Results overview: Found 265 records in 0.02 seconds.
Articles, 115 records found
Contributions to meetings and congresses, 23 records found
Books and collections, 9 records found
Research literature, 41 records found
Learning materials, 12 records found
Course materials, 62 records found
Graphic and multimedia documents, 2 records found
Personal and institutional archives, 1 records found
Articles 115 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
10 p, 437.9 KB La transició de l'espai acadèmic al professional en l'àmbit del disseny : construcció d'un dispositiu de diagnosi per a determinar el grau d'ajustament de les competències acadèmiques i les professionals dels egressats del Grau disseny / Massaguer, Lluc (EINA Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona)
Estudi de cas a EINA Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona que es formalitza en la construcció d'un sistema de diagnosi que identifiqui el nivell d'ajustament entre les competències acadèmiques impartides en el centre universitari i les competències professionals requerides en l'àmbit professional del disseny gràfic. [...]
Case study EINA Centre Universitari de Disseny i Art, that is formalized on the construction of a system of diagnosis that identifies the level of adjustment between the implemented academic competences of the University and the required professional competences, in demand within the graphic design sector. [...]

2016
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 3 (2016)  
2.
12 p, 317.0 KB El trabajo en equipo : dominio competencial en diferentes grados de la Universitat Autònoma de Barcelona y de la Universitat de Lleida / Mas Torelló, Óscar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; París Mañas, Georgina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Torrelles Nadal, Cristina (Universitat de Lleida) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Col·lectiu d'Investigadors en Formació Ocupacional - CIFO
Este artículo tiene como objetivo evaluar dimensiones de la competencia de trabajo en equipo de los estudiantes universitarios, para detectar sus debilidades y potencialidades. Se ha contado con una muestra de 245 estudiantes procedentes de diferentes grados. [...]
Aquest article té com a objectiu avaluar dimensions de la competència de treball en equip dels estudiants universitaris, per a detectar les seves febleses i potencialitats. S'ha comptat amb una mostra de 245 estudiants procedents de diferents graus. [...]
The purpose of this study was to evaluate some elements of teamwork's competence of the university students, to identify their weaknesses and potentials. The sample consisted of 245 students from different grades. [...]

2016 - 10.17345/ute.2016.978
UT. Revista de ciències de l'educació, Núm. 1 (2016) , p. 55-66  
3.
20 p, 387.5 KB Las competencias en sostenibilidad del alumnado de educación secundaria según el género / Cebrián Bernat, Gisela (Universitat Rovira i Virgili) ; Moraleda, Álvaro (Universidad Camilo José Cela) ; Olano, Jon Xavier (Universitat Rovira i Virgili) ; Boqué, Anna (Universitat Rovira i Virgili) ; Prieto, Juan (Universidad de Málaga)
En las últimas décadas es plausible un creciente reconocimiento sobre la importancia de integrar las competencias en sostenibilidad en los diferentes niveles educativos, aunque hasta la fecha los estudios sobre la educación secundaria son limitados. [...]
In the last decades, a growing recognition of the importance of integrating sustainability competences at different educational levels is plausible; however, to date studies on secondary education are still scarce. [...]

2024 - 10.5565/rev/ensciencias.5948
Enseñanza de las ciencias, Vol. 42 Núm. 1 (2024) , p. 65-83 (Investigaciones Didácticas)  
4.
21 p, 616.5 KB Aplicación de una secuencia didáctica basada en feedback entre iguales para el desarrollo de competencias / Martins Gironelli, Ludmila (Universitat de Barcelona) ; Cano García, Elena (Universitat de Barcelona) ; Ayuste González, Ana (Universitat de Barcelona)
En el presente artículo se explican los efectos de una intervención realizada para promover el desarrollo de competencias del estudiantado en el grado de Educación Social y, más concretamente, en la asignatura de Educación de Personas Adultas, mediante la realización de la biografía formativa de un aprendiz adulto, tarea iterativa que está sometida a un proceso de evaluación entre iguales. [...]
A l'article s'hi expliquen els efectes d'una intervenció realitzada per promoure el desenvolupament de competències de l'estudiantat al grau d'Educació Social i, més concretament, a l'assignatura d'Educació de Persones Adultes, mitjançant la realització de la biografia formativa d'un aprenent adult, tasca iterativa sotmesa a un procés d'avaluació entre iguals. [...]
This paper describes the results of an intervention to improve the development of skills in students studying for a degree in Social Education, and more specifically in the subject of Adult Education, by completing a learning biography of an adult learner, an iterative task that is subjected to a peer assessment process. [...]

2024 - 10.5565/rev/educar.1857
Educar, Vol. 60 Núm. 1 (2024) , p. 157-177 (Monográfico)  
5.
22 p, 191.9 KB "La lingua il seme i dialetti sono i fiori e gli accenti sono i petali" : Competenze meta-sociolinguistiche e contesti scolastici / Nodari, Rosalba (Università di Siena) ; Calamai, Silvia (Università di Siena)
Il lavoro prende in esame le risposte date a un questionario sociolinguistico da parte di 314 studenti e studentesse di alcune scuole secondarie di primo e secondo grado toscane caratterizzate da un'alta percentuale di persone con retroterra migratorio. [...]
Aquest treball examina les respostes donades a un qüestionari sociolingüístic per part de 314 alumnes d'alguns instituts toscans de secundària caracteritzats per un percentatge alt de persones d'origen immigrant. [...]
The study analyses the meta-sociolinguistic competence of students with a migratory background in some Tuscan high schools. It focuses on the students' relationship with the host country's language and the regional Italian in Tuscany, as well as the impact of multilingualism and the multilingual school environment on metalinguistic skills, including the perception of microdiatopic variation. [...]
Este trabajo examina las respuestas dadas a un cuestionario sociolingüístico por parte de 314 alumnos y alumnas de algunos institutos toscanos de secundaria caracterizados por un alto porcentaje de personas de origen inmigrante. [...]

2023 - 10.5565/rev/qdi.571
Quaderns d'Italià, Vol. 28 (2023) , p. 125-146 (Dossier 1)  
6.
17 p, 179.0 KB Alfabetización digital para la educación social : de las competencias digitales a los conocimientos críticos / Fernández-de-Castro, Pedro (Universitat Oberta de Catalunya) ; Bretones Peregrina, Eva (Universitat Oberta de Catalunya) ; Solé Blanch, Jordi (Universitat Oberta de Catalunya) ; Meneses, Julio (Universitat Oberta de Catalunya) ; Aranda, Daniel (Universitat Oberta de Catalunya) ; Sampedro, Víctor (Universidad Rey Juan Carlos)
Abordamos la intersección entre la alfabetización digital y la educación social, particularmente en el trabajo socioeducativo con la población joven orientado a fomentar su compromiso cívico. Este desafío requiere que los profesionales de la educación social tengan una formación holística en alfabetización digital, tanto en competencias como en conocimientos críticos digitales. [...]
Abordem la intersecció entre l'alfabetització digital i l'educació social, particularment a la feina socioeducativa amb la població jove orientada a fomentar-ne el compromís cívic. Aquest repte requereix que els professionals de l'educació social tinguin una formació holística en alfabetització digital, tant en competències com en coneixements crítics digitals. [...]
We address the intersection between digital literacy and social education, particularly in socio-educational work with young people aimed at fostering their civic engagement. This challenge requires that social education professionals have holistic training in digital literacy, both in skills and critical digital knowledge. [...]

