Resultats globals: 372 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 92 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 6 registres trobats
Llibres i col·leccions, 5 registres trobats
Documents de recerca, 72 registres trobats
Materials didàctics, 10 registres trobats
Materials acadèmics, 176 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 1 registres trobats
Fons personals i institucionals, 10 registres trobats
Articles 92 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
Developmental outcome of electroencephalographic findings in SYNGAP1 encephalopathy / Ribeiro-Constante, Juliana (Hospital Sant Joan de Déu (Barcelona, Catalunya)) ; Tristán-Noguero, A. (Institut de Recerca Sant Pau) ; Martínez Calvo, Fernando Francisco (Hospital Universitario Miguel Servet) ; Ibañez-Mico, Salvador (Hospital Universitario de Arrixaca) ; Peña Segura, José Luis (Hospital Universitario Miguel Servet) ; Ramos-Fernández, José Miguel (Hospital Regional Universitario de Málaga) ; Moyano Chicano, María del Carmen (Hospital Regional Universitario de Málaga) ; Camino León, Rafael (Hospital Universitario Reina Sofía) ; Soto Insuga, Víctor (Hospital Universitario Infantil del Niño Jesús) ; González Alguacil, Elena (Hospital Universitario Infantil del Niño Jesús) ; Valera Dávila, Carlos (Hospital Sant Joan de Déu (Barcelona, Catalunya)) ; Fernández-Jaén, Alberto (Hospital Universitario Quironsalud) ; Plans, Laura (Xarxa Assistencial) ; Camacho, Ana (Universidad Complutense de Madrid) ; Visa-Reñé, Nuria (Hospital Universitario Arnau de Vilanova) ; Martin-Tamayo Blázquez, María del Pilar (Hospital General Universitario de Jerez de la Frontera) ; Paredes-Carmona, Fernando (Hospital Universitario Arnau de Vilanova) ; Marti-Carrera, Itxaso (Hospital Universitario Donostia) ; Hernández-Fabián, Aránzazu (Complejo Asistencial Universitario de Salamanca) ; Tomas Davi, Meritxell (Xarxa Assistencial) ; Sanchez, Merce Casadesus (Xarxa Assistencial) ; Herraiz, Laura Cuesta (Hospital de Manises) ; Pita, Patricia Fuentes (Hospital Clínico Universitario Santiago de Compostela) ; Gonzalez, Teresa Bermejo (Servicio de Neurología Pediátrica) ; O'Callaghan, Maria del Mar (Hospital Sant Joan de Déu (Barcelona, Catalunya)) ; Iglesias Santa Polonia, Federico Felipe (Hospital Universitario de Burgos) ; Cazorla, María Rosario (Hospital Universitario Puerta de Hierro Majadahonda) ; Ferrando Lucas, María Teresa (Hospital Universitario Quironsalud) ; González-Meneses, Antonio (Hospital Universitario Virgen del Rocío) ; Sala-Coromina, Júlia (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Macaya Ruiz, Alfons (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Lasa-Aranzasti, Amaia (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Cueto-González, Anna Mª (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Valera Párraga, Francisca (Hospital Universitario de Arrixaca) ; Campistol Plana, Jaume (Hospital Sant Joan de Déu (Barcelona, Catalunya)) ; Serrano, Mercedes (Hospital Sant Joan de Déu (Barcelona, Catalunya)) ; Alonso, Xenia (Hospital Sant Joan de Déu (Barcelona, Catalunya)) ; Del Castillo-Berges, Diego (Institut de Recerca Sant Pau) ; Schwartz-Palleja, Marc (Universitat Pompeu Fabra) ; Illescas, Sofía (Hospital Sant Joan de Déu (Barcelona, Catalunya)) ; Ramírez Camacho, Alia (Hospital Sant Joan de Déu (Barcelona, Catalunya)) ; Sans Capdevila, Oscar (Hospital Sant Joan de Déu (Barcelona, Catalunya)) ; García-Cazorla, Angels (Hospital Sant Joan de Déu (Barcelona, Catalunya)) ; Bayés, Àlex (Institut de Recerca Sant Pau) ; Alonso-Colmenero, Itziar (Hospital Sant Joan de Déu (Barcelona, Catalunya)) ; Universitat Autònoma de Barcelona
SYNGAP1 haploinsufficiency results in a developmental and epileptic encephalopathy (DEE) causing generalized epilepsies accompanied by a spectrum of neurodevelopmental symptoms. Concerning interictal epileptiform discharges (IEDs) in electroencephalograms (EEG), potential biomarkers have been postulated, including changes in background activity, fixation-off sensitivity (FOS) or eye closure sensitivity (ECS). [...]
2024 - 10.3389/fcell.2024.1321282
Frontiers in Cell and Developmental Biology, Vol. 12 (march 2024)  
2.
16 p, 1.6 MB Engineering the synthetic β-alanine pathway in Komagataella phaffii for conversion of methanol into 3-hydroxypropionic acid / Àvila Cabré, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Pérez-Trujillo, Míriam (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Ressonància Magnètica Nuclear) ; Albiol i Sala, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Ferrer, Pau (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental)
Methanol is increasingly gaining attraction as renewable carbon source to produce specialty and commodity chemicals, as it can be generated from renewable sources such as carbon dioxide (CO2). In this context, native methylotrophs such as the yeast Komagataella phaffii (syn Pichia pastoris) are potentially attractive cell factories to produce a wide range of products from this highly reduced substrate. [...]
2023 - 10.1186/s12934-023-02241-9
Microbial Cell Factories, Vol. 22 (November 2023) , art. 237  
3.
13 p, 9.1 MB De novo KCNA6 variants with attenuated 1.6 channel deactivation in patients with epilepsy / Salpietro, Vincenzo (University of L'Aquila) ; Galassi Deforie, Valentina (University College London) ; Efthymiou, Stephanie (University College London) ; O'Connor, Emer (University College London) ; Marcé-Grau, Anna (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Maroofian, Reza (University College London) ; Striano, Pasquale (Istituto "Giannina Gaslini") ; Zara, Federico (Istituto "Giannina Gaslini") ; Morrow, Michelle M. (GeneDx) ; Reich, Adi (GeneDx) ; Blevins, Amy (GeneDx) ; Sala-Coromina, Júlia (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Accogli, Andrea (Istituto "Giannina Gaslini") ; Fortuna, Sara (Istituto Italiano di Tecnologia (IIT)) ; Alesandrini, Marie (Centre Hospitalier Universitaire Nantes) ; Au, P. Y. Billie (University of Calgary) ; Singhal, Nilika Shah (University of California) ; Cogne, Benjamin (L'Institut du Thorax) ; Isidor, Bertrand (L'Institut du Thorax) ; Hanna, Michael G. (National Hospital for Neurology and Neurosurgery) ; Macaya Ruiz, Alfons (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Kullmann, Dimitri M. (University College London) ; Houlden, Henry (University College London) ; Männikkö, Roope (University College London) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Mutations in the genes encoding neuronal ion channels are a common cause of Mendelian neurological diseases. We sought to identify novel de novo sequence variants in cases with early infantile epileptic phenotypes and neurodevelopmental anomalies. [...]
2022 - 10.1111/epi.17455
Epilepsia, Vol. 64 (december 2022) , p. 443-455  
4.
30 p, 997.5 KB Glycerol metabolism of Pichia pastoris (Komagataella spp.) characterised by 13 C-based metabolic flux analysis / Tomàs Gamisans, Màrius (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Ødum, Anders Sebastian Rosenkrans (Technical University of Denmark. Department of Biotechnology and Biomedicine) ; Workman, Mhairi (Novo Nordisk) ; Ferrer, Pau (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Albiol i Sala, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental)
Metabolic flux analysis based on 13 C-derived constraints has proved to be a powerful method for quantitative physiological characterisation of one of the most extensively used microbial cell factory platforms, Pichia pastoris (syn. [...]
2019 - 10.1016/j.nbt.2019.01.005
New Biotechnology, Vol. 50 (May 2019) , p. 52-59  
5.
34 p, 614.1 KB Rational development of bioprocess engineering strategies for recombinant protein production in Pichia pastoris (Komagataella phaffii) using the methanol-free GAP promoter. Where do we stand? / Garcia-Ortega, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Cámara, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Ferrer, Pau (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Albiol i Sala, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Montesinos Seguí, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Valero Barranco, Francisco (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental)
The increasing demand for recombinant proteins for a wide range of applications, from biopharmaceutical protein complexes to industrial enzymes, is leading to important growth in this market. Among the different efficient host organism alternatives commonly used for protein production, the yeast Pichia pastoris (Komagataella phaffii) is currently considered to be one of the most effective and versatile expression platforms. [...]
2019 - 10.1016/j.nbt.2019.06.002
New Biotechnology, Vol. 53 (November 2019) , p. 24-34  
6.
16 p, 4.0 MB High throughput 13 C-metabolic flux analysis of 3-hydroxypropionic acid producing Pichia pastoris reveals limited availability of acetyl-CoA and ATP due to tight control of the glycolytic flux / Fina Romero, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Millard, Pierre (Université de Toulouse) ; Albiol i Sala, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Ferrer, Pau (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Heux, Stephanie (Université de Toulouse)
Production of 3-hydroxypropionic acid (3-HP) through the malonyl-CoA pathway has yielded promising results in Pichia pastoris (Komagataella phaffii), demonstrating the potential of this cell factory to produce this platform chemical and other acetyl-CoA-derived products using glycerol as a carbon source. [...]
