Results overview: Found 181 records in 0.01 seconds.
Articles, 70 records found
Books and collections, 9 records found
Research literature, 31 records found
Course materials, 69 records found
Graphic and multimedia documents, 2 records found
Articles 70 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
27 p, 3.3 MB Un exemple de fortificació cristiana de nova planta del segle XIII : Portell de Morella / García Borja, Pablo (Universidad Nacional de Educación a Distancia. Centro asociado Alzira-València) ; Royo Pérez, Vicent 1983- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana) ; Palmer Broch, Joan ; Carrión Marco, Yolanda (Universitat de València. Departament de Prehistòria, Arqueologia i Història Antiga) ; García Blay, Antonio (Universitat Politècnica de València. Departamento de Proyectos Arquitectónicos) ; Ruiz Suaña, José Antonio (Universitat Politécnica de València. Programa de Doctorado en Arquitectura, Edificación, Urbanística y Paisaje) ; Real Margalef, Cristina (Universitat de València. Departament de Prehistòria, Arqueologia i Història Antiga) ; Valls Llorens, Marta (Universitat de Barcelona. Departament d'Història i Arqueologia) ; Pérez Jordà, Guillem (Universitat de València. Departament de Prehistòria, Arqueologia i Història Antiga.)
Les muralles de Portell de Morella són el testimoni material més evident del seu passat medieval. Tot i això, el seu recinte emmurallat no ha estat mai objecte d'excavacions arqueològiques sistemàtiques que abordaren la seua cronologia inicial i relacionaren els elements arquitectònics visibles amb les restes arqueològiques ocultes al subsòl. [...]
The walls of Portell de Morella are the most apparent material proof of its medieval past. However, archeological excavations have never been made in these walls, with the aim to discover its initial chronology and to connect the visible architectural elements and the archeological remains hidden in the subsoil. [...]