2023 - 10.5565/rev/educar.1722
Educar, Vol. 60 Núm. 1 (2024) , p. 49-65 (Monográfico)  
7.
15 p, 221.4 KB Com millorar la participació estudiantil a la Universitat : estratègies per a l'adquisició de competències participatives i socials / Parés, Marc (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; Chela Alvarez, Xenia (Universitat Autònoma de Barcelona. SGR - Research Group on Urban Governance, Commons, Internet and Social Innovation - URGOCIS)
El nou marc de l'Espai Europeu d'Educació Superior posa un especial èmfasi tant en l'adquisió de competències participatives i socials com en la implicació de l'alumnat en la universitat. A través de diversos estudis de cas, la present comunicació avalua la qualitat democràtica de diferents formes de participació estudiantil (institucionals i no institucionals) a les universitats públiques catalanes. [...]
The new framework of the European Higher Education Area places particular emphasis on developing participatory and social competences and involving students in the management and government of the university. [...]

2012
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 1 (2012)  
8.
14 p, 866.5 KB Defining competencies for nurse anaesthetists : A Delphi study / Sanclemente-Dalmau, Montse (Institut Hospital del Mar d'Investigacions Mèdiques) ; Galbany Estragues, Paola (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Palomar-Aumatell, Xavier (Universitat de Vic) ; Rubinat, Esther (Universitat de Lleida)
To define the competencies of nurse anaesthetists in the hospitals of Catalonia on the basis of their clinical practice through a consensus-building process. We used the Delphi method to determine consensus among a group of 16 nurse anaesthetists. [...]
2022 - 10.1111/jan.15348
Journal of Advanced Nursing, Vol. 78 (june 2022) , p. 3696-3709  
9.
17 p, 162.6 KB Gamificación : metodología para el desarrollo de competencias específicas y transversales en Magisterio / Edo Agustín, Esther (Universidad de Zaragoza)
El desarrollo competencial del alumnado es el foco central del sistema educativo actual. Existe una ostensible necesidad de aportar a la sociedad recursos y habilidades que permitan desenvolverse en contextos académicos, laborales y sociales con fluidez y eficacia. [...]
El desenvolupament competencial de l'alumnat és el focus central del sistema educatiu actual. Hi ha una necessitat ostensible d'aportar a la societat recursos i habilitats que permetin desenvolupar-se en contextos acadèmics, laborals i socials amb fluïdesa i eficàcia. [...]
The development of students' competences is one of the central focuses of our current educational system. There is an obvious need to provide society with resources and skills that allow them to cope with the demands of academic, working and social contexts with fluency and efficiency. [...]

2023 - 10.5565/rev/educar.1768
Educar, Vol. 59 Núm. 2 (2023) , p. 333-349 (Monográfico)  
10.
12 p, 352.9 KB L'observació entre iguals com a mecanisme de desenvolupament professionaldocent. La percepció dels participants de la Xarxa de Competències Bàsiques / Duran Gisbert, David 1963- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Corcelles Seuba, Mariona (Universitat Ramon Llull) ; Miquel, Ester (Universitat Autònoma de Barcelona)
La observación entre iguales consiste en parejas de docentes, con grados de experiencia similar, que acuerdan observarse mutuamente uno o varios aspectos pedagógicos de su acción en el aula, por medio de instrumentos de recogida de evidencias, para posteriormente ofrecerse retroalimentación constructiva mutua, que permita reflexionar para encontrar objetivos de mejora. [...]
L'observació entre iguals consisteix en parelles de docents, amb graus d'experiència similar, que acorden observar-se mútuament un o diversos aspectes pedagògics de la seva acció a l'aula, per mitjà d'instruments de recollida d'evidències, per posteriorment oferir-se retroalimentació constructiva mútua, que permeti reflexionar per trobar objectius de millora. [...]
Peer observation consists of pairs of teachers, with similar degrees of experience, who agree to observe each other focusing on one or different pedagogical aspects from their action in class. Evidence-gathering tools are used to offer constructive mutual feedback afterwards, which enables reflection to set goals for improvement. [...]

Associació Catalana de Psicopedagogia i Orientació, 2020 - 10.32093/ambits.vi53.2636
Àmbits de psicopedagogia i orientació, Vol. 53 (2020) , p. 49-61
2 documents

Articles : 115 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Contributions to meetings and congresses 23 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
2 p, 3.1 MB Les competències per ensenyar, les competències per aprendre. Ciències socials, geografia i història
2011
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, VIII : 2011  
2.
68 p, 1.8 MB Les competències per ensenyar, les competències per aprendre ciències socials, geografia i història / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2011
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, VIII : 2011  
3.
1 p, 45.9 KB Competències vs metodologies docents (una proposta) / Pedreira Font, Ricard
2008
Jornades d'Innovació Docent de la UAB. Bellaterra, Catalunya, 5es : 2008  
4.
1 p, 24.7 KB Competències vs. metodologies docents (una proposta) / Pedreira Font, Ricard (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa)
2008
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 5es : 2008  
5.
9 p, 65.7 KB Desenvolupament de competències de comunicació i cooperació en l'aprenentatge de Mètodes d'Investigació / Portell Vidal, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Boixadós Anglès, Mercè (Universitat Oberta de Catalunya. Estudis de Psicologia i Ciències de l'Educació) ; Vives Brosa, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut)
El projecte aborda la problemàtica vinculada al procés d'ensenyament-aprenentatge de la matèria "Mètodes, Dissenys i Tècniques d'Investigació" en Psicologia (MeDiTI). La finalitat és produir recursos didàctics en suport digital sobre MeDiTI per afavorir en els estudiants: (1) L'adquisició de competències específiques mitjançant l'ús formatiu d'una plataforma docent virtual, i l'autoavaluació continuada; especialment per afavorir la retroalimentació del coneixement adquirit de forma autònoma abans de les sessions presencials. [...]
The present project deals with the troublesome teaching-learning process of the subject "Research Methods, Designs and Techniques" in Psychology (ReMeDeT). The main purpose is to create educational resources on a digital support (e-learning) about ReMeDeT on the side of students: (1) Acquisition of specific competencies by using an educational virtual platform and continued assessments; in order to promote feedback on the self-acquired learning before the attending sessions. [...]

2008
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 5es : 2008  
6.
11 p, 84.9 KB El macrojudici penal (La implementació de l'anàlisi de casos i la creació d'instruments multimèdia per a l'adquisició de competències argumentatives juridico-penals) / Bonet Esteva, Margarita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Teodoro, Emma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic)
Aquesta activitat d'innovació docent que presentem forma part d'un mètode d'aprenentatge mitjançant casos, basat en l'examen problemàtic i crític de l'aplicació de les estructures dogmàtiques i principis bàsics del dret penal espanyol que conformen el programa de l'assignatura Dret penal I. [...]
This is a teaching innovation activity, part of a learning method based on case analysis. This real-case analysis intends to facilitate the understanding of basic structures and principles of Criminal Law, in its General Part. [...]

