Results overview: Found 757 records in 0.02 seconds.
Articles, 509 records found
Contributions to meetings and congresses, 23 records found
Periodical publications, 1 records found
Books and collections, 22 records found
Research literature, 83 records found
Learning materials, 4 records found
Course materials, 98 records found
Graphic and multimedia documents, 3 records found
Personal and institutional archives, 14 records found
Articles 509 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
22 p, 999.2 KB Reading, phonological memory and handwriting develop in parallel in the first years of school : evidence from a cross-sectional study / Pagliarini, Elena (Università di Padova) ; Stucchi, Natale (Università di Milano-Bicocca) ; Vernice, Mirta (Università di Urbino) ; Guasti, Maria Teresa (Università di Milano-Bicocca)
This study attempt to bring together the investigation of reading and writing, which have been traditionally considered separately. In particular, our cross-sectional study aimed at outlining the developmental trajectory of reading abilities and handwriting kinematic aspects of children in their first years of school. [...]
2022 - 10.4454/graphos.13
Graphos. Rivista internazionale di pedagogia e didattica della scrittura, Vol 1 (2022) , p. 119-140  
2.
0 p, 417.6 KB La ética organizacional en la escuela desde la dirección escolar / Colorado Ramírez, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona)
La presente aportación muestra los resultados de la investigación realizada sobre el papel de la dirección escolar en la promoción de la ética organizacional en escuelas de Catalunya. El estudio repara en qué opinan, cómo caracterizan y desarrollan las direcciones escolares la ética organizacional en sus instituciones educativas; se caracteriza el rol y el perfil de la dirección escolar que busca promover la ética organizacional y se apuntan experiencias y herramientas para la gestión de la ética organizacional en la escuela. [...]
Aquesta aportació mostra els resultats d'una recerca feta sobre el paper de la direcció escolar en la promoció de l'ètica organitzacional a les escoles de Catalunya. L'estudi repara en què opina la direcció escolar sobre l'ètica organitzacional a les institucions educatives, i com es caracteritza i es desenvolupa. [...]
This contribution shows the results of research carried out on the role of school management in promoting organisational ethics in schools in Catalonia. The study looks at what leaders think and how they characterize and develop organisational ethics in their educational institutions. [...]

2022 - 10.1344/TE2022.63.18
Temps d'educació, Núm. 63 (2022) , p. 297-309  
3.
21 p, 277.1 KB Editor's note : unveiling the pedagogical advantages of Linguistic Landscapes: insights from secondary school students, teachers, and field experts / Kruszynska, Klaudia Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
This monograph extends an invitation for the continued exploration of Linguistic Landscape (LL) as a valuable instrument in secondary and higher education classrooms. The research presented here underscores the benefits of LL in both foreign language and global citizen education (GCE) settings. [...]
Aquesta monografia convida a continuar explorant el paisatge lingüístic (PL) com a instrument valuós a les aules de secundària i educació superior. La recerca presentada aquí subratlla els avantatges del PL, tant en l'ensenyament de llengües estrangeres com en l'educació per a la ciutadania global (ECG). [...]
Esta monografía extiende una invitación para continuar explorando el paisaje lingüístico (PL) como una herramienta valiosa en las aulas de educación secundaria y superior. La investigación presentada aquí resalta los beneficios del PL tanto en entornos de idiomas extranjeros como en entornos de Educación para la Ciudadanía Global (ECG). [...]
Cette monographie invite à poursuivre l'exploration du paysage linguistique (PL) en tant qu'instrument précieux dans les classes d'enseignement secondaire et supérieur. Les études présentées ici soulignent les avantages du PL dans les contextes des langues étrangères et de l'ECM. [...]

2024 - 10.5565/rev/jtl3.1342
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 17 Núm. 1 (2024) , p. e1342 (Editors' Note)  
4.
21 p, 865.5 KB Beyond classroom walls : high school foreign language learning with Linguistic Landscape activities / Bal, Nesrin (Ministry of National Education)
In addition to its widespread use in various disciplines, LL has garnered attention from researchers in education for its role in enhancing language learning and promoting linguistic diversity. However, its systematic integration into language teaching contexts, particularly in high school settings, remains limited. [...]
A més del seu ús generalitzat en diverses disciplines, la Lingüística del Paisatge (LP) ha cridat l'atenció dels investigadors en l'àmbit de l'educació pel seu paper en millorar l'aprenentatge de llengües i promoure la diversitat lingüística. [...]
Además de su uso generalizado en diversas disciplinas, el Paisaje Lingüístico (PL) ha captado la atención de los investigadores en educación por su papel en mejorar el aprendizaje de idiomas y promover la diversidad lingüística. [...]
En plus de son utilisation généralisée dans diverses disciplines, la Linguistique du Paysage (LP) a attiré l'attention des chercheurs en éducation pour son rôle dans l'amélioration de l'apprentissage des langues et la promotion de la diversité linguistique. [...]