Diputació de Castelló. Servei de Publicacions, 2019
Quaderns de prehistòria i arqueologia de Castelló, Núm. 37 (2019) , p. 191-214  
2.
19 p, 1.4 MB The comparative responsiveness of Hospital Universitario Princesa Index and other composite indices for assessing rheumatoid arthritis activity / González-Álvaro, Isidoro (Hospital Universitario de la Princesa (Madrid)) ; Castrejón, Isabel (Rush University Medical Center) ; Carmona, Loreto (Instituto de Salud Musculoesquelética (InMusc)) ; Casado, E. (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; García Gómez, M. C. (Hospital Universitari de Bellvitge) ; Gómez Centeno, E. (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona) ; Gómez Vaquero, C. (Hospital Universitari de Bellvitge) ; Gratacós, Jordi (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Larrosa Padro, M. (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Sanmartí, Raimon (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona) ; Tena Marsá, X. (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Valls, M. (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Díaz Torne, César (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Juanola, Xavier (Hospital Universitari de Bellvitge) ; Laiz, Ana (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Universitat Autònoma de Barcelona
To evaluate the responsiveness in terms of correlation of the Hospital Universitario La Princesa Index (HUPI) comparatively to the traditional composite indices used to assess disease activity in rheumatoid arthritis (RA), and to compare the performance of HUPI-based response criteria with that of the EULAR response criteria. [...]
2019 - 10.1371/journal.pone.0214717
PloS one, Vol. 14 Núm. 4 (april 2019) , p. e0214717  
3.
14 p, 3.9 MB The Tomato Feruloyl Transferase FHT Promoter Is an Accurate Identifier of Early Development and Stress-Induced Suberization / Kashyap, Anurag (Centre de Recerca en Agrigenòmica) ; Jiménez-Jiménez, Álvaro (Centre de Recerca en Agrigenòmica) ; Figueras, Mercè (Universitat de Girona. Departament de Biologia) ; Serra, Olga (Universitat de Girona. Departament de Biologia) ; Valls, Marc (Centre de Recerca en Agrigenòmica) ; Sánchez Coll, Núria (Centre de Recerca en Agrigenòmica)
As a wall polymer, suberin has a multifaceted role in plant development and stress responses. It is deposited between the plasma membrane and the primary cell wall in specialized tissues such as root exodermis, endodermis, phellem, and seed coats. [...]
2023 - 10.3390/plants12091890
Plants, Vol. 12, Issue 9 (May 2023) , art. 1890  
4.
13 p, 740.4 KB High prevalence of strongyloidiasis in spain : A hospital-based study / Requena-Méndez, A. (Karolinska Institutet (Estocolm, Suècia)) ; Salas-Coronas, J. (Hospital de Poniente) ; Salvador, Fernando (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Gómez-Junyent, Joan (Hospital Universitari de Bellvitge) ; Villar-Garcia, Judith (Hospital del Mar (Barcelona, Catalunya)) ; Santin, Miguel (Hospital Universitari de Bellvitge) ; Muñoz-Batet, Carmen (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; González-Cordón, Ana (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona) ; Fernández, M.T.C. (Hospital de Poniente) ; Sulleiro Igual, Elena (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Arenas-Miras, Maria del Mar (Hospital del Mar (Barcelona, Catalunya)) ; Somoza, Dolors (Hospital Universitari de Bellvitge) ; Vazquez-Villegas, J. (Tropical Medicine Unit. Distrito Poniente) ; Treviño, Begoña (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Rodríguez, E. (Centro Nacional de Microbiologia-Instituto de Salud Carlos III) ; Valls, Maria Eugenia (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona) ; Llaberia-Marcual, Jaume (Hospital de la Santa Creu i Sant Pau (Barcelona, Catalunya)) ; Subirà, Carme (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona) ; Muñoz Gutiérrez, José (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Strongyloidiasis is a prevailing helminth infection ubiquitous in tropical and subtropical areas, however, seroprevalence data are scarce in migrant populations, particularly for those coming for Asia. [...]
2019 - 10.3390/PATHOGENS9020107
Pathogens, Vol. 9 Núm. 2 (2019) , p. 107  
5.
20 p, 6.2 MB Arabidopsis metacaspase MC1 localizes in stress granules, clears protein aggregates, and delays senescence / Ruiz Solaní, Nerea (Centre de Recerca en Agrigenòmica) ; Salguero Linares, Jose (Centre de Recerca en Agrigenòmica) ; Armengot, Laia (Centre de Recerca en Agrigenòmica) ; Santos, Jaime (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Biotecnologia i de Biomedicina "Vicent Villar Palasí") ; Pallarès i Goitiz, Irantzu (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i de Biologia Molecular) ; van Midden, Katarina P. (University of Ljubljana. Department of Chemistry and Biochemistry) ; Phukan, Ujjal Jyoti (Centre de Recerca en Agrigenòmica) ; Koyuncu, Seda (University of Cologne. Cologne Excellence Cluster for Cellular Stress Responses in Aging-Associated Diseases) ; Borràs-Bisa, Júlia (Centre de Recerca en Agrigenòmica) ; Li, Liang (Centre de Recerca en Agrigenòmica) ; Popa, Crina (Centre de Recerca en Agrigenòmica) ; Eisele, Frederik (University of Gothenburg. Department of Microbiology and Immunology) ; Eisele-Bürger, Anna Maria (University of Gothenburg. Department of Microbiology and Immunology) ; Hill, Sandra Malgrem (University of Gothenburg. Department of Microbiology and Immunology) ; Gutiérrez-Beltrán, Emilio (Universidad de Sevilla. Departamento de Bioquímica Vegetal y Biología Molecular) ; Nyström, Thomas (University of Gothenburg. Department of Microbiology and Immunology) ; Valls, Marc (Centre de Recerca en Agrigenòmica) ; Llamas, Ernesto (University of Cologne. Institute for Plant Sciences) ; Vilchez, David (University of Cologne. Cologne Excellence Cluster for Cellular Stress Responses in Aging-Associated Diseases) ; Klemenčič, Marina (University of Ljubljana. Department of Chemistry and Biochemistry) ; Ventura, Salvador (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Biotecnologia i de Biomedicina "Vicent Villar Palasí") ; Sánchez Coll, Núria (Centre de Recerca en Agrigenòmica)
Stress granules (SGs) are highly conserved cytoplasmic condensates that assemble in response to stress and contribute to maintaining protein homeostasis. These membraneless organelles are dynamic, disassembling once the stress is no longer present. [...]
2023 - 10.1093/plcell/koad172
The Plant cell, Vol. 35, Issue 9 (September 2023) , p. 3325-3344  
6.
13 p, 127.9 KB Hacia una pedagogía para la convivencia, basada en el trabajo colaborativo / Valls Molins, M. Núria (Universitat Autònoma de Barcelona)
En este artículo reflexionamos sobre la importancia del factor convivencia como elemento educativo en sí mismo. La convivencia en sí, en una escuela participativa, ya es un factor educativo. El concepto de orientación hacia las metas es relevante. [...]
Education is moving towards innovative practices, driven by the interconnection fostered by the use of the Internet in the classroom. It also moves towards a more holistic conception of educational practices, where students are more actively involved. [...]