2023 - 10.1186/s12934-023-02123-0
Microbial cell factories, Vol. 22 (June 2023) , art. 117  
7.
14 p, 1.1 MB Systematic Collaborative Reanalysis of Genomic Data Improves Diagnostic Yield in Neurologic Rare Diseases / Bullich Vilanova, Gemma (Centre de Regulació Genòmica) ; Matalonga, Leslie (Centro Nacional Análisis Genómico (CNAG)-Centre for Genomic Regulation (CRG). The Barcelona Institute of Science and Technology) ; Pujadas, Montserrat (Universitat Pompeu Fabra) ; Papakonstantinou, Anastasios (Centro Nacional Análisis Genómico (CNAG)-Centre for Genomic Regulation (CRG). The Barcelona Institute of Science and Technology) ; Piscia, Davide (Centro Nacional Análisis Genómico (CNAG)-Centre for Genomic Regulation (CRG). The Barcelona Institute of Science and Technology) ; Tonda, Raúl (Centre de Regulació Genòmica) ; Artuch, R (Centro de Investigación Biomédica en Red de Enfermedades Raras) ; Gallano, Pia (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Garrabou, Glòria (CELLEX-Institut d'Investigació Biomèdica August Pi i Sunyer (IDIBAPS)) ; González, Juan Ramón (Centro de Investigaciones Biomédicas en Red de Epidemiología y Salud Pública (CIBERESP). Instituto de Salud Carlos III) ; Grinberg, Daniel (Institut de Recerca Sant Joan de Déu) ; Guitart, Míriam (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Laurie, Steven (Centre de Regulació Genòmica) ; Lázaro, Conxi (Centro de Investigación Biomédica en Red de Cáncer) ; Luengo, Cristina (Centre de Regulació Genòmica) ; Martí, Ramon A (Hospital Universitari Vall d'Hebron. Institut de Recerca) ; Milà, Montserrat (Institut d'Investigació Biomèdica August Pi I Sunyer (IDIBAPS)) ; Ovelleiro, David (Centre de Regulació Genòmica) ; Parra, Genís (Centre de Regulació Genòmica) ; Pujol, Aurora 1968- (Institut d'Investigació Biomèdica de Bellvitge) ; Tizzano, Eduardo (Hospital Universitari Vall d'Hebron. Institut de Recerca) ; Macaya Ruiz, Alfons (Hospital Universitari Vall d'Hebron. Institut de Recerca) ; Palau, Francesc (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona) ; Ribes, Antònia (Institut d'Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer) ; Pérez-Jurado, Luis A. (Women's and Children's Hospital. South Australian Health and Medical Research Institute and The University of Adelaide) ; Beltran i Agulló, Sergi (Universitat de Barcelona. Departament de Genètica, Microbiologia i Estadística) ; Schlüter, Agatha (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; Rodriguez-Palmero, Agustí (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; Cáceres, Alejandro (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; Nascimento, Andrés (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; García-Cazorla, Àngels (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; Cueto-González, Anna Mª (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; Marcé-Grau, Anna (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; Ruiz Nel Lo, Anna (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; Martínez-Monseny, Antonio (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; Sànchez, Aurora (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; García, Belén (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; Pérez-Dueñas, Belén (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; Gel, Bernat (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; Fusté, Berta (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; Hernández-Ferrer, Carles (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; Casasnovas, Carlos (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; Ortez González, Carlos Ignacio (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; Arjona, César (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; Hernando-Davalillo, Cristina (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; Natera de Benito, Daniel (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; Picó Amador, Daniel (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; Gómez-Andrés, David (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; Yubero, Délia (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; Pelegrí-Sisó, Dolors (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; Verdura, Edgard (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; García-Arumí, Elena (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; Castellanos, Elisabeth (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; Gabau, Elisabeth (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; Tobías, Ester (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; López-Grondona, Fermina (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; Cardellach, Francesc (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; Garcia-Garcia, Francesc Josep (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; Munell, Francina (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; Tort, Frederic (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; Aznar, Gemma (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; Olivé-Cirera, Gemma (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; Tell, Gemma (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; Muñoz-Pujol, Gerard (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; Paramonov, Ida (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; Blanco Guillermo, Ignacio (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; Madrigal, Irene (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; Valenzuela, Irene (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; Gut, Ivo (Centre Nacional d'Anàlisi Genòmica) ; Cusco, Ivon (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; Trotta, Jean-Rémi (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; Cruz, Jordi (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; Diaz-Manera, Jordi (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Milisenda, José César (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; Ma Grau, Josep (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; Garcia-Villoria, Judit (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; Armstrong, Judith (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; Cantó, Judith (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; Sala-Coromina, Júlia (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; Rodríguez-Revenga, Laia (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; Alías, Laura (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; Gort, Laura (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; Gonzalez-Quereda, L (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; Costa, Mar (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; Fernández-Callejo, Marcos (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; López-Sánchez, Marcos (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; Álvarez-Mora, Maria Isabel (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; Gut, Marta (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; Serrano, Mercedes (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; Raspall-Chaure, Miquel (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; Del Toro, Mireia (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; Bayés, Mònica (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; Baena Díez, Neus (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; Spataro, Nino (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; Capdevila, Núria (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; Ugarteburu, Olatz (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; Muñoz-Cabello, Patricia (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; Romero Duque, Penélope (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; Rabionet, Raquel (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; Rojas-Garcia, Ricard (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Calvo-Escalona, Rosa (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; Urreizti, Roser (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; Bernal, Sara (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Boronat, Susanna (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Balcells, Susana (Centre nacional d'anàlisi genòmica) ; Vendrell, Teresa (Centre Nacional d'Anàlisi Genòmica (Catalunya). Undiagnosed Rare Disease Program of Catalonia-URD-Cat) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Many patients experiencing a rare disease remain undiagnosed even after genomic testing. Reanalysis of existing genomic data has shown to increase diagnostic yield, although there are few systematic and comprehensive reanalysis efforts that enable collaborative interpretation and future reinterpretation. [...]
2022 - 10.1016/j.jmoldx.2022.02.003
Journal of Molecular Diagnostics, Vol. 24 Núm. 5 (may 2022) , p. 529-542  
8.
12 p, 111.2 KB Baudelaire en vers català : «Don Juan aux Enfers» / Sala Sanahuja, Joaquim 1954- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
A partir del poema «Don Juan aux enfers», de caràcter narratiu, inclòs a Les Fleurs du Mal, de Charles Baudelaire, el text presenta una anàlisi de les qüestions traductives lligades al mite de Don Juan i als mitologemes que en deriven. [...]
Based on the narrative poem "Don Juan aux enfers", in Les Fleurs du Mal by Charles Baudelaire, the text analyzes the translation issues linked to the myth of Don Juan and the mytholemes that stem from it. [...]