2024 - 10.5565/rev/jtl3.1345
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 17 Núm. 1 (2024) , p. e1345 (Articles)  
5.
26 p, 2.2 MB School to work outcomes during the Great Recession, is the regional scale relevant for young people's life chances? / Scandurra, Rosario Ivano (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Cefalo, Ruggero (University of Vienna. Department of Sociology) ; Kazepov, Yuri (University of Vienna. Department of Sociology)
The debate on territorial cohesion and spatial inequality recognises the role and influence different scales have on individuals' opportunities with extended effects especially for young people's life chances. [...]
2021 - 10.1080/13676261.2020.1742299
Journal of youth studies, Vol. 24, issue 4 (2021) , p. 441-465  
6.
9 p, 613.3 KB Digital citizenship at school : Democracy, pragmatism and RRI / Vallès-Peris, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Domènech i Argemí, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Barcelona Science and Technology Studies Group (STS-b)
This paper presents a strategy for fostering digital citizenship at school that transcends the mere use of digital devices or instructional methods focused solely on their use. The core premise of this proposal rests on the need for an ethical-political debate concerning digitization in education. [...]
2024 - 10.1016/j.techsoc.2023.102448
Technology in Society, Vol. 76 (march 2024) , art. 102448  
7.
14 p, 1002.6 KB Active Commuting to School among Spanish Preschool Children : A Temporal Change Study between 2013 and 2017 † / Saucedo-Araujo, Romina Gisele (Universidad de Granada. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal) ; Gálvez-Fernández, Patricia (Universidad de Granada. Departamento de Educación Física y Deportes) ; Cadenas-Sanchez, Cristina (Instituto de Investigación Sanitaria de Navarra) ; Sánchez-López, Mairena (Universidad de Castilla-La Mancha) ; Avellaneda Garcia, Pau (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Suelves, Josep M. (Universitat Oberta de Catalunya) ; Huertas-Delgado, Francisco Javier (Universidad de Granada) ; Chillón, Palma (Universidad de Granada. Departamento de Educación Física y Deportes) ; Herrador-Colmenero, Manuel (Universidad de Granada)
Background: Active commuting to school may increase the total daily physical activity and achieve health benefits among preschool children. Rates of active commuting to school among Spanish children and adolescents have been widely analysed, while the rates of active commuting to school among Spanish preschool children are unknown. [...]
2023 - 10.3390/children11010003
Children, Vol. 11 Núm. 1 (december 2023)  
8.
12 p, 699.7 KB Efectos de la estructura de las redes personales en la red sociocéntrica de una cohorte de estudiantes en transición de la enseñanza secundaria a la universidad / Maya Jariego, Isidro (Universidad de Sevilla. Departamento de Psicología Social) ; Holgado Ramos, Daniel (Universidad de Sevilla. Departamento de Psicología Social) ; Lubbers, Miranda J (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural)
En este trabajo se examina la transición normativa de una cohorte de estudiantes de Enseñanza Secundaria de Alcalá de Guadaíra que empiezan sus estudios universitarios en Sevilla. Se analiza la evolución de la red social de la cohorte de estudiantes junto con los cambios que experimentan en la composición y la estructura de sus redes personales. [...]
In this work the normative transition of a cohort of secondary school students from Alcalá de Guadaíra that start college education in Seville is examined. The evolution of the social network of the cohort of students together with the changes experienced in the composition and structure of their personal networks is analyzed. [...]

2018 - 10.11144/Javeriana.upsy17-1.eerp
Universitas Psychologica, Vol. 17 Núm. 1 (2018)  
9.
24 p, 434.1 KB Can educational engagement prevent Early School Leaving? Unpacking the school's effect on educational success / Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Curran, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Parcerisa, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Montes Ruiz, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Globalització, Educació i Politiques Socials
There is growing evidence that school engagement, or more specifically disengagement, is a key indicator for predicting Early School Leaving. The aim of this article is to explore the impact of secondary schools in student (dis)engagement and subsequent opportunities to succeed in school. [...]
2019 - 10.1080/03055698.2018.1446327
Educational Studies, Vol. 45 Núm. 2 (2019) , p. 226-241  
10.
16 p, 339.6 KB La participación escolar y asociativa del alumnado de secundaria como elemento de reproducción de la desigualdad de oportunidad educativa / Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Palou Fons, Arnau (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
El artículo pretende introducir en el debate sobre la desigualdad de oportunidad educativa la influencia de actividades relacionadas con la participación del alumnado de secundaria en es-tructuras de participación de los centros y en estructuras de participación de asociaciones culturales y juveniles. [...]
This paper aims to introduce into the debate on inequality of educational opportunity the in-fluence of activities related to the participation of secondary school students in the participa-tion structures of schools and in the participation structures of cultural and youth associations. [...]

2024 - 10.7203/RASE.17.1.28086
Revista de Sociología de la Educación, Vol. 17 Núm. 1 (2024) , p. 124-139  