2023
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 41 (2023) (Col·laboracions)  
7.
16 p, 1.8 MB Different epitopes of Ralstonia solanacearum effector RipAW are recognized by two Nicotiana species and trigger immune responses / Niu, Yang (Northwest A&F University. College of Agronomy) ; Fu, Shouyang (Northwest A&F University. College of Agronomy) ; Chen, Gong (Northwest A&F University. College of Agronomy) ; Wang, Huijuan (Northwest A&F University. College of Agronomy) ; Wang, Yisa (Northwest A&F University. College of Agronomy) ; Hu, JinXue (Northwest A&F University. College of Agronomy) ; Jin, Xin (Northwest A&F University. College of Agronomy) ; Zhang, Mancang (Northwest A&F University. College of Agronomy) ; Lu, Mingxia (Northwest A&F University. College of Agronomy) ; He, Yizhe (Northwest A&F University. College of Agronomy) ; Wang, Dongdong (Northwest A&F University. Shaanxi Key State Laboratory of Crop Heterosis) ; Chen, Yue (Northwest A&F University. College of Agronomy) ; Zhang, Yong (Southwest University. College of Resources and Environment) ; Sánchez Coll, Núria (Southeast University. Interdisciplinary Research Center for Agriculture Green Development) ; Valls, Marc (Centre de Recerca en Agrigenòmica) ; Zhao, Cuizhu (Northwest A&F University. College of Agronomy) ; Chen, Qin (Northwest A&F University. Shaanxi Key State Laboratory of Crop Heterosis) ; Lu, Haibin (Universitat de Barcelona. Departament de Genètica, Microbiologia i Estadística)
Diverse pathogen effectors convergently target conserved components in plant immunity guarded by intracellular nucleotide-binding domain leucine-rich repeat receptors (NLRs) and activate effector-triggered immunity (ETI), often causing cell death. [...]
2022 - 10.1111/mpp.13153
Molecular plant pathology, Vol. 23, Issue 2 (February 2022) , p. 188-203  
8.
1 p, 112.2 KB Correction to : Four bottlenecks restrict colonization and invasion by the pathogen Ralstonia solanacearum in resistant tomato / Planas-Marquès, Marc (Centre de Recerca en Agrigenòmica) ; Kressin, Jonathan P. (North Carolina State University. Department of Entomology and Plant Pathology) ; Kashyap, Anurag (Centre de Recerca en Agrigenòmica) ; Panthee, Dilip R. (North Carolina State University. Department of Horticultural Science) ; Louws, Frank J. (North Carolina State University. Department of Entomology and Plant Pathology) ; Sánchez Coll, Núria (Centre de Recerca en Agrigenòmica) ; Valls, Marc (Centre de Recerca en Agrigenòmica)
2022 - 10.1093/jxb/erac086
Journal of experimental botany, Vol. 73, Issue 6 (June 2022) , p. 3823  
9.
19 p, 471.3 KB Análisis sistemático de la investigación y los estudios sobre infancia y juventud durante el estado de alarma por COVID-19 en Cataluña : impacto social y educativo / Trull Oliva, Carme (Universitat de Girona) ; Soler-Masó, Pere (Universitat de Girona) ; Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Valls Gabernet, Maria Josep (Universitat de Lleida)
Las excepcionales circunstancias generadas por la pandemia en la sociedad afectan de manera especial a las personas y colectivos vulnerables o que están en riesgo de exclusión social. El estudio se centra en dichos colectivos y, sobre todo, en los efectos sobre la infancia, la adolescencia y la juventud en el ámbito territorial de Cataluña. [...]
The exceptional circumstances generated by the pandemic in society particularly affect vulnerable people and groups or those at risk of social exclusion. This study focuses on these groups and, above all, on the effects on childhood, adolescence and youth in the territorial scope of Catalonia. [...]

2023 - 10.14507/epaa.31.7783
Education policy analysis archives, Vol. 31 Núm. 32 (2023) , article number 7783  
10.
10 p, 273.1 KB Virgin Olive Oil Phenolic Compounds Modulate the HDL Lipidome in Hypercholesterolaemic Subjects : A Lipidomic Analysis of the VOHF Study / Fernández-Castillejo, Sara (Eurecat. Centre Tecnològic de Catalunya. Unitat de Nutrició i Salut) ; Pedret, Anna (Eurecat. Centre Tecnològic de Catalunya. Unitat de Nutrició i Salut) ; Catalán, Úrsula (Eurecat. Centre Tecnològic de Catalunya. Unitat de Nutrició i Salut) ; Valls, Rosa Maria (Universitat Rovira i Virgili. Departament de Medicina i Cirurgia) ; Farràs Mañé, Marta (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Rubió, Laura (Universitat de Lleida. Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària) ; Castañer, Olga (Centro de Investigación Biomédica en Red de Fisiopatología de la Obesidad y Nutrición) ; Macià, Alba (Universitat de Lleida. Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària) ; Fitó, Montse (Centro de Investigación Biomédica en Red de Fisiopatología de la Obesidad y Nutrición) ; Motilva, Maria José (Universidad de La Rioja. Instituto de Ciencias de la Vid y del Vino) ; Covas Planells, Maria Isabel (NUPROAS Handelsbolag (NUPROAS HB)) ; Giera, Martin (Center for Proteomics and Metabolomics. Leiden University Medical Center) ; Remaley, Alan T. (Lipoprotein Metabolism Section Cardio-Pulmonary Branch National Heart. Lung and Blood Institute National Institutes of Health) ; Solà, Rosa (Hospital Universitari Sant Joan de Reus (Tarragona))
Scope: The lipidomic analysis of high-density lipoprotein (HDL) could be useful to identify new biomarkers of HDL function. Methods and results: A randomized, controlled, double-blind, crossover trial (33 hypercholesterolaemic subjects) is performed with a control virgin olive oil (VOO), VOO enriched with its own phenolic compounds (FVOO), or VOO enriched with additional phenolic compounds from thyme (FVOOT) for 3 weeks. [...]
2021 - 10.1002/mnfr.202001192
Molecular Nutrition and Food Research, Vol. 65 Núm. 9 (may 2021) , p. 2001192  

