1.
|
5.3 MB |
Síntesis de la evidencia científica sobre algunos aspectos controversiales en el tratamiento neoadyuvante del cáncer de mama no metastásico
/
Vázquez Niebla, Juan Carlos ;
Bonfill, X. (Xavier), dir. ;
Urrútia Cuchí, Gerard, dir.
Antecedents: El càncer de mama és el tipus de càncer més freqüent en les dones a tot el món. El 2020 va ocupar el cinquè lloc quant a mortalitat. Entre els tractaments utilitzats, la quimioteràpia neoadjuvant és un enfocament generalitzat que permet reduir la mida del tumor primari, fer canvis més primerencs en els esquemes de tractament i avaluar més aviat l'eficàcia clínica. [...] Antecedentes: El cáncer de mama es el tipo de cáncer más frecuente en las mujeres en todo el mundo. En 2020 ocupó el quinto lugar entre los tipos de cáncer que causaron más fallecimientos. Dentro de la gran variedad de tratamientos para el cáncer de mama, la quimioterapia neoadyuvante es un enfoque generalizado que permite reducir el tamaño del tumor primario, realizar cambios más tempranos en los esquemas de tratamiento y facilita una evaluación más temprana de la eficacia clínica. [...] Background: Breast cancer is the most common type of cancer in women worldwide. In 2020, it ranked fifth among the types of cancer that caused the most deaths. Within the wide variety of treatments for breast cancer, neoadjuvant chemotherapy is a widespread approach that allows shrinking of the primary tumor, earlier changes to treatment regimens, and earlier assessment of clinical efficacy. [...]
2023
|
|
2.
|
11 p, 8.5 MB |
Mapa de coneixement de la UAB. Modelat i anàlisi de la producció científica basat en grafs de coneixement
/
De Vicente Viladesau, Ariadna ;
Lladós, Josep, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
El Portal del Coneixement de la UAB (Knowledge Map UAB) és una eina que té per objectiu gestionar la informacio sobre el personal investigador, els grups de recerca i professorat del centre per tal de proveir una col·leccio de serveis i utilitats, que permet a les empreses fer consultes especifiques i rebre resultats precisos en funcio de les seves necessitats de recerca. [...] El Portal del Conocimiento de la UAB (Knowledge Map UAB) es una herramienta que tiene como objetivo gestionar la información sobre el personal investigador, los grupos de investigación y el profesorado del centro con el fin de proporcionar una colección de servicios y utilidades que permitan a las empresas realizar consultas específicas y recibir resultados precisos según sus necesidades de investigación. [...] The Knowledge Map UAB is a tool aimed at managing information about research staff.
2023 Enginyeria de Dades [1394]
|
|
3.
|
|
4.
|
3.3 MB |
Gestión de la visibilidad del investigador de publicidad y relaciones públicas y su producción científica en la web
/
De Santis, Andrea ;
Morales Morante, Fernando, dir.
El coneixement és un actiu molt important d'una societat i, com a tal, ha de ser valorat pels seus membres. Per tant, universitats, investigadors i grups de recerca tenen la responsabilitat i obligació de donar a conèixer el seu treball per a complir amb la seva missió social. [...] El conocimiento es un activo muy importante de una sociedad y, como tal, debe ser valorado por sus miembros. Por lo tanto, universidades, investigadores y grupos de investigación tienen la responsabilidad y obligación de dar a conocer su trabajo para cumplir con su misión social. [...] Knowledge is a very important asset of a society and, as such, it should be valued by its members. Thus, universities, researchers and research groups have the responsibility and obligation to make their work known in order to fulfill their social mission. [...] Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Comunicació Estratègica, Publicitat i Relacions Públiques.
2022
|
|
5.
|
|
6.
|
37 p, 2.1 MB |
La intervenció logopèdica en nounats prematurs que presenten disfàgia : revisió sistemàtica de la pràctica clínica actual basada en evidència científica (PBE) i plantejament d'una nova proposta d'intervenció
/
Colomer Fortuny, Marta ;
Fábregas Batlle, Pere Jordi, dir. ;
Garcia Ezquerra, Raquel, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Psicologia
Durant les últimes dècades, el nombre de naixements prematurs ha augmentat, així com també la taxa de supervivència dels nadons nascuts en aquestes situacions. Dins la clínica de la prematuritat hi trobem la disfàgia, i per això en el present treball es descriuen les causes que té en aquest grup etiològic, es repassa l'anatomofisiologia de la deglució en lactants i es concreta el seu desenvolupament embrionari, es parla de la intervenció que s'hi dona des de la logopèdia, i, per últim, es planteja una nova proposta d'intervenció des d'aquest camp, donada la necessitat de maximitzar i millorar les eines terapèutiques per tenir-ne cura. A lo largo de las últimas décadas, el número de nacimientos prematuros se ha visto aumentado, así como también la tasa de supervivencia de los bebés nacidos en dichas circunstancias. La mayoría de ellos presenta disfagia orofaríngea, una condición que dificulta o imposibilita la alimentación oral, llegando a poder poner en riesgo su vida a causa de desnutrición o broncoaspiración. [...] During the last decades, the number of preterm births has been increased, as well as the rate of survival of preterm newborn. Most of them present oropharyngeal dysphagia, a condition that complicates or makes impossible oral feeding and could even lead them to death, because of malnutrition or bronchoaspiration. [...]
