de 2023 al Campus Virtual de la UAB.
2023 (Fonts d'informació)
5 documents
4.
Curs de català : Recursos per aprendre i reflexionar sobre la llengua catalana / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Llengües
Recursos per aprendre i reflexionar sobre la llengua catalana. Materials per a la preparació del Nivell N2, Facultat d'Educació. Nivell C1-C2 Marc Europeu Comú de Referència.
2022  
5.
2 p, 27.5 KB Curso complementario del Máster oficial en lengua española, literatura hispánica y ELE / Muñoz Armijo, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Paz Afonso, Ana (Universitat Autònoma de Barcelona)
Programa de la asignatura Curso complementario del Máster oficial en lengua española, literatura hispánica y ELE (curso 2015-2016) desarrollado como un curso de formación continuada organizado en el marco de la Escola de Postgrau de la UAB.
2015  

Course materials 3,890 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
6 p, 129.8 KB Llengua Francesa [44335] / Campa Guillem, Maria Angels ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
En acabar aquesta assignatura els/les aprenents podran: Conèixer el CECRL Conèixer i identificar els principals actes de parla utilitzats en documents d'àmbit educatiu. Analitzar el seu ús del francès com a eina per ensenyar i aprendre. [...]
Upon completion of this course, participants will be able to: To know CECRL To know and identify the main speech acts used in educational documents. Analyse their use of French as a tool for teaching and learning. [...]
Al completar esta asignatura los/las aprendices serán capaces de: Conocer el CECR Conocer e identificar los principales actos de habla utilizados en documentos de ámbito educativo. Analizar su uso del francés como herramienta para enseñar y aprender. [...]

2023-24
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1217]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1527]
3 documents
2.
11 p, 126.0 KB Didàctica de la Llengua i de la Literatura Catalana i Espanyola [44319] / Margalló González, Ana María ; Duran Rivas, Carme ; Delgado Giron, Rosalia ; Fontich Vicens, Xavier ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu d'aquest mòdul de didàctica específica és capacitar al futur professor de secundària perquè pugui ensenyar els continguts de les àrees de coneixement de la llengua i de la literatura integrant els coneixements disciplinaris i els de didàctica. [...]
The goal is to train future secondary school teachers to be able to teach the contents of the language as well as teach literature by integrating disciplinary and didactic knowledge. It includes the Teaching and Learning Blocks of the Language and Literature (9 cr) and Initiation of Research Skills (6 cr).
El objetivo de este módulo es capacitar al futuro profesorado de secudnaria para que pueda enseñar los contenidos de las áreas de conocimiento disciplinar integrádolos con la didáctica. Incluye los bloques de Enseñanza y aprendizaje de la lengua y la literatura (9 cr. [...]

2023-24
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1521]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [937]
3 documents
3.
8 p, 123.8 KB Didàctica de la Llengua Francesa [44318] / Birello, Marilisa ; Llompart Esbert, Julia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
En acabar aquesta assignatura els/les aprenents podran: Identificar els principis bàsics de política lingüística que inspiren el currículum català de llengües estrangeres. Aplicar les bases teòriques i principis didàctics actuals per ensenyar francès com a llengua estrangera. [...]
Upon completion of this course, participants will be able to: Identify the basic principles of the language policies that inspire the curriculum of foreign languages in Catalonia. Apply the theoretical bases and the current didactic principles to teach French as a foreign language. [...]
Al completar esta asignatura los/las aprendices serán capaces de: Identificar los principios básicos de la política lingüística que inspiran el currículo de lenguas extranjeras en Cataluña. Aplicar las bases teóricas y los principios didácticos actuales para la enseñanza del francés como lengua extranjera. [...]

