Resultats globals: 3,684 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 152 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 40 registres trobats
Publicacions periòdiques, 8 registres trobats
Llibres i col·leccions, 61 registres trobats
Documents de recerca, 942 registres trobats
Materials didàctics, 19 registres trobats
Materials acadèmics, 2,352 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 66 registres trobats
Fons personals i institucionals, 46 registres trobats
Articles 152 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
14 p, 872.9 KB Proposta i anàlisi d'una formació inicial de mestres de primària innovadora en ciències : Una progressió d'aprenentatge per construir el model de flotació / Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Les pràctiques científiques estan guanyant impuls com aproximació d'ensenyament de les ciències. Incorporar-les en la formació universitària dels mestres és essencial perquè experimentin com alumnes allò que hauran d'aplicar com a docents. [...]
The scientific practices are gaining momentum as an approach to science education. Introducing them into the university training of future teachers is essential, for they have to experience as students what they will have to apply as teachers. [...]

2016
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 3 (2016)  
2.
5 p, 134.1 KB Trazando caminos educativos : el legado de Jordi en la transformación de la enseñanza de las ciencias en Chile / Moraga Toledo, Sylvia (Universidad de Playa Ancha (Valparaíso, Xile)) ; Otárola Benavides, Fabianna (Universidad de Playa Ancha (Valparaíso, Xile)) ; Soto Martínez, Jessica ; Astudillo Leiva, Pía
La reforma educativa chilena de 2015 enfatizó el desarrollo de habilidades y procesos de investigación científica en los programas de Ciencias Naturales a través de la aplicación de metodologías activas como la indagación científica. [...]
La reforma educativa xilena del 2015 emfatitza el desenvolupament d'habilitats i processos de recerca científica als programes de Ciències Naturals. A través de l'aplicació de metodologies actives com la indagació científica a l'ensenyament de les ciències en països llatinoamericans. [...]
The Chilean educational reform of 2015 emphasizes the development of scientific research skills and processes in Natural Sciences programs. Through the application of active methodologies such as scientific inquiry in science teaching in Latin American countries. [...]

2024 - 10.5565/rev/ciencies.508
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 47 (2024) , p. 69-73 (Articles)
2 documents
3.
4 p, 247.8 KB En Jordi, un més en el dia a dia del grup de treball de professorat de ciències Eduwikilab / Gasco Díaz, Jesús ; Losarcos Rengel, Javier ; Municio Samon, Guillem ; Royo Urgellès, Pere ; Serrano Alcaraz, Eulàlia
El Jordi Domènech va ser una de les persones fundadores del grup de treball Eduwikilab ara fa uns 13 anys. Com a company del grup la seva empremta ha quedat marcada de diverses maneres i en diferents graus en tots els professors i professores que han participat en el grup en algun moment. [...]
Jordi Domènech was one of the founders of the Eduwikilab working group about 13 years ago. As a colleague of the group, his mark has been marked in various ways and grades in all the teachers who have participated in the group at some point. [...]
Jordi Domènech fue una de las personas fundadoras del grupo de trabajo Eduwikilab hará ahora unos 13 años. Como compañero del grupo su huella ha quedado marcada de diversas formas y en distintos grados en todos los profesores y profesoras que han participado en el grupo en algún momento. [...]

2024 - 10.5565/rev/ciencies.505
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 47 (2024) , p. 10-13 (Articles)  
4.
5 p, 230.2 KB Editorial del número especial "Jordi Domènech i la didàctica de les ciències" / Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Navarro Palà , Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Hernández Rodríguez, María Isabel ; Garrido Espeja, Anna ; Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Simarro Rodríguez, Cristina (Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació) ; Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En aquest editorial repassem la trajectòria del Jordi Domènech com a autor de la nostra revista, destacant el seu gran impacte tant en número de cites com en número de descàrregues. Seguidament, presentem l'estructura del monogràfic i la diversitat d'autories que inclou, amb la voluntat de reflectir com de ric i variat el seu llegat.
In this editorial, we review Jordi Domènech's trajectory as an author for our journal, emphasizing his significant impact in terms of both citation numbers and download figures. Subsequently, we outline the structure of the monograph and the diversity of authorship it encompasses, aiming to reflect the richness and variety of his legacy.
En este editorial repasamos la trayectoria de Jordi Domènech como autor de nuestra revista, destacando su gran impacto tanto en el número de citas como en el número de descargas. Seguidamente, presentamos la estructura del monográfico y la diversidad de autorías que incluye, con la voluntad de reflejar como de rico y variado es su legado.

2024 - 10.5565/rev/ciencies.502
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 47 (2024) , p. 2-6 (Editorial)  
5.
16 p, 151.2 KB Utilidad de las redes sociales en la divulgación científica de las ciencias sociales en España / Gutiérrez-Sánchez, José David (Universidad de Málaga) ; Said-Hung, Elias (Universidad Internacional de La Rioja) ; García-Sanjuán, Noemí (Universidad Internacional de La Rioja)
Este análisis persigue el objetivo de conocer la percepción que tienen los investigadores del campo de las ciencias sociales que trabajan en áreas afines a la educación sobre la importancia de las redes sociales en la divulgación científica. [...]
Aquesta recerca persegueix l'objectiu de conèixer la percepció que tenen els investigadors del camp de les ciències socials que treballen en àrees afins a l'educació sobre la importància de les xarxes socials en la divulgació científica. [...]
This study aims to discover the views of researchers in the field of social sciences working in areas relating to education of the importance of social networks in scientific dissemination. For this purpose, the study population was taken as the totality of researchers who have published scientific content in academic journals indexed in Scopus or Web of Science (WoS) in the last five years (2016-2020), through quantitative research executed between September 2021 and January 2022. [...]

2023 - 10.5565/rev/educar.1632
Educar, Vol. 59 Núm. 2 (2023) , p. 387-402 (Temas de investigación)  
6.
5 p, 129.5 KB Ressenya de Núñez Mosteo & Vayreda i Duran (Coords.) (2022) : Humanisme i posthumanisme. Eines per a unes ciències humanes en moviment / Pichel-Vázquez, Alexandre (Universitat Oberta de Catalunya)
Obra ressenyada: Francesc NÚÑEZ MOSTEO; Agnès VAYREDA I DURAN (Coords. ), Humanisme i posthumanisme. Eines per a unes ciències humanes en moviment. Barcelona: Editorial UOC, 2022. ISBN: 978-84-9180-974-6.
2023 - 10.5565/rev/athenea.3481
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Vol. 23 Núm. 3 (2023) , p. e3481 (Reseñas)  
7.
9 p, 365.1 KB Anàlisi de dades en projectes de ciències : mesura de paràmetres per estudiar la qualitat de l'aire en la zona del voltant de l'escola / Artigas Pursals, Judit (Escola Immaculada Concepció Horta)
Es presenta un treball fet amb alumnes de primer de Batxillerat dins de l'assignatura Reptes Científics. L'objectiu principal és recollir dades a partir de les quals es generaran conclusions. Els alumnes prenen consciència de la importància de la presa de dades fent varies mesures puntuals o bé monitoritzant les mesures durant un cert temps per calcular mitjanes i desviacions estàndards. [...]
This article presents a work carried out with first year high school students within the subject Scientific Challenges. The main objective is to collect and analyse data to obtain conclusions. Students become aware of the importance of collecting data by using specific points of measurements or by monitoring measurements to calculate averages and standard deviations. [...]
Se presenta un trabajo hecho con alumnado de primero de Bachillerato dentro de la asignatura Retos Científicos. El objetivo principal es recoger y analizar datos a partir de los cuales se generarán conclusiones. [...]