2021 - 10.5565/rev/quaderns.27
Quaderns : revista de traducció, Vol. 28 (2021) , p. 33-43  
9.
26 p, 654.4 KB Evidencias de validez criterial del Test Situacional de Desarrollo de las Competencias Básicas de Empleabilidad / Jariot, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Arnau-Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Ortega, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Las competencias básicas de empleabilidad son clave para que los jóvenes puedan acceder y mantenerse activos en el mercado laboral, especialmente en un contexto de escasez de empleo. Este estudio presenta la validación criterial de un test diseñado para evaluar el Desarrollo de las Competencias Básicas de Empleabilidad (DCBE) de los jóvenes en edad prelaboral y durante la educación obligatoria. [...]
Basic employability competencesare key for young people to access and remain active in the labour market, especially in a context of job scarcity. This study presents the criteria validation of a test designed to assess the Development of Basic Employability Competences (DCBE) among young people of pre-employment age during compulsory education. [...]

2022 - 10.25115/ejrep.v20i57.5088
Revista electrónica de investigación psicoeducativa y psicopedagógica, Vol. 20(2) Núm. 57 (2022), p. 377-402  
10.
14 p, 8.7 MB Ferritin But Not Iron Increases in Retina Upon Systemic Iron Overload in Diabetic and Iron-Dextran Injected Mice / Bonet, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Pampalona Sala, Judit (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Biotecnologia Animal i de Teràpia Gènica (CBATEG)) ; José Cunilleras, Eduard (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina i Cirurgia Animals) ; Nacher García, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Ruberte, Jesús (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals)
Iron overload causes oxidative damage in the retina, and it has been involved in the pathogeny of diabetic retinopathy, which is one of the leading causes of blindness in the adult population worldwide. [...]
2023 - 10.1167/iovs.64.3.22
Investigative Ophthalmology & Visual Science, Vol. 64 (march 2023)  

Articles : 92 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 6 registres trobats  
1.
13 p, 1.4 MB Instrumento de coordinación educativa para el desarrollo de competencias de empleabilidad en adolescentes tutelados / Jariot, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Marzo Arpón, Maite (Universitat Ramon Llull) ; Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Arnau-Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona)
Clasificar las competencias básicas de empleabilidad para conseguir y mantener el empleo eincluso promocionarse en el mercado laboral preocupa a muchos expertos de distintas áreas deconocimiento. Si bien encontramos clasificaciones, no existe literatura científica sobre modelosde competencias básicas de empleabilidad. [...]
Identifying and classifying the basic transversal competence to obtain,maintain a job and be promoted in the labour market is an issue that many experts are concerned about. Even though there are different classifications, the employability competencemodels are much scarcer. [...]

