1.
|
|
2.
|
98 p, 8.4 MB |
VoiceS. Integrated competences for European Teachers. Giving voice(s) to culture, identity and diversity in school networking
/
Blanco-Romero, Asunción (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ;
Villanueva Margalef, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
The needs and demands of the knowledge society, the introduction of the information technologies to the everydaylife as well as the globalisation of the labour market, have affected the nature and meaning of the learning and teaching processes and brought the need to guarantee to everybody the achievement of new key competences for their personal and social development. [...] In a world that is becoming increasingly globalized, the voice of European Teachers needs to ring out loud and clear. European Teacher Competences and European Key Competences for Lifelong Learning are crucial for teachers, teacher trainers and researchers as key players in the future education of our children and European citizens. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona ; Voices of European Teachers, 2015
|
|
3.
|
|
4.
|
67 p, 5.9 MB |
Poetry, Spoken Word and Community Building : a Case Study in an EFL High School Classroom
/
Hinojosa Soriano, Patricia ;
Kruszynska, Klaudia Anna, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
Nowadays, EFL classroom in Catalan public schools dedicates scarcely any time to poetry; it lacks in providing students with the opportunity to reflect on oral tradition and the power behind spoken word. [...] Avui dia, l'aula de l'EFL a les escoles públiques catalanes dedica poc temps a la poesia; manca de l'oportunitat de donar a l'alumnat un espai on reflexionar sobre la tradició oral i el poder que hi ha darrere de la paraula parlada. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023 Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1528] Màster Universitari en Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [1459] Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [939]
|
|
5.
|
|
6.
|
27 p, 609.1 KB |
Implementing evidence-informed practice for school inclusion - Guidelines for policymakers
/
Ion, Georgeta, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Díaz Vicario, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Suárez, Cecilia Inés (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
López-Crespo, Saida (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Iftimescu, Simona, coord. (University of Bucharest) ;
Stingu, Mihaela, coord. (University of Bucharest) ;
Marin, Elena, coord. (University of Bucharest) ;
Gaber, Slavko (Univerza V Ljubljani) ;
Tasner, Veronika (Univerza V Ljubljani) ;
Kos, Ziva (Univerza V Ljubljani) ;
Šušterič, Nika (Univerza V Ljubljani) ;
Brown, Chris (Durham University) ;
Flood, Jane (Durham University) ;
Călinec, Marcela Claudia (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ;
Oancea, Ana Maria (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ;
Jarnea, Claudia (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ;
Ion, Camelia Elena (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ;
Lorenzo Galés, Maria Nieves (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament) ;
Burriel Manzanares, Francesca (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament)
This resource package includes guidelines that school leaders and policymakers at various levels of the educational system should consider when planning educational processes and change, and we urge them to maintain and strengthen their efforts in providing all students with meaningful access to the full range of opportunities education should offer.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu (CRiEDO), 2023
6 documents
|
|
7.
|
46 p, 1.3 MB |
Pla de desenvolupament i coaching per a la pràctica informada en l'evidència per a la inclusió escolar
/
Iftimescu, Simona, coord. (University of Bucharest) ;
Ion, Georgeta, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Stingu, Mihaela, coord. (University of Bucharest) ;
Marin, Elena, coord. (University of Bucharest) ;
Díaz Vicario, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Suárez, Cecilia Inés (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
López-Crespo, Saida (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Brown, Chris (Durham University) ;
Flood, Jane (Durham University) ;
Gaber, Slavko (Univerza V Ljubljani) ;
Tasner, Veronika (Univerza V Ljubljani) ;
Kos, Ziva (Univerza V Ljubljani) ;
Šušterič, Nika (Univerza V Ljubljani) ;
Călinec, Marcela Claudia (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ;
Oancea, Ana Maria (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ;
Jarnea, Claudia (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ;
Ion, Camelia Elena (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ;
Lorenzo Galés, Maria Nieves (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament) ;
Burriel Manzanares, Francesca (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament)
This resource package comprises a self-assessment tool, EIP general guidelines, EIP implementation guidelines, a coaching plan and an EIP resource package dedicated to school leaders and to schools, aimed at improving EIP for inclusion and at guiding them through their EIP adoption process.
Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu (CRiEDO) 2023
5 documents
|
|
8.
|
104 p, 2.3 MB |
Training on Evidence-Informed Practice for School Inclusion
/
Ion, Georgeta, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Díaz Vicario, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Suárez, Cecilia Inés (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
López-Crespo, Saida (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Brown, Chris (Durham University) ;
Flood, Jane (Durham University) ;
Trzeciak, Asia (Amsterdam University of Applied Sciences) ;
Gaber, Slavko (Univerza V Ljubljani) ;
Tasner, Veronika (Univerza V Ljubljani) ;
Kos, Ziva (Univerza V Ljubljani) ;
Šušterič, Nika (Univerza V Ljubljani) ;
Stingu, Mihaela (University of Bucharest) ;
Marin, Elena (University of Bucharest) ;
Iftimescu, Simona (University of Bucharest) ;
Lorenzo Galés, Maria Nieves (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament) ;
Burriel Manzanares, Francesca ;
Călinec, Marcela Claudia (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ;
Oancea, Ana Maria (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ;
Jarnea, Claudia (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ;
Ion, Camelia Elena (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala)
The purpose of the Training on Evidence-Informed Practice for School Inclusion is to familiarize teachers and other educational stakeholders with the evidence-informed practice approach and to support them to develop the necessary skills and knowledge to facilitate them work in diverse schools' settings.
Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu (CRiEDO), 2022
5 documents
|
|
9.
|
11 p, 640.0 KB |
Plataforma per a la generació d'horaris per a centres docents
/
Martín Alonso, Xavier ;
Bellavista Parent, Vladimir, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
El projecte que es tracta en aquest document va sobre el desenvolupament d'una solució a un problema real que es troben els directors i coordinadors de cada un dels centres docents, la qual es la generació i gestió dels horaris escolars de cada professor i de cada grup d'alumnes. [...] The project discussed in this document is about the development of a solution to a real problem faced by school directors and coordinators, which is the generation and management of the school schedules for each teacher and each student group. [...] El proyecto que se trata en este documento va sobre el desarrollo de una solución a un problema real que se encuentran los directores y coordinadores de cada uno de los centros docentes, la cual es la generación y gestión de los horarios escolares de cada profesor y de cada grupo de alumnos. [...]
2023 Enginyeria Informàtica [958]
|
|
10.
|
20 p, 467.9 KB |
Aprenent a categoritzar el món : la relació entre composició social i pedagogia invisible. Un estudi de cas a un centre de màxima complexitat
/
García García, Cèlia ;
Tarabini-Castellani Clemente, Aina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
En els últims anys s'ha impulsat la incorporació de projectes pedagògics en centres públics de Catalunya que proposen nous models socials relacionats amb la pedagogia invisible. En la següent recerca es vol estudiar què porta a una escola pública en una àrea caracteritzada pel baix nivell socioeconòmic i cultural a desmarcar-se del model tradicional i adoptar-ne un de nou amb elements de pedagogia invisible. [...] En los últimos años se ha impulsado la incorporación de proyectos pedagógicos en centros públicos de Cataluña que proponen nuevos modelos sociales relacionados con la pedagogía invisible. En la siguiente investigación se quiere estudiar qué lleva a una escuela pública en un área caracterizada por un bajo nivel socioeconómico y cultural a desmarcarse del modelo tradicional y adoptar uno nuevo con elementos de la pedagogía invisible. [...] In recent years, the incorporation of educational projects in public centres in Catalonia proposing new social models related to invisible pedagogy has been promoted. The following research aims to study what leads a public school in an area characterized by low socio-economic and cultural level to separate itself from the "traditional" scholar model and adopt a new one with elements of invisible pedagogy. [...]
2022 Grau en Sociologia [819]
3 documents
|
|