Bellatera : Universitat Autònoma de Barcelona, 2022 Grau en Logopèdia [1383]
|
|
7.
|
309 p, 15.0 MB |
El desarrollo del Noticiero Científico y Cultural Iberoamericano (NCC), proyecto educativo multiplataforma y en red, para la alfabetización científica (Investigación sobre la segmentación de contenidos, narrativas, audiencias, canales, recursos comunicativos, tecnológicos y audiovisuales)
/
Torres Espinoza, Gabriel ;
Pérez Tornero, José Manuel, dir. ;
Tejedor, Santiago, dir.
El propòsit d'aquesta investigació és l'anàlisi metodològic, com a estudi de cas, de l'Noticiero Científic i Cultural Iberoamericà (NCC), afavorit per l'Associació de les Televisions Educatives i Culturals Iberoamericanes (ATEI). [...] El propósito de esta investigación es el análisis metodológico, como estudio de caso, del Noticiero Científico y Cultural Iberoamericano (NCC), auspiciado por la Asociación de las Televisiones Educativas y Culturales Iberoamericanas (ATEI). [...] The aim of this research is the methodological analysis, through a case study of the Ibero-American Scientific and Cultural Newscast (NCC), sponsored by the Association of Ibero-American Educational and Cultural Television Channels (ATEI). [...]
2022
|
|
8.
|
116 p, 1.4 MB |
Educació científica i pensament crític
/
Company Messa, Edith ;
Pipitone, Maria Carolina, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
En les últimes dècades un dels principals objectius de les institucions educatives ha sigut desenvolupar el pensament crític en els estudiants. Aquest pensament manté na estreta relació amb l'ensenyament de la ciència i s'ha definit de múltiples maneres, amb diferents enfocaments i significats. [...] En las últimas décadas, uno de los principales objetivos de las instituciones educativas, ha sido desarrollar el pensamiento crítico en el alumnado. Este pensamiento mantiene una estrecha relación con la enseñanza de la ciencia, y se ha definido de múltiples maneras, con diferentes enfoques y significados. [...] In recent decades, one of the main objectives of educational institutions has been to develop critical thinking in students. This thought is closely related to the teaching of science, and has been defined in multiple ways, with different approaches and meanings. [...]
2021 Grau en Educació Primària [1140] Grau en Educació Primària [896]
|
|
9.
|
363 p, 4.5 MB |
L'aportació de les activitats dels centres de ciència al desenvolupament de la competència científica en l'alumnat d'educació primària. El cas de la fundació CRAM
/
Boadas Mir, Elena ;
Márquez, Conxita, dir. ;
Monereo i Font, Carles, 1957-, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
Aquesta tesi doctoral analitza la repercussió d'una activitat educativa d'un centre de ciència, la Fundació CRAM, en el desenvolupament de les dimensions de la competència científica (conceptual, actitudinal i d'actuació), en alumnes de cicle superior de primària; i, identifica els elements de l'activitat que influeixen en la millora d'aquest desenvolupament, sobretot en relació a la dimensió d'actuació. [...] This doctoral thesis analyzes the impact of an educational activity of a science center, the CRAM Foundation, on the development of the dimensions of the scientific competence (conceptual understanding, attitude and performance), in students of upper elementary school; and it identifies specific elements of the activity which help improve this development, especially in relation to the perfomance dimension. [...]
2020
|
|
10.
|
0 p, 14.5 MB |
El Nuevo diseño institucional sobre educación superior y los cambios en la producción científica del profesorado en la Pontificia Universidad Católica del Ecuador
/
Flores Núñez, Querubín Patricio ;
Armengol Asparó, Carme, dir. ;
Gairín Sallán, Joaquín, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Pedagogia Aplicada
L'estudi destaca la raó de ser de la universitat, el seu origen i trajectòria en context d'eficiència, eficàcia i la globalitat actual en aspectes de docència, investigació i vinculació amb la societat, s'estudia l'aportació de la universitat en la construcció de la ciència, la formació dels professionals i el rol de les professions en el quefer de la gestió del coneixement i s'analitza la importància de la universitat en la formació del professorat i la incidència de la universitat en el món de la producció acadèmica i científica. [...] El estudio destaca la razón de ser de la universidad, su origen y trayectoria en contexto de eficiencia, eficacia y la globalidad actual en aspectos de docencia, investigación y vinculación con la sociedad, se estudia el aporte de la universidad en la construcción de la ciencia, la formación de los profesionales y el rol de las profesiones en el quehacer de la gestión del conocimiento y se analiza la importancia de la universidad en la formación del profesorado y la incidencia de la universidad en el mundo de la producción académica y científica. [...] The study highlights the raison d'être of the university, its origin and trajectory in the context of efficiency, effectiveness and current globality in aspects of teaching, research and relationship with society, the contribution of the university in the construction of science is studied , the training of professionals and the role of professions in the task of knowledge management and the importance of the university in teacher training and the impact of the university in the world of academic and scientific production are analyzed. [...]
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2020.
|
|