2018
XIV FAPMI. No hablar, no ver, no oir. Barcelona, : 2018  
2.
1 p, 951.8 KB Development of Outcome Indicators for the Foster Care System in Catalonia / Llosada Gistau, Joan (Generalitat de Catalunya. Direcció General d'Atenció a la Infància i l'Adolescència) ; Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Muner Armengol, Jordi (Generalitat de Catalunya. Direcció General d'Atenció a la Infància i l'Adolescència) ; Pérez Romero, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Arnau-Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona)
2018
EUSARF International Conference. Porto, XV : 2018  
3.
1 p, 4.3 MB Verification of the Temporal Stability (Test-Retest) of the Test of Social-Emotional Skills Development in Young People (DCSE-J) / Rodríguez Pérez, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Doval Dieguez, Eduardo (Universitat Autònoma de Barcelona)
2018
EUSARF International Conference. Porto, XV : 2018  
4.
1 p, 2.3 MB Convergent Validity of the Test of Social-Emotional Skills Development in Young people (DCSE-J) / Rodríguez Pérez, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sanz Escutia, Clara (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Urrea Monclús, Aida (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona)
2018
EUSARF International Conference. Porto, XV : 2018  
5.
14 p, 3.5 MB Test situacional para el diagnóstico de competencias socioemocionales (CSEJ). Estabilidad temporal TEST-RETEST / Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rodríguez Pérez, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona)
2017
Seminario Interuniversitario de Pedagogia Social. Sevilla, XXX : 2017  
6.
14 p, 29.5 MB Test de competencias socioemocionales para jóvenes(CSEJ). Estabilidad temporal test-retest / Rodríguez Pérez, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rodríguez Parrón, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona)
2017
CIMIE17. Bilbao, : 2017  

Llibres i col·leccions 5 registres trobats  
1.
13 p, 356.1 KB Maternidades tuteladas : vivencias y proyecciones de emancipación de jóvenes madres dentro del sistema de protección catalán / Faustino, Rita ; Sala-Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Infància i Adolescència en Risc Social - IARS
Este trabajo colectivo sobre el tránsito a la vida adulta de jóvenes egresados de sistemas de protección y jóvenes vulnerables compila una serie de capítulos con información actual, relevante, en ocasiones impactante y con reflexiones sobre ese periodo vital y sus protagonistas. [...]
Madrid Dyckinson 2022
El tránsito a la vida adulta de jóvenes de sistemas de protección y jóvenes vulnerables, 2022, p. 81-93  
2.
14 p, 428.0 KB La preparación para la autonomía de las personas jóvenes tuteladas : resultados preliminares del proyecto CALEAMI / Arnau-Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Sanz Escutia, Clara (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Infància i Adolescència en Risc Social - IARS
Este trabajo colectivo sobre el tránsito a la vida adulta de jóvenes egresados de sistemas de protección y jóvenes vulnerables compila una serie de capítulos con información actual, relevante, en ocasiones impactante y con reflexiones sobre ese periodo vital y sus protagonistas. [...]
Madrid Dyckinson 2022
El tránsito a la vida adulta de jóvenes de sistemas de protección y jóvenes vulnerables, 2022, p. 27-40  
3.
509x778, 783.0 KB Mestres i guies / Aguilar-Amat, Anna, 1962- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Perpinyà i Morera, Remei (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sala Sanahuja, Joaquim, 1954- (Universitat Autònoma de Barcelona)
Aquest és el setè volum de la col·lecció «Glosses», editat per la Facultat de Traducció i d'Interpretació de la Universitat Autònoma de Barcelona per recordar el professorat que s'ha jubilat durant el curs 2022-2023. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació 2023 (Glosses ; 7)  
4.
10 p, 78.6 KB Model de pràcticum integrador (MPI) per a unes bones pràctiques de qualificació professional / Massot, Margarida (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Armengol Asparó, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Jariot, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Botey, Marçal (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
En el projecte Model de Pràcticum integrador (MPI) per a la recerca i consolidació d'una xarxa de centres d'excel·lència per a unes bones pràctiques de qualificació professional es desenvolupen bàsicament dos objectius: en primer lloc, es defineixen les competències que l'estudiant en pràctiques pot desenvolupar en cadascun dels centres, tenint en compte l'àmbit al qual pertany; i en segon lloc, s'estableix una xarxa de centres de pràctiques d'excel·lència MPI que, per les seves característiques, afavoreixen el treball en equip dels estudiants de diverses titulacions.
En el proyecto Modelo de prácticum integrador (MPI) para la investigación y consolidación de una red de centros de excelencia para unas buenas prácticas de cualificación profesional se desarrollan básicamente dos objetivos: en primer lugar, se definen las competencias que el estudiante en prácticas puede desarrollar en cada uno de los centros, teniendo en cuenta el ámbito al que pertenece; y en segundo lugar, se establece una red de centros de prácticas de excelencia MPI que, por sus características, favorecen el trabajo en equipo de los estudiantes de diversas titulaciones.
The project is entitled Integrative practicum model (IPM) for the research and consolidation of a network of schools of excellence for good practices in staff qualification. Is has two overarching goals: first, to define the competences that students doing practices may develop in each of the schools bearing in mind the field from which they come; and secondly, to set up a network of outstanding IPM schools practices which, because of their characteristics, foster teamwork among students from a variety of degree programmes.

IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències socials i en ciències humanes: cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 101-110
3 documents
5.
18 p, 1.3 MB Capilla de San Cristóbal del Regomir : reseña histórico-descriptiva / Puiggarí i Llobet, Josep, 1821-1903 ; Cunill Sala, Josep, impr.
Petita crònica historico-artística de la Capella de Sant Cristòfol del Regomir de Barcelona escrita pel polifacètic estudiós Josep Puiggarí i Llobet (1821-1903). En ella es citen els seus orígens i història.
Pequeña crónica histórico-artística de la Capilla de San Cristóbal del Regomir de Barcelona escrita por el polifacético José Puiggarí i Llobet (1821-1903). En ella se citan sus orígenes e historia.
Small art-historical chronicle of the Chapel of San Cristobal del Regomir in Barcelona written by the versatile José Puiggarí i Llobet (1821-1903), including its origins and history.

Barcelona : Jose Cunill Sala, 1899  

Documents de recerca 72 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
371 p, 8.1 MB La transición a la vida adulta de la juventud tutelada y extutelada : desafíos, recursos de apoyo y preparación para la emancipación / Sanz Escutia, Clara ; Arnau-Sabatés, Laura, dir. ; Sala Roca, Josefina, dir.
Antecedents La transició a la vida adulta no és només el pas de l'adolescència a l'adultesa, sinó que es constitueix com una etapa de la vida en si mateixa plena de reptes. Si la transició ja és de per si un repte per als joves que compten amb el suport de les seves famílies, encara ho és més per als joves extutelats que, en la majoria dels casos, no compten amb aquests suports. [...]
Antecedentes La transición a la vida adulta no es solamente el paso de la adolescencia a la adultez, sino que se constituye como una etapa de la vida en sí misma llena de retos. Si la transición ya es per se un reto para los jóvenes que cuentan con el apoyo de sus familias, todavía lo es más para los jóvenes extutelados que, en la mayoría de los casos, no cuentan con dichos apoyos. [...]
Background The transition to adult life is not only the passage from adolescence to adulthood, but it is also constituted as a life stage itself full of challenges. This transition is already a great challenge for young people who have the support of their families, and it is even greater for foster care leavers who, in most cases, do not have such support. [...]