2023-24
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1217]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1527]
3 documents
4.
4 p, 103.1 KB Mediació Didàctica de la Llengua i Creació de Productes Turístics Literaris [44171] / Abril-Sellarés, María ; Carmaniu Mainadé, Xavier ; Pedote, Giuseppe Simone ; Revelles Soriano, David ; Tejedor, Santiago ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Fundació Universitat Autònoma de Barcelona-Formació (Escola FUAB-f)
L'objectiu d'aquest mòdul és doble, d'una banda, adaptar els discursos literaris a les noves propostes turístiques, així com a la varietat de recursos (autors, personatges, llocs emblemàtics) que generen atractiu més enllà de la seva pròpia finalitat principal, i d'altra banda, permetre avançar en l'aprenentatge de la comunicació escrita i oral, des de la perspectiva de l'ús correcte de la llengua en la seva aplicació en el turisme. [...]
The objective of this module is twofold, on the one hand, to adapt literary discourses to the new tourist proposals, as well as to the variety of resources (authors, characters, emblematic places) that generate attractiveness beyond their own main purpose, and on the other to advance the learning of written and oral communication, from the perspective of the correct use of the language in its application in tourism. [...]
El objetivo de este módulo es doble, por un lado, adaptar los discursos literarios a las nuevas propuestas turísticas, así como a la variedad de recursos (autores, personajes, lugares emblemáticos) que generan atractivo más allá de su propio fin principal, y por otro permitir avanzar en el aprendizaje de la comunicación escrita y oral, desde la perspectiva del uso correcto de la lengua en su aplicación en el turismo. [...]

2023-24
Màster Universitari en Gestió Turística del Patrimoni Cultural [1426]
3 documents
5.
8 p, 118.9 KB Idioma modern II (èuscar) [100049] / Elordi, Jon ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
És una assignatura d'iniciació en la llengua basca atenent l'aprenentatge de la llengua d'una manera pràctica. Es treballarà la comprensió oral, la comprensió escrita, l'expressió oral, i la expressió escrita. [...]
It is an introductory course in the Basque language, taking care of the learning of the language in a practical way. We will work on oral comprehension, written comprehension, oral expression and written expression. [...]
Es una asignatura de iniciación en la lengua vasca atendiendo el aprendizaje de la lengua de una manera práctica. Se trabajará la comprensión oral, la comprensión escrita, la expresión oral, y la expresión escrita. [...]

2023-24
Grau en Estudis de Francès i Espanyol [1001]
Grau en Estudis de Francès i de Clàssiques [1002]
Grau en Humanitats [1139]
Grau en Estudis d'Anglès i de Clàssiques [1385]
Grau en Ciències de l'Antiguitat [1389]
Grau en Geografia, Medi Ambient i Planificació Territorial [1390]
Grau en Filologia Catalana: Estudis de Literatura i Lingüística [1448]
Grau en Llengua i Literatura Espanyoles [1481]
Grau en Estudis Anglesos [1482]
Grau en Estudis de Català i Espanyol [1495]
Grau en Filologia i Cultura Franceses [1498]
Grau en Estudis d'Anglès i Espanyol [1499]
Grau en Estudis d'Anglès i Català [1500]
Grau en Estudis d'Anglès i de Clàssiques [1501]
Grau en Estudis d'Anglès i Francès [1502]
Grau en Estudis Anglesos [801]
Grau en Filosofia [802]
Grau en Història [803]
Grau en Estudis Clàssics [804]
Grau en Història de l'Art [807]
Grau en Llengua i Literatura Espanyoles [808]
Grau en Musicologia [809]
Grau en Llengua i Literatura Catalanes [810]
Grau en Arqueologia [811]
Grau en Antropologia Social i Cultural [821]
Grau en Geografia i Ordenació del Territori [824]
Grau en Geografia i Ordenació del Territori [826]
Grau en Estudis de Català i Espanyol [834]
Grau en Estudis d'Anglès i Català [835]
Grau en Estudis d'Anglès i Espanyol [836]
Grau en Estudis de Català i de Clàssiques [837]
Grau en Estudis d'Espanyol i de Clàssiques [839]
Grau en Estudis Francesos [988]
Grau en Estudis d'Anglès i de Francès [997]
Grau en Estudis de Francès i de Català [999]
3 documents
6.
8 p, 116.7 KB Idioma modern I (èuscar) [100040] / Elordi, Jon ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
És una assignatura d'iniciació en la llengua basca atenent l'aprenentatge de la llengua d'una manera pràctica. Es treballarà la comprensió oral, la comprensió escrita, l'expressió oral, i la expressió escrita.
It is an introductory course in the Basque language, taking care of the learning of the language in a practical way. We will work on oral comprehension, written comprehension, oral expression and written expression.
Es una asignatura de iniciación en la lengua vasca atendiendo el aprendizaje de la lengua de una manera práctica. Se trabajará la comprensión oral, la comprensión escrita, la expresión oral, y la expresión escrita.

