Resultats globals: 1,505 registres trobats en 0.09 segons.
Articles, 412 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 14 registres trobats
Llibres i col·leccions, 23 registres trobats
Documents de recerca, 386 registres trobats
Materials didàctics, 3 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 1 registres trobats
Fons personals i institucionals, 668 registres trobats
Articles 412 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
11 p, 343.8 KB La importancia de los Proyectos de Aprendizaje Tutorados en la formación permanente de los docentes de Educación Física / Nieva, Carolina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Aguilà González, Sandra (Escola Betània-Patmos) ; Mas Parera, Maria Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona)
Se presenta un estudio llevado a cabo en una asignatura del Grado en Educación Infantil, donde se imparte un Proyecto de Aprendizaje Tutorado (PAT) que es co-tutorizado por el profesorado universitario y un docente de Educación Física (EF) en Infantil. [...]
A study carried out in a subject of Early Childhood Education Degree, where a Project Oriented Learning (POL) is taught and co-taught by university faculty and a Physical Education (PE) teacher in Early Childhood is presented. [...]

2024 - 10.47197/retos.v51.97879
Retos, Núm. 51 (2024) , p. 1282-1292  
2.
11 p, 1.1 MB Medical oncology workload, workforce census, and needs in Spain : two nationwide studies by the Spanish Society of medical oncology / Fernández Montes, Ana (Complejo Hospitalario Universitario de Ourense (CHUO)) ; Elez, Elena (Vall d'Hebron Institut d'Oncologia) ; de la Haba-Rodriguez, Juan (Hospital Universitario Reina Sofia) ; Páez, David (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Mendez-Vidal, Maria Jose (Hospital Universitario Reina Sofia) ; Felip, Enriqueta (Vall d'Hebron Institut d'Oncologia) ; Rodriguez-Lescure, Alvaro (Hospital General Universitario de Elche) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Growing complexity and demand for cancer care entail increased challenges for Medical Oncology (MO). The Spanish Society of Medical Oncology (SEOM) has promoted studies to provide updated data to estimate the need for medical oncologists in 2040 and to analyse current professional standing of young medical oncologists. [...]
2023 - 10.1007/s12094-023-03225-2
Clinical & Translational Oncology, june 2023, p. 1-11  
3.
16 p, 277.4 KB Empowering Teachers : Self-Regulated Learning Strategies for Sustainable Professional Development in Initial Teacher Education at Higher Education Institutions / Rodríguez-Gómez, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Muñoz Moreno, José Luis 1980- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Ion, Georgeta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Promoting self-regulated learning (SRL) skills among teachers has emerged as a sustainable professional-learning approach, contributing not only to equip teachers with tools for lifelong learning and professional growth but also to the overall quality of the educational system. [...]
2024 - 10.3390/su16073021
Sustainability, Vol. 16 Núm. 7 (2024) , p. 3021  
4.
13 p, 1.2 MB El ABP como metodología docente profesionalizadora : la experiencia de la asignatura "Prácticas Integradas" / Peñaranda-Cólera, Maria del Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Parrado Romero, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Cladellas, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Coll-Andreu, Margalida (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Edo Izquierdo, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Fornieles Deu, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Guillazo i Blanch, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut)
Se presenta la experiencia de innovación docente de la implementación de la asignatura "Prácticas Integradas" del Grado de Psicología en la Facultad de Psicología de la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
The educational innovation experience of implementation of the course.
"Integrated Practices" in the Bachelor in Psychology of the Faculty of Psychology at the Autonomous University of Barcelona is presented. With the aim of approaching the student to professional practice, interdisciplinary practical cases that present different approaches and psychological perspectives arise. [...]

2014
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 2 (2014)  
5.
12 p, 489.2 KB Anàlisi comparativa del valor afegit dels softwares professionals en la docència de Direcció d'Operacions / Simon, Alexandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa) ; Giménez, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa)
L'objectiu d'aquest estudi és el d'analitzar la percepció dels estudiants d'ADE sobre si la introducció de software professional a l'assignatura de Direcció d'Operacions contribueix al desenvolupament de les seves competències específiques. [...]
The objective of this study is to analyze the perception of students to see if the introduction of professional software in an Operations Management course contributes to the development of specific skills for the Management degree students. [...]

2016
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 3 (2016)  
6.
10 p, 437.9 KB La transició de l'espai acadèmic al professional en l'àmbit del disseny : construcció d'un dispositiu de diagnosi per a determinar el grau d'ajustament de les competències acadèmiques i les professionals dels egressats del Grau disseny / Massaguer, Lluc (EINA Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona)
Estudi de cas a EINA Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona que es formalitza en la construcció d'un sistema de diagnosi que identifiqui el nivell d'ajustament entre les competències acadèmiques impartides en el centre universitari i les competències professionals requerides en l'àmbit professional del disseny gràfic. [...]
Case study EINA Centre Universitari de Disseny i Art, that is formalized on the construction of a system of diagnosis that identifies the level of adjustment between the implemented academic competences of the University and the required professional competences, in demand within the graphic design sector. [...]