2008
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 5es : 2008  
7.
7 p, 63.4 KB Millora del desenvolupament de competencies transversals mitjançant la col·laboració interuniversitaria / Vilanova i Arbós, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes) ; Amante, Beatriz (Universitat Politècnica de Catalunya. Escola Tècnica Superior d'Enginyeries Industrial i Aeronàutica de Terrassa) ; Gomà, Anton (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei d'Activitat Física) ; Ponsa, Pere (Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria de Sistemes, Automàtica i Informàtica Industrial)
Aquesta comunicació presenta una experiència col·laborativa entre l'Escola Tècnica superior d'Enginyeria (ETSE), el servei d'activitat Física (SAF) de la UAB conjuntament amb l'Escola Politècnica de Catalunya a Vilanova i la Geltrú (EPSVG). [...]
This communication presents a collaborative experience among the superior technical college of Engineering (ETSE), the service of Physical Activity (SAF) of the UAB together with the Polytechnic School of Catalonia located in Vilanova i la Geltrú (EPSVG). [...]

2008
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 5es : 2008  
8.
7 p, 44.3 KB Eines per al desenvolupament de competències d'enginyeria en un assignatura d'intel·ligència artificial / Vazquez Marco, Eduard (Centre de Visió per Computador (Bellaterra, Catalunya)) ; Vanrell i Martorell, Maria Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació)
En aquesta comunicació recollim l'experiència de tres anys en l'adaptació al nou model educatiu en una assignatura de 4rt d'enginyeria informàtica. L'objectiu ha estat el d'aconseguir una metodologia que emfatitzi les competències dels enginyers en una assignatura orientada a la resolució de problemes com és la Intel·ligència Artificial. [...]
In this paper we review a 3 years experience on the adaptation of a subject to the new education model. We are working on the Artificial Intelligence subject that is hold during the fourth year of the Computer Science degree. [...]

2008
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
9.
8 p, 344.1 KB Les competències transversals a l'escola de ciències de la salut de Manresa / Ubiergo Perramon, Imma (Fundació Universitària del Bages. Escola Universitària de Ciències de la Salut de Manresa) ; Lorza Blasco, Gonzalo (Escola Universitària de Ciències de la Salut de Manresa. Estudis de Fisioteràpia) ; Pérez Quirós, Manel (Escola Universitària de Ciències de la Salut de Manresa. Estudis de Podologia) ; Torralba Roselló, Mireia (Escola Universitària de Ciències de la Salut de Manresa. Estudis de Logopèdia) ; Valiente Ballesteros, Carme (Escola Universitària de Ciències de la Salut de Manresa. Estudis d'Infermeria)
Un dels pilars del nou marc d'ensenyament superior és l'aprenentatge basat en competències. Yáriz i Villardón defineixen una competència com el conjunt de coneixements, habilitats i actituds necessaris per a desenvolupar una ocupació donada i la capacitat de mobilitzar i aplicar aquests recursos en un entorn determinat, per a produir un resultat definit. [...]
One of the pillars of the new framework for higher education is learning based on competences. Yáriz and Villardon define one competence as knowledge, skills and attitudes, all of them needed to develop an activity, and the capacity to apply these resources on a specific environment, to produce a defined result. [...]

2008
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 5es : 2008  
10.
7 p, 52.5 KB Autoavaluació de competències transversals a l'assignatura d'anestesiologia mitjançant l'ABP / Moret Ruiz, Enrique (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Canet Capeta, Jaume (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Cubells Larrosa, Carles (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; García Guasch, Roser (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Hinojosa Zaguirre, Marta (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Oller Salas, Benjamí (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Roca Amatria, Gisela (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol)
L'EEES incideix en la necessitat de contemplar les competències transversals en la formació de pregrau. A l'assignatura optativa de pregrau d'Anestesiologia apliquem l'ABP des de l'any 2001, i ens qüestionem cóm són les competències basals dels estudiants i si les fomentem. [...]
According to the Bologna Declaration transversal competencies should be improved in undergraduate education. In our optional course of Anesthesiology we apply PBL since 2001 and now we ask ourselves what kind of transversal competencies our students have and if we can help students to improve them. [...]

2008
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 5es : 2008  

Contributions to meetings and congresses : 23 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Books and collections 9 records found  
1.
39 p, 616.8 KB Educació Bàsica. Competències Transversals. Competència Ciutadana / Flores, Mariano (Educació Alternativa (Edualter)) ; Massip Bonet, Clara (Educació Alternativa (Edualter)) ; Maristany, Berta (Educació Alternativa (Edualter)) ; Barbeito Thonon, Cecile (Escola de Cultura de Pau)
Documento oficial del Departament d'Educació de la Generalitat que concreta cómo aplicar en el aula la competencia ciudadana recogida en el currículum de la LOMLOE.
Departament d'Educació. Generalitat de Catalunya, 2024  
2.
132 p, 1.7 MB Guia per treballar i avaluar les competències generals de la UAB / Ros i Badosa, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Vicerectorat de Programació Acadèmica i Qualitat) ; Valderrama Vallés, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Microelectrònica i Sistemes Electrònics) ; Basart i Muñoz, Josep M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Castells, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Farmacologia, de Terapèutica i de Toxicologia) ; García, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física) ; Curell, Hortènsia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Cònsul Giribet, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Infermeria) ; Álvarez del Castillo, Mari Paz (Universitat Autònoma de Barcelona. Oficina de Qualitat Docent) ; Marzo Cabero, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Oficina de Qualitat Docent) ; Ponferrada Arteaga, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Observatori per a la Igualtat) ; Cabrera Corchos, Rosa María (Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Comunicació i Promoció) ; Valdés Gázquez, María (Universitat Autònoma de Barcelona. Vicerectorat de Programació Acadèmica i Qualitat) ; Moreno Colom, Sara, 1978- (Universitat Autònoma de Barcelona. Vicerectorat d'Alumnat i d'Ocupabilitat) ; Martínez, Marius, 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona. Vicerectorat de Relacions Internacionals) ; Gallego Ayala, Joana (Universitat Autònoma de Barcelona. Observatori per a la Igualtat) ; Ruíz Bueno, Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Márquez Cebrián, Ma. Dolores (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica)
La UAB va encetar fa un parell d'anys un projecte de revisió de les competències generals que haurien d'incloure tots els seus estudis de grau amb aquesta idea d'adaptar els estudis a la realitat canviant de la societat. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2021  
3.
10 p, 111.0 KB Polítiques educatives a Catalunya : competències, finançament i innovació / Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Bonal, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Plandiura, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona)
Barcelona : Crític, 2017
Canvi d'època i de polítiques públiques a Catalunya, 2017, p. 90-99  
4.
5 p, 347.4 KB L'alfabetització STEM engloba coneixements, pràctiques, competències transversals i valors / Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona)
Barcelona : Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica (CRECIM), 2020
Punts clau per STEM a l'educació infantil i incloent-hi els pares : una guia per a educadors d'infantil, 2020, p. 23-27  
5.
76 p, 979.3 KB Desigualtats en el desenvolupament de les competències al llarg de la vida / Miret, Pau, 1964-
La finalitat d'aquest capítol és esbrinar si les competències lectores i matemàtiques experimenten un deteriorament al llarg de la vida i, en cas afirmatiu, si hi ha característiques que prevenen o empitjoren aquesta pèrdua competencial. [...]
Barcelona Fundació Jaume Bofill 2015 (Polítiques (Fundació Jaume Bofill) ; 83)
Els reptes en matèria de competències de la població adulta. Una comparativa internacional a partir de les dades PIAAC, 2015, p. 89-164  
6.
10 p, 1.4 MB Disseny i aplicació d'una activitat per a integrar coneixement i autoavaluar competències metodològiques / Portell Vidal, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Boixadós Anglès, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Vives Brosa, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
En el marc de l'adaptació de la matèria Mètodes, Dissenys i Tècniques d'Investigació Psicològics a l'espai europeu d'educació superior, es proposa una activitat per a fomentar la integració en el procés d'adquisició de competències metodològiques i l'autoavaluació. [...]
En el marco de la adaptación de la materia Métodos, Diseños y Técnicas de Investigación Psicológicos al espacio europeo de educación superior, se propone una actividad para fomentar la integración en el proceso de adquisición de competencias metodológicas y la autoevaluación. [...]
As part of the adaptation of the "Psychological research methods, design and techniques" subject to the European Higher Education Area, an activity to promote integra tion in the process of acquiring methodological skills and their self-assessment was proposed. [...]

IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències experimentals i tecnologies i en ciències de la salut : cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 213-222
3 documents
7.
10 p, 1.4 MB Desenvolupament i avaluació de competències de l'estudiant mitjançant l'ús de carpetes virtuals d'aprenentatge (CAVI) / Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Jimenez Pelay, Javier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Oliver del Olmo, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Segura Aliaga, Didac (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina i Cirurgia Animals) ; González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
En aquest treball es presenta la implementació d'una innovació docent portada a terme a la UAB per un grup de cinc professors de cinc titulacions diferents. L'experiència consisteix en la implementació de carpetes d'aprenentatge virtuals (CAVI) per tal de millorar l'ensenyament, l'aprenentatge i l'avaluació de competències generals i especifiques en el context de l'espai europeu d'educació superior, tot incorporant metodologies innovadores de suport no presencial basades en les tecnologies de la informació i la comunicació. [...]
En este trabajo se presenta la implementación de una innovación docente llevada a cabo en la UAB por un grupo de cinco profesores de cinco titulaciones diferentes. La experiencia consiste en la implementación de carpetas de aprendizaje virtuales (CAVI) con el fin de mejorar la enseñanza, el aprendizaje y la evaluación de competencias generales y específicas en el contexto del espacio europeo de educación superior, incorporando metodologías innovadoras de apoyo no presencial basadas en las tecnologías de la información y la comunicación. [...]
This work presents the implementation of a teaching innovation undertaken at the UAB by a group of five teachers from five different courses. The experience consists of the implementation of Virtual Learning Files (VLFs) in order to improve the teaching, learning and assessment of general and specific skills in the context of the European Space for Higher Education, while including innovative non-classroom support methodologies based on Information and Communication Technologies. [...]

IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències experimentals i tecnologies i en ciències de la salut : cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 203-212
3 documents
8.
14 p, 1.5 MB Competències i habilitats transversals entre geologia i arqueologia prehistòrica / Estrada i Aliberas, Ma. Rita (María Rita) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Molist, Miquel, 1956- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria) ; Vicens, Enric (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Maestro i Maideu, Eudald (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Oms, O. (Oriol) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Alvarez, Aureli (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Obrador i Tudurí, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Clop i Garcia, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria) ; Borrell Tena, Ferran (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria) ; Anfruns, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria) ; Guerrero Vila, Emma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria) ; Arribas Mocoroa, Mª Eugenia (Universidad Complutense de Madrid. Facultad de Petrología) ; Serrat, David 1949- (Universitat de Barcelona. Departament d'Estratigrafia, Paleontologia i Geociències Marines) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
En aquest treball es desenvolupa una proposta concreta per abordar alguns dels objectius pedagògics, com ara la transversalitat, el treball en equip o la necessitat d'incrementar els coneixements pràctics. [...]
En este trabajo se desarrolla una propuesta concreta para abordar algunos de los objetivos pedagógicos, como la transversalidad, el trabajo en equipo o la necesidad de incrementar los conocimientos prácticos. [...]
This study develops a specific proposal for addressing some of the educational goals of the EHEA such as transversality, teamwork and the need to increase practical knowledge. The perspective from which the study was conducted was interdisciplinary cooperation among university professors who work in two quite different fields of science: geology and prehistoric archaeology. [...]

IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències experimentals i tecnologies i en ciències de la salut : cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 33-46
4 documents
9.
116 p, 1.6 MB Les competències transversals en el marc de l'EEES : l'assessorament psicopedagògic en el nou model educatiu / Chancel Valente, Gabriel ; Martínez García, Nuria ; Cuéllar Corona, Alicia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Assessorament Psicopedagògic
El cinquè volum de la col·lecció Reculls fa una proposta metodològica basada en la formació modular per a l'aprenentatge de les competències transversals, que hauran de servir per a desenvolupar i millorar les estratègies de prevenció i intervenció dels serveis d'assessorament psicopedagògic. [...]
Unitat d'Assessorament Psicopedagògic 2009 (Reculls)  

Research literature 41 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
1.5 MB Educar en competències de ciutadania democràtica. Un estudi d'un canvi curricular a l'Escola Andorrana / Sala Carrasco, Salvador ; Santisteban, Antoni, dir.
L'educació d'una ciutadania democràtica ha estat una de les preocupacions principals en el desenvolupament dels sistemes escolars a Europa. El debat públic sobre quins haurien de ser els sabers rellevants per formar ciutadans·es capaços·ces de participar en una societat democràtica ha estat central en l'àmbit de l'educació per a la ciutadania democràtica. [...]
La educación de una ciudadanía democrática ha sido una de las preocupaciones principales en el desarrollo de los sistemas escolares en Europa. El debate público sobre cuales deberían ser los saberes relevantes para formar ciudadanos·as capaces de participar en una sociedad democrática ha estado central en el ámbito de la educación para la ciudadanía democrática. [...]
Educating democratic citizens has been one of the main concerns since the development of the school systems in Europe. The public debate about which should be the knowledge of most worth to be able to participate as citizens in a democratic society has been central in the field of Education for Democratic Citizenship. [...]

