1.
|
6 p, 116.1 KB |
Polítiques d'Igualtat entre Homes i Dones a Europa: Treball, Salut i Vida Quotidiana [42715]
/
Moreno Colom, Sara 1978- ;
Llorens Serrano, Clara ;
Bolíbar, Mireia ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
L'objectiu general del mòdul és abordar la problemàtica de la igualtat de gènere des d'una perspectiva centrada en la vida quotidiana i la salut. En concret, a partir d'un conjunt de polítiques que impacten en la intersecció del treball productiu i la vida quotidiana es proporcionen els instruments, teòrics i empírics, necessaris per a la seva anàlisi crítica i per a l'elaboració de propostes d'actuació des d'una perspectiva europea. The general objective is to address the issue of gender equality from a health perspective, from a set of policies that impact on the intersection of work and people's daily lives, as well as providing useful conceputal tools for its critical analysis and for the elaboration of proposals for action, from a European perspective. El objetivo general del módulo es abordar la problemática de la igualdad de género desde una perspectiva centrada en la vida cotidiana y la salud. En concreto, a partir de un conjunto de políticas que impactan en la intersección del trabajo productivo y la vida cotidiana se proporcionan los instrumentos, teóricos y empíricos, necesarios para su análisis crítico y para la elaboración de propuestas de actuación desde una perspectiva europea.
2023-24 Màster Universitari en Joventut i Societat [1343] Màster Universitari en Política Social, Treball i Benestar [1419]
3 documents
|
|
2.
|
6 p, 109.5 KB |
La Formació d'Europa. Segles V-XI [100361]
/
Marti Castello, Ramon ;
Batet, Carolina ;
Brufal Sucarrat, Jesus ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres
En aquesta assignatura s'aprofundirà sobre els grans processos socioeconòmics, polítics i culturals que es van produir entre els segles V i XI al territori que després seria Europa. Així, s'estudia el passat de les societats europees des de la desaparició de l'Imperi Romà d'Occident, fins a la formació i consolidació del feudalisme en les societats post-carolíngies. [...] In this subject will be deepened on the great socio-economic, political and cultural processes that occurred between the 5th and 11th centuries in the territory that would later be Europe. Thus, the past of European societies are studied from the disappearance of the Western Roman Empire to the formation and consolidation of feudalism in post-Carolingian societies. [...] En esta asignatura se profundizará sobre los grandes procesos socioeconómicos, políticos y culturales que se produjeron entre los siglos V y XI en el territorio que luego sería Europa. Así, se estudia el pasado de las sociedades europeas desde la desaparición del Imperio Romano de Occidente hasta la formación y consolidación del feudalismo en las sociedades post-carolingias. [...]
2023-24 Grau en Història [803] Grau en Estudis Clàssics [804] Grau en Arqueologia [811]
3 documents
|
|
3.
|
4 p, 101.5 KB |
Ensenyant a Europa i Europa a l'Ensenyament [105059]
/
Ion, Georgeta ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
Fer una comparació dels sistemes educatius quant als seus nivells: micro (activitats al aula), meso (escoles) i macro (polítiques). Objectius d'aprenentatge que l'estudiant ja té: El professor forma part de la cultura i la societat i ha de ser capaç de guiar als alumnes en el seu descobriment del mon (micronivell) Tindre la capacitat de comparar els sistemes educatius en els distints nivells: micro (activitats del aula), meso (escoles) i macro (polítiques) Tindre la capacitat de expressar, emprant paraules pròpies, les possibilitats del Erasmus+ amb 1 Tindre la capacitat de expressar, emprant paraules pròpies, les possibilitats del Erasmus+ amb finançament europeu en relació amb la cooperació internacional en l'àmbit de la educació Destacar les principals diferencies entre l'aprenentatge formal i l'informal Ser capaç d'explicar les diferencies entre les escoles internacionals i les europees basant-se en els seus plans d'estudis i estàndards Objectius de destreses que l'estudiant podrà obtenir: Descobrir el poder que té l'art i la narració per a fins educatius (micronivell) Establir un enteniment i tindre consciencia sobre l'ensenyament (inter)cultural Ser conscient d'algunes de les característiques de les distintes cultures i incorporar-les en l'educació Superar la bretxa que provoquen