2016
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 3 (2016)  
7.
9 p, 567.0 KB Evaluación de las competencias transversales mediante el Aprendizaje Basado en Problemas en estudiantes de enfermería / Prat, Mercè (Escola Universitària d'Infermeria i de Fisioteràpia "Gimbernat") ; Muñoz Gimeno, Mercè (Escola Universitària d'Infermeria i de Fisioteràpia "Gimbernat") ; Bleda García, Silvia (Escola Universitària d'Infermeria i de Fisioteràpia "Gimbernat")
La evaluación de las competencias en los Profesionales de Enfermería tiene una importancia crucial para el mantenimiento de los estándares profesionales. El objetivo de esta investigación es evaluar la metodología Aprendizaje Basado en Problemas y la evaluación auténtica como estrategias docentes para facilitar el aprendizaje de las competencias: comunicación oral y escrita, gestión de la información, toma de decisiones, capacidad crítica y trabajo en equipo en estudiantes de enfermería.
The evaluation of skills in Nursing Professionals has a crucial for maintaining professional standards importance. The objective of this research is to evaluate the methodology problem-based learning and authentic assessment and teaching strategies to facilitate learning skills: oral and written communication, information management, decision making, critical thinking and teamwork in students nursing.

2016
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 3 (2016)  
8.
20 p, 285.7 KB Embroidering Growth : a narrative inquiry into an EFL teacher's development through Linguistic Landscapes / Solmaz, Osman (Dicle University (Turquia))
This study explores the Linguistic Landscapes (LL)-oriented professional development of an English as a Foreign Language (EFL) teacher through narrative inquiry. Focusing on her LL-centered growth in an educational setting, it captures her personal narratives to understand the impact of LL activities on her professional development. [...]
Aquest estudi explora el desenvolupament professional orientat als Paisatges Lingüístics (PL) d'una professora d'anglès com a llengua estrangera (ILE) mitjançant una investigació narrativa. L'estudi capta les seves narratives personals per comprendre l'impacte de les activitats de PL en el desenvolupament professional. [...]
Este estudio explora el desarrollo profesional orientado a los Paisajes Lingüísticos (PL) de una profesora de inglés como lengua extranjera (ILE) mediante una investigación narrativa. El estudio capta sus narrativas personales para comprender el impacto de las actividades de PL en su desarrollo profesional. [...]
Cette étude explore le développement professionnel axé sur les paysages linguistiques (PL) d'un enseignant d'anglais langue étrangère (ILE) à travers une enquête narrative. L'étude capture leurs récits personnels pour comprendre l'impact des activités de PL sur leur développement professionnel. [...]

2024 - 10.5565/rev/jtl3.1343
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 17 Núm. 1 (2024) , p. e1343 (Invited Authors)  
9.
11 p, 1.5 MB Teachers' closeness of professional relationship and its role in learning perception after reciprocal peer observation / Ribosa Martínez, Jesús (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Noguera, Ingrid (Universitat de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Monguillot, Meritxell (Institut Nacional d'Educació Física de Catalunya) ; Duran Gisbert, David 1963- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Extant literature on reciprocal peer observation has reported teachers' perception of positive effects on interpersonal relationships. However, pretest-posttest evidence is missing (first aim), and its role in teacher learning has not been examined (second aim). [...]
2024 - 10.1016/j.tate.2024.104469
Teaching and Teacher Education, Vol. 140 (2024) , art. 104469  
10.
22 p, 730.0 KB Mirada profesional del futuro profesor en torno al signo igual / Parodi Escobal, Sebastián (Consejo de Formación en Educación (Montevideo, Uruguai)) ; Ochoviet Filgueiras, Cristina (Consejo de Formación en Educación (Montevideo, Uruguai)) ; Lezama Andalón, Javier (Universidad Autónoma de Guerrero (Mèxic))
En este trabajo se examina la habilidad docente conocida como mirada profesional en situaciones relativas al signo igual. Los participantes cursan el último año de la carrera de profesor de matemática en un instituto de formación docente de Uruguay. [...]
Professional noticing about students' mathematical thinking in situations that involve the equal sign is examined. The participants are studying the last year of a mathematics teaching program at a teacher training institute in Uruguay. [...]