2023 - 10.5565/rev/ciencies.475
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 45 (2023) , p. 39-47 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
8.
6 p, 79.2 KB H. E. Richter, l'intent de relacionar psicoanàlisi i ciències de la cultura / Rius Santamaria, Carles (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia)
En aquest article, s'exposen i es valoren les idees principals de la filosofia de Horst-Eberhard Richter i de la seva l'empresa intel·lectual en el seu intent d'eixamplar les bases i els límits del psicoanàlisi fins abastar el conjunt de les ciències de la cultura, camí que ja havien iniciat també altres autors com ara Erich Fromm, Herbert Marcuse, Bruno Bettelheim, Alexander Mitscherlich, Paul Ricoeur, . [...]
2006
Idees : revista de temes contemporanis, Núm. 30 (2006) , p. 9-14  
9.
18 p, 797.8 KB Reflexions i orientacions per al desplegament del nou currículum de ciències a l'ESO / Domènech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Es descriuen els marcs i ítems del nou currículum i es fa una anàlisi i propostes per al desplegament i el disseny i seqüenciació d'unitats didàctiques i programacions anuals. Es comenten aspectes relatius a la seqüenciació de continguts en forma de progressions d'aprenentatges i la definició de les competències específiques i la seva concreció en objectius i criteris d'avaluació. [...]
Se describen los marcos e ítems del nuevo currículum y se realiza un análisis y propuestas para el despliegue y el diseño y secuenciación de unidades didácticas y programaciones anuales. Se comentan aspectos relativos a la secuenciación de contenidos en forma de progresiones de aprendizajes y la definición de las competencias específicas y su concreción en objetivos y criterios de evaluación. [...]
The frameworks and items of the new curriculum are described and an analysis and proposals are made for the deployment and design and sequencing of teaching units and anual programs. Aspects related to the sequencing of contents as of learning progressions and the definition of specific competences and their concretion in objectives and evaluation criteria are discussed. [...]

2022 - 10.5565/rev/ciencies.468
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 45 (2023) , p. 55-72 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)
2 documents
10.
13 p, 351.8 KB Situacions d'aprenentatge : idees per al desplegament curricular de les ciències / Domènech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Es descriuen marcs didàctics per a l'ensenyament de les ciències i la seva connexió amb diferents tipus de Situacions d'aprenentatge. Per facilitar el seu desplegament amb el nou currículum, es proposen orientacions per al disseny de les Situacions en base a la demanda, l'escenari i els continguts. [...]
Se describen marcos didácticos para la enseñanza de las ciencias y su conexión con distintos tipos de Situaciones de Aprendizaje. Para facilitar su despliegue con el nuevo currículo, se proponen orientaciones para el diseño de las Situaciones en base a la demanda, el escenario y los contenidos. [...]
Didactic frameworks for Science teaching and their connection with different types of Learning Situations are described. To facilitate its deployment with the new curriculum, guidelines are proposed for the design of situations based on demand, scenario and content. [...]

2022 - 10.5565/rev/ciencies.469
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 45 (2023) , p. 73-85 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)
2 documents

Articles : 152 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 40 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
2 p, 711.8 KB Construir la democràcia en temps d'incertesa. El paper de l'ensenyament de les Ciències Socials, la Geografia i la Història / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2020
Jornades Internacionals de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials. UAB, XVII : 2020  
2.
112 p, 969.0 KB El futur comença ara mateix. L'ensenyament de les ciències socials per interpretar el món i actuar socialment / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Dossier de resums.
2019
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, XVI : 2019  
3.
2 p, 15.1 MB El futur comença ara mateix. L'ensenyament de les ciències socials per interpretar el món i actuar socialment / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2019
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, XVI : 2019  
4.
87 p, 683.9 KB La formació del pensament social i la construcció de la democràcia en l'ensenyament de les ciències socials, la història i la geografia / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2012
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, IX : 2012  
5.
2 p, 2.8 MB Quin professorat, quina ciutadania, quin futur? Els reptes de l'ensenyament de les ciències socials, la geografia i la història
2018
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, XV : 2018  
6.
2 p, 3.3 MB Què està passant al món? Què estem ensenyant? Per un ensenyament de les ciències socials, de la geografia i de la història centrat en els problemes, la justícia social i la ciutadania global
2017
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, XIV : 2017  
7.
2 p, 4.1 MB Escales, fronteres i territoris. L'ensenyament de la geografia, la història i les ciències socials per a una ciutadania global
2016
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, XIII : 2016  
8.
2 p, 4.3 MB Com ens pensem? Protagonistes de l'ensenyament de les ciències socials i la formació del pensament històric, geogràfic i social
2015
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, XII : 2015  
9.
2 p, 3.0 MB La formació del pensament social i la construcció de la democràcia en l'ensenyament de les ciències socials, la història i la geografia
2012
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, IX : 2012  
10.
2 p, 3.1 MB Les competències per ensenyar, les competències per aprendre. Ciències socials, geografia i història
2011
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, VIII : 2011  

Contribucions a jornades i congressos : 40 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Publicacions periòdiques 8 registres trobats  
1.
3 p, 212.7 KB E-ciències jurídiques / Universitat Autònoma de Barcelona. Consell d'Estudiants de la Facultat de Dret
La revista E-ciències jurídiques busca ser una publicació de referència dins el mon universitari en la qual siguin els alumnes els qui portin la veu cantant. D'aquesta forma, la revista dona veu, principalment a estudiants de Dret, Relacions Laborals i Criminologia de la Universitat Autònoma de Barcelona, tot i que també hi participen graduats, professors i tercers invitats. [...]
[Bellaterra] : Consell d'Estudiants de la Facultat de Dret de la Universitat Autònoma de Barcelona, [2017]-2018
4 documents
2.
49 p, 27.0 MB Revista Anual de l'Academia de Ciències Veterinaries de Catalunya / Acadèmia de Ciències Veterinàries de Catalunya ; Col·legi Oficial de Veterinaris de Barcelona
Barcelona : Academia de Ciències Veterinaries de Catalunya, 1986-
2 documents
3.
14 p, 3.3 MB Memòria / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 1989-2017
16 documents
4.
8 p, 2.9 MB El Noucentista : Orgue de la Escola Mediterrània. Arts. Ciencies. Filosofia. Comissions. Representacions / Escola Mediterrània
Barcelona : Elzeviriana, 1914-1914  
5.
20 p, 2.3 MB Butlletí del Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències del D.U. de Catalunya i Balears / Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya
Barcelona : Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències del D.U. de Catalunya i Balears, 197?-
8 documents
6.
Butlletí de la Facultat de Ciències Polítiques i Sociologia / Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Bellaterra : Facultat de Ciències Polítiques i Sociologia : 2009-
221 documents
7.
22 p, 3.1 MB Lectura : literatura, ciencies, arts
Revista publicada a Girona amb una periodicitat mensual de 1910 a 1911.
Revista publicada en Girona con periodicidad mensual de 1910 a 1911.
Magazine published in Girona on a monthly basis from 1910 to 1911.