2023  
2.
36 p, 1004.9 KB Projecte CALEAMI. Estudi longitudinal de la transició dels joves tutelats a la vida independent / Arnau-Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Catalunya. Departament de Drets Socials ; Federació d'Entitats amb Projectes i Pisos Assistits (FEPA)
El projecte CALEAMI (acrònim en anglès de «Care Leavers Moving into Adulthood», «Transició a la vida adulta dels joves tutelats») neix de la col·laboració entre la Federació d'Entitats amb Projectesi Pisos Assistits(FEPA), el Grup de Recerca en Infància i Adolescència en Risc Social de la Universitat Autònoma de Barcelona (IARS) i la Direcció General d'Atenció a la Infància i l'Adolescència (DGAIA), amb la finalitat d'analitzar la preparació i la transició a la vida adulta dels joves tutelats a Catalunya. [...]
2023  
3.
101 p, 41.8 MB Origen : disseny, preproducció i distribució d'un videoclip / Foncillas Sala, Jana ; Cristià Pérez, Marta, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest projecte consta de tots els documents necessaris per a dur a terme el disseny, preproducció i distribució d'un videoclip musical sense dur a terme el rodatge. Parteix des de la creació de la mateixa cançó fins a la fase de promoció del videoclip.
Este proyecto consta de todos los documentos necesarios para llevar a cabo el diseño, preproducción y distribución de un videoclip musical sin realizar el rodaje. Parte desde la creación de la misma canción hasta la fase de promoción del videoclip.
This project consists of all the necessary documents to carry out the design, pre-production and distribution of a music video without filming. It starts from the creation of the song itself to the promotion phase of the music video.

2023
Grau en Comunicació Audiovisual [1433]  
4.
54.1 MB Història de la fotografia a Sabadell. Dels orígens fins a 1936 / González Ruiz, David ; Sala-Sanahuja, Joaquim, 1954-, dir. ; Vidal i Oliveras, Jaume, dir.
Quan era nen i adolescent no entenia perquè a l'escola no ens parlaven de la Guerra Civil. Malgrat aparèixer al final del temari, els professors mai tenien temps de tractar un tema que em despertava un gran interès. [...]
2022  
5.
198 p, 4.1 MB Metabolic engineering of Pichia pastoris for 3-hydroxypropionic acid production from glycerol / Fina Romero, Albert ; Albiol i Sala, Joan, dir. ; Ferrer Alegre, Pau, dir.
L'àcid 3-hidroxipropiònic (3-HP), un producte plataforma, ha estat identificat com un dels productes de valor afegit més prometedors per ser obtinguts a partir de biomassa pel Departament d'Energia dels Estats Units. [...]
El ácido 3-hidroxipropiónico (3-HP), un producto plataforma, ha sido identificado como uno de los productos de valor añadido más prometedores para ser obtenidos a partir de biomasa por el Departamento de Energía de los Estados Unidos. [...]
3-hydroxypropionic acid (3-HP), a platform chemical, has been identified as one of the top value-added products to be produced from biomass by the US Energy Department. Consequently, 3-HP bioproduction has gained remarkable attention in recent years. [...]

2022  
6.
98.1 KB Supplementary materials to "Combining metabolic engineering and multiplexed screening methods for 3-Hydroxypropionic acid production in Pichia pastoris" / Fina Romero, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Heux, Stephanie (Université de Toulouse. Toulouse Biotechnology Institute) ; Albiol i Sala, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Ferrer, Pau (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental)
Production of 3-hydroxypropionic acid (3-HP) in Pichia pastoris (syn. Komagataella phaffii) via the malonyl-CoA pathway has been recently demonstrated using glycerol as a carbon source, but the reported metrics were not commercially relevant. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona, 2022 - 10.5565/ddd.uab.cat/267200
2 documents
7.
40 p, 636.6 KB Escribir en tiempos de crisis : estudio de la producción literaria epidémica y traducción comparada de la obra "Exhortación a los médicos de la peste" de Albert Camus / Mullol García, Jaume ; Sala Sanahuja, Joaquim, 1954-, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
La literatura epidémica ha experimentado un creciente interés a raíz de la pandemia de covid-19. En el presente estudio se analiza este género literario para conocer los motivos de su redescubrimiento en un contexto de crisis global. [...]
La literatura epidèmica ha experimentat un interès creixent arran de la pandèmia de covid-19. En el present estudi s'analitza aquest gènere literari per conèixer els motius del seu redescobriment en un context de crisi global. [...]
Epidemic literature has experienced a growing interest in response to the covid-19 pandemic. This study aims at analysing this literary genre to understand the reasons for its rediscovery in a context of global crisis. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2020-2021
Grau en Traducció i Interpretació [1204]  
8.
64 p, 812.6 KB Cadenes invisibles / Ponsa Sala, Júlia ; Rizo Garcia, Marta, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El present reportatge novel·lat pretén mostrar a través de la història protagonitzada pel personatge de Sofia què suposa patir un Trastorn de la Conducta Alimentària (TCA). Per a elaborar-lo s'ha pres com a fil conductor el meu testimoni com a supervivent d'anorèxia nerviosa. [...]
El presente reportaje novelado pretende mostrar a través de la historia protagonizada por el personaje de Sofia qué supone padecer un Trastorno de la Conducta Alimentaria (TCA). Para elaborarlo se ha tomado como hilo conductor mi testimonio como superviviente de anorexia nerviosa. [...]
This literature report aims to show, through the story of Sofia's character, what it means to suffer from an Eating Disorder (ED). It is based on my testimony as a survivor of anorexia nervosa. The theoretical framework includes a contextualisation and conceptualisation of ED, documentation of audiovisual and written materials on the subject and an investigation into the methodology used: literary journalism and the autobiographical genre.