2023-24
Grau en Estudis de Francès i Espanyol [1001]
Grau en Estudis de Francès i de Clàssiques [1002]
Grau en Humanitats [1139]
Grau en Estudis d'Anglès i de Clàssiques [1385]
Grau en Ciències de l'Antiguitat [1389]
Grau en Geografia, Medi Ambient i Planificació Territorial [1390]
Grau en Filologia Catalana: Estudis de Literatura i Lingüística [1448]
Grau en Llengua i Literatura Espanyoles [1481]
Grau en Estudis Anglesos [1482]
Grau en Estudis de Català i Espanyol [1495]
Grau en Filologia i Cultura Franceses [1498]
Grau en Estudis d'Anglès i Espanyol [1499]
Grau en Estudis d'Anglès i Català [1500]
Grau en Estudis d'Anglès i de Clàssiques [1501]
Grau en Estudis d'Anglès i Francès [1502]
Grau en Estudis Anglesos [801]
Grau en Filosofia [802]
Grau en Història [803]
Grau en Estudis Clàssics [804]
Grau en Història de l'Art [807]
Grau en Llengua i Literatura Espanyoles [808]
Grau en Musicologia [809]
Grau en Llengua i Literatura Catalanes [810]
Grau en Arqueologia [811]
Grau en Antropologia Social i Cultural [821]
Grau en Geografia i Ordenació del Territori [824]
Grau en Geografia i Ordenació del Territori [826]
Grau en Estudis de Català i Espanyol [834]
Grau en Estudis d'Anglès i Català [835]
Grau en Estudis d'Anglès i Espanyol [836]
Grau en Estudis de Català i de Clàssiques [837]
Grau en Estudis d'Espanyol i de Clàssiques [839]
Grau en Estudis d'Anglès i de Francès [997]
Grau en Estudis de Francès i de Català [999]
3 documents
7.
9 p, 114.9 KB Llengua Egípcia I [44497] / Cervelló Autuori, Josep ; Orriols i Llonch, Marc ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
L'objetiu general d'aquest mòdul és que l'estudiant adquireixi coneixements progressius de llengua egípcia clàssica mitjançant classes teòriques i pràctiques i s'introdueixi en els mètodes i tècniques filològiques i lingüístiques de l'egiptologia. [...]
The general objective of this module is for the student to acquire progressive knowledge of Middle Egyptian language through theoretical and practical classes and to be introduced to the philological and linguistic methods and techniques of Egyptology. [...]
El objetivo general de este módulo es que el/la estudiante adquiera conocimientos progresivos de lengua medioegipcia mediante clases teóricas y prácticas y se introduzca en los métodos y técnicas filológicos y lingüísticos de la egiptología. [...]

2023-24
Màster Universitari en Egiptologia [1483]
3 documents
8.
5 p, 105.6 KB Ús de la Llengua Francesa Escrita [106612] / Garcia Lopez, Maria del Mar ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
L'assignatura Ús de la llengua francesa escrita ofereix a l'alumnat una formació en llengua francesa que li permeti desenvolupar les seves competències tant en comprensió com en expressió escrita. [...]
The subject Ús de la llengua francesa escrita offers students training in the French language to enable them to develop their skills in both comprehension and written expression. We will work with texts of a wide variety of types and content. [...]
La asignatura Ús de la llengua francesa escrita ofrece al alumnado una formación en lengua francesa que le permita desarrollar sus competencias tanto en comprensión como en expresión escrita. Trabajaremos con textos de tipo y contenido muy diversos. [...]

2023-24
Grau en Filologia i Cultura Franceses [1498]
Grau en Estudis d'Anglès i Francès [1502]
3 documents
9.
7 p, 112.1 KB Llengua i Literatura Catalana i Espanyola [44336] / Vila Santasusana, Montserrat ; Garriga Escribano, Cecilio ; Pàrraga Díaz, Max ; Sánchez Aguilar, Agustin ; Muñoz Armijo, Laura ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
CATALÀ L'objectiu de l'assignatura és completar els coneixements de llengua i literatura del futur professorat de català o castellà així com apropar-lo a les estratègies comunicatives imprescindibles en l'àmbit de la docència. [...]
ANGLÈS The objective of the course is to complete the knowledge of language and literature of future teachers of Catalan or Spanish and give them tools and essential communication strategies in the field of teaching. [...]
CASTELLÀ El objetivo de la asignatura es completar los conocimientos de lengua y literatura de los futuros profesores de catalán o castellano así como acercarlos a las estrategias comunicativas imprescindibles en el ámbito de la docencia. [...]