Girona : Dalmau, Carles i Comp., 1910-1911
6 documents
8.
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària / Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica (CRECIM)
Ciències
DESCRIPCIÓ. La revista vol ajudar el professorat en la seva tasca educativa: facilitant l'intercanvi d'experiències i activitats pràctiques, ajudant-lo a mantenir-se al dia en continguts científics i didàctics, i informant-lo de les iniciatives de la pròpia comunitat professional.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica (CRECIM) , 2005-
47 documents

Llibres i col·leccions 61 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
12 p, 225.4 KB Epíleg. Ciències Socials i immunologia biopolítica als països de parla catalana / Domingo i Valls, Andreu, 1958- (Centre d'Estudis Demogràfics) ; Barceló i Serramalera, Mercè
Barcelona Impacte social de la COVID-19: Una mirada multidisciplinària 2022 - 10.2436/15.3000.01.12
Impacte social de la COVID-19. Una mirada multidisciplinària, 2022, p. 1-11  
2.
4 p, 171.7 KB Presentació. La mirada multidisciplinària, una estratègia de la Secció de Filosofia i Ciències Socials de l'IEC / Barceló i Serramalera, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Domingo i Valls, Andreu, 1958- (Centre d'Estudis Demogràfics)
Barcelona Institut d'Estudis Catalans 2022 - 10.2436/15.3000.01.1
Impacte social de la COVID-19. Una mirada multidisciplinària, 2022, p. 1-3  
3.
19 p, 901.7 KB Llegir per aprendre i per desenvolupar el pensament crític : una reflexió des de l'aprenentatge de les ciències / Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Oliveras, Begonya (Universitat Autònoma de Barcelona)
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2011
Aprendre en una altra llengua / Learning through another language / Aprender en otra lengua, 2011, p. 71-89  
4.
9 p, 714.9 KB El món a l'abast: una experiència d'ensenyament i d'aprenentatge de les ciències socials a l'educació infantil / Sánchez i Boira, Imma (Universitat de Lleida)
Bellaterra : GREDICS UAB, 2021
El futur comença ara mateix : L'ensenyament de les ciències socials per interpretar el món i actuar socialment, 2021, p. 303-311  
5.
8 p, 1.3 MB L'INSiTU: Un projecte metodològic obert. Les Ciències Socials a partir del diàleg filosòfic / Lorente Camon, Francesc (Institut Vallès)
Bellaterra : GREDICS UAB, 2021
El futur comença ara mateix : L'ensenyament de les ciències socials per interpretar el món i actuar socialment, 2021, p. 187-194  
6.
28 p, 4.0 MB Fal·làcies informals i pensament crític en la didàctica de les ciències socials / Nomen Recio, Jordi (Escola Sadako)
Bellaterra : GREDICS UAB, 2021
El futur comença ara mateix : L'ensenyament de les ciències socials per interpretar el món i actuar socialment, 2021, p. 31-58  
7.
15 p, 1.4 MB Carta de serveis del Servei d'Audiovisuals de la Facultat de Ciències de l'Educació / Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El Servei d'Audiovisuals (SA) és un organisme que s'emmarca dins la Facultat de Ciències de l'Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona. Està destinat a proporcionar suport a la docència i a la recerca dels diferents departaments, instituts i serveis de la UAB, i a d'altres organismes, grups d'investigació, centres públics o privats que ho sol·licitin, sempre dins el marc de l'àmbit educatiu. [...]
2022  
8.
433 p, 15.5 MB El futur comença ara mateix : L'ensenyament de les ciències socials per interpretar el món i actuar socialment ; Primera edició / Massip i Sabater, Mariona, ed. ; González-Monfort, Neus, ed. ; Santisteban, Antoni, ed. ; Universitat Autònoma de Barcelona. SGR-Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
El llibre que teniu a les mans sorgeix de les comunicacions i ponències presentades a les XVI Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials, celebrades el febrer de 2019 a la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) : GREDICS UAB, 2021 (DOCS.3)  
9.
7 p, 485.4 KB L'educació per a la justícia social des de l'ensenyament de les ciències socials, la geografia i la història / Santisteban, Antoni (Universitat Rovira i Virgili)
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) GREDICS (Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials) 2018 (Docs ; 1)
Què està passant al món? Què estem ensenyant?, 2018, p. 13-25  
10.
3 p, 522.2 KB Ensenyar ciències socials per llegir i escriure el món : una proposta didàctica sobre els infants refugiats / Tosar Bacarizo, Breo
GREDICS (Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials) 2018 (Docs ; 1)
Què està passant al món? Què estem ensenyant?, 2018, p. 279-283  

Llibres i col·leccions : 61 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Documents de recerca 942 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
79 p, 3.1 MB Mulieres sibi negotia tractant : la participació de les dones en el negoci de l'oli bètic (segles I al III dC) / Zamrik Vila, Sofia ; Puigvert i Planagumà, Gemma, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aquest treball tracta el paper de les dones en l'economia romana a partir del cas d'estudi de l'epigrafia amfòrica bètica, on s'ha testimoniat un conjunt de noms femenins en diferents tituli picti i segells. [...]
2023
Grau en Ciències de l'Antiguitat [1389]  
2.
31 p, 464.9 KB La consideració social de les dones prostitutes a l'Antiga Grècia: estigma i marginalitat? / Artigas Domínguez, Marta ; Garcia Ventura, Agnès, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana
Aquest treball analitza la consideració social de les dones prostitutes a l'antiguitat, més concretament a l'Antiga Grècia. S'ha fet una anàlisi de diferents obres com el Discurs 59 (Contra Neera) de l'autor grec Demòstenes per analitzar el judici de la protagonista Neera (dona prostituta i estrangera). [...]
2024
Grau en Ciències de l'Antiguitat [1389]  
3.
37 p, 2.3 MB Edició crítica, traducció i estudi del quart capítol de la versió llatina del Liber contemplationis in Deum de Ramon Llull : Qualiter Deus est infinitus in sua essentia / Danés i Carrillo, Meritxell ; Cruz Palma, Óscar Luis de la, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana
Aquest treball consta d'una edició crítica i una traducció pròpia del quart capítol de l'obra Llibre de contemplació en Déu de Ramon Llull -en la seva versió llatina Liber contemplationis in Deum-. [...]
2024
Grau en Ciències de l'Antiguitat [1389]  
4.
19 p, 1.2 MB DDX3X role characterization in colorectal cancer : an oncogene or tumour suppressor? / Huguet Garcia, Laia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
The prognosis of colorectal cancer (CRC) is currently unsatisfactory, with high rates of relapse and subsequent metastatic spread. Thus, new combinatorial targeted therapies are needed to accomplish longterm control of CRC. [...]
El pronòstic actual del càncer colorectal (CC) és insatisfactori, amb altes taxes de recaiguda i metàstasis. Per aquest motiu, es necessiten noves teràpies dirigides per aconseguir un control a llarg termini de la malaltia. [...]