Articles : 70 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Books and collections 9 records found  
1.
52 p, 1.1 MB Education and Pedagogy : Guides to mainstreaming gender in University teaching / Rifà Valls, Montse (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
It is proper to professionals of pedagogy and education to recognize and combat inequalities. The Guide for mainstraming gender in university teaching of Education and Pedagogy offers proposals, examples of good practices, teaching resources and consultation tools to learn how to interpret the implications of the sex-gender system in education and the influence of the gender perspective in teaching, knowledge transfer and research.
Castelló de la Plana : Xarxa Vives d'Universitats, 2021 (Guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere)  
2.
52 p, 1.2 MB Educación y Pedagogía : Guías para una docencia universitaria con perspectiva de género / Rifà Valls, Montse
It is proper to professionals of pedagogy and education to recognize and combat inequalities. The Guide for mainstraming gender in university teaching of Education and Pedagogy offers proposals, examples of good practices, teaching resources and consultation tools to learn how to interpret the implications of the sex-gender system in education and the influence of the gender perspective in teaching, knowledge transfer and research.
Castelló de la Plana : Xarxa Vives d'Universitats, 2021 (Guías para una docencia universitaria con perspectiva de género)  
3.
52 p, 1.1 MB Educació i Pedagogia : Guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere / Rifà Valls, Montse
De mestres, pedagogs i pedagogues, i educadors i educadores socials és reconéixer i combatre les desigualtats. La Guia per a una docència universitària amb perspectiva de gènere d'Educació i Pedagogia ofereix propostes, exemples de bones pràctiques, recursos docents i eines de consulta per aprendre a interpretar les implicacions del sistema sexe-gènere en educació i incloure la perspectiva de gènere en la docència, la transferència de coneixement i la recerca.
Castelló de la Plana : Xarxa Vives d'Universitats, 2018 (Guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere)  
4.
17 p, 554.6 KB Molecular detection of Ralstonia solanacearum to facilitate breeding for resistance to bacterial wilt in potato / Ferreira, Virginia (Universidad de la República. Área Microbiología (Uruguay)) ; González, Matías (Instituto Nacional de Investigaciones Agropecuarias (Uruguay). Estación Experimental Salto Grande) ; Pianzzola, María Julia (Universidad de la República. Área Microbiología (Uruguay)) ; Sánchez Coll, Núria (Centre de Recerca en Agrigenòmica) ; Siri, María Inés (Universidad de la República. Área Microbiología (Uruguay)) ; Valls, Marc (Centre de Recerca en Agrigenòmica)
Potato bacterial wilt is caused by the devastating bacterial pathogen Ralstonia solanacearum. Quantitative resistance to this disease has been and is currently introgressed from a number of wild relatives into cultivated varieties through laborious breeding programs. [...]
New York : Humana, 2021 (Methods in Molecular Biology ; 2354) - 10.1007/978-1-0716-1609-3_18
Solanum tuberosum, 2021, p. 375-385  
5.
16 p, 633.2 KB Identification of type III secretion inhibitors for plant disease management / de Pedro Jové, Roger (Centre de Recerca en Agrigenòmica) ; Sebastià, Pau (Centre de Recerca en Agrigenòmica) ; Valls, Marc (Centre de Recerca en Agrigenòmica)
Bacterial plant pathogens are among the most devastating threats to agriculture. To date, there are no effective means to control bacterial plant diseases due to the restrictions in the use of antibiotics in agriculture. [...]
New York : Humana, 2021 (Methods in Molecular Biology ; 2213) - 10.1007/978-1-0716-0954-5_4
Plant Chemical Genomics: Methods and Protocols, 2021, p. 39-48  
6.
39 p, 1.1 MB Perspectiva de gènere en l'educació. Marc conceptual / Agud Morell, Ingrid (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Amat, Meritxell ; Bertran, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Caravaca Hernández, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Chamorro Maraboli, Constanza Javiera (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Corbella Molina, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Empain, Joanna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Flores, Clara ; Foradada Villar, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Gavaldà Elias, Xènia ; Llos Casadellà, Berta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; López, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Macià, Spei (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Marbà Tallada, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Prat Grau, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Puente, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Rifà Valls, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Sánchez Martí, Angelina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Barcelona, 2020
2 documents
7.
52 p, 2.0 MB Educació i pedagogia : guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere / Rifà Valls, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Cabruja i Ubach, Teresa, coord. (Universitat de Girona) ; Rodríguez Jaume, M. José, coord. (Universitat d'Alacant) ; Verge Mestre, Tània, coord. (Universitat Pompeu Fabra)
L'autora recull en aquesta guia un ampli ventall de recomanacions per introduir la perspectiva de gènere en la docència de l'educació i de la pedagogia. A través de la docència oferim a l'alumnat una sèrie de coneixements per entendre el món i les relacions socials, proporcionem fonts de referència i autoritat acadèmica així com perseguim posar en pràctica la participació i l'esperit crític. [...]
Xarxa Vives d'Universitats 2018 (Guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere)  
8.
95 p, 2.1 MB Informe Socioeconòmic de Manresa 2006 / Jordá Pempelonne, Alain ; Fusté i Gamisans, Àngels ; Hernández Massegú, David ; Valls Fígols, Miquel ; Massegú Bruguera, Pere ; Culleré Córdoba, Ramon
Manresa Ajuntament de Manresa 2006  
9.
124 p, 1011.8 KB Carpetes d'aprenentatge a l'educació superior : una oportunitat per repensar la docència / Blanch Gelabert, Sílvia ; Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Bosco, Alejandra ; Gimeno Soria, Xavier ; González-Monfort, Neus ; Jariot, Mercè ; Jiménez Pelayo, Javier ; Oliver del Olmo, Sònia ; Rifà Valls, Montserrat ; Santiveri Papiol, Noemí ; Segura Aliaga, Dídac ; Trafí Prats, Laura ; Roble Quiroga Juárez, María del ; Forestello, Ana María
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2011 (Eines d'innovació docent en educació superior ; 5)
3 documents