Articles : 509 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Contributions to meetings and congresses 23 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
How to render multilingualism and linguistic diversity in subtitling for the deaf and the hard of hearing? / Swarkowska, Agnieszka (Uniwersytet Warszawski)
2021 (LEAD ME)
Lead me Winter Training School (Madrid, 2021), : 2021
2 documents
2.
10 p, 32.5 MB Farewell : LEAD-ME Summer Training School Warsaw'21 / Krejtz, Krzysztof
2021
LEAD ME Summer Training School (Warsaw 2021)  
3.
12 p, 23.1 MB Welcome : LEAD-ME Summer Training School Warsaw'21 : Eye tracking in media accessibility research - methods, technologies and data analyses / Krejtz, Krzysztof
2021 (LEAD ME)
LEAD ME Summer Training School (Warsaw 2021)  
4.
5 p, 603.2 KB LEAD ME Winter Training School Madrid'21 / Rica Peromingo, Juan Pedro (Universidad Complutense de Madrid)
2021 (LEAD ME)
LEAD ME Summer Training School (Warsaw 2021), : 2021
2 documents
5.
8 p, 134.6 KB Sociology of gender meets pharmacy, university meets high school : interdisciplinarity through service learning / Freude, Leon ; Collado Sevilla, Ana Antonia ; Vergés Bosch, Núria ; International Conference of Education, Research and Innovation (12a : 2019 : Sevilla, Andalusia)
We present an interdisciplinary experience of Service Learning, which has been part of the broader project Sharing ideas: the university goes to high school. In this project, university students divulgate, dialogue and contrast knowledge acquired at their university class through the organization of workshops at high schools. [...]
2019
ICERI2019 Proceedings, 2019, p. 849-856  
6.
6 p, 951.3 KB Strengtheningthe ways of mathematize of the Mapuche people at the school / Huencho, Anahí (Pontificia Universidad Católica de Chile)
2017
International Mathematics Education and Society Conference (MES 9). Volos, Grècia, : 2017  
7.
2 p, 63.1 KB The influence of the family employment structure on school-to-work trajectories / Berloffa, Gabriella (University of Trento. Department of Economics and Management) ; Matteazzi, Eleonora (University of Trento. Department of Economics and Management) ; Sandor, Alina (University of Trento. Department of Economics and Management) ; Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball
2016 (IWPLMS 2016 Abstract book)
Annual Conference of the International Working Party on Labour Market Segmentation. Barcelona, Catalunya, 37è : 2016  
8.
1 p, 760.3 KB Promoting community involvement through the participation in shared activities on school agroecology / Amat, Arnau (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ; Prims, Margo (Escola Valldeneu (Sant Martí de Centelles, Catalunya)) ; Estapé, Sílvia (Escola Valldeneu (Sant Martí de Centelles, Catalunya)) ; Sandoval, Gilbert (Escola Valldeneu (Sant Martí de Centelles, Catalunya)) ; Guindulain, Clara (Escola Valldeneu (Sant Martí de Centelles, Catalunya)) ; Prat, Sònia (Escola Valldeneu (Sant Martí de Centelles, Catalunya))
Valldeneu school is a rural school, 60Km north from Barcelona. In this school there are from 3-year-old students to 12-years-old students. One of the important aims of the school is to promote the participation of the educational community (teachers, students, families, and neighbors) within school projects. [...]
2012
CoDeS Working Conference "Collaboration of Community and School for Sustainable Development". Viena, Àustria, : 2012  
9.
6 p, 128.0 KB School agroecology as a motor for community and land transformation : a case study on the collaboration among community actors to promote education for sustainability school networks / Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Llerena del Castillo, Germán (Universitat Autònoma de Barcelona)
The Science Education Department from the Autonomous University of Barcelona (UAB) and the local administration of the Sant Cugat del Vallès municipality in Catalonia, Spain have been collaborating for the last seven years through the program School Agenda 21 to promote education for sustainability programs in schools and the community. [...]
2013
European Science Education Research Association (ESERA) Conference. Nicosia, Xipre, 10a : 2013  
10.
7 p, 126.3 KB Collaboration between school and community through school agroecology : a vegetable school garden as a boundary object / Amat, Arnau (Universitat de Vic) ; Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona)
The paper presents a case on how people from different backgrounds work together in a school agroeocology project. This case study is part of a wider project within the European Comenius multilateral network CoDeS (Collaboration of schools and communities for a sustainable development), whose main objective is to foster school community collaboration for sustainability. [...]
2013
European Science Education Research Association (ESERA) Conference. Nicosia, Xipre, 10a : 2013  

Contributions to meetings and congresses : 23 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Periodical publications 1 records found  
1.
21 p, 413.3 KB Education and treatment of children / Pressley Ridge School ; West Virginia University ; California State College (Pa.)
[Pittsburgh, Pa. : Pressley Ridge School, 1977]-
309 documents
 UAB restricted access