2023
Grau en Ciències Biomèdiques [832]
2 documents
5.
35 p, 1.1 MB El crepuscle de Hattuša : els conflictes de l'imperi nou hitita a través d'un joc "states of siege" / Fernández Rodríguez, Víctor ; Alemany i Vilamajó, Agustí, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
L'objectiu d'aquest treball és avaluar la viabilitat d'adaptar l'Imperi Nou Hitita a un joc del tipus "States of Siege". S'analitza l'estructura d'aquests jocs i els canvis introduïts per VPG. Es localitzen enclavaments geogràfics rellevants i es consideren com a possibles escenaris per a l'estudi dels conflictes d'un imperi. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Grau en Ciències de l'Antiguitat [1389]  
6.
41 p, 1013.6 KB El llamp com a arma dels déus de la tempesta d'origen indoeuropeu / Marzuelo Sánchez, Maria ; Alemany i Vilamajó, Agustí, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana
Aquest treball aprofundeix en la comprensió de les interconnexions entre diferents religions d'origen indoeuropeu, amb un focus específic en l'arma dels déus de la tempesta com a motiu comú. Mitjançant l'estudi i la comparació dels textos mitològics associats a diferents déus de la tempesta, aquesta investigació identifica i analitza les característiques i paral·lelismes compartits entre aquestes divinitats.
Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Grau en Ciències de l'Antiguitat [1389]  
7.
25 p, 1.2 MB Les relacions pederàstiques a la Grècia clàssica : una aproximació crítica a la pederàstia i el seu context ociocultural / Lorente Sendra, Dídac ; Garcia Ventura, Agnès, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana
En el present treball estudiarem les relacions homoeròtiques de pederàstia a la Grècia clàssica, definint primer els diversos termes que poden ser controvertits a l'hora de tractar aquest tema. Les relacions pederàstiques estaven basades en un intercanvi on un home adult, l'erastés, instruïa un home jove, l'erómenos, a canvi de mantenir relacions sexuals. [...]
In the present study, we will approach the homoerotic relationships of pederasty in classical Greece, first defining the various terms that can be controversial when addressing this topic. Pederastic relationships were based on an exchange where an adult man, the erastes, instructed a young man, the eromenos, in exchange for engaging in sexual relations. [...]

Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Grau en Ciències de l'Antiguitat [1389]  
8.
56 p, 6.5 MB Les inscripcions amb litterae aureae a Hispània / Mascarella Parcerisa, Clàudia ; Rodà, Isabel , 1948-, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana
Les inscripcions amb lletres metàl·liques o litterae aureae han provocat un seguit de problemes i diversitat d'interpretacions entre els investigadors del s. XVI en endavant. Un dels principals reptes ha estat la desaparició del material metàl·lic. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Grau en Ciències de l'Antiguitat [1389]  
9.
51 p, 1.1 MB Dones al front. La participació femenina en contextos bèl·lics a través d'una anàlisi textual / Barbany Ció, Jordina ; Puigvert i Planagumà, Gemma, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana
Aquest treball tracta la caracterització a les fonts clàssiques de tres dones que van participar en contextos bèl·lics als segles I aC i I dC: Fúlvia, Agripina la Major i Munàcia Plancina. A partir d'un estudi dels textos que les mencionen, i a partir d'una anàlisi del lèxic emprat, el present treball es qüestiona si la presència d'aquestes dones en un context de guerra suposa o no un canvi en la seva representació a les fonts.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Grau en Ciències de l'Antiguitat [1389]  
10.
50 p, 758.3 KB El concepte de *farnah- i la seva documentació en l'antroponímia irànica / Núñez García, David ; Alemany i Vilamajó, Agustí, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana
El present estudi ofereix una visió general dels problemes d'interpretació que envolten el concepte de *farnah-, tot intentant aproximar-se a aquest des d'una perspectiva lingüística. Per això mateix, a banda d'exposar algunes teories sobre el seu significat i origen i de mostrar com es representava la idea del *farnah- a les antigues cultures iràniques, aquest treball tracta d'analitzar de forma rigorosa una selecció dels nombrosos antropònims formats a partir d'aquest mot. [...]
This study offers a general vision of the interpretation problems surrounding the *farnah- concept, trying at the same time to approach it from a linguistic perspective. Thus, besides exposing some theories about its meaning and origin and showing how the idea of *farnah- was represented in ancient Iranian cultures, this work tries to analyse a selection of some of the multiple anthroponyms formed from this very word. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Grau en Ciències de l'Antiguitat [1389]  

Documents de recerca : 942 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Materials didàctics 19 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
53 p, 616.7 KB Aprenentatge basat en la investigació en educació superior : un model d'aprenentatge seqüencial en les assignatures de grau de la Facultat de Ciències de l'Educació de la UAB / Jariot, Mercè, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rodríguez Parrón, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Arnau-Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sánchez Martí, Angelina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Martínez Melo, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Tello Sánchez, Jose (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Castell Escuer, Tona (Universitat Autònoma de Barcelona) ; López-Crespo, Saida (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Nieva, Carolina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Martínez Mínguez, Maria Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ortega, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona)
Aquest document es divideix en dues parts, en la primera es presenta un model seqüenciat d'aprenentatge basat en la investigació des de primer curs fins a quart, per tal que l'alumnat vagi desenvolupant competències de recerca de manera vivencial durant la seva formació. [...]
2024  
2.
1 p, 254.2 KB Què ens fa humans? Un programa alternatiu de ciències socials / Anguera Cerarols, Carles (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Benejam, Pilar, 1937- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Bosch Mestres, Dolors ; Canals i Cabau, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Garcia Ruiz, Carles ; González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Les 10 propostes i la Caixa d'Eines.
Aquest llibre ofereix una programació per a l'ensenyament de les ciències socials que tracta de comprendre i interpretar els grans problemes de la humanitat. És, però, una programació "alternativa" al currículum oficial, que vol superar la vella escola transmissora i reproductiva i que trenca la compartimentació tradicional de les diferents assignatures. [...]