2024 - 10.5565/rev/ensciencias.5806
Enseñanza de las ciencias, Vol. 42 Núm. 1 (2024) , p. 43-63 (Investigaciones Didácticas)  

Articles : 412 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 14 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
5 p, 534.9 KB Institutional action plan for the follow-up of the labour insertion of the university degrees / Collado Sevilla, Ana Antonia (Universitat de Barcelona) ; Fachelli, Sandra (Universitat de Barcelona)
This communication presents the writing of a protocol that allows the university institution to know the academic and labor characteristics towards the labor market of the university graduates, as well as, the procedures and instruments designed to carry out the future professional monitoring of the graduates. [...]
2018
International Conference of Education, Research and Innovation : annual ICERI2018 Meeting the Challenges of 21st Century Learning. Sevilla, Andalusia, 11th : 2018
2 documents
2.
2 p, 968.6 KB Programa de les VIII Jornades IET "Transicions a l'ocupació"
Les transformacions del treball i del mercat laboral, posen a prova l'accés a l'ocupació com a pas a la vida adulta per als nois i per a les noies joves. No és estrany, doncs, que la inserció laboral de les persones joves s'hagi convertit en un tema recorrent a l'agenda pública europea. [...]
2019
Jornades IET "Transicions a l'ocupació". Barcelona, Catalunya, 8es : 2019
3 documents
3.
20 p, 397.2 KB La FP Dual y la transición de los jóvenes al mercado de trabajo : la visión de los agentes sociales / Barrientos, Daniel ; Martin, Antonio (Martin Artiles) ; Lope Peña, Andreu ; Carrasquer, Pilar, 1957- ; Moles Kalt, Benjamí
2019
Jornades IET "Transicions a l'ocupació". Barcelona, Catalunya, 8es : 2019  
4.
15 p, 339.4 KB Judicial interpretation of the notion of 'grave professional misconduct' in public procurement : lessons for contracting authorities and suppliers / Mbah, Miriam (Bangor University)
Public Procurement Law is the acquisition of goods, works and services by a contracting authority through the use of a public contract. The general principles of Public Procurement Law dictate that suppliers are treated fairly and without discrimination whilst encouraging transparency, proportionality, competition and free trade within the member states. [...]
2017
La Creación judicial del derecho y el diálogo entre jueces. Universitat Autònoma de Barcelona, Bellaterra, : 2017  
5.
13 p, 129.4 KB The national and european qualifications frameworks : a new Jerusalem? The spanish evidences / Plana, Jordi, 1950- (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Sala, Guillem (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
2009
Qualifications for lifelong learning and employability. Thessaloniki, : 2009  
6.
26 p, 5.5 MB Formación y empleo. El debate social sobre la formación en Catalunya / Llorens Serrano, Clara (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT)) ; Martí Olivé, Joel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT)) ; Miquel Verd, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT))
1996
Conferencia de sociología de la educación. Tarragona, Catalunya, 5a : 1996  
7.
8 p, 3.4 MB Modalidades de relación entre la formación y el empleo. Una propuesta metodològica desde el enfoque de competencias / Van Rompaey, Erika
2008
Conferencia de sociología de la educación. Badajoz, Extremadura, 13a : 2008  
8.
9 p, 3.3 MB De la contrarreforma de la formación profesional en la LGE a la contrarreforma de la LOGSE / Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona)
2002
Conferencia de sociología de la educación. Palma de Mallorca, Balears, 9a : 2002  
9.
11 p, 3.5 MB Algunos retos y disfunciones de la nueva formación profesional / Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Morrell, Sussi (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
Esta comunicación trata de valorar la nueva formación profesional específica en relación con la inserción laboral de los jóvenes y como contribución a la profesionalización. Esa valoración se efectúa a partir de una encuesta realizada a 455 alumnos de ciclos formativos de grado medio y superior, y alumnos de garatía social de la ciudad de Barcelona, que habían cursado sus estudios en centros dependientes del Instituto de Educación del Ayuntamiento de Barcelona.
1999
Conferencia de sociología de la educación. Murcia, Murcia, 7a : 1999  
10.
1 p, 160.4 KB Resiliencia y Burnout : ¿Dos caras de la misma moneda en profesionales sanitarios? / Lusilla-Palacios, Pilar (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Castellano-Tejedor, Carmina (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Core Salut Mental
En el presente trabajo se analiza la relación que existe entre estrés laboral, satisfacción, burnout y resiliencia en un colectivo de profesionales que trabajan con pacientes que han sufrido una lesión medular aguda.
2014
Seminari del CORE: Vulnerabilitat, Resiliència i Biomarcadors en Psicopatologia. Barcelona, 1er : 2014
2 documents