Research literature 31 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
187 p, 18.4 MB L'explosió interior de la guerra / Teixidó Valls, Marta ; Toll, Gil, 1963-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest projecte proposa un reportatge transmèdia que analitza el procés psicològic que els periodistes viuen en la cobertura d'un conflicte armat. A través de diferents visions de periodistes, psicòlegs, càmeres i directors de producció, es condueix aquest relat. [...]
Este proyecto propone un reportaje transmedia que analiza el proceso psicológico que los periodistas viven en la cobertura de un conflicto armado. A través de diferentes visiones de periodistas, psicólogos, cámaras y directores de producción, se conduce este relato. [...]
This project proposes a transmedia report that analyzes the psychological process that journalists go through while covering an armed conflict. Through different visions of journalists, psychologists, cameramen and production directors, this story is conducted. [...]

2023
Grau en Periodisme [1432]  
2.
287 p, 6.3 MB Identitats mòbils : Una recerca etnogràfica sobre joventut, agències i cultura visual en contextos de vulnerabilitat / López Ruiz, Sara ; Rifà Valls, Montse, dir.
Aquesta recerca està vinculada a l'experiència d'una etnografia visual i digital a l'Institut Escola la Mina, situat a la perifèria de la ciutat de Barcelona. L'etnografia es basa, inicialment, en un període d'observació participant durant 6 mesos amb l'alumnat de 6è de Primària, i posteriorment en el projecte Identitats Mòbils, realitzat el curs següent amb el mateix grup d'alumnes en un conjunt de sessions setmanals de 4 mesos. [...]
Esta investigación está vinculada a la experiencia de una etnografía visual y digital en el Institut Escola la Mina, situado en la periferia de la ciudad de Barcelona. La etnografía se basa inicialmente en un periodo de observación participante durante 6 meses con el alumnado de 6º de Primaria, y posteriorment, en el proyecto Identidades Móviles, realizado el curso siguiente con el mismo grupo de alumnos en un conjunto de sesiones semanales de 4 meses. [...]
This research is linked to the experience of visual and digital ethnography at the Institut Escola la Mina, located on the outskirts of the city of Barcelona. Initially, this ethnography is based on an observation period participating for 6 months with the students of 6th grade of Primary (11-12 years old students), and later in the project Mobile Identities, carried out the following year with the same group of students working in weekly sessions for 4 months. [...]

2022  
3.
513 p, 3.9 MB Las otras insurrectas : narrativas espectrales de la subjetividad y prácticas de libertad en la resistencia al dispositivo de la violación sexual / Giusti Minotre, Fannella ; Rifà Valls, Montse, dir. ; Pujal i Llombart, Margot, dir.
A lo largo de la historia los diferentes discursos sociales que han tratado de explicar la violación sexual y a sus protagonistas han construido una idea de las víctimas de violación como sujetos receptores de la violencia, pasivos y sin agencia. [...]
Throughout history the different social discourses that have tried to explain rape and its main characters have construed an idea of rape victims as subjects who are recipients of violence, passive and with no agency. [...]

2021  
4.
1 p, 1.3 MB The recovery of the iberian lynx and the threaths that remain for its conservation / Valls Fernández, M. Dolores ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Veterinària
2022
Grau en Veterinària [955]  
5.
151 p, 8.0 MB La creació de bases de dades historicodemogràfiques : Procediments i aplicacions al canvi social (S. XVI-XIX) / Valls Fígols, Miquel ; Cabré, Anna, 1943-, dir. ; Pujadas-Mora, Joana Maria, 1977-, dir.
Aquesta tesi doctoral està realitzada mitjançant el compendi de 4 assajos, que es vertebren entorn als procediments per a la creació de grans bases de dades historicodemogràfiques de caràcter individual i la seva aplicabilitat en l'estudi del canvi social a llarg termini (segles XIV - XX). [...]
Esta tesis doctoral se ha realizado mediante el compendio de 4 ensayos, que se estructuran entorno a los procedimientos para la creación de grandes bases de datos histórico-demográficas de carácter individual i su aplicabilidad en el estudio del cambio social a largo plazo (siglos XVI-XIX). [...]
This doctoral dissertation has been carried out through the compendium of 4 essays on the procedures for the creation of large individual historical-demographic databases and their applicability to the study of long-term social change (16th - 19th centuries). [...]

2021  
6.
67 p, 1.3 MB Anàlisi de la cobertura periodística durant dues setmanes de confinament : El cas d'InfoK / Valls Navarro, Montserrat ; Toll Deniel, Gil Pau, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El present treball té com a objectiu analitzar la cobertura periodística que es va realitzar des de l'informatiu infantil català, InfoK, durant dues setmanes de confinament. Es pretén observar de quina manera i amb quins recursos es va informar els infants, una part de la població en ple desenvolupament i creixement físic i mental, sobre una situació tan delicada i complexa com és la pandèmia causada per la Covid-19.
El presente trabajo tiene como objetivo analizar la cobertura periodística que se realizó desde el informativo infantil catalán, InfoK, durante dos semanas de confinamiento. Se pretende observar de qué manera y con qué recursos se informó a los infantes, una parte de la población en pleno desarrollo y crecimiento físico y mental, sobre una situación tan delicada y compleja como es la pandemia causada por el Covid-19.
This work aims to analize the media coverage carried out by the Catalan children's news program, InfoK, during two weeks of lockdown. The purpose is to observe how and with what resources children, a part of the population in full physical and mental development and growth, were informed about a situation as delicate and complex as the Covid-19 pandemic.