2023-24
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1521]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [937]
3 documents
10.
5 p, 108.5 KB Teories de la Didàctica de la Llengua [43970] / Masats Viladoms, Maria Dolors ; Dooly Owenby, Melinda ; Torras Vila, Berta ; Moore de Luca, Emilee Sarah ; Morodo, Andy ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Fundació Universitat Autònoma de Barcelona-Formació (Escola FUAB-f)
En aquest mòdul l'alumnat, docents en formació, coneixerà les principals teories, enfocaments i mètodes relacionats amb l'ensenyament i l'aprenentatge de llengües estrangeres. També se li proporcionaran eines per dissenyar, implementar i avaluar tasques comunicatives que permetin a qui aprèn una llengua estrangera desenvolupar, en un entorn formal, la seva competència interactiva i les destreses que hi són vinculades.
In this module students, as pre-service teachers, will learn about the main current theories, approaches and methods for teaching and learning a foreign language. In this module student-teachers will explore tools for designing, implementing and assessing teaching tasks that allow foreign language learners to develop, in formal learning environments, their interactive competences and related skills.
En este módulo el alumnado, docentes en formación, conocerá las principales teorías, enfoques y métodos para enseñar y aprender una lengua extranjera. También se le proporcionarán herramientas para diseñar, implementar y evaluar tareas didácticas que permitan a quienes aprenden una lengua extranjera desarrollar, en un entorno de aprendizaje formal, su competencia interactiva y las destrezas vinculadas a ella.

2023-24
Màster Universitari en Didàctica del Xinès per a Hispanoparlants [1398]
3 documents

Course materials : 3,890 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Graphic and multimedia documents 40 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
Estudis de llengua occitana / Macip, Ferriol ; Zabala, Manèl ; Calsapeu, Joan ; Associacion entara Difusion d'Occitània en Catalonha ; Betevé
Barcelona : Betevé, 2021 (Fons Macip - Zabala)  
2.
El crioll, llengua de l'illa de Guadalupe / Macip, Ferriol ; Zabala, Manèl ; Astie, Eric ; Associacion entara Difusion d'Occitània en Catalonha ; Betevé
Barcelona : Betevé, 2021 (Fons Macip - Zabala)  
3.
Gabrièu Pelisson, professor de llengua occitana online / Macip, Ferriol ; Zabala, Manèl ; Pelisson, Gabrièu ; Associacion entara Difusion d'Occitània en Catalonha ; Betevé
Barcelona : Betevé, 2021 (Fons Macip - Zabala)  
4.
Conferència 'Més enllà de la diglòssia: la llengua occitana' a la Facultat de Filologia de la UB / Macip, Ferriol ; Zabala, Manèl ; Sauzet, Patric ; Associacion entara Difusion d'Occitània en Catalonha ; Betevé
Barcelona : Betevé, 2019 (Fons Macip - Zabala)  
5.
El centre cívic Casa Golferichs organitza per primera vegada un taller sobre llengua i cultura occitanes / Macip, Ferriol ; Zabala, Manèl ; Mori, Thiago ; Associacion entara Difusion d'Occitània en Catalonha ; Betevé
Barcelona : Betevé, 2019 (Fons Macip - Zabala)  
6.
Cursa 'La passem' per a la transmissió de la llengua occitana a Bearn / Macip, Ferriol ; Zabala, Manèl ; Associacion entara Difusion d'Occitània en Catalonha ; Betevé
Barcelona : Betevé, 2019 (Fons Macip - Zabala)  
7.
Celebració de la cursa 'aran per sa llengua' / Macip, Ferriol ; Zabala, Manèl ; Associacion entara Difusion d'Occitània en Catalonha ; Betevé
Barcelona : Betevé, 2018 (Fons Macip - Zabala)  
8.
Les variants de la llengua occitana als Alps marítims / Macip, Ferriol ; Zabala, Manèl ; Associacion entara Difusion d'Occitània en Catalonha ; Betevé
Barcelona : Betevé, 2018 (Fons Macip - Zabala)  
9.
Es projecta el documental 'L'Alguer: un pentagrama com un carrer' realitzat per Roger Cassany i produït per la Plataforma per la Llengua / Macip, FerrioC ; Zabala, Manèl ; Coghene, Irene ; Cassany, Roger ; Plataforma per la Llengua ; Associacion entara Difusion d'Occitània en Catalonha ; Betevé
Barcelona : Betevé, 2018 (Fons Macip - Zabala)  
10.
Poesia medieval en llengua occitana a la Biblioteca de Catalunya / Macip, Ferriol ; Zabala, Manèl ; Associacion entara Difusion d'Occitània en Catalonha ; Betevé
Barcelona : Betevé, 2017 (Fons Macip - Zabala)  