Contribucions a jornades i congressos : 14 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Llibres i col·leccions 23 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
Professionalism in everyday work : women lawyers' strategies to exercise control over their work in Finland, French Canada and Poland / Choroszewicz, Marta (University of Eastern Finland) ; Maestripieri, Lara, ed. (Universitat Autònoma de Barcelona)
This chapter focuses on professional autonomy, which has been a touchstone of professions and professional work. Here, professional autonomy is examined from a gender perspective, focusing on women lawyers' strategies to cope with their disadvantaged positions and discriminatory professional environments across three civil law countries. [...]
Palgrave Macmillan Cham, 2023 - 10.1007/978-3-031-31278-6_8
Professionalism and Social Change. Processes of Differentiation Within, Between and Beyond Professions, 2023, p. 167-185  
2.
Changing Professional Status in Evolving Professional Systems : Towards Using a Descriptive Lens to Analyse Multi-layered Transformation Processes / Bédard, Jean-Luc (TÉLUQ University (Montreal, Canadà)) ; Massana Macià, Marta (Groupe d'expertise pour le développement des cités interculturelles au Québec (GEDCIQ)) ; Groulx, Christophe (TÉLUQ University (Montreal, Canadà)) ; Maestripieri, Lara, ed. (Universitat Autònoma de Barcelona)
This chapter explores the movement of foreign-trained professionals (FTPs) across jurisdictions, focusing on the case of engineers and doctors who have moved to Canada. The case of doctors is governed mostly by public institutions and is compared to that of professionals in private organisations, like engineers. [...]
Palgrave Macmillan Cham, 2023 - 10.1007/978-3-031-31278-6_7
Professionalism and Social Change. Processes of Differentiation Within, Between and Beyond Professions, 2023, p. 145-165  
3.
Models of professionalism and perceptions of gender discrimination in the legal profession / Insarauto, Valeria (University of Lausanne) ; Boni-Le Goff, Isabel (University of Paris 8. Department of Sociology and Anthropology) ; Mallard, Grégoire (Institute of International and Development Studies (Suïssa)) ; Lépinard, Eléonore (University of Lausanne) ; Le Feuvre, Nicky (Université de Lausanne) ; Maestripieri, Lara, ed. (Universitat Autònoma de Barcelona)
This chapter explores to what extent the early stages of a legal career are characterised by alternative models of professionalism, and how these models relate to perceptions of gender discrimination. [...]
Palgrave Macmillan Cham, 2023 - 10.1007/978-3-031-31278-6_4
Professionalism and Social Change. Processes of Differentiation Within, Between and Beyond Professions, 2023, p. 81-102  
4.
157 p, 1.3 MB Professional learning & development : from innovative research to innovative interventions. Book of abstracts of the EARLI SIG14 2020 Conference / París Mañas, Georgina, ed. ; Roig Ester, Helena, ed. ; Quesada Pallarès, Carla, ed. ; Ciraso Calí, Anna, ed.
Special interest group 14 of the European Association for Research of Learning and Instruction (EARLI) brings together researchers who study work and education as contexts for professional learning. "From innovative research to innovative interventions" was the theme selected for the SIG14 2020 Conference in Barcelona. [...]
2020 - 10.6084/m9.figshare.12515342  
5.
43 p, 483.4 KB Young people experiencing work precariousness : risks and opportunities / Maestripieri, Lara ; Sabatinelli, Stefania
The exclusion from labor market participation of young generations, stuck in precarious employment, in long-term unemployment, or even in inactivity, has come to represent one of the main concerns in Europe, a key threat to the European social model and its objective to keep together competitiveness and social cohesion. [...]
Palgrave Macmillan 2014 (Work and Welfare in Europe)
Social vulnerability in European cities. The role of local welfare in times of crisis, 2014, p.189-220  
6.
8 p, 123.7 KB A l'escola, s'educa o s'ensenya? / Cardús i Ros, Salvador, 1954- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Barcelona Fundació Jaume Bofill 2013 (Material de projectes ; 25)
Què vol dir ser mestre avui? Reflexions al voltant del compromís ètic del professorat, 2013, p. 137-144  
7.
51 p, 657.9 KB New and Emerging issues in vocational education and training research beyond 2010 / Béduwé, Catherine (Université des sciences sociales de Toulouse) ; Germe, Jean-François (Ecole doctorale Entreprise, Travail, Emploi) ; Leney, Tom ; Planas, Jordi, 1950- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Poumay, Marianne (Université de Liège) ; Armstrong, Russell
This paper is a cooperation between researchers from three areas of vocational education and training (VET) and lifelong learning research. It aims to identify several new and emerging issues that will be crucially relevant to VET research in the post-Lisbon decade. [...]
Luxembourg Office for Official Publications of the European Communities 2009 (CEDEFOP reference series; 70)
Modernising vocational education and training. Fourth report on vocational training research in Europe: background report, 2009, p. 15-65  
8.
11 p, 82.2 KB Identifying interactions between global and local developments : the Observatory for the detection of skill and training needs in the Barcelona region / Planas, Jordi, 1950- (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
The project presented in this article (1) defines the content and methods for identifying vocational training needs in the Barcelona region from a standpoint different from, and critical of, the 'technocratic' methods that have long dominated the monitoring of labour market and training trends. [...]
Luxembourg : Office for official publications of the European Communties, 2007 (CEDEFOP reference series; 52)
Identifying skill needs for the future From research to policy and practice, 2007, p. 106-116  
9.
9 p, 45.6 KB Developing prospective tools for the observation of skill requirements in Spain / Planas, Jordi, 1950- (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
In the last decades various tools have been developed in Spain to observe skill requirements and to translate these requirements into provision of adequate initial school-based training, occupational training and continuing training. [...]
Luxembourg : Office for Official Publications of the European Communities, 2003 (Cedefop reference series; 40)
Early identification of skill needs in Europe, 2003, p. 56-64  
10.
7 p, 159.9 KB Complex training routes and the results of insertion among young people / Planas, Jordi, 1950- (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
The theory and methodology underlying this paper reflect the research on training routes and young people's occupational and social insertion carried out by the Education and Work Research Group (GRET) within the Institute of Educational Science of the Autonomous University of Barcelona. [...]
Berlín : CEDEFOP 1994 (CEDEFOP Panorama. Conference papers)
The determinants of transitions in youth: papers from the conference organized by the ESF Network on Transitions in Youth, CEDEFOP and GRET (Universitat Autonoma de Barcelona) (Barcelona, Spain, September 20-21, 1993), 1994, p. 110-116  