2022
Grau en Periodisme [1432]  
9.
32.8 MB High throughput stationary 13C-Metabolic Flux Analysis of 3-hydroxypropionic acid producing Pichia pastoris strains. Supplementary materials of Chapter 5 of the PhD Thesis of Albert Fina Romero / Fina Romero, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Albiol i Sala, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Ferrer, Pau (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental)
Supplementary files of Chapter 5 of the PhD Thesis of Albert Fina Romero. This chapter describes the fluxome of 3-hydroxypropionic acid producing Pichia pastoris recombinant strains. Glycerol was used as a sole carbon source. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona, 2022 - 10.5565/ddd.uab.cat/264385
2 documents
10.
539.4 KB Supplementary Materials of Annex I. High throughput stationary 13C-based Metabolic Flux Analysis of Pichia pastoris strains. PhD Thesis Albert Fina Romero / Fina Romero, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Ferrer, Pau (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Albiol i Sala, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental)
Supplementary materials to the protocol describing High Throughput Stationary 13C-Metabolic Flux Analysis in Pichia pastoris. This protocol is published in Annex 1 of Albert Fina's PhD thesis. The attached contain relevant information and scripts which are used for: Compression of a Genome Scale Metabolic Model of Pichia pastoris into a core model using Matlab. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona, 2022 - 10.5565/ddd.uab.cat/263045
2 documents

Documents de recerca : 72 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Materials didàctics 10 registres trobats  
1.
67 p, 5.0 MB Revisión de la literatura científica : pasos para realizar una scoping review / Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Arnau-Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona)
2024 (Guías y recursos para investigar en educación)  
2.
53 p, 616.7 KB Aprenentatge basat en la investigació en educació superior : un model d'aprenentatge seqüencial en les assignatures de grau de la Facultat de Ciències de l'Educació de la UAB / Jariot, Mercè, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rodríguez Parrón, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Arnau-Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sánchez Martí, Angelina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Martínez Melo, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Tello Sánchez, Jose (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Castell Escuer, Tona (Universitat Autònoma de Barcelona) ; López-Crespo, Saida (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Nieva, Carolina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Martínez Mínguez, Maria Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ortega, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona)
Aquest document es divideix en dues parts, en la primera es presenta un model seqüenciat d'aprenentatge basat en la investigació des de primer curs fins a quart, per tal que l'alumnat vagi desenvolupant competències de recerca de manera vivencial durant la seva formació. [...]
2024  
3.
2 p, 225.9 KB Estratègies de personalització en l'aprenentatge. Fitxa 7: Debatre un tema a classe / Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
L'objectiu del projecte Re-flip és definir estratègies per a acompanyar en la regulació de l'aprenentatge autònom en contextos d'aula invertida amb el suport de les tecnologies. Fruit del treball interdisciplinari de 14 professores i professors, hem generat exemples d'estratègies de personalització d'aprenentatges diferents en contextos d'aula invertida.
2023 (Re-Flip)  
4.
20 p, 594.5 KB La construcción de un redactado científico : normas de estilo, pasos a seguir y checklist de autocorrección" / Arnau-Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona)
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023 (Guías y recursos para investigar en educación)  
5.
346.1 KB Model de Pràcticum Integrador (MPI) / Armengol Asparó, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació) ; Jariot, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació) ; Massot, Margarida (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació) ; Rodríguez, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació) ; Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació)
Els pràcticums tenen com a objectiu crear un espai de formació en el que els futurs professionals posin en pràctica els coneixements, habilitats i competències adquirides en altres assignatures del grau i desenvolupin les competències professionals que es desenvolupen als centres de pràctiques. [...]
2009

Conté: MPI : descripció del model -- MPI Bones pràctiques [aporta una guia de com implementar el model] -- Xarxa de centres MPI: criteris pe configurar una xarxa de centres de pràctiques d'excel·lència -- Comunicació facultat [en el marc d'unes jornades d'innovació] -- Quadern Habilitats Emocionals: taller adreçat l'estudiant de pràcticum -- Quadern Presentació Oral: taller adreçat l'estudiant de pràcticum -- Quadern Avaluació de necessitats: taller adreçat l'estudiant de pràcticum -- Quadern Recollir informació: Taller de com fer la recollida d'informació necessària per desenvolupar el pràcticum -- Ambit 1-9: definició de les competències a treballar en diferents tipologies de centres on els futurs professionals d'Educació Social, Pedagogia i Psicopedagogia poden treballar i fan pràctiques.

16 documents
6.
11 p, 17.7 MB Seqüències d'aprenentatge actiu i autoregulat en el context de l'aula invertida : el projecte c-flip / Noguera, Ingrid (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Cussó i Segura, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica) ; Fajardo Martinez, Sonia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Martínez, Reinaldo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Moore de Luca, Emilee (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Moschetti, Mauro Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Pagés Mimó, Adrià (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Rodríguez-Gómez, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Sepúlveda-Parrini, Paloma
Les infografies que es presenten a continuació són el resultat de l'aplicació de la metodologia d'aula invertida en un conjunt d'assignatures. A continuació es detalla el conjunt de principis que articulen les infografies d'aquest producte digital: Els dissenys i redissenys han partit d'uns pilars comuns: a) el disseny de seqüències d'aprenentatge flexibles i amb el suport de les tecnologies digitals, i b) el foment de l'aprenentatge actiu i autoregulat (veure pàgina 1). [...]
2022  
7.
23 p, 820.1 KB Qüestionari per mesurar la percepció del professorat sobre l'ús i les pràctiques de la recerca integrada a la docència / Arnau-Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Ion, Georgeta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Martínez, Lurdes col. (University of Bialystok (Polònia)) ; Jariot, Mercè col. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Díaz, Anna col. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sanchez, Angelina col. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ortega, Daniel col. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Nieva, Carolina col. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Tello Sánchez, Jose col. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Suárez, Cecília col. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; López-Crespo, Saida col. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rodriguez, Montserrat col. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Martinez Melo, Montserrat col. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Kowalczuk-Waledziak, Marta (University of Bialystok (Polònia))
Document elaborat en el marc del projecte "La integració de la recerca a la docència en els Graus d'Educació a la Facultat: diagnosi i estratègies d'acció" finançat en la Convocatòria de Projectes d'Innovació Docent de la Facultat de Ciències de l'Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona (convocatòria 2021).
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació, 2022
2 documents
8.
22 p, 440.6 KB La revisión de la literatura científica : pautas, procedimientos y criterios de calidad / Arnau-Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
En este material se dan orientaciones para desarrollar la revisión de la literatura y la redacción del marco teórico.
2020 (Guías y recursos para investigar en educación)  
9.
2 p, 37.7 KB Autocorrección del diseño del trabajo de investigación (Check list) / Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
2016  
10.
12 p, 245.8 KB El planteamiento del problema, las preguntas y los objetivos de la investigación : criterios de redacción y check list para formular correctamente / Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Arnau-Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
En este material se dan orientaciones para desarrollar el planteamiento del problema y la redacción de las preguntas y objetivos de investigación.
2014- (Guías y recursos para investigar en educación)
2 documents

Materials acadèmics 176 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
6 p, 114.5 KB Comunitat, Intervenció Socioeducativa i Desigualtats [45007] / Úcar Martínez, Xavier ; Sala Roca, Josefina ; Valdivia Vizarreta, Paloma del Carmen ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul pretén oferir les eines necessàries per poder analitzar les situacions i escenaris comunitaris des de la investigació, així com oferir respostes educatives adequades. En la proposta s'incideix especialment en el coneixement dels entorns de l'educació comunitària i les dimensions -capital social, xarxes socials, capacitació parental i relació entre iguals- que condueixen a l'apoderament dels grups en entorns complexos. [...]
This module aims to offer the necessary tools to be able to analyze community situations and scenarios from research, as well as offer appropriate educational responses. In the proposal, special emphasis is placed on the knowledge of community education environments and the dimensions -social capital, social networks, parental training and peer relationships- that lead to the empowerment of groups in complex environments. [...]
Este módulo pretende ofrecer las herramientas necesarias para poder analizar las situaciones y escenarios comunitarios desde la investigación, así como ofrecer respuestas educativas adecuadas. En la propuesta se incide en especial en el conocimiento de los entornos de la educación comunitaria y las dimensiones -capital social, redes sociales, capacitación parental y relación entre iguales- que conducen al empoderamiento de los grupos en entornos complejos. [...]