Graphic and multimedia documents : 40 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Personal and institutional archives 29 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
1 p, 584.9 KB Una llengua mil·lenària estudiada amb precisió / Figueres, Josep M. 1950- (Josep Maria) (Universitat Autònoma de Barcelona)
Index de l'obra ressenyada: Modest PRATS, Història de la llengua catalana. Barcelona : Edicions 62, 1982.
2024
Diari de Girona, 3 març 2024, p. 6-7  
2.
1 p, 239.4 KB Per la llengua / Figueres, Josep M. 1950- (Josep Maria)
1984
Plaça Gran, Núm. 272 (2 agost 1984) , p. 4  
3.
1 p, 1.4 MB Cal tolerància per a la Bressola perquè ajudar la llengua catalana no farà trontollar el país / Figueres, Josep M. 1950- (Josep Maria) (Universitat Autònoma de Barcelona)
1992
Setmanari de l'Alt Empordà, 18 març 1992, p. 5  
4.
1 p, 1.1 MB Aina Moll : exemple en la defensa de la llengua / Figueres, Josep M. 1950- (Josep Maria) (Universitat Autònoma de Barcelona)
2022
Ultima hora, 22 novembre 2022, p. 27  
5.
1 p, 313.3 KB Llengua, bé, respirant i pujant, gràcies a Déu / Figueres, Josep M. 1950- (Josep Maria) (Universitat Autònoma de Barcelona)
2022
Ultima hora, 25 gener 2022, p. 28  
6.
1 p, 1.1 MB Llengua, nervi de la identitat / Figueres, Josep M. 1950- (Josep Maria) (Universitat Autònoma de Barcelona)
2019
Ultima hora, 11 juny 2019, p. 31  
7.
1 p, 424.3 KB La llengua genera consciència nacional / Figueres, Josep M. 1950- (Josep Maria) (Universitat Autònoma de Barcelona)
1993
5 Cèntims, juny 1993  
8.
1 p, 453.8 KB La fascinació de la llengua de Marian Vayreda / Figueres, Josep M. 1950- (Josep Maria) (Universitat Autònoma de Barcelona)
Excepcional en el tractament dels personatges, les descripcions de paisatges i situacions i la llengua usada. Amb moltes edicions, esdevé l'exemple de la novel·la que trenca amb el modernisme. Obra cabdal, exemplar, definitiva, segons la crítica, la seva lectura és, un segle després, encara un gran plaer intel·lectual.
Index de les obres ressenyades: Marian VAYREDA, La punyalada. Barcelona: Edicions 62, 1980.

2022
Diari de Girona, 20 novembre 2022, p. 8-9  
9.
1 p, 2.0 MB Per la llengua / Figueres, Josep M. 1950- (Josep Maria)
1984
Hora nova, Núm. 374 (8 agost 1984) , p. 3  
10.
2 p, 1.9 MB Antoni Rovira i Virgili, la llengua és la sang de l'esperit / Figueres, Josep M. 1950- (Josep Maria)
Hom l'ha definit com el periodista polític més important del segle xx. Segurament, potser Gaziel li faria ombra, però no si parlem dels periodistes progressistes. Rovira i Virgili, amb un centenar de llibres i quinze mil articles polítics publicats, apareix com la dimensió plena del compromís de la ploma combativa amb la terra reivindicada.
2005
Debat juvenil, Núm. 78 (Tardor 2005) , p. 38-39  

Personal and institutional archives : 29 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.