Books and collections 22 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
11 p, 645.3 KB A VR game to improve communication skills in secondary-school teachers / Bocos Corredor, Mario (Universidad Complutense de Madrid) ; Diaz-Nieto, Alejandro (Universidad Complutense de Madrid) ; Lopez-Garcia, Álvaro (Universidad Complutense de Madrid) ; Romero-Hernandez, Alejandro (Universidad Complutense de Madrid) ; Álvarez Valdivia, Ibis Marlene (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Manero, Borja (Universidad Complutense de Madrid)
According to the reports of training practices from future secondary-school teachers, there are significant shortcomings in the communication skills required to properly manage a class. Despite the existence of modules related to communication in the educational masters of teaching staff, there is no real learning in this area, and students (the future teachers) express their fear when it comes to dealing with a class. [...]
IATED, 2020 - 10.21125/edulearn.2020.2148  
2.
The conditions for school success : Examining educational exclusion and dropping out / Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
This book analyses the role played by schools themselves in the high rates of educational exclusion and dropping out that affects many European education systems. The author frames the analysis according to three aspects of justice - redistribution, recognition and care - to explore both how teachers explain and react to the processes of educational failure and early school leaving, and how young people make sense and cope with the same failures. [...]
Springer 2018 - 10.1007/978-3-030-02523-6  
3.
25 p, 818.6 KB Is English important in your life? : A collaborative experience in a secondary school / Corona, Victor ; Solans, Jorge ; Vallejo Rubinstein, Claudia ; Moore de Luca, Emilee
In this chapter, we describe a collaborative action-research project involving an ethnographer, an English teacher and secondary school students in the production of videos about the role of English in the youths' lives. [...]
Berlin: Peter Lang GmbH International Academic Publishers, 2021
Learning English Out of School : An Inclusive Approach to Research and Action, 2021, p. 43-67  
4.
16 p, 603.1 KB Out-of-school language learning and educational equity / Moore de Luca, Emilee ; Vallejo Rubinstein, Claudia ; Dooly Owenby, Melinda ; Borràs, Eulàlia
This chapter explores existing scholarship on out-of-school learning at both a local (Catalan) and an international level. We particularly focus on research that documents foreign language learning and literacy development in both informal and nonformal education across diverse socioeconomic, linguistic and cultural contexts. [...]
Berlin: Peter Lang GmbH International Academic Publishers, 2021
Learning English Out of School : An Inclusive Approach to Research and Action, 2021, p. 27-42  
5.
19 p, 654.6 KB Introduction : Inclusive epistemologies and practices of out- of- school English learning / Moore de Luca, Emilee
Official indicators suggest that English as a Foreign language is one of the school subjects that is most telling of social inequalities in Catalonia, this being the geographical and educational context where the research presented in this volume was carried out. [...]
Berlin: Peter Lang GmbH International Academic Publishers, 2021
Learning English Out of School : An Inclusive Approach to Research and Action, 2021, p. 7-25  
6.
174 p, 2.8 MB Learning English Out of School : An Inclusive Approach to Research and Action / Moore de Luca, Emilee, ed. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Vallejo Rubinstein, Claudia, ed. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Morodo, Andy ; Herrera, Almudena ; Deal, Mandy ; Zhang, Miaomiao ; Llompart Esbert, Julia ; Hawkins, Margaret R. ; Pratginestós, Cèlia ; Masats, Dolors ; Corona, Victor ; Solans, Jorge ; Dooly Owenby, Melinda ; Borràs, Eulàlia
This volume reports on the main results of the research project Inclusive epistemologies and practices of out-of-school English learning. The study reacts to low attainment levels in English as a foreign language among socioeconomically disadvantaged youth. [...]
Berlin: Peter Lang GmbH International Academic Publishers, 2021 (Foreign Language Teaching in Europe ; 19) - 10.3726/b18699  
7.
31 p, 892.7 KB Is English important in your life? A collaborative experience in a secondary school / Moore de Luca, Emilee (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Corona, Victor ; Vallejo Rubinstein, Claudia ; Solans, Jorge
In this chapter, we describe a collaborative action- research project involving an ethnographer, an English teacher and secondary school students in the production of videos about the role of English in the youths' lives. [...]
2021
Learning English out of school : An inclusive approach to research and action, (2021) , p. 43-68  
8.
17 p, 559.5 KB The Barcelona School of Ecological Economics and Political Ecology : Building Bridges Between Moving Shores / Villamayor Tomás, Sergio (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Roy, Brototi (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Muradian, Roldan (Universidade Federal Fluminense)
This chapter aims to give an overarching vision of the plural epistemological basis of the Barcelona school of ecological economics and political ecology, as well as to provide examples of the cross-fertilization between disciplines, methods and approaches that we think constitute one of the main contributions of the School. [...]
Cham, Switzerland : Springer, 2023 (Studies in Ecological Economics ; 8) - 10.1007/978-3-031-22566-6_3
The Barcelona School of Ecological Economics and Political Ecology. A Companion in Honour of Joan Martinez-Alier, 2023, p. 17-33  
9.
14 p, 1.1 MB Migrant students in the UK pandemic : Impacts, school responses and community approaches / d'Angelo, Alessio (University of Nottingham) ; Manzoni, Chiara (National Institute of Economic and Social Research)
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. CER-Migracions, Servei de Publicacions, 2023
Supporting migrant students through the pandemic and beyond, 2023, p. 57-70  
10.
14 p, 1.1 MB Exploring the impact of Covid19 school closures among working-class highschool students in Madrid and Barcelona by migration status and gender / Carrasco, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pibernat Vila, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona)
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. CER-Migracions, Servei de Publicacions, 2023
Supporting migrant students through the pandemic and beyond, 2023, p. 30-43  