2021
Grau en Periodisme [971]  
7.
218 p, 7.3 MB Insights on the interaction of Ralstonia solanacearum with Solanum dulcamara and Solanum tuberosum / Sebastià, Pau ; Valls i Matheu, Marc, dir. ; Tolrà Pérez, Roser, dir.
Ralstonia solanacearum és un dels patògens de plantes bacterians més destructius arreu del món. Provoca el marciment bacterià en més de 200 espècies vegetals, entre elles cultius d'alta importància econòmica. [...]
Ralstonia solanacearum es uno de los patógenos de plantas bacterianos más destructivos en todo el mundo. Provoca el marchitamiento bacteriano en más de 200 especies vegetales, entre ellas cultivos de alta importancia económica. [...]
Ralstonia solanacearum is one of the most destructive bacterial plant pathogens worldwide. It causes bacterial wilt on more than 200 plant species, among them economically important crops. A big effort has been done during the last decades in order to identify the most relevant virulence factors of this pathogen, but a comprehensive and dynamic understanding of the gene expression profile of these virulence determinants along the infection process was lacking. [...]

2020  
8.
341 p, 15.1 MB Rebel bodies and affects in movement : Imagining scenes for an indocile pedagogy / Giannoutsou, Amalia ; Rifà Valls, Montse, dir.
Aquest projecte de recerca es basa en l'experiència d'una etnografia performativa col·laborativa, que va tenir lloc en dos centres d'educació secundària de Barcelona durant el curs 2016-2017 en el context del projecte PI(E)CE, una iniciativa artística, social i educativa. [...]
Este proyecto de investigación se basa en la experiencia de una etnografía performativa colaborativa, que tuvo lugar en dos centros de enseñanza secundaria de Barcelona durante el año 2016-2017 en el contexto del proyecto PI(E)CE, una iniciativa artística, social y educativa. [...]
This research project draws from the experience of a collaborative performance ethnography, that took place in two secondary schools in Barcelona during the year 2016-2017 within the context of project PI(E)CE, an artistic, social and educational initiative. [...]

2021  
9.
57 p, 1.2 MB Corponexiones. Un cuerpo que piensa/critica/crea/conecta a través de la danza / Fuster Cascio, Diana Lorena ; Rifà Valls, Montse, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Martínez Mínguez, Maria Lourdes, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Creación del pensamiento crítico/analítico desde una perspectiva de corporal que conecta/crea/piensa/critica para crear Corponexiones a través de la danza y el movimiento, una investigación basada en las artes/IBA con el objetivo de construir y potenciar los conocimientos previos en cuerpos decolonizados.
Creació d'un pensament crític/analític des d'una perspectiva corporal que connecti/creï/pensi/critiqui per crear Corponexions a través de la dansa i el moviment, una investigació artística/basada en l'IBA amb l'objectiu de construir i potenciar coneixements previs en cossos descolonitzats.
Creation of critical/analytical thinking from a body perspective that connects/creates/thinks/criticizes to create Corponexions through dance and movement, an arts/IBA-based research with the aim of building and enhancing previous knowledge in decolonized bodies.

Barcelona: Universitat Autònoma de Barcelona, 2019
Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]  
10.
4 p, 1.4 MB Explorador Social : la dada feta realitat / Esteve, Albert (Centre d'Estudis Demogràfics) ; Zueras Castillo, Pilar (Institute for Social and Economic Research-ISER) ; Medina, Antonio (Equip de l'Explorador Social) ; Menacho, Teresa (Equip de l'Explorador Social) ; Turu Sánchez, Anna (Equip de l'Explorador Social) ; Bayona, Jordi col. (Equip de l'Explorador Social) ; Blanes, Amand (Equip de l'Explorador Social) ; Garcia Roman, Joan (Equip de l'Explorador Social) ; Gómez-Casillas, Amalia (Equip de l'Explorador Social) ; López Colás, Julián (Equip de l'Explorador Social) ; Miret, Pau, 1964- col. ; Recaño Valverde, Joaquín col. ; Valls Fígols, Miquel col.
Les administracions públiques produeixen i publiquen regularment grans volums d'informació en forma de dades empíriques desagregades a diferents escales territorials. Malgrat això, l'accés a aquesta informació està limitat per la dispersió de les dades en diferents repositoris, la diversitat de formats i la disparitat de modalitats d'accés. [...]
Las administraciones públicas producen y publican regularmente volúmenes cuantiosos de información en forma de datos empíricos desagregados a distintas escalas territoriales. Sin embargo, el acceso a esta información está limitado por la dispersión de los datos en distintos repositorios, la diversidad de formatos y la disparidad de modalidades de acceso. [...]