Llibres i col·leccions : 23 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Documents de recerca 386 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
8.8 MB La práctica docente reflexiva como elemento clave de y para la innovación educativa / Brevis Yéber, Marcela del Carmen ; Ruíz Bueno, Carmen, dir. ; Mas Torelló, Óscar, dir.
La reflexió que fan els docents sobre les seves pràctiques és un recurs primordial que els permet abordar els desafiaments que avui planteja el seu exercici professional, del qual s'espera innovació i els millors aprenentatges per a tots els estudiants. [...]
La reflexión que realizan los docentes sobre sus prácticas es un recurso primordial que les permite abordar los desafíos que hoy plantea su ejercicio profesional, del cual se espera innovación y mejores aprendizajes para todos los estudiantes. [...]
Teacher pedagogical reflection is an essential resource that allows to address the challenges posed nowadays by their professional practice, from which innovation and students better learning results are expected. [...]

2023  
2.
175 p, 2.1 MB «Mantenint el foc encès» : Els arxius esperantistes com a arxius comunitaris lingüístics / Fernández Asensio, Rubèn ; Grau Ferrando, Dolors, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona.) ; Pérez Ventayol, Joan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona.) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Superior d'Arxivística i Gestió de Documents
Andrew Flinn i el Community Archives and Heritage Group britànic han popularitzat el concepte d'arxiu comunitari, que ha estat criticat tant pel caràcter híbrid i inorgànic d'aquests conglomerats patrimonials com per la indefinició del concepte mateix de 'comunitat'. [...]
Andrew Flinn y el Community Archives and Heritage Group británico han popularitzado el concepto de archivo comunitario, que ha sido criticado tanto por el carácter híbrido e inorgánico de estos conglomerados patrimoniales como por la indefinición del concepto mismo de 'comunidad'. [...]
Andrew Flinn and the British Community Archives and Heritage Group have popularized the concept of community archives, which has been criticized both on account the hybrid and inorganic nature of these heritage conglomerates and for the lack of definition of the very concept of 'community'. [...]
Andrew Flinn kaj la brita Community Archives kaj Heritage Group popularigis la koncepton de komunumaj arĥivoj, kiu estas kritikita kaj pro la hibrida kaj neorgana naturo de tiuj heredaĵkonglomeraĵoj kaj por la nedifino de la koncepto mem de 'komunumo'. [...]