Books and collections : 22 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Research literature 83 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
1 p, 1.1 MB Nutritional Evaluation of the Diet in School Cafeterias : A Focus on Childhood / Moravska, Ilona ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Veterinària
2024
Grau en Ciència i Tecnologia dels Aliments [974]  
2.
98 p, 8.4 MB VoiceS. Integrated competences for European Teachers. Giving voice(s) to culture, identity and diversity in school networking / Blanco-Romero, Asunción (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Villanueva Margalef, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
The needs and demands of the knowledge society, the introduction of the information technologies to the everydaylife as well as the globalisation of the labour market, have affected the nature and meaning of the learning and teaching processes and brought the need to guarantee to everybody the achievement of new key competences for their personal and social development. [...]
In a world that is becoming increasingly globalized, the voice of European Teachers needs to ring out loud and clear. European Teacher Competences and European Key Competences for Lifelong Learning are crucial for teachers, teacher trainers and researchers as key players in the future education of our children and European citizens. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona ; Voices of European Teachers, 2015  
3.
1 p, 1.7 MB Acrylamide in food. Service Learning at Ribot i Serra High School / Picó Llamas, Marina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Veterinària
2023
Grau en Ciència i Tecnologia dels Aliments [974]  
4.
67 p, 5.9 MB Poetry, Spoken Word and Community Building : a Case Study in an EFL High School Classroom / Hinojosa Soriano, Patricia ; Kruszynska, Klaudia Anna, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Nowadays, EFL classroom in Catalan public schools dedicates scarcely any time to poetry; it lacks in providing students with the opportunity to reflect on oral tradition and the power behind spoken word. [...]
Avui dia, l'aula de l'EFL a les escoles públiques catalanes dedica poc temps a la poesia; manca de l'oportunitat de donar a l'alumnat un espai on reflexionar sobre la tradició oral i el poder que hi ha darrere de la paraula parlada. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1528]
Màster Universitari en Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [1459]
Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [939]  
5.
1 p, 200.2 KB Strategies for the control and improvement of animal welfare at can Coll school farm / Hormaetxe Romero, Amaia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Veterinària
2023
Grau en Veterinària [955]  
6.
27 p, 609.1 KB Implementing evidence-informed practice for school inclusion - Guidelines for policymakers / Ion, Georgeta, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Díaz Vicario, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Suárez, Cecilia Inés (Universitat Autònoma de Barcelona) ; López-Crespo, Saida (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Iftimescu, Simona, coord. (University of Bucharest) ; Stingu, Mihaela, coord. (University of Bucharest) ; Marin, Elena, coord. (University of Bucharest) ; Gaber, Slavko (Univerza V Ljubljani) ; Tasner, Veronika (Univerza V Ljubljani) ; Kos, Ziva (Univerza V Ljubljani) ; Šušterič, Nika (Univerza V Ljubljani) ; Brown, Chris (Durham University) ; Flood, Jane (Durham University) ; Călinec, Marcela Claudia (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ; Oancea, Ana Maria (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ; Jarnea, Claudia (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ; Ion, Camelia Elena (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ; Lorenzo Galés, Maria Nieves (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament) ; Burriel Manzanares, Francesca (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament)
This resource package includes guidelines that school leaders and policymakers at various levels of the educational system should consider when planning educational processes and change, and we urge them to maintain and strengthen their efforts in providing all students with meaningful access to the full range of opportunities education should offer.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu (CRiEDO), 2023
6 documents
7.
46 p, 1.3 MB Pla de desenvolupament i coaching per a la pràctica informada en l'evidència per a la inclusió escolar / Iftimescu, Simona, coord. (University of Bucharest) ; Ion, Georgeta, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Stingu, Mihaela, coord. (University of Bucharest) ; Marin, Elena, coord. (University of Bucharest) ; Díaz Vicario, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Suárez, Cecilia Inés (Universitat Autònoma de Barcelona) ; López-Crespo, Saida (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Brown, Chris (Durham University) ; Flood, Jane (Durham University) ; Gaber, Slavko (Univerza V Ljubljani) ; Tasner, Veronika (Univerza V Ljubljani) ; Kos, Ziva (Univerza V Ljubljani) ; Šušterič, Nika (Univerza V Ljubljani) ; Călinec, Marcela Claudia (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ; Oancea, Ana Maria (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ; Jarnea, Claudia (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ; Ion, Camelia Elena (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ; Lorenzo Galés, Maria Nieves (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament) ; Burriel Manzanares, Francesca (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament)
This resource package comprises a self-assessment tool, EIP general guidelines, EIP implementation guidelines, a coaching plan and an EIP resource package dedicated to school leaders and to schools, aimed at improving EIP for inclusion and at guiding them through their EIP adoption process.
Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu (CRiEDO) 2023
5 documents
8.
104 p, 2.3 MB Training on Evidence-Informed Practice for School Inclusion / Ion, Georgeta, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Díaz Vicario, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Suárez, Cecilia Inés (Universitat Autònoma de Barcelona) ; López-Crespo, Saida (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Brown, Chris (Durham University) ; Flood, Jane (Durham University) ; Trzeciak, Asia (Amsterdam University of Applied Sciences) ; Gaber, Slavko (Univerza V Ljubljani) ; Tasner, Veronika (Univerza V Ljubljani) ; Kos, Ziva (Univerza V Ljubljani) ; Šušterič, Nika (Univerza V Ljubljani) ; Stingu, Mihaela (University of Bucharest) ; Marin, Elena (University of Bucharest) ; Iftimescu, Simona (University of Bucharest) ; Lorenzo Galés, Maria Nieves (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament) ; Burriel Manzanares, Francesca ; Călinec, Marcela Claudia (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ; Oancea, Ana Maria (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ; Jarnea, Claudia (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ; Ion, Camelia Elena (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala)
The purpose of the Training on Evidence-Informed Practice for School Inclusion is to familiarize teachers and other educational stakeholders with the evidence-informed practice approach and to support them to develop the necessary skills and knowledge to facilitate them work in diverse schools' settings.
Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu (CRiEDO), 2022
5 documents
9.
11 p, 640.0 KB Plataforma per a la generació d'horaris per a centres docents / Martín Alonso, Xavier ; Bellavista Parent, Vladimir, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
El projecte que es tracta en aquest document va sobre el desenvolupament d'una solució a un problema real que es troben els directors i coordinadors de cada un dels centres docents, la qual es la generació i gestió dels horaris escolars de cada professor i de cada grup d'alumnes. [...]
The project discussed in this document is about the development of a solution to a real problem faced by school directors and coordinators, which is the generation and management of the school schedules for each teacher and each student group. [...]
El proyecto que se trata en este documento va sobre el desarrollo de una solución a un problema real que se encuentran los directores y coordinadores de cada uno de los centros docentes, la cual es la generación y gestión de los horarios escolares de cada profesor y de cada grupo de alumnos. [...]

2023
Enginyeria Informàtica [958]  
10.
20 p, 467.9 KB Aprenent a categoritzar el món : la relació entre composició social i pedagogia invisible. Un estudi de cas a un centre de màxima complexitat / García García, Cèlia ; Tarabini-Castellani Clemente, Aina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
En els últims anys s'ha impulsat la incorporació de projectes pedagògics en centres públics de Catalunya que proposen nous models socials relacionats amb la pedagogia invisible. En la següent recerca es vol estudiar què porta a una escola pública en una àrea caracteritzada pel baix nivell socioeconòmic i cultural a desmarcar-se del model tradicional i adoptar-ne un de nou amb elements de pedagogia invisible. [...]
En los últimos años se ha impulsado la incorporación de proyectos pedagógicos en centros públicos de Cataluña que proponen nuevos modelos sociales relacionados con la pedagogía invisible. En la siguiente investigación se quiere estudiar qué lleva a una escuela pública en un área caracterizada por un bajo nivel socioeconómico y cultural a desmarcarse del modelo tradicional y adoptar uno nuevo con elementos de la pedagogía invisible. [...]
In recent years, the incorporation of educational projects in public centres in Catalonia proposing new social models related to invisible pedagogy has been promoted. The following research aims to study what leads a public school in an area characterized by low socio-economic and cultural level to separate itself from the "traditional" scholar model and adopt a new one with elements of invisible pedagogy. [...]