Associació de Mestres Rosa Sensat, 2016 (GRICCSO)  
3.
15 p, 381.6 KB Escriure Ciències Ambientals a la Universitat / Garcia Serrano, Joan ; Llovera Duran, Sílvia ; Giner Ros, Jordi rev.
Guia que ajuda els destinataris (professorat i alumnat) a comunicar-se, sobretot per escrit, en la seva disciplina acadèmica; ciències ambientals en aquest cas.
Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona 2023 (Guies per escriure en disciplines específiques)  
4.
41 p, 2.5 MB Fonts d'informació en Sociologia i Ciències Polítiques. Formació per l'assignatura Metodologia i disseny de la investigació social / Zubillaga Cayuela, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Presentació dels principals recursos digitals en ciències polítiques i sociologia que es poden consultar a la UAB: cercador (catàleg UAB i biblioteca digital), revistes i llibres digitals, bases de dades especialitzades i altres eines i recursos d'especial interès. [...]
2023 (Fonts d'informació)
2 documents
5.
40 p, 3.0 MB Gamificació i Ensenyament de les Ciències Socials / González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona) ; González-Valencia, Gustavo A. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Massip i Sabater, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Santisteban, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Company Messa, Edith (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. SGR-Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
La gamificació és un procés de transformació educativa a través del qual les experiències d'aprenentatge són viscudes com un joc. És a dir, un joc pot esdevenir un recurs didàctic que aporti molts beneficis a l'aula tant des de la perspectiva del desenvolupament cognitiu com des del treball de les habilitats socials. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Universitat Autònoma de Barcelona, 2020 (Dossiers)  
6.
8 p, 23.7 MB Eines i recursos per al Treball de Fi de Grau : graus de Ciències de la Comunicació / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General ; Gonzàlez Gavara, Mònica (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General)
Materials del curs d'autoaprenentatge adreçat als estudiants de 4t curs del graus de la Facultat de Ciències de la Comunicació UAB, que va tenir lloc entre el 28 de novembre de 2022 i el 31 de gener de 2023 al Campus Virtual de la UAB.
2023 (Eines per a la recerca) (Fonts d'informació)
29 documents
7.
74 p, 1.3 MB Components de recerca en el disseny de les assignatures dels Graus de la Facultat de Ciències de l'Educació de la UAB. Anàlisi de les guies docents del curs 2021/2022 / Díaz Vicario, Anna ; Tello Sánchez, Jose ; Arnau-Sabatés, Laura ; Martínez Melo, Montserrat ; López-Crespo, Saida ; Suárez, Cecilia Inés ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Document elaborat en el marc del projecte "La integració de la recerca a la docència en els Graus d'Educació a la Facultat: diagnosi i estratègies d'acció" finançat en la Convocatòria de Projectes d'Innovació Docent de la Facultat de Ciències de l'Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona (convocatòria 2021).
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2022  
8.
10 p, 228.9 KB Guia per integrar la recerca a la docència a la Facultat de Ciències de l'Educació : claus i estratègies d'aplicació / Jariot, Mercè ; Tello Sánchez, Jose ; Arnau-Sabatés, Laura ; Rodríguez Parrón, Montserrat ; Martínez Melo, Montserrat ; Ion, Georgeta ; Sala, Fina ; Díaz, Anna ; López-Crespo, Saida ; Nieva, Carolina ; Sánchez Martí, Angelina ; Martínez Mínguez, Maria Lourdes ; Ortega, Daniel ; Suárez, Cecília ; Castell Escuer, Tona ; Agud Morell, Ingrid
Aquesta guia s'ha desenvolupat en el marc del projecte d'innovació "El nexe docència - recerca en els graus d'educació de la UAB", finançat per la Facultat de Ciències de l'Educació de la UAB (convocatòria 2021), i coordinat per Laura Arnau Sabatés.
2022  
9.
23 p, 2.2 MB Presentació de la Política institucional d'accés obert de la Universitat Autònoma de Barcelona al PDI de la Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia / Álvarez Díaz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials) ; Contreras Torres, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Presentació de la nova política institucional d'accés obert de la UAB al personal de docència i recerca de la Facultat de Dret realitzada el 16 de febrer de 2022.
2022  
10.
15 p, 1.7 MB Presentació de la Política institucional d'Accés Obert de la Universitat Autònoma de Barcelona pel PDI de la Facultat de Ciències de l'Educació / Lopo, Ana (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats)
Presentació de la nova política institucional d'accés obert al personal de docència i recerca del Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social el dia 20 de gener de 2022.
2022  

Materials didàctics : 19 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Materials acadèmics 2,352 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
10 p, 124.3 KB Mètodes Qualitatius per a la Recerca en Ciències Socials [42409] / Mojica Gasol, Laia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Aquest mòdul desenvolupa les capacitats en el disseny de la recerca, guia als estudiants a través de la lògica del procés de recerca i els proporciona les eines analítiques, metodològiques, tecnològiques necessàries per dur a terme recerca qualitativa en les ciències socials. [...]
This course develops core skills in research design, guides students through the logic of the research enterprise, and provides them with the analytical, methodological, technological tools necessary to conduct qualitative research in the social sciences. [...]
Este módulo desarrolla las capacidades en el diseño de la investigación, guía a los estudiantes a través de la lógica del proceso de investigación y les proporciona herramientas analíticas, metodológicas y tecnológicas necesarias para llevar a cabo investigación cualitativa en ciencias sociales. [...]

2023-24
Màster Universitari en Estudis Interdisciplinaris en Sostenibilitat Ambiental, Econòmica i Social [1341]
3 documents
2.
8 p, 118.9 KB Idioma modern II (èuscar) [100049] / Elordi, Jon ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
És una assignatura d'iniciació en la llengua basca atenent l'aprenentatge de la llengua d'una manera pràctica. Es treballarà la comprensió oral, la comprensió escrita, l'expressió oral, i la expressió escrita. [...]
It is an introductory course in the Basque language, taking care of the learning of the language in a practical way. We will work on oral comprehension, written comprehension, oral expression and written expression. [...]
Es una asignatura de iniciación en la lengua vasca atendiendo el aprendizaje de la lengua de una manera práctica. Se trabajará la comprensión oral, la comprensión escrita, la expresión oral, y la expresión escrita. [...]

2023-24
Grau en Estudis de Francès i Espanyol [1001]
Grau en Estudis de Francès i de Clàssiques [1002]
Grau en Humanitats [1139]
Grau en Estudis d'Anglès i de Clàssiques [1385]
Grau en Ciències de l'Antiguitat [1389]
Grau en Geografia, Medi Ambient i Planificació Territorial [1390]
Grau en Filologia Catalana: Estudis de Literatura i Lingüística [1448]
Grau en Llengua i Literatura Espanyoles [1481]
Grau en Estudis Anglesos [1482]
Grau en Estudis de Català i Espanyol [1495]
Grau en Filologia i Cultura Franceses [1498]
Grau en Estudis d'Anglès i Espanyol [1499]
Grau en Estudis d'Anglès i Català [1500]
Grau en Estudis d'Anglès i de Clàssiques [1501]
Grau en Estudis d'Anglès i Francès [1502]
Grau en Estudis Anglesos [801]
Grau en Filosofia [802]
Grau en Història [803]
Grau en Estudis Clàssics [804]
Grau en Història de l'Art [807]
Grau en Llengua i Literatura Espanyoles [808]
Grau en Musicologia [809]
Grau en Llengua i Literatura Catalanes [810]
Grau en Arqueologia [811]
Grau en Antropologia Social i Cultural [821]
Grau en Geografia i Ordenació del Territori [824]
Grau en Geografia i Ordenació del Territori [826]
Grau en Estudis de Català i Espanyol [834]
Grau en Estudis d'Anglès i Català [835]
Grau en Estudis d'Anglès i Espanyol [836]
Grau en Estudis de Català i de Clàssiques [837]
Grau en Estudis d'Espanyol i de Clàssiques [839]
Grau en Estudis Francesos [988]
Grau en Estudis d'Anglès i de Francès [997]
Grau en Estudis de Francès i de Català [999]
3 documents
3.
8 p, 116.7 KB Idioma modern I (èuscar) [100040] / Elordi, Jon ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
És una assignatura d'iniciació en la llengua basca atenent l'aprenentatge de la llengua d'una manera pràctica. Es treballarà la comprensió oral, la comprensió escrita, l'expressió oral, i la expressió escrita.
It is an introductory course in the Basque language, taking care of the learning of the language in a practical way. We will work on oral comprehension, written comprehension, oral expression and written expression.
Es una asignatura de iniciación en la lengua vasca atendiendo el aprendizaje de la lengua de una manera práctica. Se trabajará la comprensión oral, la comprensión escrita, la expresión oral, y la expresión escrita.