2023
Màster Universitari en Arxivística i Gestió de Documents [996]  
3.
58 p, 577.3 KB El concurso de acreedores en las sociedades anonimas deportivas, aplicado en el futbol profesional / Nievas Ignacio, Alberto ; Pedrayes Gullon, Luis, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Privat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
Aquest treball pretén analitzar la realització del procediment del concurs de creditors a les Societats Anònimes Esportives del futbol professional a Espanya. Després de l'anàlisi de la regulació concursal aplicable i la seva aplicació d'acord amb la regulació esportiva, es busca comprendre com és que aquestes societats arriben a situacions d'insolvència d'acord amb un estudi previ dels ingressos, les despeses i les situacions que els acaben conduint a la insolvència, així com entendre els principals avantatges i inconvenients del concurs de creditors en aquest context econòmic per a una societat que realitza una activitat esportiva. [...]
Este trabajo pretende analizar la realización del procedimiento del concurso de acreedores en las Sociedades Anónimas Deportivas del fútbol profesional en España. Después del análisis de la regulación concursal aplicable y su aplicación de acuerdo con la regulación deportiva, se busca comprender como es que estas sociedades llegan a situaciones de insolvencia de acuerdo con un estudio previo de sus ingresos, gastos y las situaciones que les terminan conduciendo a la insolvencia, así como entender las principales ventajas e inconvenientes del concurso de acreedores en este contexto económico para una sociedad que realiza una actividad deportiva. [...]
This work tries to analyse the implementation of state of insolvency in the Spanish professional football sports public limited companies. Firstly, after the analysis of the regulation of that matter, we seek to understand how these companies arrive reach states of insolvency according to that income and what benefits or harms this application when they need continue to the sport activity. [...]

2023
Grau en Dret [949]  
4.
1.5 MB La identidad profesional a través de los incidentes críticos en la orientación y el asesoramiento educativo / Vargas Fajardo, Andrea del Pilar ; Cano Ortiz, Maria Isabel, dir. ; Monereo i Font, Carles, 1957-, dir.
Aquesta tesi descriu la identitat professional d'un grup d'assessors i d'orientadors educatius a través dels seus incidents crítics a Colòmbia. El primer estudi, titulat "Incidents crítics i perfils identitaris d'assessors acadèmics a Colòmbia: anàlisi de casos", explora els incidents crítics percebuts per un grup d'assessors acadèmics, perfils identitaris i experiències d'aprenentatge. [...]
La presente tesis describe la identidad profesional de un grupo de asesores y orientadores educativos a través de sus incidentes críticos en Colombia. El primer estudio, titulado "Incidentes críticos y perfiles identitarios de asesores académicos en Colombia: análisis de casos", explora los incidentes críticos percibidos por un grupo de asesores académicos, sus perfiles identitarios y experiencias de aprendizaje. [...]
This thesis describes the professional identity of a group of academic and school counsellors through their critical incidents in Colombia. The first study, entitled "Critical incidents and identity profiles of academic advisers in Colombia: case analysis", explores the critical incidents perceived by a group of academic counsellors, their identity profiles and learning experiences. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Psicologia de l'Educació.

2023  
5.
17.8 MB Propuesta de prácticum para fomentar la competencia intercultural en la formación inicial docente / Podestá González, Sonia Pía ; Álvarez Valdivia, Ibis Marlene, dir.
Actualment, en una societat cada cop més globalitzada, docents i investigadors destaquen la importància de comptar amb docents preparats per treballar amb la diversitat i desenvolupar la seva Competència Intercultural (CI). [...]
Actualmente, en una sociedad cada vez más globalizada, docentes e investigadores relevan la importancia de contar con docentes preparados para trabajar con la diversidad y desarrollar su Competencia Intercultural (CI). [...]
In this increasingly globalised society, teachers and researchers are stressing the importance of counting on teachers who are equipped to deal with classroom diversity and able to develop their Intercultural Competence (IC). [...]
Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Psicologia de l'Educació.

2023  
6.
92 p, 7.6 MB Disseny del procés d'avaluació per mesurar l'impacte dels itineraris sociolaborals a la vida de les persones treballadores d'Es Im-perfect / Martínez Vivot Hardoy, Agustina ; Jariot, Mercè, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
Aquest treball contempla el disseny d'un qüestionari d'avaluació dels processos d'inserció sociolaboral de les persones treballadores d'Es Im-perfect des d'una perspectiva integral. El treball s'inicia amb una detecció de necessitats orientada al context de l'organització i el de la de les persones a integrar que permeten avaluar tot el procés socioeducatiu. [...]
Este trabajo contempla el diseño de un cuestionario de evaluación de los procesos de inserción sociolaboral de las personas trabajadoras de Es Im-perfect desde una perspectiva integral. El trabajo se inicia con una detección de necesidades orientada al contexto, el de la organización y el de la de las personas a integrar, que permite evaluar todo el proceso socio educativo. [...]
This work envisages the design of a questionnaire to evaluate Es Im-perfect's workers socio-labour integration processes from an integral perspective. The work begins with a detection of needs based on the organization's and the worker's to be integrated context, to allow the evaluation of the whole socio-educational process. [...]

Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Grau en Educació Social [827]  
7.
84 p, 3.2 MB El desenvolupament de les Competències Bàsiques d'Ocupabilitat de l'alumnat de l'ESO. Estudi de cas del Col·legi Montserrat / Barrios Pérez, Maria ; Jariot, Mercè, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
La recerca gira al voltant de les competències bàsiques d'ocupabilitat de l'alumnat que cursa l'etapa educativa de secundària obligatòria, l'ESO. En concret, el que es pretén és conèixer la importància que li atorga una escola concreta, el Col·legi Montserrat, a les competències bàsiques d'ocupabilitat. [...]
La investigación gira en torno a las competencias básicas de empleabilidad del alumnado que cursa la etapa educativa de secundaria obligatoria, la ESO. En concreto, lo que pretende es conocer la importancia que le otorga una escuela concreta, el Colegio Montserrat, a las competencias básicas de empleabilidad. [...]
The research revolves around the basic employability skills of pupils attending the compulsory secondary education stage, CSE. Specifically, the aim is to find out the importance given by a specific school, Montserrat School, to the basic employability skills. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2022
Grau en Pedagogia [1211]  
8.
445 p, 15.6 MB Transiciones complejas en el paso a los CFGM : un estudio de caso múltiple / Pérez Benavent, Maria Josep ; Carrasco, Sílvia, dir.
A partir d'un estudi de cas múltiple i metodologia qualitativa, l'objectiu general de la nostra investigació és analitzar els factors crítics en les transicions als CFGM de formació professional, des de la perspectiva de l'especificitat de les seves cultures d'aprenentatge. [...]
Nuestros resultados se basan en un trabajo de campo etnográfico, cuyo núcleo se ha desarrollado durante dos cursos escolares en un centro público de una ciudad de la provincia de Barcelona. Además, se incluyen datos de un trabajo de campo anterior que realizamos en el mismo centro, sobre el mismo tema. [...]
Based on a multiple case study, the overall aim of our research is to analyse critical factors in transitions to intermediate courses of VET (ISCED3b), from perspective of their specific learning cultures. [...]

2022  
9.
503 p, 6.4 MB La relación entre formación y empleo en la FP dual. Implicaciones para la transición escuela-trabajo / Barrientos, Daniel ; Martin, Antonio (Martin Artiles), dir. ; Lope Peña, Andreu, dir.
La present tesi doctoral té per objecte d'estudi la transició escola-treball probable dels qui han cursat la modalitat dual en Formació Professional. La recerca pren de referència el conjunt d'Espanya però se centra en la realitat de Catalunya per la gran disparitat entre els models implementats en les Comunitats Autònomes. [...]
La presente tesis doctoral tiene por objeto de estudio la transición escuela-trabajo probable de quienes han cursado la modalidad dual en Formación Profesional. La investigación toma de referencia el conjunto de España pero se centra en la realidad de Catalunya por la gran disparidad entre los modelos implementados en las Comunidades Autónomas. [...]
The aim of this doctoral thesis is to study the probable school-to-work transition of those who have studied the dual modality in Vocational Education and Training. The research takes as a reference the whole of Spain but focuses on the reality of Catalonia due to the great disparity between the models implemented in the Autonomous Communities. [...]

2022  
10.
190 p, 4.4 MB Impacto en la satisfacción de carrera del seminario de preparación para la práctica / Escobar Escobar, Cesar ; Martínez, Marius, 1966-, dir.
L'ocupabilitat dels egressats és una de les preocupacions principals de les universitats en relació amb els alumnes, especialment focalitzada en la seva concreció en el fet o la fita de "trobar una feina". [...]
La empleabilidad de los egresados es una de las preocupaciones principales de las universidades con relación a sus alumnos, especialmente focalizada en su concreción en el hecho o el hito de "encontrar un trabajo". [...]
This thesis shows how can career satisfaction be elevated in graduating students from an undergraduate program. This process is part of a 11-year class evolution, complemented by a theorical basis, culminating in a 4-year doctoral research done in Universidad Externado de Colombia. [...]

2022  

Documents de recerca : 386 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Materials didàctics 3 registres trobats  
1.
36 p, 1.2 MB Programa de Desenvolupament Professional d'Investigadors / Díaz, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Miñarro, Begoña (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ariño, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona)
Programa impulsat per la Unitat de Projectes Estratègics de l'Àrea de Recerca de la UAB, té per objectiu donar suport als investigadors en la seva carrera investigadora, dissenyant accions formatives que cobreixin les seves necessitats en cadascun dels seus estadis de desenvolupament professional.
The programme aims to offer support to researchers during their careers, with training sessions that cover theirneeds at all stages of their professional development.