2022
Grau en Sociologia [819]
3 documents

Research literature : 83 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Learning materials 4 records found  
1.
14 p, 866.4 KB School meals for vulnerable children : service provision in times of crisis / Acebillo Baque, Miriam (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; Pérez Durán, Ixchel (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques
Barcelona 2022 (Case Program Series ; PCUBE-2022-01)
2 documents
2.
247 p, 7.8 MB Early adversity experiences and wellbeing at school. A training module for (prospective) teachers / Cordova, Federica de (Università di Verona) ; San Román, Beatriz (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sità, Chiara (Università di Verona)
This publication has been developed in the context of the project BRIGTHER FUTURE: Innovative tools for developing full potential after early adversity, whose working team consists of the following entities: Comune di Torino (Italy) CORA (Spain), PAC UK/ Family Action (United Kingdom), Pharos Expertise Center on Health Disparities (the Netherlands), Universitat Autònoma de Barcelona (Spain), Università di Verona (Italy), University of Groningen (Netherlands). [...]
2022
4 documents
3.
11 p, 960.2 KB School Mathematics Knowledge Test. Multiple Choice Questionnaire / Rojas, Francisco (Pontificia Universidad Católica de Chile) ; Chandia, Eugenio (Universidad de Concepción) ; Gorgorió Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Albarracín Gordo, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona)
The School Mathematics Knowledge Test is an assessment instrument developed by a team led by the Centre for Advanced Research in Education (CIAE) at the Universidad de Chile, within the framework of the project "Diagnosis of Initial Beliefs and Knowledge about School Mathematics, its Learning and Teaching among Students of Primary Teacher Education" (FONIDE FX11624). [...]
2022  
4.
22 p, 2.1 MB "Mutants plants" workshop protocol : didactic guide for researchers and instructors to conduct a science workshop with groups of school students aged 10 to 14 / Babot, Zoila (Centre de Recerca en Agrigenòmica) ; Martí, Margalida (Centre de Recerca en Agrigenòmica) ; Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Centre de Recerca en Agrigenòmica ; Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica (CRECIM)
The "Mutant Plants" workshop pursues the dual aim of promoting scientific vocations and publicizing the importance of Plant Science to meet current and future societal challenges. This workshop was designed jointly by the Centre for Research in Agricultural Genomics (CRAG) and the Research Centre for Scientific and Mathematical Education (CRECIM) from the Autonomous University of Barcelona (UAB), thanks to the financial support of the Spanish Foundation for Science and Technology (FCT-16-10825) and the Severo Ochoa program of Excellence Centres (SEV-2015-0533), both from the Spanish Ministry of Economy, Industry and Competitiveness.
2017  

Course materials 98 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
5 p, 105.3 KB Mitjans Digitals i Biblioteca Escolar [42957] / Baena Argudo, Júlia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Referits a coneixements: Organitzar els recursos digitals per facilitar-ne l'ús Implementar serveis a la comunitat basats en les tecnologies Aplicar criteris de selecció específics per als recursos electrònics en suports digitals o en línia Crear productes per a la difusió de les activitats de la biblioteca i les generades per la comunitat Desenvolupar valors professionals que incloguin l'ètica en la pràctica professional Referits a procediments: Utilitzar les aplicacions TIC adequades per facilitar la difusió de la biblioteca i la comunicació amb els seus usuaris Utilitzar sistemes informatitzats de gestió documental i saber optimitzar les seves prestacions Incorporar les TIC per aprendre, comunicar i compartir en diferents contextos educatius.
Referring to knowledge: Organize digital resources to facilitate its use Implement community service-based technologies Apply specific criteria for electronic resources in digital media or online Creating products for the dissemination of the activities of the library and those generated by community Developing professional values including ethics in practice Referring to procedures: Using ICT applications suited to facilitate the dissemination of the library and communication with users Using computerized document management and know how to optimize their performance Incorporate ICT for learning, sharing and communicating in different educational contexts.
Referidos a conocimientos: Organizar los recursos digitales para facilitar su uso Implementar servicios a la comunidad basados en las tecnologías Aplicar criterios de selección específicos para los recursos electrónicos en soportes digitales o en línea Crear productos para la difusión de las actividades de la biblioteca y las generadas por la comunidad Desarrollar valores profesionales que incluyan la ética en la práctica profesional Referidos a procedimientos: Utilizar las aplicaciones TIC adecuadas para facilitar la difusión de la biblioteca y la comunicación con sus usuarios Utilizar sistemas informatizados de gestión documental y saber optimizar sus prestaciones Incorporar las TIC para aprender, comunicarse y compartir en diferentes contextos educativos 1.

2023-24
Màster Universitari en Biblioteca Escolar i Promoció de la Lectura [1166]
3 documents
2.
7 p, 116.2 KB Biblioteques Escolars [42953] / Baró, Mònica ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El mòdul té com a objectiu capacitar l'alumnat en les tècniques de gestió i organització de biblioteques escolars, a partir del coneixement del corpus teòric i l'anàlisi d'entorn.
The module aims to train students in the management and organization techniques of school libraries, from knowledge of the theoretical corpus and environment analysis.
El módulo tiene como objetivo capacitar al alumnado en las técnicas de gestión y organización de bibliotecas escolares, a partir del conocimiento del corpus teórico y el análisis de entorno.