2023-24
Grau en Estudis de Francès i Espanyol [1001]
Grau en Estudis de Francès i de Clàssiques [1002]
Grau en Humanitats [1139]
Grau en Estudis d'Anglès i de Clàssiques [1385]
Grau en Ciències de l'Antiguitat [1389]
Grau en Geografia, Medi Ambient i Planificació Territorial [1390]
Grau en Filologia Catalana: Estudis de Literatura i Lingüística [1448]
Grau en Llengua i Literatura Espanyoles [1481]
Grau en Estudis Anglesos [1482]
Grau en Estudis de Català i Espanyol [1495]
Grau en Filologia i Cultura Franceses [1498]
Grau en Estudis d'Anglès i Espanyol [1499]
Grau en Estudis d'Anglès i Català [1500]
Grau en Estudis d'Anglès i de Clàssiques [1501]
Grau en Estudis d'Anglès i Francès [1502]
Grau en Estudis Anglesos [801]
Grau en Filosofia [802]
Grau en Història [803]
Grau en Estudis Clàssics [804]
Grau en Història de l'Art [807]
Grau en Llengua i Literatura Espanyoles [808]
Grau en Musicologia [809]
Grau en Llengua i Literatura Catalanes [810]
Grau en Arqueologia [811]
Grau en Antropologia Social i Cultural [821]
Grau en Geografia i Ordenació del Territori [824]
Grau en Geografia i Ordenació del Territori [826]
Grau en Estudis de Català i Espanyol [834]
Grau en Estudis d'Anglès i Català [835]
Grau en Estudis d'Anglès i Espanyol [836]
Grau en Estudis de Català i de Clàssiques [837]
Grau en Estudis d'Espanyol i de Clàssiques [839]
Grau en Estudis d'Anglès i de Francès [997]
Grau en Estudis de Francès i de Català [999]
3 documents
4.
6 p, 105.3 KB Fonaments de la Innovació i la Recerca en l'Ensenyament de les Ciències Socials [45015] / Santisteban Fernandez, Antonio Manuel ; Arís Redó, Nuria ; Gonzalez Valencia, Gustavo Alonso ; Gonzalez Monfort, Maria de las Neus ; Canals i Cabau, Roser ; Anguera Cerarols, Carles ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
- Analitzar com es construeix el coneixement social, des de la formació de conceptes socials i de valors socials. - Interpretar aspectes teòrics d'aquest procés, com les representacions socials de la realitat o les relacions i les diferències entre sabers científics i sabers escolars. [...]
- Analyzing how social knowledge is constructed, from the formation of social concepts and social values. - Interpreting theoretical aspects of this process, such as social representations or relationships and differences between scientific knowledge and academic knowledge. [...]
- Analizar cómo se construye el conocimiento social, desde la formación de conceptos sociales y de valores sociales. - Interpretar aspectos teóricos de este proceso, como las representaciones sociales de la realidad o las relaciones y las diferencias entre saberes científicos y saberes escolares. [...]

2023-24
Màster Universitari en Recerca en Educació [1548]
3 documents
5.
6 p, 115.0 KB Disseny i Avaluació de l'Ensenyament i l'Aprenentatge de les Ciències i les Matemàtiques en Context [45013] / Marquez Bargallo, Concepcio ; Sanmartí Puig, Neus ; Gamboa Rojas, Genaro ; Grimalt Alvaro, Carme ; Badillo Jiménez, Edelmira Rosa ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul abordarà de manera transversal alguns dels principals processos relacionats amb l'educació científica i matemàtica com son el treball pràctic, els projectes escolars, les tecnologies per a l'aprenentatge i la comunicació a l'aula, la resolució de problemes i l'avaluació. [...]
This module tackles some of the main transversal processes related to science and mathematics education, such as practical work, school projects, ICTs for learning and communication in schools, problem solving and assessment. [...]
Este módulo abordará de manera transversal algunos de los principales procesos relacionados con la educación científica y matemática como son el trabajo práctico, los proyectos escolares, las tecnologías para el aprendizaje y la comunicación en el aula, la resolución de problemes y la evaluación. [...]

2023-24
Màster Universitari en Recerca en Educació [1548]
3 documents
6.
6 p, 114.9 KB Recerca en Àmbits Específics de la Didàctica de les Ciències i de les Matemàtiques [43929] / Marbà Tallada, Anna ; Edo Baste, Maria Merce ; Fortuny Aymemi, Josep Maria ; Oliveras Prat, Begoña ; Badillo Jiménez, Edelmira Rosa ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu d'aquest mòdul és plantejar la investigació al voltant de l'ensenyament de diferents àmbits científics i matemàtics que apareixen en el currículum d'educació infantil, primària i secundària, així com en l'àmbit la formació del professorat.
The goal of this module is to show and discuss different research perspective in science and math learning and teaching from early childhood to secondary education, as well as in the field of teacher training.
El objetivo de este módulo es plantear la investigación en torno a la enseñanza de diferentes ámbitos científicos que aparecen en el currículo de infantil, primaria y secundaria, así como la formación del profesorado.

2023-24
Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]
Màster Universitari en Recerca en Educació [1548]
3 documents
7.
9 p, 123.9 KB Idioma modern II (portuguès) [100051] / Ribeiro de Carvalho, Ana Beatriz ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
L'assignatura Idioma Modern II (portuguès) pretén familiaritzar l'estudiant amb els aspectes essencials de la llengua portuguesa actual tant en la seva vessant escrita com oral. Aquesta assignatura té una continuïtat evident amb Idioma Modern I (Portuguès).
The subject Modern Language II (Portuguese) aims to familiarize the student with the essential aspects of the current Portuguese language in both its written and oral aspects. This subject has an obvious continuity with Modern Language I (Portuguese).
La asignatura Idioma Moderno II (portugués) pretende familiarizar el estudiante con los aspectos esenciales de la lengua portuguesa actual tanto en la suya vertiente escrita como oral. Esta asignatura tiene una continuidad evidente con Idioma Moderno I (Portugués).