Bellaterra : Centre d'Estudis Demogràfics 2021 (Perspectives Demogràfiques ; 23) - 10.46710/ced.pd.cat.23
2 documents

Research literature : 31 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Course materials 69 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
7 p, 113.2 KB Cartografies del Gènere: Transicions i Identitats en la Recerca [43218] / Rifa Valls, Maria Montserrat ; Melich Sangra, Joan Carles ; Olmos Rueda, Patricia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul planteja una mirada transdisciplinar cap als problemes, epistemologies i metodologies de la investigació en educació des dels estudis de gènere, els estudis postcolonials i la teoria crítica. [...]
This module introduces a view into the problems, epistemologies and methodologies of research in education from gender studies, postcolonial studies and critical theory. Currently, the research about the construction of identity is being developed in different disciplines that can interact: education, psychology, anthropology, sociology and art, among others. [...]
Este módulo plantea una mirada transdisciplinar hacia los problemas, epistemologías y metodologías de la investigación en educación desde los estudios de género, los estudios poscoloniales y la teoría crítica. [...]

2023-24
Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]
Màster Universitari en Recerca en Educació [1548]
3 documents
2.
3 p, 97.4 KB Biotecnologia Agrària [44783] / Valls Matheu, Marc ; Martos Arias, Soledad ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
L'objectiu d'aquest mòdul és introduir als estudiants els fonaments de la biotecnologia agrícola, amb un èmfasi especial en la reproducció molecular i els enfocaments moderns de biologia molecular, incloent-hi la transgènesi.
The aim of this module is to introduce to the students the fundamentals of Agricultural Biotechnology, with a special emphasis on molecular breeding and modern molecular biology approaches, including transgenesis.
Ver versión en inglés.

2023-24
Màster Universitari en Biologia, Genòmica i Biotecnologia Vegetals / Plant Biology, Genomics and Biotechnology [1533]
3 documents
3.
8 p, 122.1 KB Educació i Gènere [106974] / Rifa Valls, Maria Montserrat ; Foradada Villar, Mireia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aquesta assignatura es proposa repassar les principals teories de l'educació per comprendre els significats que se li ha atribuït, i des de quina perspectiva s'aborden les posiciones educatives per raons de gènere, entre d'altres interseccions.
This subject is intended to reconstruct the main theories of education to understand the meanings that have been attributed to it, and from whose perspective the educational positions are addressed by reasons of gender, among other intersections.
Esta asignatura se propone repasar las principales teorías de la educación para comprender los significados que se le han atribuido, y desde qué perspectiva se abordan las posiciones educativas por razón de género, entre otras intersecciones.

2023-24
Grau en Estudis Socioculturals de Gènere [1556]
3 documents
4.
3 p, 98.8 KB Educació per a una Justícia Global [105057] / Ion, Georgeta ; Rifa Valls, Maria Montserrat ; Empain, Joanna Genevieve ; Sanchez Marti, Angelina ; Agud Morell, Ingrid ; Díaz Vicario, Anna ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu d'aquest mòdul és presentar alguns dels principals debats i enfocaments per entendre els reptes en l'educació per a la justicia global i en la societat europea, així com per permetre als estudiants reflexionar de manera crítica sobre qüestions que promouen la inclusió social i escolar. [...]
The purpose of this module is to present some of the main debates and approaches to understand challenges in citizenship education and in European society as well as to enable students to reflect critically about issues that promote social and school inclusion. [...]
El propósito de este módulo es presentar algunos de los principales debates y enfoques para comprender los desafíos en la educación para la la justicia global y en la sociedad europea, así como permitir a los estudiantes reflexionar críticamente sobre temas que promueven la inclusión social y escolar. [...]

2023-24
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
5.
6 p, 109.2 KB Dret Processal II [102206] / Ruiz De la Fuente, Maria Consuelo ; Cachón Cadenas, Manuel-Jesús ; Riba Trepat, María Cristina ; Huelmo Regueiro, Josefina Coromoto ; Ramos Romeu, Francisco 1977- ; Cachon Marinel·lo, Laura ; Rodriguez Torres, Jose Luis ; Fauria Planas, Albert ; Orriols Garcia, Santiago ; Carceller Valls, Montserrat ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
L'objectiu essencial d'aquesta assignatura és el coneixement i la comprensió del procés civil. Les fases d'al·legacions, prova, impugnació, cautelar i d'execució del procés civil.
Main objective of this course is a good knowledge and understanding of the Civil Process. Its phases of allegations, evidence.
El objetivo esencial de esta asignatura es el conocimiento y comprensión del proceso civil. Sus fases de alegaciones, prueba, impugnación, cautelar y de ejecución del proceso civil.

2023-24
Grau en Ciència Política i Gestió Pública i Grau en Dret [1209]
Grau de Dret [1284]
Grau en Dret i Grau en Relacions Laborals [1285]
Grau en Criminologia i Grau en Dret [1411]
Grau en Administració i Direcció d'Empreses i Grau en Dret [1420]
Grau en Dret i Relacions Internacionals [1496]
Grau en Ciència Política i Gestió Pública i Grau en Dret [1513]
Grau en Dret [949]
Pla d'Estudis d'Administració i Direcció d'Empreses Dret [994]
3 documents
6.
6 p, 109.3 KB Infanteses: Narratives Inclusives a través de l'Art [106073] / Rifa Valls, Maria Montserrat ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta assignatura forma part de la Menció en Educació Performativa de les arts, que té com a objectiu formar a les futures mestres d'educació infantil i primària en l'educació de les arts a partir de construir aprenentatges corporeïtzats des d'una visió transdisciplinar. [...]
This subject belongs to the mention on Performative education of the arts, which main objetive is to train future educators in early childhood and primary education through art education, based on the idea of constructing embodied learnings from a transdiciplianary view. [...]
Esta asignatura forma parte de la mención en Educación performativa de las artes, cuyo objetivo principal es preparar a las futuras maestras en educación infantil y en educación primaria en la pedagogía de las artes, desde la perspectiva de construir aprendizajes encarnados desde una visión transdiciplinar. [...]