2023-24
Màster Universitari en Biblioteca Escolar i Promoció de la Lectura [1166]
3 documents
3.
9 p, 126.6 KB Planificació, Criteris i Pràctica Musical a l'Escola Actual [106080] / Casals Ibañez, Albert ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Conèixer i comprendre l'enfocament de la programació de l'àrea en el marc curricular vigent: de les competències a la programació d'aula. Planificar la música a l'escola atenent a les diverses realitats educatives existents. [...]
Know and understand the approach to programme music within the current curriculum: from the competences to the classroom planning. Plan music at school according to different educational realities. Deeping in school music practice based on digital competence and gender perspective.
Conocer y comprender el enfoque de la programación del área en el marco curricular vigente: de las competencias a la programación de aula. Planificar la educación musical en la escuela de acuerdo con las distintas realidades educativas existentes. [...]

2023-24
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
4.
7 p, 117.0 KB Disseny de Projectes STEM per a l'Àula de Primària [105055] / Couso, Digna ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El plantejament de l'assignatura dins el pla d'estudi d'educació primària pretén introduir i aprofundir en les eines pel disseny i avaluació de seqüències d'ensenyament i aprenentatge, projectes, racons i sortides de l'àmbit matemàtic i/o científic-tecnològic (STEM). [...]
The approach of the subject within the curriculum of primary school teachers aims to introduce and deepen the tools for the design and evaluation of teaching and learning sequences, projects and classroom nooks in the field of mathematical and / or scientific-technological education (STEM). [...]
El planteamiento de la asignatura dentro del plan de estudio de educación primaria pretende introducir y profundizar en las herramientas para el diseño y evaluación de secuencias de enseñanza y aprendizaje, proyectos, rincones y salidas del ámbito matemático y/o científico-tecnológico (STEM). [...]

2023-24
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
5.
5 p, 107.7 KB Intervenció i Assessorament Psicopedagògics a l'Educació Infantil i Primària [42976] / Castell Escuer, Maria Antònia ; Berengueras Pont, Maria Merce ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
La intervenció psicopedagògica en educació infantil i educació primària parteix de la concepció que els principis reguladors del procés ensenyament-aprenentatge s'han d'adaptar específicament a les característiques i necessitats que presenten els infants, entesa tota l'actuació educativa en aquests nivells com preventiva. [...]
Psycho-pedagogical intervention in pre-school and primary education is based on the conception that the regulatory principles of the teaching-learning process need to be adapted to the specific characteristics and needs of pupils. [...]
La intervención psicopedagógica en Educación infantil y Educación primaria parte de la concepción de que los principios reguladores del proceso enseñanza-aprendizaje deben adaptarse específicamente a las características y necesidades que presenta el alumnado, entendiendo toda actuación educativa en estos niveles como preventiva. [...]

2023-24
Màster Universitari en Psicopedagogia [1446]
Màster Universitari en Psicopedagogia [1447]
3 documents
6.
6 p, 118.4 KB Orientació Escolar [103525] / Jariot, Mercè ; Olmos Rueda, Patricia ; Murillo Fontich, Yolanda ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta assignatura, obligatòria de tercer curs del Grau en Pedagogia, pretén formar orientadors i orientadores escolars que treballaran en col·laboració amb mestres, famílies i professionals vinculats al món escolar del territori des d'una visió inclusiva i no discriminatòria. [...]
This subject, compulsory in the third course of Pedagogy aims to train guidance practitioners working at schools in collaboration with teachers, families and other professionals linked with the school and the territory. [...]
Esta asignatura, obligatoria de tercer curso del Grado en Pedagogía, pretende sentar las bases de la orientación escolar y académica en las etapas obligatorias del sistema educativo desde una visión inclusica y no discriminatoria. [...]

2023-24
Grau en Pedagogia [1211]
3 documents
7.
9 p, 119.2 KB Context Social i Gestió Escolar [102069] / Muñoz Moreno, Jose Luis ; Troiano Goma, Helena ; Mallol Blanch, Eduard ; Salat Llorente, Esther ; Saurí Saula, Enric ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Els objectius que pretén l'assignatura de Context Social i Gestió Escolar són: 1. Analitzar la relació entre l'entorn social i l'escolar i les relacions socials que es donen en el si de l'escola. [...]
The objectives of the course Social Context and School Management are: 1. Analyse the relation between social and school contexts and the social relations that occur within schools. 2. Apply the sociological perspective to the analysis of educational reality and of the different social contexts. [...]
Los objetivos que pretende la asignatura de Contexto Social y Gestión Escolar son: 1. Analizar la relación entre el entorno social y el escolar y las relaciones sociales que se dan en el seno de la escuela. [...]

2023-24
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
8.
7 p, 114.7 KB Organització de l'espai escolar, materials i habilitats docents [102000] / Sanjuan González, Carme ; Ballesteros Ventura, Neus ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura està orientada a comprendre els recursos espai-temporals en relació a l'organització general del centre educatiu i la coherència que aquests tenen en la concreció d'uns plantejaments institucionals. [...]
The course is designed to understand the "espai-temporal" resources in relation to the general organization of the school and they have consistency in the realization of some institutional approaches. [...]
La asignatura está orientada a comprender los recursos espacio-temporales en relación a la organización general del centro educativo y la coherencia que éstos tienen en la concreción de unos planteamientos institucionales. [...]

2023-24
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363]
Grau en Educació Infantil [847]
3 documents
9.
8 p, 125.0 KB Context social i gestió escolar [102007] / Garcia Gracia, Maria Isabel ; Pallarés Mercader, Rosa Maria ; Sanjuan González, Carme ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura Context Social i Gestió Escolar està orientada a comprendre les relacions entre educació i societat, i més particularment, la influència de les desigualtats socials i de l'entorn sobre l'alumnat i les escoles. [...]
The Social Context and School Management course is aimed at understanding the relationship between education and society, and more particularly, the influence of social inequality and the environment on students and schools. [...]
La asignatura Contexto Social y Gestión Escolar está orientada a comprender las relaciones entre educación y sociedad, y más particularmente, la influencia de las desigualdades sociales y del entorno sobre el alumnado y las escuelas. [...]