2023-24
Grau en Estudis de Francès i Espanyol [1001]
Grau en Estudis de Francès i de Clàssiques [1002]
Grau en Humanitats [1139]
Grau en Estudis d'Anglès i de Clàssiques [1385]
Grau en Ciències de l'Antiguitat [1389]
Grau en Geografia, Medi Ambient i Planificació Territorial [1390]
Grau en Filologia Catalana: Estudis de Literatura i Lingüística [1448]
Grau en Llengua i Literatura Espanyoles [1481]
Grau en Estudis Anglesos [1482]
Grau en Estudis de Català i Espanyol [1495]
Grau en Filologia i Cultura Franceses [1498]
Grau en Estudis d'Anglès i Espanyol [1499]
Grau en Estudis d'Anglès i Català [1500]
Grau en Estudis d'Anglès i de Clàssiques [1501]
Grau en Estudis d'Anglès i Francès [1502]
Grau en Estudis Anglesos [801]
Grau en Filosofia [802]
Grau en Història [803]
Grau en Estudis Clàssics [804]
Grau en Història de l'Art [807]
Grau en Llengua i Literatura Espanyoles [808]
Grau en Musicologia [809]
Grau en Llengua i Literatura Catalanes [810]
Grau en Arqueologia [811]
Grau en Antropologia Social i Cultural [821]
Grau en Geografia i Ordenació del Territori [824]
Grau en Geografia i Ordenació del Territori [826]
Grau en Estudis de Català i Espanyol [834]
Grau en Estudis d'Anglès i Català [835]
Grau en Estudis d'Anglès i Espanyol [836]
Grau en Estudis de Català i de Clàssiques [837]
Grau en Estudis d'Espanyol i de Clàssiques [839]
Grau en Estudis Francesos [988]
Grau en Estudis d'Anglès i de Francès [997]
Grau en Estudis de Francès i de Català [999]
3 documents
8.
9 p, 120.7 KB Idioma modern I (portuguès) [100042] / Ribeiro de Carvalho, Ana Beatriz ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
L'assignatura Idioma Modern I (portuguès) pretén familiaritzar l'estudiant amb els aspectes essencials de la llengua portuguesa actual tant en la seva vessant escrita com oral, de manera que a la fi del curs l'alumnat hagi adquirit una competència elemental de la llengua, tant en els seus aspectes comunicatius com en el domini dels aspectes morfològics, fonètics, lèxics i gramaticals pertinents. [...]
The subject of Language Modern I (Portuguese) aims to familiarize the student with the essential aspects of the present Portuguese language both in the written and oral aspects, so that by the end of the course the student will have acquired an elementary competence of the language not only regarding its communicative aspects but also in the domain of the relevant morphological, phonetic, lexical and grammatical aspects. [...]
La asignatura Idioma Moderno I (portugués) pretende familiarizar el alumnado con los aspectos esenciales de la lengua portuguesa actual tanto en la suya vertiente escrita como oral, de forma que a finales del curso el estudiante haya adquirido una competencia elemental de la lengua, tanto en sus aspectos comunicativos como en el dominio de los aspectos morfológicos, fonéticos, léxicos y gramaticales pertinentes. [...]

2023-24
Grau en Estudis de Francès i Espanyol [1001]
Grau en Estudis de Francès i de Clàssiques [1002]
Grau en Humanitats [1139]
Grau en Estudis d'Anglès i de Clàssiques [1385]
Grau en Ciències de l'Antiguitat [1389]
Grau en Geografia, Medi Ambient i Planificació Territorial [1390]
Grau en Filologia Catalana: Estudis de Literatura i Lingüística [1448]
Grau en Llengua i Literatura Espanyoles [1481]
Grau en Estudis Anglesos [1482]
Grau en Estudis de Català i Espanyol [1495]
Grau en Filologia i Cultura Franceses [1498]
Grau en Estudis d'Anglès i Espanyol [1499]
Grau en Estudis d'Anglès i Català [1500]
Grau en Estudis d'Anglès i de Clàssiques [1501]
Grau en Estudis d'Anglès i Francès [1502]
Grau en Estudis Anglesos [801]
Grau en Filosofia [802]
Grau en Història [803]
Grau en Estudis Clàssics [804]
Grau en Història de l'Art [807]
Grau en Llengua i Literatura Espanyoles [808]
Grau en Musicologia [809]
Grau en Llengua i Literatura Catalanes [810]
Grau en Arqueologia [811]
Grau en Antropologia Social i Cultural [821]
Grau en Geografia i Ordenació del Territori [824]
Grau en Geografia i Ordenació del Territori [826]
Grau en Estudis de Català i Espanyol [834]
Grau en Estudis d'Anglès i Català [835]
Grau en Estudis d'Anglès i Espanyol [836]
Grau en Estudis de Català i de Clàssiques [837]
Grau en Estudis d'Espanyol i de Clàssiques [839]
Grau en Estudis d'Anglès i de Francès [997]
Grau en Estudis de Francès i de Català [999]
3 documents
9.
3 p, 384.1 KB Introducció i Reptes de les Ciències Ambientals [106757] / Rodellas Vila, Valentí ; Maneja, Roser ; Arias Ortiz, Ariane ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Aquesta assignatura és una introducció a les Ciències Ambientals de caràcter teòric-pràctic. Es pretén que l'alumnat conegui l'evolució de la història dels estudis ambientals, els principals reptes actuals de les Ciències Ambientals, així com les principals problemàtiques i conflictes socioambientals. [...]
Esta asignatura es una introducción a las Ciencias Ambientales de carácter teórico-práctico. El alumnado aprenderá la evolución de la historia de los estudios ambientales, los principales retos contemporáneos de las ciencias ambientales, así como las principales problemáticas y conflictos socioambientales. [...]
This is an introductory course to Environmental Sciences with a theoretical-practical approach. Its purpose is to familiarize students with the evolution of the history of environmental studies, the current major challenges in Environmental Sciences, as well as the main environmental issues and conflicts. [...]

2023-24
Grau en Ciències Ambientals i Grau en Geologia [1546]
3 documents
10.
4 p, 102.0 KB Treball de Final de Màster [44423] / Bonfill, X. (Xavier) ; Gich Saladich, Ignacio José ; Martín Baranera, Maria Montserrat ; Puig Reixach, Maria Teresa ; Castells Oliveres, Francesc Xavier ; Ferrer Fores, María Montserrat ; Pascual Lopez, Antonio ; Lopez Contreras Gonzalez, Joaquin ; Sola Arnau, Ivan ; Quintana Ruiz, Maria Jesús ; Bolibar i Ribas, Ignasi ; Urrutia Cuchi, Gerard ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Medicina
Generar un informe complert resultant de l'aplicació dels coneixements adquirits durant el curs en el format habitual de les publicacions científiques i preparat per ser defensat davant d'un tribunal. [...]
To produce a detailed report resulting from the application of the knowledge gained during the Master's course in the usual format of scientific publications prepared to be defended before an evaluation panel. [...]
Generar un informe completo resultante de la aplicación de los conocimientos adquiridos durante el curso en el formato habitual de las publicaciones científicas y preparado para ser defendido ante un tribunal. [...]

