1.
|
|
2.
|
|
3.
|
218 p, 6.2 MB |
AAV-mediated expression of Secreted Klotho as a therapeutic strategy for Alzheimer's disease
/
Blanch García, Rebeca ;
Chillón Rodríguez, Miguel, dir.
La malaltia d'Alzheimer (MA), la principal forma de demència, es caracteritza per la pèrdua progressiva de memòria i capacitats cognitives. Els marcadors neuropatològics de la MA són dipòsits de β-amiloide (Aβ) i Tau al cervell, juntament amb neuroinflamació, estrès oxidatiu, disfunció autofàgica i neurodegeneració. [...] La enfermedad de Alzheimer (EA), la principal forma de demencia, se caracteriza por la pérdida progresiva de memoria y capacidades cognitivas. Los marcadores neuropatológicos de EA son depósitos de β-amiloide (Aβ) y Tau en cerebro, acompañados de neuroinflamación, estrés oxidativo, disfunción autofágica y neurodegeneración. [...] Alzheimer's disease (AD), the most common form of dementia, is characterized by the progressive loss of memory and cognitive capacities. The neuropathological hallmarks of AD are deposits of β-amyloid (Aβ) and Tau in the brain, accompanied by neuroinflammation, oxidative stress, impaired autophagy, and neurodegeneration. [...]
2023
|
|
4.
|
6.8 MB |
Efecto de la suplementación con ácido docosahexaenoico (DHA) en pacientes pediátricos con fibrosis quística : Ensayo clínico aleatorizado controlado con placebo
/
Ayats-Vidal, Roser ;
Bosque, Montserrat, dir. ;
Domingo i Pedrol, Joan Carles, dir. ;
Blanch Torra, Lluís, dir.
Introducció: En els pacients amb fibrosi quística (FQ) s'ha descrit una alteració al metabolisme dels àcids grassos (AG) caracteritzada per un descens dels nivells d'àcid docosahexaenoic (DHA), associat a un augment de la inflamació basal. [...] Introducción: En los pacientes con fibrosis quística (FQ) se ha descrito una alteración en el metabolismo de los ácidos grasos (AG) caracterizada por un descenso de los niveles de ácido docosahexaenoico (DHA), asociado a un aumento de la inflamación basal. [...] Background: Cystic fibrosis (CF) patients have an alteration in fatty acid (FA) metabolism, characterized by a low docosahexaenoic acid (DHA), associated with an increase in basal inflammation. Supplementing these patients with DHA could have an anti-inflammatory effect for which there is currently not enough evidence to recommend it. [...]
2023
|
|
5.
|
11.5 MB |
La comunicación emocional en niños y niñas con necesidades complejas de comunicación y sus madres y padres
/
Rangel Rodríguez, Gabriela Alejandra ;
Blanch Gelabert, Sílvia, dir. ;
Badia Martín, M. del Mar, dir.
La comunicació emocional és essencial per a un desenvolupament emocional òptim. Les persones amb necessitats complexes de comunicació (NCC) solen tenir dificultats per a expressar i parlar d'emocions mitjançant l'ús de mètodes convencionals i tenen menys oportunitats per a aprendre i conversar sobre les emocions. [...] La comunicación emocional es esencial para un desarrollo emocional óptimo. Las personas con necesidades complejas de comunicación (NCC) suelen tener dificultades para expresar y hablar de emociones mediante el uso de métodos convencionales y vivencian menos oportunidades para aprender y conversar sobre emociones. [...] Emotional communication is essential for optimal emotional development. Individuals with complex communication needs (CCN) often have difficulties expressing and talking about emotions using speech and non-verbal conventional methods, and experience fewer opportunities to learn and discuss emotions. [...]
2022
|
|
6.
|
|
7.
|
49 p, 1.2 MB |
Abra cadabra, dones en la màgia! Androcentrisme, rols i estratificació de gènere en l'il·lusionisme a Catalunya
/
Batlle i Blanch, Pol ;
Narciso Pedro, Laia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres
El present treball té l'objectiu d'apropar-se a l'univers de l'il·lusionisme català a partir de la recerca històrica, les narratives de les pròpies magues, i l'aplicació del mètode etnogràfic de l'observació participant en un cercle de màgia. [...] The present work aims to approach the universe of catalan illusionism based on historical research, the narratives of the female magicians, and the application of the ethnographic method of participating observation in a circle of magic. [...]
Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2022 Grau en Antropologia Social i Cultural [821]
|
|
8.
|
8 p, 547.5 KB |
INTERSTICE. Research on the peer learning methodology
/
Blanch Gelabert, Sílvia, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
París Romia, Gemma, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Cabo, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Ciraso Calí, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Ribera, Eulàlia (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Urpí, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Barrera-Corominas, Aleix, col. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Careta Plans, Arnau, col. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Corazza, Laura, col. ;
Dybwik, Siri, col. ;
Forastello, Ana María, col. ;
Halle, Kristen, col. ;
Hay, Penny, col. (Bath Spa University (Regne Unit)) ;
Macuda, Anita, col. ;
Mas Parera, Maite, col. ;
Moles, Aina, col. ;
Panciroli, Chiara, col. ;
Peris Morancho, Pere, col. ;
Russo, Veronica, col. ;
Chiara Sghinolfi, Maria, col. ;
INTERSTICE Project
INTERSTICE is an Erasmus+ project developed by universities, artists and cultural settings from Catalonia, United Kingdom, Italy, and Norway to promote spaces of encounter between educators, artists, and children, to improve our learning processes and to build a pedagogy of co-creation through the arts. [...]
2023
4 documents
|
|
9.
|
8 p, 52.2 MB |
INTERSTICE. Training course for Education students
/
París Romia, Gemma, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Blanch Gelabert, Sílvia, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Corazza, Laura ;
Dybwik, Siri ;
Halle, Kristen ;
Hay, Penny (Bath Spa University (Regne Unit)) ;
Macuda, Anita ;
Panciroli, Chiara ;
Russo, Veronica ;
Barrera-Corominas, Aleix, col. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Ciraso Calí, Anna, col. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Chiara Sghinolfi, Maria, col. ;
INTERSTICE project
INTERSTICE is an Erasmus+ project developed by universities, artists and cultural settings from Catalonia, United Kingdom, Italy, and Norway to promote spaces of encounter between educators, artists, and children, to improve our learning processes and to build a pedagogy of co-creation through the arts. [...]
2023
4 documents
|
|
10.
|
70 p, 54.7 MB |
INTERSTICE : Artists, Children and Educators. Teachers in moviment. Peer learning methodology
/
Blanch Gelabert, Sílvia, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
París Romia, Gemma, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Cabo, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Ciraso Calí, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Halle, Kristen ;
Ribera, Eulàlia (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Urpí, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Barrera-Corominas, Aleix, col. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Corazza, Laura, col. ;
Dybwik, Siri, col. ;
Hay, Penny, col. (Bath Spa University (Regne Unit)) ;
Panciroli, Chiara, col. ;
Macuda, Anita, col. ;
Moles, Aina, col. ;
Russo, Veronica, col. ;
Chiara Sghinolfi, Maria, col. ;
LaSala. Centre de creació d'Arts per a les famílies (Sabadell) ;
INTERSTICE Project
INTERSTICE is an Erasmus+ project developed by universities, artists and cultural settings from Catalonia, United Kingdom, Italy, and Norway to promote spaces of encounter between educators, artists, and children, to improve our learning processes and to build a pedagogy of co-creation through the arts. [...]
2023
2 documents
|
|