2023  
2.
12 p, 722.8 KB L'Observació entre iguals a la Xarxa de Competències Bàsiques. : Informe de resultats de la recerca 2020-2021 / Duran Gisbert, David 1963- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Corcelles Seuba, Mariona ; Flores Coll, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Miquel, Ester (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Ribosa Martinez, Jesus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Soler, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Generalitat de Catalunya. Departament d'Educació, 2022  
3.
84 p, 3.2 MB El desenvolupament de les Competències Bàsiques d'Ocupabilitat de l'alumnat de l'ESO. Estudi de cas del Col·legi Montserrat / Barrios Pérez, Maria ; Jariot, Mercè, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
La recerca gira al voltant de les competències bàsiques d'ocupabilitat de l'alumnat que cursa l'etapa educativa de secundària obligatòria, l'ESO. En concret, el que es pretén és conèixer la importància que li atorga una escola concreta, el Col·legi Montserrat, a les competències bàsiques d'ocupabilitat. [...]
La investigación gira en torno a las competencias básicas de empleabilidad del alumnado que cursa la etapa educativa de secundaria obligatoria, la ESO. En concreto, lo que pretende es conocer la importancia que le otorga una escuela concreta, el Colegio Montserrat, a las competencias básicas de empleabilidad. [...]
The research revolves around the basic employability skills of pupils attending the compulsory secondary education stage, CSE. Specifically, the aim is to find out the importance given by a specific school, Montserrat School, to the basic employability skills. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2022
Grau en Pedagogia [1211]  
4.
569 p, 4.5 MB Desenvolupament de les competències socials en l'alumnat amb TEA dins l'escola inclusiva / Fortuny Guasch, Rosa ; Sanahuja Gavaldà, José María, dir.
Actualment, l'educació inclusiva segueix sent una prioritat tant a nivell internacional com nacional, doncs malgrat que les directrius polítiques aposten per les bones pràctiques educatives inclusives, encara existeixen pràctiques d'exclusió i discriminació. [...]
Actualmente, la educación inclusiva sigue siendo una prioridad tanto a nivel internacional como nacional, pues aunque las directrices políticas apuestan por las buenas prácticas educativas inclusivas, todavía existen prácticas de exclusión y discriminación. [...]
Nowadays, inclusive education remains a priority at both international and national level, because although policy guidelines are committed to good inclusive educational practices, exclusion and discrimination practices still exist. [...]

2022  
5.
43 p, 761.3 KB Tutoria entre iguals, virtual i sincrònica per a la millora de competències comunicatives en anglès i espanyol / Garriga Ràfols, Ivet ; Duran Gisbert, David, 1963-, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
En aquest treball es presenta el disseny i implementació d'una proposta educativa de tutoria entre iguals recíproca i sincrònica en un context virtual, que s'ha ideat per tal de millorar les competències comunicatives en anglès i espanyol. [...]
En este trabajo se presenta el diseño y la implementación de una propuesta educativa de tutoría entre iguales recíproca y sincrónica en un contexto virtual, que se ha ideado para mejorar las competencias comunicativas en inglés y español. [...]
This paper presents the design and implementation of an educational proposal on reciprocal and synchronous peer tutoring in a virtual context, which has been designed to improve communication competences in English and Spanish. [...]

2022
Grau en Educació Primària [1140]  
6.
201 p, 2.1 MB Investigating Reliability and Construct Validity of Situational Test of Socio-Emotional Competencies in the Iranian Context / Mafi Kermanshahi, Elham ; Sala Roca, Josefina, dir. ; Amiri, Mehrdad, dir.
El present estudi analitza la fiabilitat i la validesa de constructe del Test Situacional del Desenvolupament de Competències Socioemocionals en el context d'Iran. Per això es va traduir el test, es va validar per experts, es va fer una administració pilot i es va dissenyar un estudi exploratori no experimental amb la versió iraniana del test (SSECDT) que va ser administrada a 250 nens (amb edats de 12 a 15 anys) d'ambdós sexes que estudiaven en diferents instituts de Tehran. [...]
El presente estudio pretende investigar la fiabilidad y la validez de constructo del Test Situacional del Desarrollo de Competencias Socioemocionales en el contexto de Iran. Para ello se realizó una traducción del test, una validación por expertos, una administración piloto y se diseñó un estudio exploratorio no experimental con la versión iraniana del test (SSECDT) que fue administrada a 250 niños (con edades de 12 a 15 años) de ambos sexos que estudiaban en diferentes institutos de Tehran. [...]
The present study was an attempt to investigate the reliability and construct validity of situational test of socio-emotional competencies in the Iranian context. To run the research, following the processes of translation, expert judgment, and piloting the test, a non-experimental exploratory study was designed and the modified reliable SSECDT Persian test was administered to 250 normal children (with the age range of 12 to 15) from both male and female genders studying at different educational centers (high schools) in Tehran from various districts. [...]

2021  
7.
251 p, 2.5 MB La reforma audiovisual a Catalunya (2003-2010) : augment de competències pel CAC, una llei pel sector i intent de desgovernamentalitzar els mitjans públics / Blasco Gil, José Joaquín ; Fernández Alonso, Isabel, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura
El 1999 el Parlament de Catalunya va aprovar per unanimitat de tots els grups la Resolució 3/VI, sobre els mitjans audiovisuals de Catalunya. En ella, el poder legislatiu es fixava com a objectiu principal l'aprovació de tres lleis: una regulació marc de la comunicació audiovisual a Catalunya; una llei que transformés el Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC) en una autoritat independent amb plenes competències, i la reforma de la llei dels mitjans públics de la Generalitat. [...]
In 1999, the Parliament of Catalonia unanimously approved Resolution 3 / VI on audiovisual media. It set a triple main objective: a framework regulation of audiovisual communication in Catalonia; a law that transformed the Audiovisual Council of Catalonia (CAC) into an independent authority with full powers, and a reform of Catalan public service media. [...]

2019  
8.
12 p, 382.7 KB Test Situacional de Desarrollo de Competencias Básicas de Empleabilidad (DCBE) / Sala Roca, Josefina (Grup de Recerca en Infància i Adolescència en Risc Social) ; Arnau-Sabatés, Laura (Grup de Recerca en Infància i Adolescència en Risc Social) ; Jariot, Mercè (Grup de Recerca en Infància i Adolescència en Risc Social) ; Marzo, Teresa (Grup de Recerca en Infància i Adolescència en Risc Social) ; Urrea, Aida (Grup de Recerca en Infància i Adolescència en Risc Social) ; Ortega, Daniel (Grup de Recerca en Infància i Adolescència en Risc Social)
El DCBE es un test situacional que permite evaluar el desarrollo de las competencias básicas de empleabilidad en jóvenes de entre 12 y 18 años. El test se estructura en 5 historias que presentan diversas situaciones-problema, y en cada situación se pueden dar cinco posibles respuestas. [...]
El DCBE és un test situacional que permet avaluar el desenvolupament de les competències bàsiques d'empleabilitat en joves d'entre 12 i 18 anys. El test s'estructura en cinc històries que presenten diverses situacions-problema, i cada situació-problema té cinc possibles respostes. [...]