les diferencies entre les cultures i trobar el vincle que uneix la cultura i l'educació Saber expressar-se d'una forma relaxada i individual mitjançant l'ús de paraules, del cos i de materials per així mostrar els objectius anteriors Ser capaç d'escriure un esborrany per al projecte de col·laboració estratègica del Erasmus+ KA2. Main objective: Comparing educational systems on micro (classroom activities), meso (schools) and macro level (policy). Knowledge aims the student knows about: 1 A teacher is a participant in culture and society and must be able to guide students in their discovery of the world. [...] Hacer una comparación de los sistemas educativos en cuanto a sus niveles: micro (actividades del aula), meso (escueles) y macro (políticas). Objetivos de aprendizaje que el estudiante ya posee: · El profesor forma parte de la cultura y la sociedad y debe ser capaz de guiar a los alumnos en su descubrimiento del mundo (micronivel) · Tener la capacidad de comparar los sistemas educativos en los distintos niveles: micro (actividades del aula), meso (escuelas) y macro (políticas) · Tener la capacidad de expresar usando palabras propias las posibilidades del Erasmus+ con financiación 1 · Tener la capacidad de expresar usando palabras propias las posibilidades del Erasmus+ con financiación europea en relación con la cooperación internacional en el campo de la educación · Destacar las principales diferencias entre el aprendizaje formal y el informal · Ser capaz de explicar las diferencias entre las escuelas internacionales y las europeas basándose en sus planes de estudios y estándares Objetivos de destrezas que el estudiante podrá adquirir: · Descubrir el poder que tiene el arte y la narración para fines educativos (micronivel) · Establecer un entendimiento y tener conciencia sobre la enseñanza (inter)cultural · Ser consciente de algunas de las características de las distintas culturas e incorporarlas en la educación · Superar la brecha que provocan las diferencias entre las culturas y encontrar el vínculo que une la cultura y la educación · Saber expresarse de una forma relajada e individual mediante el uso de palabras, del cuerpo y de materiales para así mostrar los objetivos anteriores · Ser capaz de escribir un borrador para el proyecto de colaboración estratégica del Erasmus+ KA2.
2023-24 Grau en Educació Primària [1140] Grau en Educació Primària [896]
3 documents
|
|
4.
|
7 p, 114.8 KB |
Art a Europa dels segles IV a X [100562]
/
Orriols i Alsina, Anna ;
Duran Porta, Joan ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres
1- Proporcionar una visió general d'aquest periode artístic que discorre entre la fi de l'antiguitat i els inicis del romànic, en paral·lel al coneixement específic de les seves diverses manifestacions dins d'un territori complex i canviant. [...] 1- To provide a general vision of this artistic period that runs between the end of antiquity and the beginnings of Romanesque, parallel to the specific knowledge of its various manifestations within a complex and changing territory. [...] 1- Proporcionar una visión general de este período artístico artístico que discurre entre el fin de la antigüedad y los inicios del románico, en paralelo al conocimiento específico de sus diversas manifestaciones dentro de un territorio complejo y cambiante. [...]
2023-24 Grau en Història de l'Art [807]
3 documents
|
|
5.
|
6 p, 110.7 KB |
Història Contemporània d'Europa (des de 1945) [106182]
/
Kneper, Gennadi ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres
En el marc d'aquesta assignatura els/les alumnes coneixeran i analitzaran la història europea des de 1945 fins a l'actualitat. L'assignatura cobreix fets històrics fonamentals, així com les relacions i interaccions històriques i culturals, inclosa la perspectiva de gènere, entre els països del continent. [...] In this subject, students will have the opportunity to learn about and analyze European history from 1945 to the present. The subject covers fundamental historical events, as well as social and cultural relations, including the gender perspective, between the countries of the continent. [...] En el marco de esta asignatura los alumnos y las alumnas conocerán y analizarán la historia europea desde 1945 hasta la actualidad. La asignatura cubre hechos históricos fundamentales, así como las relaciones e interacciones históricas y culturales, incluida la perspectiva de género, entre los países del continente. [...]