2023-24
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Infantil [847]
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
7.
8 p, 120.0 KB Educació de les arts visuals en educació infantil II [101991] / Rifa Valls, Maria Montserrat ; Marugan Oliva, Olga ; Martín Martínez, Almudena ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Objectius formatius: 1. Conèixer i desenvolupar el currículum d'expressió visual i plàstica per l'educació infantil. 2. Adquirir criteris per l'avaluació i la comprensió de les arts i la seva aplicació didàctica en l'etapa d'educació infantil. [...]
Learning objectives: 1. To understand and develop the curriculum of visual arts education for early childhood. 2. To acquire criteria for the assessment and understanding of the arts and their application in teaching in early childhood education. [...]
Objetivos formativos: 1. Conocer y desarrollar el currículum de expresión visual y plástica para la educación infantil. 2. Adquirir criterios para la evaluación y la comprensión de las artes y su aplicación didáctica en la etapa de educación infantil. [...]

2023-24
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363]
Grau en Educació Infantil [847]
3 documents
8.
4 p, 100.3 KB Biotecnologia Agrària [43866] / Valls Matheu, Marc ; Sánchez Coll, Núria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
L'objectiu d'aquest mòdul és introduir als estudiants els fonaments de la biotecnologia agrícola, amb un èmfasi especial en la reproducció molecular i els enfocaments moderns de biologia molecular, incloent-hi la transgènesi.
The aim of this module is to introduce to the students the fundamentals of Agricultural Biotechnology, with a special emphasis on molecular breeding and modern molecular biology approaches, including transgenesis.
Ver versión en inglés.

2022-23
Màster Universitari en Biologia, Genòmica i Biotecnologia Vegetals / Plant Biology, Genomics and Biotechnology [1370]
3 documents
9.
5 p, 107.8 KB Infanteses: Narratives Inclusives a través de l'Art [106073] / Rifa Valls, Maria Montserrat ; Martín Martínez, Almudena ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta assignatura forma part de la Menció en Educació Performativa de les arts, que té com a objectiu formar a les futures mestres d'educació infantil i primària en l'educació de les arts a partir de construir aprenentatges corporeïtzats des d'una visió transdisciplinar. [...]
This subject belongs to the mention on Performative education of the arts, which main objetive is to train future educators in early childhood and primary education through art education, based on the idea of constructing embodied learnings from a transdiciplianary view. [...]
Esta asignatura forma parte de la mención en Educación performativa de las artes, cuyo objetivo principal es preparar a las futuras maestras en educación infantil y en educación primaria en la pedagogía de las artes, desde la perspectiva de construir aprendizajes encarnados desde una visión transdiciplinar. [...]

2022-23
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Infantil [847]
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
10.
8 p, 123.3 KB Educació i Gènere [105791] / Foradada Villar, Mireia ; Rifa Valls, Maria Montserrat ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aquesta assignatura es proposa repassar les principals teories de l'educació per comprendre els significats que se li ha atribuït, i des de quina perspectiva s'aborden les posiciones educatives per raons de gènere, entre d'altres interseccions.
This subject pursues the study of the main theories of Education in order to understand the confered meanings. Furthermore, the course aims to analize the approaches to education from a gender perspective, among other intersections.
Esta asignatura se propone repasar las principales teorías de la educación para comprender qué trato se le ha dado y des de qué perspectiva se abordan las posiciones educativas por razones de género, entre otras.

2022-23
Grau en Estudis Socioculturals de Gènere [1444]
3 documents

Course materials : 69 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Graphic and multimedia documents 2 records found  
1.
2530x1880, 755.0 KB Tramesa extraordinària de documents al magatzem cooperatiu GEPA / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques ; Balagué i Linares, Santi ; Carles i Pomar, Àngels (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Medicina) ; Florensa Farré, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat Tècnica i de Projectes) ; Garcia Soriano, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Veterinària) ; López Santos, Luis Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat Tècnica i de Projectes) ; Rivero Rivero, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats) ; Ruiz Justo, Maria Jesus (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques) ; Sole Valls, Joan Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia) ; Consorci de Biblioteques Universitàries de Catalunya ; Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats ; Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Medicina
A finals de l'any 2009 es va realitzar una tramesa extraordinària de documents del Servei de Biblioteques UAB al GEPA. Es van enviar un total de 784 m. l entre monografies i publicacions periòdiques de les biblioteques de Ciència i tecnologia, Biblioteca Universitària de Sabadell i Biblioteca de Medicina de l'Hospital del Mar de la UAB. [...]
2009
31 documents
2.
736x1040, 869.8 KB Este es el tiempo del cambio / Juventudes Socialistas de España ; Valls, Miguel ; Villagraz, R.
Madrid : ADP, 1982  

See also: similar author names
1 Valls, Magda
1 Valls, Magi
41 Valls, Marc
1 Valls, Maria
2 Valls, Maria Eugenia
1 Valls, Maria Luïsa
2 Valls, María Eugenia
1 Valls, Miguel
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.