2020
3 documents
9.
93 p, 1.3 MB La reinserció dels presos provisionals : el Programa PROVINSERT per a la Reincorporació Social i l'Habilitació de competències per a Persones en Llibertat Provisional desprès d'haver estat en Presó Preventiva / Homedes Busquets, Biel ; Teodoro, Emma, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
Aquest treball de recerca es proposa un programa dirigit a millorar les condicions de vida i prevenir el risc d'exclusió social d'un sector de la població penitenciaria que, malgrat tenir necessitats a cobrir i factors de risc a intervenir, no ha estat objecte d'especial atenció: Les persones en llibertat provisional que han estat en presó preventiva. [...]
This research project, a program is proposed aimed at improving living conditions and preventing the risk of social exclusion of a sector of the prison population which, despite having needs to cover and risk factors to intervene, has not been subject of especial attention: People on provisional release who have been in pre-trial detention. [...]

2020
Grau en Criminologia [805]  
10.
57 p, 1.4 MB Genderless? Les competències de gènere dels i les estudiants del grau d'Educació Primària de la UAB / Gómez Mayoral, Mireia ; Foradada Villar, Mireia, dir. (Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'educació és una de les bases per canviar les estructures socials. Per tant, un dels mètodes per erradicar la disparitat de gènere és incorporar la perspectiva de gènere al currículum acadèmic (Xarxa Vives, 2017) i, sobretot, formar als i les estudiants del grau universitari d'Educació Primària amb competències de gènere (AQU, 2018), per tal d'aplicar-ho a la seva pràctica professional. [...]
2019
Grau en Pedagogia [1211]  

Research literature : 41 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Learning materials 12 records found  1 - 10next  jump to record:
1.
11 p, 148.9 KB Introducció a l'organització administrativa, òrgans i competències / Milian i Massana, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona)
Apunts sobre l'organització administrativa, els òrgans i les competències.
2020  
2.
7 p, 158.4 KB L'Administració general de l'Estat : competències dels òrgans superiors i dels òrgans directius de l'Administració general de l'Estat / Milian i Massana, Antoni
Recull de les principals disposicions que atribueixen la competència als òrgans superiors i als òrgans directius de l'Administració general de l'Estat.
2021  
3.
14 p, 155.5 KB Competència, desconcentració i trasllat de l'exercici de les competències / Milian i Massana, Antoni
Recull de disposicions que regulen la competència dels òrgans administratius, la desconcentració i el trasllat de l'exercici de les competències.
2020  
4.
23 p, 1.3 MB Breu guia didàctica per desenvolupar competències socioemocionals / Zárate Alva, Nair Elizabeth (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Soldevila, Anna (Universitat de Lleida) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Infància i Adolescència en Risc Social - IARS ; Almendros, Jorge Luis il
2019
2 documents
5.
5 p, 467.2 KB Creació i validació d'un model de competències transversals / Arnau-Sabatés, Laura, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Jariot, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Urrea, Aida (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Ortega, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Agud Morell, Ingrid (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Sánchez Martí, Angelina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Minguella, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Martín Díaz, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Ion, Georgeta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Iglesias Vidal, Edgar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Tejada Fernández, José (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Navío Gámez, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
2018  
6.
17 p, 156.1 KB Rúbrica d'autoavaluació de competències i habilitats personals i prosocials / París Romia, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Blanch Gelabert, Sílvia ; Comes, Pilar ; Edo, Mequè ; Estrada Aguilar, Joan ; Gimeno Soria, Xavier ; Morón, Mar ; Peire, Tomás ; Equip de Recerca Sumant Compromís Educatiu (ERSCE)
Les competències i habilitats personals i prosocials dels estudiants són centrals per a la formació docent i sovint són complexes d'avaluar en el marc de la formació universitària. Amb la intenció de promoure aquestes competències i la seva avaluació, l'Equip de Recerca Sumant Compromís Educatiu ha elaborat una rubríca d'avaluació per evidenciar el desenvolupament de les competències personals i prosocials per facilitar la reflexió d'alumnes, professors i mestres. [...]
2017 (ARPA-Aula de Recursos per a l'Avaluació)  
7.
7 p, 415.1 KB Per què un pla de formació en competències transversals? / Ruiz, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació)
Presentació realitzada pel dins de la Jornada de benvinguda als nous doctorands del curs 2015-16: "El doctorat com a etapa formativa. Una aproximació a l'ètica en la recerca i a la bona pràctica", organitzada per la UAB.
2016 (Eines per a la recerca)  
8.
10 p, 1.0 MB Qüestionari d'avaluació del desenvolupament de les competències personals i prosocials / Equip de Recerca Sumant Compromís Educatiu (ERSCE) ; Blanch Gelabert, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Comes, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Edo, Mequè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Estrada Aguilar, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Gimeno Soria, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Morón, Mar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; París Romia, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Peire Fernández, Tomàs (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
Les competències personals i prosocials dels estudiants són centrals per a la formació docent i sovint són complexes d'avaluar en el marc de la formació universitària. Amb la intenció de promoure aquestes competències i la seva avaluació, l'Equip de Recerca Ʃ Compromís Educatiu ha elaborat un qüestionari d'avaluació per evidenciar el desenvolupament de les competències personals i prosocials per facilitar la reflexió d'alumnes, professors i mestres. [...]
Bellaterra 2016 (ARPA-Aula de Recursos per a l'Avaluació)  
9.
22 p, 722.8 KB Balanç de competències interpersonals i acadèmiques. : Grau d'Infantil / Martínez Muñoz, Màrius (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Badillo Jiménez, Edelmira Rosa (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Blanch Gelabert, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Castell i Escuer, Margarida (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Martínez Mínguez, Maria Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Prat, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pérez i Vallverdú, Eulàlia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Marbà Tallada, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Mas Torelló, Óscar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Martínez Valero, Joan J. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Nicolich Salvat, Marc (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sabaté Gómez, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona)
La formació universitària en el Grau d'Educació Infantil és una oportunitat per conèixer i contrastar coneixements teòrics i pràctics per poder ser i fer de mestre. Aquesta formació ha de poder oferir-vos, com a estudiants, unes bases teòriques i estratègies capaces de donar resposta a una societat en canvi continu. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) 2015  
10.
18 p, 714.7 KB Balanç de competències professionals. : Grau d'Infantil / Martínez Muñoz, Màrius (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Badillo Jiménez, Edelmira Rosa (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Blanch Gelabert, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Castell i Escuer, Margarida (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Martínez Mínguez, Maria Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Prat, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pérez i Vallverdú, Eulàlia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Marbà Tallada, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Mas Torelló, Óscar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Martínez Valero, Joan J. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Nicolich Salvat, Marc (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sabaté Gómez, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona)
La formació universitària en el Grau d'Educació Infantil és una oportunitat per conèixer i contrastar coneixements teòrics i pràctics per poder ser i fer de mestre. Aquesta formació ha de poder oferir-vos, com a estudiants, unes bases teòriques i estratègies capaces de donar resposta a una societat en canvi continu. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) 2015  

Learning materials : 12 records found   1 - 10next  jump to record:
Course materials 62 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
5 p, 105.8 KB Funció i competències directives [100523] / Crespo Baquero, Ricardo ; Valle Alvaro, Elisabet del ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
L'assignatura preten oferir una visió avançada i actualitzada de les principals funcions i competències directives contemporáneas especialment en els següents àmbits: Funció directiva, ética i RSC; direcció per objectius, gestió per competèncias i avaluació del rendiment; funció i iniciativa emprenedora; gestió de projectes i de la innovació.
The subject aims at ofering an advanced and updated view of the main and most contemporary managerial tasks and competencies (managerial function) especially in the following areas: Managerial function, ethics and CSR, management by objectives, management by competencies and performance appraisal; entrepreneurship; project and innovation management.
La asignatura pretende ofrecer una visión avanzada y actualizada de las principales funciones y competencias directivas contemporáneas especialmente en los siguientes ámbitos: Función directiva, ética y RSC; dirección por objetivos, gestión por competencias y evaluación del desempeño; función e iniciativa emprendedora; gestión de proyectos y de la innovación.