2023-24 Grau en Història, Política i Economia Contemporànies / Contemporary History, Politics and Economics [1486]
3 documents
|
|
6.
|
5 p, 115.4 KB |
Polítiques d'Igualtat entre Homes i Dones a Europa: Treball, Salut i Vida Quotidiana [42715]
/
Moreno Colom, Sara 1978- ;
Llorens Serrano, Clara Aurora ;
Bolíbar, Mireia ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
L'objectiu general del mòdul és abordar la problemàtica de la igualtat de gènere des d'una perspectiva de salut, a partir d'un conjunt de polítiques que impacten en la intersecció del treball productiu i de la vida quotidiana de les persones, així com proporcionar els instruments necessaris per a la seva anàlisi crítica i per a l'elaboració de propostes d'actuació, des d'una perspectiva europea. The general objective is to address the issue of gender equality from a health perspective, from a set of policies that impact on the intersection of work and people's daily lives, as well as providing useful conceputal tools for its critical analysis and for the elaboration of proposals for action, from a European perspective. El objetivo general del módulo es abordar la problemática de la igualdad de género desde una perspectiva de salud, a partir de un conjunto de políticas que impactan en la intersección del trabajo y de la vida cotidiana de las personas, así como proporcionar los instrumentos necesarios para su análisis crítico y para la elaboración de propuestas de actuación, desde una perspectiva europea.
2022-23 Màster Universitari en Joventut i Societat [1343] Màster Universitari en Política Social, Treball i Benestar [1419]
3 documents
|
|
7.
|
|
8.
|
5 p, 109.0 KB |
Història Contemporània d'Europa (des de 1945) [106182]
/
Kneper, Gennadi ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres
En el marc d'aquesta assignatura els/les alumnes coneixeran i analitzaran la història europea des de 1945 fins a l'actualitat. L'assignatura cobreix fets històrics fonamentals, així com les relacions i interaccions històriques i culturals, inclosa la perspectiva de gènere, entre els països del continent. [...] In this subject, students will have the opportunity to learn about and analyze European history from 1945 to the present. The subject covers fundamental historical events, as well as social and cultural relations, including the gender perspective, between the countries of the continent. [...] En el marco de esta asignatura los alumnos y las alumnas conocerán y analizarán la historia europea desde 1945 hasta la actualidad. La asignatura cubre hechos históricos fundamentales, así como las relaciones e interacciones históricas y culturales, incluida la perspectiva de género, entre los países del continente. [...]
2022-23 Grau en Història, Política i Economia Contemporànies / Contemporary History, Politics and Economics [1486]
3 documents
|
|
9.
|
5 p, 107.5 KB |
La Formació d'Europa. Segles V-XI [100361]
/
Martí, Ramon, 1958- 1958- ;
Batet, Carolina ;
Brufal Sucarrat, Jesus ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres
En aquesta assignatura s'aprofundirà sobre els grans processos socioeconòmics, polítics i culturals que es van produir entre els segles V i XI al territori que després seria Europa. Així, s'estudia el passat de les societats europees des de la desaparició de l'Imperi Romà d'Occident, fins a la formació i consolidació del feudalisme en les societats post-carolíngies. [...] In this subject will be deepened on the great socio-economic, political and cultural processes that occurred between the 5th and 11th centuries in the territory that would later be Europe. Thus, the past of European societies are studied from the disappearance of the Western Roman Empire to the formation and consolidation of feudalism in post-Carolingian societies. [...] En esta asignatura se profundizará sobre los grandes procesos socioeconómicos, políticos y culturales que se produjeron entre los siglos V y XI en el territorio que luego sería Europa. Así, se estudia el pasado de las sociedades europeas desde la desaparición del Imperio Romano de Occidente hasta la formación y consolidación del feudalismo en las sociedades post-carolingias. [...]
2022-23 Grau en Història [803] Grau en Estudis Clàssics [804] Grau en Arqueologia [811]
3 documents
|
|
10.
|
6 p, 113.4 KB |
Art a Europa dels segles IV a X [100562]
/
Orriols i Alsina, Anna ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres
1- Proporcionar una visió general d'aquest periode artístic que discorre entre la fi de l'antiguitat i els inicis del romànic, en paral·lel al coneixement específic de les seves diverses manifestacions dins d'un territori complex i canviant. [...] 1- To provide a general vision of this artistic period that runs between the end of antiquity and the beginnings of Romanesque, parallel to the specific knowledge of its various manifestations within a complex and changing territory. [...] 1- Proporcionar una visión general de este período artístico artístico que discurre entre el fin de la antigüedad y los inicios del románico, en paralelo al conocimiento específico de sus diversas manifestaciones dentro de un territorio complejo y cambiante. [...]
2022-23 Grau en Història de l'Art [807]
3 documents
|
|