2023-24
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363]
Grau en Educació Infantil [847]
3 documents
10.
6 p, 115.3 KB Societat, família i escola [102006] / Valdivia Vizarreta, Paloma del Carmen ; Jover Pujol, Andrea ; Saurí Saula, Enric ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu d'aquesta assignatura és estudiar la relació entre la societat, la família i l'escola.
The aim of this course is to present the relationship between the different bodies taht represent Society, Family and School.
El objetivo de esta asignatura es dar a conocer la relación entre los diferentes estamentos que representan la sociedad, familia y la escuela.

2023-24
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363]
Grau en Educació Infantil [847]
3 documents

Course materials : 98 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Graphic and multimedia documents 3 records found  
1.
Webcam-based Eye Tracking Method / Cellary, Adam
2021 (LEAD ME)
LEAD ME Summer Training School (Warsaw 2021)  
2.
Introduction to the Warsaw Summer School 2021 / Krejtz, Krzysztof
2020 (LEAD ME)
LEAD ME Winter training school, 2020  
3.
L'escola de futur / Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Comunicació i Promoció
Les noves tecnologies, aplicades a les classes diàries de les escoles, s'han fet realitat amb una pissarra digital desenvolupada pel grup d'Investigació Didàctica i Multimèdia de la UAB. Les experiències pilot realitzades en algunes escoles amb els materials i mètodes d'aquests investigadors han estat tot un èxit.
Las nuevas tecnologías aplicadas a las clases diarias de las escuelas se han hecho realidad con una pizarra digital desarrollada por el grupo de Investigación Didática y Multimedia de la UAB. Las experiencias piloto realizadas en algunas escuelas con los materiales y métodos de estos investigadores han sido todo un éxito.
The use of new technologies in school classrooms is now a reality thanks to the interactive whiteboard developed by the UAB's Teaching and Multimedia group. Trials of the equipment and methods developed by the researchers have been very successful.

2006 (NEO)
   

Personal and institutional archives 14 records found  1 - 10next  jump to record:
1.
1 p, 917.1 KB Carta manuscrita de Jaime Julve Pérez (Bolonya) a Pere Pascual, Director del GIFT, sobre un pagament per a assistir a la International School of Subnuclear Physics a Erice / Julve Pérez, Jaime ; Pascual, Pedro, 1934-2006
1972  
 UAB restricted access
2.
1 p, 1.3 MB Carta manuscrita de Benjamín Carreras (Junta de Energía Nuclear) a Pere Pascual comunicant el seu interès per assistir a la XII Cracow School of Theoretical Physics / Carreras Verdaguer, Benjamín Andrés ; Pascual, Pedro, 1934-2006
1972  
 UAB restricted access
3.
1 p, 1.0 MB Carta de Pere Pascual, Director del GIFT, a Maria Zaini (CERN) de recomanació de A. Santisteban i H. Rayo per a assistir a la International School of Subnuclear Physics "Ettore Majorana" / Pascual, Pedro, 1934-2006 ; Zaini, Maria
1971  
 UAB restricted access
4.
1 p, 1010.5 KB Carta de Pere Pascual, Director del GIFT (València) al prof. R. R. Gatto (Istituto di Fisica dell'Universitá, Pàdua) recomanant la sol·licitud d'A. Santisteban per a la School of Varenna / Pascual, Pedro, 1934-2006 ; Gatto, R. (Raoul)
1971  
 UAB restricted access
5.
1 p, 837.9 KB Carta de Pere Pascual, Director del GIFT (València) al prof. D. Speiser (Institute for Theoretical Physics, Heverlee, Bèlgica) recomanant la sol·licitud d'A. Mabres per a la School of Lovaina / Pascual, Pedro, 1934-2006 ; Speiser, David, !d1926-
1971  
 UAB restricted access
6.
1 p, 1.1 MB Carta de Luis Bel (Universidad Autónoma de Madrid) a Pere Pascual confirmant l'admissió d'E. Álvarez Vázquez i José Gracia Bondía a la International School of Astrophysics a Erice / Bel, Luis ; Pascual, Pedro, 1934-2006
1972  
 UAB restricted access
7.
1 p, 660.4 KB Carta d'A. Morales (Universidad de Zaragoza) a Pere Pascual demanant ajut econòmic per a una estada d'Amalio Fernández-Pacheco al XIV Cracow School of Theoretical Physics a Zakopane (Polònia) / Morales, A. (Ángel) ; Pascual, Pedro, 1934-2006
1974  
 UAB restricted access
8.
2 p, 704.1 KB Carta manuscrita de Rolf (International School of Subnuclear Physics, Erice) a Pere Pascual comentant diverses notícies / Rolf
17 1972  
 UAB restricted access
9.
1 p, 210.7 KB Carta de Pere Pascual a A. Walker (University of Edinburg) donant suport a la candidatura d'E. Llanta a assistir a la 21st Scottish Universities Summer School / Pascual, Pedro, 1934-2006
29 març 1980  
 UAB restricted access
10.
1 p, 312.4 KB Carta de Pere Pascual a A. Ebner (Villigen, Suïssa) sobre participants a la SIN Spring School of Zuoz / Pascual, Pedro, 1934-2006
abril 1978 ca  
 UAB restricted access

Personal and institutional archives : 14 records found   1 - 10next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.