2023-24
Màster Universitari en Recerca en Educació [1548]
3 documents
2.
6 p, 109.8 KB Biologia Sintètica, de Sistemes i Enginyeria Metabòlica [44997] / Ferrer Alegre, Pau ; Albiol i Sala, Joan ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
L'objectiu d'aquest mòdul és que l'alumne/a explori, assoleixi un elevat grau de comprensió i pugui avaluar les diferents metodologies emergents en els camps de la Biologia Sintètica, la Biologia de sistemes i l'Enginyeria Metabòlica. [...]
The main objective of this module is to explore, acquire a high level of comprehension and be able to evaluate the different emerging methodologies in the fields of Synthetic Biology, Systems Biology and Metabolic Engineering. [...]
El objetivo principal de éste módulo es que el/la alumno/a explore, adquiera un elevado grado de comprensión y pueda evaluar las distintas metodologías emergentes en los campos de la Biologia Sintética, la Biologia de sistemas y la Ingeniería Metabólica. [...]

2023-24
Màster Universitari en Biotecnologia Avançada [1154]
Màster Universitari en Biotecnologia Avançada [1561]
3 documents
3.
5 p, 105.9 KB Treball de Final de Màster [43217] / Sala Roca, Josefina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El Treball de Fi de Màster té com a objectiu principal avaluar la integració de les competències adquirides en el Màster. El Treball de Fi de Màster s'estableix com una recerca en l'àmbit de l'educació desenvolupada amb dades empíriques que l'alumne realitza individualment i presenta davant d'un tribunal.
Master's dissertation aims to evaluate the integration of skills acquired in the Master. Master's dissertation is established as a research in the field of education developed with empirical data. It is a work that the student develops individually and presented in a commission.
El Trabajo de Fin de Máster tiene como objetivo principal evaluar la integración de las competencias adquiridas en el Máster. El Trabajo de Fin de Màster se establece como una investigación en el ámbito de la educación desarrollada con datos empíricos que el alumno desarrolla individualmente y presenta ante un tribunal.

2023-24
Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]
Màster Universitari en Recerca en Educació [1548]
3 documents
4.
7 p, 109.9 KB Laboratori integrat VI [101942] / Surralles Calonge, Jordi ; Rodriguez-Trelles Astruga, Francisco Jose ; Albiol i Sala, Joan ; Bogliolo, Massimo ; Cusco, Ivon ; Jordà Murria, Joel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
El Laboratori Integrat VI és la sisena assignatura d'un conjunt de 6 que es distribueixen al llarg de 6 semestres dels tres primers cursos del Grau de Genètica. 1 Aquestes assignatures pretenen donar una base sòlida dels procediments experimentals, tècniques i destreses instrumentals de la Genètica i ciències afins. [...]
The Integrated Laboratory VI is the sixth course in a set of 6 which are distributed along 6 semesters of the first three courses of the degree of genetics. These subjects aim to give a solid foundation of experimental procedures, techniques and skills of genetics and related sciences. [...]
El laboratorio integrado VI es el sexto curso en una serie de 6 que se distribuyen a lo largo de 6 semestres de los tres primeros cursos del grado de genética. Estos temas pretenden dar una base sólida de procedimientos experimentales, técnicas y habilidades de la genética y otras ciencias afines. [...]

2023-24
Grau en Genètica [833]
3 documents
5.
7 p, 129.9 KB Infància i adolescència en risc [101682] / Sala Roca, Josefina ; Pagés Mimó, Adrià ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta assignatura, es una assignatura optativa de tercer curs que pretén aprofundir en un dels àmbits professionals més importants dels educadors socials, l'atenció de la infància i adolescència en risc. [...]
This course aims to go in depth in one of the most important professional areas of social educators, the children and youth protection. Previously the students has done a compulsory course that is a the basis of the social educators' interventions with children and adolescents. [...]
Esta asignatura pretende profundizar en uno de los ámbitos profesionales más importantes de los educadores sociales, la atención a la infancia y adolescencia en riesgo. Previamente los alumnos han realizado una asignatura obligatoria que fundamenta la intervención del educador social con niños y adolescentes. [...]

2023-24
Grau en Educació Social [827]
3 documents
6.
13 p, 153.9 KB Idioma i traducció C3 (francès) [101392] / Biosca, Carles 1974- ; Sala Sanahuja, Joaquim 1954- ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
La funció d'aquesta assignatura és dominar els aspectes contrastius fonamentals de la combinació lingüística i desenvolupar la capacitat de resolució de problemes de traducció de textos no especialitzats en llengua estàndard de diferents tipus (narratius, descriptius, expositius, argumentatius, instructius). [...]
The function of this subject is to master the fundamental constrastive aspects of the linguistic combination and to solve translation problems of non-specailizated texts in standard language of different tupes (narrative, descriptive, expository, argumentative, instructive). [...]
La función de esta asignatura es dominar los aspectos contrastivos fundamentales de la combinación lingüística y desarrollar la capacidad de resolución de problemas de traducción de textos no especializados en lengua estándar de diferentes tipos (narrativos, descriptivos, expositivos, argumentativos, instructivos). [...]

2023-24
Grau en Traducció i Interpretació [1202]
Grau en Traducció i Interpretació [1203]
Grau en Traducció i Interpretació [1204]
3 documents
7.
5 p, 107.6 KB Biologia Sintètica i Enginyeria Metabòlica [43330] / Ferrer Alegre, Pau ; Albiol i Sala, Joan ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
L'objectiu d'aquest mòdul és que l'alumne/a explori, assoleixi un elevat grau de comprensió i pugui avaluar les diferents metodologies emergents en els camps de la Biologia Sintètica, la Biologia de sistemes i l'Enginyeria Metabòlica. [...]
The main objective of this module is to explore, acquire a high level of comprehension and be able to evaluate the different emerging methodologies in the fields of Synthetic Biology, Systems Biology and Metabolic Engineering. [...]
El objetivo principal de éste módulo es que el/la alumno/a explore, adquiera un elevado grado de comprensión y pueda evaluar las distintas metodologías emergentes en los campos de la Biologia Sintética, la Biologia de sistemas i la Ingeniería Metabólica. [...]