2018
2 documents
2.
22 p, 722.8 KB Balanç de competències interpersonals i acadèmiques. : Grau d'Infantil / Martínez Muñoz, Màrius (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Badillo Jiménez, Edelmira Rosa (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Blanch Gelabert, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Castell i Escuer, Margarida (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Martínez Mínguez, Maria Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Prat, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pérez i Vallverdú, Eulàlia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Marbà Tallada, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Mas Torelló, Óscar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Martínez Valero, Joan J. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Nicolich Salvat, Marc (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sabaté Gómez, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona)
La formació universitària en el Grau d'Educació Infantil és una oportunitat per conèixer i contrastar coneixements teòrics i pràctics per poder ser i fer de mestre. Aquesta formació ha de poder oferir-vos, com a estudiants, unes bases teòriques i estratègies capaces de donar resposta a una societat en canvi continu. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) 2015  
3.
18 p, 714.7 KB Balanç de competències professionals. : Grau d'Infantil / Martínez Muñoz, Màrius (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Badillo Jiménez, Edelmira Rosa (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Blanch Gelabert, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Castell i Escuer, Margarida (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Martínez Mínguez, Maria Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Prat, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pérez i Vallverdú, Eulàlia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Marbà Tallada, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Mas Torelló, Óscar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Martínez Valero, Joan J. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Nicolich Salvat, Marc (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sabaté Gómez, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona)
La formació universitària en el Grau d'Educació Infantil és una oportunitat per conèixer i contrastar coneixements teòrics i pràctics per poder ser i fer de mestre. Aquesta formació ha de poder oferir-vos, com a estudiants, unes bases teòriques i estratègies capaces de donar resposta a una societat en canvi continu. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) 2015  

Documents gràfics i multimèdia 1 registres trobats  
1.
1024x768, 293.5 KB Cuchillería profesional para carnes / Fàbregas i Comadran, Xavier
El cuchillo es la herramienta básica para el trabajo de matarifes y carniceros en el sacrificio, faenado, despiece, deshuesado y fileteado de animales, canales y carnes. Desde el hendidor prehistórico hasta las actuales hojas inoxidables de molibdeno vanadio, existen diversidad de materiales y diseños específicos, para cada uso concreto. [...]
Es presenten fotografies d'estris de treball del sector càrnic, principalment ganiveteria (1970-2010).

2022 (Memoria digital d'escorxadors)
54 documents

Fons personals i institucionals 668 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
1024x768, 293.5 KB Cuchillería profesional para carnes / Fàbregas i Comadran, Xavier
El cuchillo es la herramienta básica para el trabajo de matarifes y carniceros en el sacrificio, faenado, despiece, deshuesado y fileteado de animales, canales y carnes. Desde el hendidor prehistórico hasta las actuales hojas inoxidables de molibdeno vanadio, existen diversidad de materiales y diseños específicos, para cada uso concreto. [...]
Es presenten fotografies d'estris de treball del sector càrnic, principalment ganiveteria (1970-2010).

2022 (Memoria digital d'escorxadors)
54 documents
2.
9 p, 106.2 KB Los avatares del siglo XIX fueron la causa pricipal para la creación de los colegios profesionales. Su relación con los colegios de veterinarios / Camps i Rabadà, Jaume 1930-
La Historia, como casi todo, tiene dos lecturas, una desde dentro, con exposición de los hechos ocurridos en lo historiado, siguiendo una base cronológica, y otra , en parte desde fuera, desde el entorno precedente, para conocer un poco mejor los "porqué" de lo ocurrido. [...]
2011  
3.
6 p, 3.7 MB Recuperación del gos d'atura català per via "genètica", y reducción de la displasia / Camps i Rabadà, Jaume 1930-  
4.
5 p, 3.0 MB Recuperació del gos d'atura català per via "genètica" / Camps i Rabadà, Jaume 1930-  
5.
2 p, 16.4 KB Propuesta de mínimos y máximos en jaulas / Camps i Rabadà, Jaume 1930-  
6.
2 p, 16.9 KB Código de buenas prácticas: jaulas y equipamientos / Camps i Rabadà, Jaume 1930-  
7.
4 p, 22.0 KB Cens i produccions estimades en avicultura de posta a Catalunya 2003 / Camps i Rabadà, Jaume 1930-  
8.
4 p, 22.0 KB Cens i produccions estimades en avicultura de posta a Catalunya 2002 / Camps i Rabadà, Jaume 1930-  
9.
5 p, 23.3 KB Cens i produccions estimades en avicultura de posta a Catalunya 1999 / Camps i Rabadà, Jaume 1930-  
10.
4 p, 21.9 KB Cens i produccions estimades en avicultura de posta a Catalunya 2001 / Camps i Rabadà, Jaume 1930-  

Fons personals i institucionals : 668 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.