2023-24
Màster Universitari en Investigació Clínica Aplicada en Ciències de la Salut [991]
3 documents

Materials acadèmics : 2,352 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Documents gràfics i multimèdia 66 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
Setmana Saludable i Sostenible a la Biblioteca de Ciències Socials / Calderón Lamas, Cruz ; Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials
Exposició bibliogràfica sobre cuina saludable i turisme sostenible amb motiu de la Setmana Saludable i Sostenible de la UAB.
2024
   
2.
14.7 KB Premis Nobel en Ciències Econòmiques 2021-2023 / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials
Exposició bibliogràfica amb motiu de l'acte de reconeixement de la Facultat d'Economia i Empresa a l'economista Claudia Goldin, guardonada amb l'edició 2023 del Premi del Banc de Suècia en Ciències Econòmiques en memòria d'Alfred Nobel. [...]
2023 (Exposicions bibliogràfiques (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials))  
3.
1024x462, 194.3 KB Guies de viatge a la Biblioteca de Ciències Socials / Miquel Sasplugas, Marta ; Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials
Exposició bibliogràfica estiuenca de la Biblioteca de Ciències Socials amb propostes de destinacions turístiques i activitats gastronòmiques i culturals.
2023 (Exposicions bibliogràfiques (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials))
8 documents
4.
Polítiques i sociologia: blog de la Biblioteca de Ciències Socials / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials
Blog que la Biblioteca de Ciències Socials va mantenir entre maig de 2010 i juliol de 2017 per difondre notícies i activitats de la biblioteca i compartir informacions d'actualitat de l'àmbit de les ciències polítiques i de la sociologia. [...]
2010-2017  
5.
Economia, empresa i estadístiques : blog de la Biblioteca de Ciències Socials / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials
Blog que la Biblioteca de Ciències Socials va mantenir entre juliol de 2010 i juliol de 2017 per difondre notícies i activitats de la biblioteca i compartir informacions d'actualitat de l'àmbit econòmic, empresarial i estadístic. [...]
2010-2017  
6.
Dret : blog de la Biblioteca de Ciències Socials / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials
Blog que la Biblioteca de Ciències Socials va mantenir entre febrer de 2008 i juliol de 2017 per difondre notícies i activitats de la biblioteca i compartir informacions d'actualitat de l'àmbit jurídic. [...]
2008-2017  
7.
Recerca Espacial a l'Institut Ciències de l'Espai / Isern, Jordi (Institut de Ciències de l'Espai)
L'Institut de Ciències de l'Espai va ésser creat pel Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC) l'any 1999 amb l'objectiu de promoure la recerca de l'espai i des de l'espai. Forma part de l'Institut d'Estudis Espacials de Catalunya (IEEC), uns dels instituts CERCA de la Generalitat de Catalunya. [...]
2016 (Dissabtes de la Física)
2 documents
8.
1024x462, 222.5 KB Exposició "Dones en les ciències socials: economia" / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials
Coincidint amb la presentació de la Janet Yellen com a "Dona Economista del curs 2021-2022" de la Facultat d'Economia i Empresa, la Biblioteca de Ciències Socials continua amb el seu cicle d'exposicions "Dones en les ciències socials: economia" homenatjant a la Janet Yellen i també a la Claudia Goldin, triada per la Facultat el curs 2020-2021. [...]
2022 (Exposicions bibliogràfiques (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials))
8 documents
9.
1024x462, 161.6 KB Amartya Sen: Premi Princesa de Asturias de Ciències Socials 2021 / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Miquel Sasplugas, Marta
Amb motiu del lliurament del 'Premio Princesa de Asturias de Ciencias Sociales' a l'economista Amartya Sen, la Biblioteca de Ciències Socials ha preparat una exposició bibliogràfica dedicada al guardonat.
2021 (Exposicions bibliogràfiques (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials))
8 documents
10.
724x1024, 466.0 KB Exposició amb motiu del 50è anivesari de la Facultat de Ciències / Monge, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia) ; Cabezas, Mar (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia) ; Galán Rigol, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
La Facultat de Ciències fa cinquanta anys i la Biblioteca de Ciència i Tecnologia, conjuntament amb el deganat de la pròpia facultat, organitzen una exposició per celebrar l'efemèride. Des del 12 d'abril i fins el 6 de maig es podrà veure a la vitrina de l'entrada de la Biblioteca el relat històric d'aquests 50 anys, amb una col·lecció d'objectes i de records que han format part de la vida del centre i, també, de les persones que hi han contribuït en convertir-la en una institució acadèmica de prestigi internacional.
2021
26 documents

Documents gràfics i multimèdia : 66 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Fons personals i institucionals 46 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
1 p, 253.7 KB Carta de Chester R. Richmond (Director Associat de Ciències Ambientals i Biomèdiques del Oak Ridge National Laboratory) a Dina Hecht / Richmond, Chester R. ; Hecht, Dina
Recomanacions de Chester R. Richmond (Director Associat de Ciències Ambientals i Biomèdiques del Oak Ridge National Laboratory) sobre on trobar informació sobre l'accident nuclear de Palomares, en resposta a una carta prèvia en què Dina Hecht sol·licitava aquesta informació.
1984  
2.
1 p, 369.6 KB Carta d'Anna Roigé Boté, Secretària General de la UB, a Pere Pascual presentant reclamacions i al·legacions per a places de Titulars de Dret Mercantil, de Ciències dels Materials i Enginyeria i de Nutrició i Bromatologia / Universitat de Barcelona. Secretaria General ; Pascual, Pedro, 1934-2006
1997  
 Accés restringit a la UAB
3.
2 p, 972.7 KB Fax de Pere Pascual a Jorge Melero (Ajuntament de Benasc) sobre la sisena reunió del Centre de Ciències de Benasc / Pascual, Pedro, 1934-2006 ; Melero, Jorge
2000  
 Accés restringit a la UAB
4.
18 p, 11.2 MB Document "CARTA SOS.doc": Diverses cartes de Pere Pascual com a Director Gerent del Centre de Ciències de Benasc / Pascual, Pedro, 1934-2006
2001  
 Accés restringit a la UAB
5.
2 p, 922.2 KB 2 còpies de carta de Roser Cussó Fresquet, Directora del Departament de Ciències Fisiològiques Humanes, al Dr. J. A. Bombí Latorre, Degà de Medicina de la UB, sol·licitant concessió del títol de Doctor Honoris Causa pel Dr. Fuxe / Universitat de Barcelona. Departament de Ciències Fisiològiques Humanes ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina
1996  
 Accés restringit a la UAB
6.
1 p, 123.6 KB Fotocòpia del resguard de recollida del títol a la secretaria de la Facultat de Ciències de la Universidad de Madrid / Universidad de Madrid
Fotocòpia del resguard de recollida del títol a la secretaria de la Facultat de Ciències de la Universidad de Madrid.
1971  
7.
2 p, 489.7 KB Fotocòpia del títol de Doctor en Ciències (Secció de Físiques) per la Universidad de Madrid / Universidad de Madrid
Fotocòpia del títol de Doctor en Ciències (Secció de Físiques) per la Universidad de Madrid, el dia 6 de juny de 1968, amb la qualificació d'excel·lent.
1971  
8.
1 p, 342.9 KB Nota sobre la dissolució d'una assemblea a la Facultat de Ciències
Retall de premsa. Oficina de premsa de la Junta de Energía Nuclear (JEN).
1968
Ya, (30 de noviembre de 1968)  
9.
3872x2592, 3.3 MB Quadre de Jaume Camps donat a l'Acadèmia de Ciències Veterinàries de Catalunya
2014  
10.
1024x685, 437.3 KB Quadre de Jaume Camps donat a l'Acadèmia de Ciències Veterinàries de Catalunya
2014  

Fons personals i institucionals : 46 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.