2023-24
Màster Universitari en Enginyeria Biològica i Ambiental [1268]
Màster Universitari en Enginyeria Biològica i Ambiental [1560]
3 documents
8.
5 p, 103.5 KB Aplicacions Informàtiques [102397] / Guerrero Camacho, Francisco Javier ; Albiol i Sala, Joan ; Guerrero Sodric, Oscar ; Perez Cañestro, Julio Octavio ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Coneixements Assolir un nivell de coneixements mínim de conceptes bàsics en l'àmbit de la informàtica que inclouran relacionats amb els fonaments dels mètodes numèrics més elementals en la resolució de problemes d'Enginyeria Química. [...]
The main aim of this course is to train the students in developing a basic understanding about computer science related of numerical methods fundamentals to solve Chemical Engineering problems.
Conocimientos Adquirir un nivel de conocimientos mínimo sobre los conceptos básicos dentro del àmbito de la informàtica relacionados con los métodos numéricos más fundamentales para la resolución de problemas de Ingeniería Química. [...]

2023-24
Grau en Enginyeria Química [1461]
Grau en Enginyeria Química [951]
3 documents
9.
8 p, 116.3 KB Biologia de sistemes [101950] / Albiol i Sala, Joan ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
La biologia de sistemes es una nova aproximació als problemes de la biologia que es diferencia més pels seus mètodes i la seva filosofia que no pas pel que estudia. Així l'enfoc de sistemes no intenta entendre els sistemes biològics mitjançant la descomposició d'aquests en components (enzims, gens, metabòlits,. [...]
Systems biology is a rapidly evolving field which fosters a new approach to solve biological problems through a combination of experimental data and the use of computer models with both predictive and explanatory power. [...]
La biología de sistemas es una nueva aproximación a los problemas de la biologia que se diferencia más por sus métodos y su filosofía que no por su objeto de estudio. Así el enfoque de sistemas no intenta comprender los sistemas biológicos por medio de la descomposición de éstos en componentes (enzimas, genes, metabolitos,. [...]

2023-24
Grau en Genètica [833]
3 documents
10.
10 p, 126.2 KB Canvis biològics durant el cicle vital: implicacions per a la logopèdia [101703] / Pampalona Sala, Judit ; Delgado Martínez, Ignacio ; Edel, Michael John ; García Alias, Guillermo ; Serra Le Cheualier, Christelle ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Aquesta assignatura s'imparteix en el primer semestre del segon any, després d'haver cursat en el primer curs del grau de Logopèdia, les assignatures "Anatomia i fisiologia de l'òrgan de veu i de parla" i "Anatomia i fisiologia del sistema nerviós" que cobreixen els diferents aparells i sistemes en situacions de normalitat. [...]
This course is taught during the first semester of the second year, after having studied in the first year, the subjects "Anatomy and physiology of the voice and speech organs (101701)" and "Anatomy and physiology of the nervous system (101700)" that cover the different relevant systems in a situation of normality. [...]
Este curso se imparte durante el primer semestre del segundo año, después de haber estudiado en el primer año las asignaturas "Anatomía y fisiología de los órganos de la voz y del habla (101701) " y "Anatomía y fisiología del sistema nervioso (101700)" que cubren los diferentes sistemas relevantes en situación de normalidad. [...]

2023-24
Grau en Logopèdia [1383]
3 documents

Materials acadèmics : 176 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Documents gràfics i multimèdia 1 registres trobats  
1.
1972-2022 : història de la FTI a dotze veus / Branchadell, Albert, 1964- dir. ; Parcerisas, Francesc 1944- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Penella, Juan ; Murillo Puyal, Julio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Francesa i Romànica) ; Samsó, Julio ; Novosilzov, Natalia ; Golden, Seán 1948- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Sala Sanahuja, Joaquim, 1954- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Berenguer i Estellés, Laura ; Santamaria, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ferrando, Jordi Veu ; Torres-Hostench, Olga direcció (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Molina, Carles, Realització ; Cid-Leal, Pilar Documentació (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Audiovisuals ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental
El documental explica els 50 anys del centre des la seva creació, com Escola Universitària d'Idiomes Moderns de la UAB, antecessora de de l'Escola Universitària de Traductors i Intèrprets (EUTI) i de l'actual Facultat de Traducció i d'Interpretació (FTI). [...]
2023  

Fons personals i institucionals 10 registres trobats  
1.
18 p, 16.2 MB La temerosa / Sala, J.. ; Societat del Gran Teatre del Liceu
18??  
2.
78 p, 67.9 MB Rigodon / Sala, J.. ; Societat del Gran Teatre del Liceu
18??  
3.
22 p, 18.1 MB La Hamaca / Sala, J.. ; Societat del Gran Teatre del Liceu
18??  
4.
62 p, 24.9 MB Liria / Goula, Joan ; Sala, J.. ; Societat del Gran Teatre del Liceu
18??  
5.
7 p, 2.9 MB 'Érase una vez, un lobito bueno…' : Infancia y critica en 'Claridad', de José Agustín Goytisolo / Sala-Valldaura, Josep Maria
desembre 1996  
6.
1 p, 492.2 KB Vivir cansa (De la poesía de Cesare Pavese) / Sala-Valldaura, Josep Maria
25 novembre 1971  
7.
11 p, 5.9 MB 'Érase, una vez, un lobito bueno...' : infancia y crítica en 'Claridad', de José Agustín Goytisolo / Sala-Valldaura, Josep Maria
1996?  
8.
1 p, 436.4 KB Carta mecanografiada de Joaquim Sala-Sanahuja a Jordi Arbonès / Sala Sanahuja, Joaquim, 1954-
11 desembre 1984  
 Accés restringit a la UAB
9.
1 p, 486.4 KB Carta mecanografiada de Joaquim Sala-Sanahuja a Jordi Arbonès / Sala Sanahuja, Joaquim, 1954-
19 octubre 1984  
 Accés restringit a la UAB
10.
1 p, 478.4 KB Carta mecanografiada de Joaquim Sala-Sanahuja a Jordi Arbonès / Sala Sanahuja, Joaquim, 1954-
16 juliol 1984  
 Accés restringit a la UAB

Vegeu també: autors amb noms similars
6 Sala, J..
1 Sala, Jan
1 Sala, Jordi
15 Sala, Josefina
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.