2023-24
Grau en Dret i Grau en Relacions Laborals [1285]
Grau en Relacions Laborals [806]
3 documents
2.
6 p, 108.3 KB Competències Bàsiques en Recerca en Bioquímica, Biologia Molecular i Biomedicina [42894] / Garcia Quintana, David ; Ariño Carmona, Joaquín ; Boix i Borràs, Esther ; Farrés, Jaume ; Chillón Rodríguez, Miguel ; Claro Izaguirre, Enrique ; Bosch Merino, Maria Assumpcio ; Saura Antolin, Carlos Alberto ; Bayascas Ramírez, José Ramón ; Varejao Nogueira, Nathalia ; Pallares Goitiz, Irantzu ; Sánchez Groot, Natalia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
L'objectiu global del mòdul és que l'estudiant adquireixi competències bàsiques de recerca en Bioquímica, Biologia Molecular i Biomedicina, per tal d'establir unes bases sòlides com a futura científica biomolecular. [...]
The global objective of the course is for the student to acquire fundamental competencies in Biochemistry, Molecular Biology, and Biomedical research, to gain a solid grounding as a biomolecular scientist. [...]
El objetivo global del módulo es que el estudiante adquiera competencias básicas de investigación en Bioquímica, Biología Molecular y Biomedicina, para sentar unas bases sólidas como futura científica biomolecular. [...]

2023-24
Màster Universitari en Bioquímica, Biologia Molecular i Biomedicina [1153]
3 documents
3.
9 p, 119.5 KB Competències i Recursos per a la Recerca i la Professionalització [42492] / Martinez Gil, Victor ; Gonzalez Quesada, Alfonso ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
La primera part del mòdul es dedicarà a oferir una orientació general sobre les tècniques i els coneixements fonamentals per a l'edició i correcció de textos catalans d'èpoques diferents. Aquests continguts s'oferiran durant el primer semestre, i aniran a càrrec de Lluís Cifuentes (edició de textos medievals, bloc 1) i de Víctor Martínez Gil (edició de textos contemporanis i correcció de textos, bloc 2). [...]
The first part of the module will be devoted to providing a general guidance on the techniques and the fundamental knowledge for editing and correcting Catalan texts from different periods. These contents will be offered during the first semester, and will be given by Lluís Cifuentes (edition of medieval texts, block 1) and Víctor Martínez Gil (edition of contemporary texts and correction of texts, block 2). [...]
La primera parte del módulo se dedicará a ofrecer una orientación general sobre las técnicas y los conocimientos fundamentales para la edición y corrección de textos catalanes de épocas diferentes. [...]

2023-24
Màster Universitari en Estudis Avançats de Llengua i Literatura Catalanes [1124]
3 documents
4.
5 p, 105.8 KB Competències Bàsiques en Recerca Translacional i Clínica [42896] / Pallares Goitiz, Irantzu ; Rodríguez Frías, Francisco ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
Aquest mòdul pretèn apropar a l'estudiant al funcionament de la recerca en un hospital terciari, mostrants les diferents fases clíniques i d'investigació entre el diagnòstic i el tractament de la malaltia. [...]
This module aims to approach the students to the functioning of research in a tertiary hospital, by showing the different medical states from diagnostic to care of diseases. The aim of the module is to enable students to acquire the basic knowledge on the ethical, methodological, regulatory and logistical aspects used in translational and clinical research, to be able to plan experiments in human pathology based on Genomics, Proteomics, Cytomics and Metabolomics, to acquire the knowledge to identify the transferability of the results of their research to the market, and to understand the bases and the 1 identify the transferability of the results of their research to the market, and to understand the bases and the application of new diagnostic tools (massive sequencing, magnetic resonance imaging, microarrays, nanotechnology, etc. [...]
El objetivo de este módulo es que los estudiantes adquieran los conocimientos básicos sobre los aspectos éticos, metodológicos, regulatorios y logísticos utilizados en la investigación traslacional y clínica, para poder planear los experimentos en patología humana basada en la genómica, proteómica, metabolómica y Cytomics, para adquirir los conocimientos necesarios para identificar la transferibilidad de los resultados de su investigación al mercado, y para entender las bases y la aplicación de nuevas 1 investigación al mercado, y para entender las bases y la aplicación de nuevas herramientas de diagnóstico (secuenciación masiva, la resonancia magnética, microarrays, nanotecnología, etc) y las terapias avanzadas en humanos patología.

2023-24
Màster Universitari en Bioquímica, Biologia Molecular i Biomedicina [1153]
3 documents
5.
7 p, 111.2 KB Organització, qualificació i competències [100484] / Molina Romo, Oscar ; Godino Pons, Alejandro ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
Es tracta d'una assignatura optativa de quart curs, segon semestre. Forma part de les assignatures que configuren la Menció Organització del Treball i s'inclou en l'àmbit de la Sociologia. Els seus objectius son que en finalitzar l'assignatura l'alumnat pugui: Conèixer els arguments que sostenen la importància de la formació per a accedir a l'ocupació i per a progressar a l'àmbit professional. [...]
This is an optional subject for the fourth year, second semester. It is part of the subjects that make up the Mention Organizatio - Know the arguments that support the importance of training to gain access to employ - Provide a vision of the different approaches to skills and qualifications, as well as the - know the various different ways to obtain competences and qualifications and analyz - Understand the relationship between training and employment and its specification in - Analyze the problems of matching between the training obtained and the qualification - These objectives are complemented with the acquisition of basic skills in the search.
Se trata de una asignatura optativa de cuarto curso, segundo semestre. Forma parte de las asignaturas que configuran la Mención Organización del Trabajo y se incluye en el ámbito de la Sociología. [...]

2023-24
Grau en Dret i Grau en Relacions Laborals [1285]
Grau en Relacions Laborals [806]
3 documents
6.
5 p, 105.2 KB Competències Bàsiques en Recerca Translacional i Clínica [42896] / Quer, Josep 1963- ; Rodríguez Frías, Francisco ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
Aquest mòdul pretèn apropar a l'estudiant al funcionament de la recerca en un hospital terciari, mostrants les diferents fases clíniques i d'investigació entre el diagnòstic i el tractament de la malaltia. [...]
This module aims to approach the students to the functioning of research in a tertiary hospital, by showing the different medical states from diagnostic to care of diseases. The aim of the module is to enable students to acquire the basic knowledge on the ethical, methodological, regulatory and logistical aspects used in translational and clinical research, to be able to plan experiments in human pathology based on Genomics, Proteomics, Cytomics and Metabolomics, to acquire the knowledge to identify the transferability of the results of their research to the market, and to understand the bases and the application of new diagnostic tools (massive sequencing, magnetic resonance imaging, microarrays, nanotechnology, etc. [...]
El objetivo de este módulo es que los estudiantes adquieran los conocimientos básicos sobre los aspectos éticos, metodológicos, regulatorios y logísticos utilizados en la investigación traslacional y clínica, para poder planear los experimentos en patología humana basada en la genómica, proteómica, metabolómica y Cytomics, para adquirir los conocimientos necesarios para identificar la transferibilidad de los resultados de su investigación al mercado, y para entender las bases y la aplicación de nuevas herramientas de diagnóstico (secuenciación masiva, la resonancia magnética, microarrays, nanotecnología, etc) y las terapias avanzadas en humanos patología.

2022-23
Màster Universitari en Bioquímica, Biologia Molecular i Biomedicina [1153]
3 documents
7.
6 p, 108.8 KB Competències Bàsiques en Recerca en Bioquímica, Biologia Molecular i Biomedicina [42894] / Garcia Quintana, David ; Ariño Carmona, Joaquín ; Boix i Borràs, Esther ; Farrés, Jaume ; Casamayor Gracia, Antonio ; Chillón Rodríguez, Miguel ; Claro Izaguirre, Enrique ; Bosch i Merino, Assumpció ; Galea, Elena ; Saura Antolin, Carlos Alberto ; Bayascas Ramírez, José Ramón ; Reverter Cendros, David ; Pallarès i Goitiz, Irantzu ; Sánchez Groot, Natalia ; Torrent Burgas, Marc ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
L'objectiu global del mòdul és que l'estudiant adquireixi competències bàsiques de recerca en Bioquímica, Biologia Molecular i Biomedicina, per tal d'establir unes bases sòlides com a futura científica biomolecular. [...]
The global objective of the course is for the student to acquire fundamental competencies in Biochemistry, Molecular Biology, and Biomedical research, to gain a solid grounding as a biomolecular scientist. [...]
El objetivo global del módulo es que el estudiante adquiera competencias básicas de investigación en Bioquímica, Biología Molecular y Biomedicina, para sentar unas bases sólidas como futura científica biomolecular. [...]

2022-23
Màster Universitari en Bioquímica, Biologia Molecular i Biomedicina [1153]
3 documents
8.
8 p, 117.6 KB Competències i Recursos per a la Recerca i la Professionalització [42492] / Martinez Gil, Víctor ; González Quesada, Alfonso ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
La primera part del mòdul es dedicarà a oferir una orientació general sobre les tècniques i els coneixements fonamentals per a l'edició i correcció de textos catalans d'èpoques diferents. Aquests continguts s'oferiran durant el primer semestre, i aniran a càrrec de Lluís Cifuentes (edició de textos medievals, bloc 1) i de Víctor Martínez Gil (edició de textos contemporanis i correcció de textos, bloc 2). [...]
The first part of the module will be devoted to providing a general guidance on the techniques and the fundamental knowledge for editing and correcting Catalan texts from different periods. These contents will be offered during the first semester, and will be given by Lluís Cifuentes (edition of medieval texts, block 1) and Víctor Martínez Gil (edition of contemporary texts and correction of texts, block 2). [...]
La primera parte del módulo se dedicará a ofrecer una orientación general sobre las técnicas y los conocimientos fundamentales para la edición y corrección de textos catalanes de épocas diferentes. [...]

2022-23
Màster Universitari en Estudis Avançats de Llengua i Literatura Catalanes [1124]
3 documents
9.
7 p, 110.7 KB Organització, qualificació i competències [100484] / Molina Romo, Óscar 1962- ; Godino Pons, Alejandro ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
Es tracta d'una assignatura optativa de quart curs, segon semestre. Forma part de les assignatures que configuren la Menció Organització del Treball i s'inclou en l'àmbit de la Sociologia. Els seus objectius son que en finalitzar l'assignatura l'alumnat pugui: Conèixer els arguments que sostenen la importància de la formació per a accedir a l'ocupació i per a progressar a l'àmbit professional. [...]
This is an optional subject for the fourth year, second semester. It is part of the subjects that make up the Mention Organizatio - Know the arguments that support the importance of training to gain access to employ - Provide a vision of the different approaches to skills and qualifications, as well as the - know the various different ways to obtain competences and qualifications and analyz - Understand the relationship between training and employment and its specification in - Analyze the problems of matching between the training obtained and the qualification - These objectives are complemented with the acquisition of basic skills in the search.
Se trata de una asignatura optativa de cuarto curso, segundo semestre. Forma parte de las asignaturas que configuran la Mención Organización del Trabajo y se incluye en el ámbito de la Sociología. [...]

2022-23
Grau en Dret i Grau en Relacions Laborals [1285]
Grau en Relacions Laborals [806]
3 documents
10.
5 p, 105.6 KB Funció i competències directives [100523] / Crespo Baquero, Ricardo ; Valle Alvaro, Elisabet ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
L'assignatura preten oferir una visió avançada i actualitzada de les principals funcions i competències directives contemporáneas especialment en els següents àmbits: Funció directiva, ética i RSC; direcció per objectius, gestió per competèncias i avaluació del rendiment; funció i iniciativa emprenedora; gestió de projectes i de la innovació.
The subject aims at ofering an advanced and updated view of the main and most contemporary managerial tasks and competencies (managerial function) especially in the following areas: Managerial function, ethics and CSR, management by objectives, management by competencies and performance appraisal; entrepreneurship; project and innovation management.
La asignatura pretende ofrecer una visión avanzada y actualizada de las principales funciones y competencias directivas contemporáneas especialmente en los siguientes ámbitos: Función directiva, ética y RSC; dirección por objetivos, gestión por competencias y evaluación del desempeño; función e iniciativa emprendedora; gestión de proyectos y de la innovación.

2022-23
Grau en Dret i Grau en Relacions Laborals [1285]
Grau en Relacions Laborals [806]
3 documents

Course materials : 62 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Graphic and multimedia documents 2 records found  
1.
1024x1610, 896.6 KB Unitat pel Socialisme : per una Catalunya plenament lliure : totes les competencies a la Generalitat / Unitat pel Socialisme
Sant Adrià : Miralles, [1980]  
2.
681x1040, 845.1 KB Vota Unitat pel Socialisme : per una Catalunya plenament lliure, totes les competències a la Generalitat / Unitat pel Socialisme
Sant Adrià : Miralles, [1980]  

Personal and institutional archives 1 records found  
1.
2 p, 627.7 KB Notes prèvies per a una discussió sobre les competències del Consejo de Seguridad Nuclear a la zona afectada de Palomares (Almería) / Bigues, Jordi
Qüestionaments legals sobre alguns paràgrafs de l'Informe preliminar realitzat pel Consejo de Seguridad Nuclear (CSN) sobre la situació de Palomares a 1985.
1985  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.